«Αδερφάκια» της Γης στα 12,5 έτη φωτός απόσταση

teegarden

Οι δύο πλανήτες επιβεβαιώθηκε ότι περιστρέφονται γύρω από τον «κόκκινο νάνο» Teegarden - Επόμενο βήμα είναι η έρευνα για το αν οι δύο πλανήτες είναι βραχώδεις και αν διαθέτουν νερό

Νέα ανακάλυψη από αστρονόμους αναζωπυρώνει και ενισχύει το ενδιαφέρον για τους εξωπλανήτες και το ενδεχόμενο κάποιος ή κάποιοι από αυτούς να φιλοξενούν ζωή. Ομάδα επιστημόνων εντόπισε δύο πλανήτες που παρουσιάζουν τα ίδια χαρακτηριστικά με της Γης στο πλανητικό σύστημα Teegarden, σε απόσταση 12,5 ετών φωτός από το δικό μας ηλιακό σύστημα.

Η μελέτη της επιστημονικής ομάδας δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Astronomy & Astrophysics και περιγράφουν δύο πλανήτες, τον B και τον C, όπως έχουν ονομαστεί προς το παρόν, οι οποίοι διαγράφουν τροχιά γύρω από το άστρο Teegarden και είναι πολύ πιθανό να έχουν νερό και επιφάνεια που να μοιάζει με της Γης.

Την ομάδα που εντόπισε τους δύο πλανήτες, απαρτίζουν επιστήμονες από το Ινστιτούτο Αστροφυσικής των Καναρίων Νήσων, το Πανεπιστήμιο του Γκέτινγκεν, στη Γερμανία, καθώς και από άλλα πανεπιστήμια. Το Teegarden είναι ένας κόκκινος νάνος και ανακαλύφθηκε το 2003. Είναι λίγο μικρότερο από τον Ήλιο μας και η θερμοκρασία του στην επιφάνειά του, αγγίζει τους 4.900 βαθμούς Φαρενάιτ.

Η μελέτη της επιστημονικής ομάδας είχε διάρκεια τρία χρόνια, κατά τα οποία επιβεβαιώθηκε η τροχιά των δύο πλανητών γύρω από τον κόκκινο νάνο. Επόμενο βήμα είναι η έρευνα για το αν οι δύο πλανήτες είναι βραχώδεις και αν υπάρχει νερό στην επιφάνεια ή το εσωτερικό τους.

Astronomy