Ζήστε τη μαγεία των Χριστουγέννων στο νέο Flagship Store της Toys-Shop στην Αριστοτέλους
Απολύθηκε ο αρχηγός του Ναυτικού της Αργεντινής λόγω... Γκάνας
Απολύθηκε ο αρχηγός του Ναυτικού της Αργεντινής λόγω... Γκάνας
Έντεκα χρόνια μετά την επίσημη χρεοκοπία της Αργεντινής, η στάση πληρωμών «στοιχειώνει» ακόμη και σήμερα τη χώρα της Λατινικής Αμερικής, παρά το γεγονός ότι η Αργεντινή θεωρείται σήμερα μια από τις 20 μεγαλύτερες οικονομίες του πλανήτη...
Έντεκα χρόνια μετά την επίσημη χρεοκοπία της Αργεντινής, η στάση πληρωμών «στοιχειώνει» ακόμη και σήμερα τη χώρα της Λατινικής Αμερικής, παρά το γεγονός ότι η Αργεντινή θεωρείται σήμερα μια από τις 20 μεγαλύτερες οικονομίες του πλανήτη.
Τις προηγούμενες μέρες η κυβέρνηση της Αργεντινής αποφάσισε την καρατόμηση του αρχηγού του Πολεμικού Ναυτικού της χώρας λόγω της επιπολαιότητάς του να εγκρίνει τον κατάπλου του εκπαιδευτικού πλοίου Libertad στο λιμάνι Τέμα της Γκάνα. Το ιστιοφόρο, πριν από δύο εβδομάδες, κατασχέθηκε από τις αρχές της Γκάνα που απαγόρευσαν τον απόπλου του από την αφρικανική χώρα μέχρι το Μπουένος Άιρες να καταβάλει τουλάχιστον 20 εκατ. δολάρια σε αμερικανική εταιρεία στην οποία η Αργεντινή χρωστά συνολικό ποσό άνω των 300 εκατ. ευρώ από την εποχή που χρεοκόπησε κηρύσσοντας στάση πληρωμών.
Η κυβέρνηση της Γκάνα αποφάσισε να εφαρμόσει δικαστική απόφαση κατάσχεσης περιουσιακών στοιχείων της Αργεντινής, γεγονός που δεν είχε υπολογίσει ο αρχηγός του Πολεμικού Ναυτικού της Αργεντινής όταν συναίνεσε στον κατάπλου του εντυπωσιακού ιστιοφόρου σε λιμάνι της αφρικανικής χώρας. Το Libertad είναι ένα εκπαιδευτικό πλοίο με πλήρωμα 300 άτομα, στην πλειονότητά τους ναυτικούς δοκίμους της Αργεντινής οι οποίοι έκαναν΄τον ετήσιο εκπαιδευτικό πλου.
Εκτός από τον αρχηγό του Πολεμικού Ναυτικού της Αργεντινής ναύαρχο Carlos Alberto Paz, ο οποίος και θα αντικατασταθεί, σε διαθεσιμότητα έχουν τεθεί και άλλοι δύο υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι, ο αρχηγός επιχειρήσεων Alfredo Mario Blanco και ο γγ Luis Gonzalez.
Η κυβέρνηση της Κριστίνα Φερνάντεζ Κίρχνερ έχει ζητήσει την άμεση απελευθέρωση του πλοίου και των 300 μελών του πληρώματος επιχειρηματολογώντας ότι πρόκειται για στρατιωτικό μέσο.
Ωστόσο, η εταιρεία NML Capital ζήτησε και κατάφερε να εκδοθεί δικαστική απόφαση με την οποία διατάσσεται η κατάσχεση του πλοίου έως ότου πληρωθούν όσα της χρωστάει η κυβέρνηση της Αργεντινής.
Τις προηγούμενες μέρες η κυβέρνηση της Αργεντινής αποφάσισε την καρατόμηση του αρχηγού του Πολεμικού Ναυτικού της χώρας λόγω της επιπολαιότητάς του να εγκρίνει τον κατάπλου του εκπαιδευτικού πλοίου Libertad στο λιμάνι Τέμα της Γκάνα. Το ιστιοφόρο, πριν από δύο εβδομάδες, κατασχέθηκε από τις αρχές της Γκάνα που απαγόρευσαν τον απόπλου του από την αφρικανική χώρα μέχρι το Μπουένος Άιρες να καταβάλει τουλάχιστον 20 εκατ. δολάρια σε αμερικανική εταιρεία στην οποία η Αργεντινή χρωστά συνολικό ποσό άνω των 300 εκατ. ευρώ από την εποχή που χρεοκόπησε κηρύσσοντας στάση πληρωμών.
Η κυβέρνηση της Γκάνα αποφάσισε να εφαρμόσει δικαστική απόφαση κατάσχεσης περιουσιακών στοιχείων της Αργεντινής, γεγονός που δεν είχε υπολογίσει ο αρχηγός του Πολεμικού Ναυτικού της Αργεντινής όταν συναίνεσε στον κατάπλου του εντυπωσιακού ιστιοφόρου σε λιμάνι της αφρικανικής χώρας. Το Libertad είναι ένα εκπαιδευτικό πλοίο με πλήρωμα 300 άτομα, στην πλειονότητά τους ναυτικούς δοκίμους της Αργεντινής οι οποίοι έκαναν΄τον ετήσιο εκπαιδευτικό πλου.
Εκτός από τον αρχηγό του Πολεμικού Ναυτικού της Αργεντινής ναύαρχο Carlos Alberto Paz, ο οποίος και θα αντικατασταθεί, σε διαθεσιμότητα έχουν τεθεί και άλλοι δύο υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι, ο αρχηγός επιχειρήσεων Alfredo Mario Blanco και ο γγ Luis Gonzalez.
Η κυβέρνηση της Κριστίνα Φερνάντεζ Κίρχνερ έχει ζητήσει την άμεση απελευθέρωση του πλοίου και των 300 μελών του πληρώματος επιχειρηματολογώντας ότι πρόκειται για στρατιωτικό μέσο.
Ωστόσο, η εταιρεία NML Capital ζήτησε και κατάφερε να εκδοθεί δικαστική απόφαση με την οποία διατάσσεται η κατάσχεση του πλοίου έως ότου πληρωθούν όσα της χρωστάει η κυβέρνηση της Αργεντινής.
Η ΝML Capital, θυγατρική της αμερικανικής Elliot Capital Management, υπήρξε πιστωτής της Αργεντινής την περίοδο της κρίσης της.
Τώρα, η εταιρεία υποστηρίζει πως η χώρα της Νότιας Αμερικής της χρωστάει περισσότερα από 300 εκατομμύρια δολάρια και θα ελευθερώσει το πλοίο μόνον εφόσον της δοθούν τουλάχιστον τα 20 εκατ. ευρώ.
Παρόλο που το 2005 και το 2010 έγιναν αναδιαρθρώσεις των χρεών της Αργεντινής και οι πιστωτές έλαβαν το 30% των οφειλομένων τους, η Εlliot επέλεξε να πάει δικαστικά και να απαιτήσει το σύνολο του ποσού που της αναλογεί.
Τώρα, η εταιρεία υποστηρίζει πως η χώρα της Νότιας Αμερικής της χρωστάει περισσότερα από 300 εκατομμύρια δολάρια και θα ελευθερώσει το πλοίο μόνον εφόσον της δοθούν τουλάχιστον τα 20 εκατ. ευρώ.
Παρόλο που το 2005 και το 2010 έγιναν αναδιαρθρώσεις των χρεών της Αργεντινής και οι πιστωτές έλαβαν το 30% των οφειλομένων τους, η Εlliot επέλεξε να πάει δικαστικά και να απαιτήσει το σύνολο του ποσού που της αναλογεί.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα