Live streaming: Είναι η μουσική το χρυσάφι της ερχόμενης δεκαετίας;
music_neo2

Live streaming: Είναι η μουσική το χρυσάφι της ερχόμενης δεκαετίας;

Αλλοι επενδύουν σε πετρέλαιο, άλλοι σε ψηφιακά νομίσματα και άλλοι ρίχνουν το βιος τους στο metaverse. Κι όμως, η μουσική βιομηχανία αναδεικνύεται σε μία από τις πιο επικερδείς επενδυτικές ευκαιρίες του κοντινού μέλλοντος

Οι αριθμοί είναι από μόνοι τους ενδεικτικοί. Μια βιομηχανία που σήμερα αποτιμάται ετησίως σε 16 δισ. δολάρια, το 2030 θα έχει τριπλασιάσει (και κάτι παραπάνω) την αξία της, φτάνοντας τα 53 δισ. Αν η εικόνα που έχει κανείς αποκρυσταλλωμένη για τη μουσική βιομηχανία είναι εκείνη των πλανόδιων να πουλούν παράνομα με το κιλό παραχαραγμένα CD προβεβλημένων ιθαγενών και αλλοδαπών καλλιτεχνών, τότε μάλλον θα εκπλαγεί αν μάθει ότι η μουσική βιομηχανία όχι μόνο βρίσκεται σε φρενήρη -σε οικονομικούς όρους- ανάπτυξη, αλλά για πολλούς προβάλλει ως ένας φάρος ασφαλούς επένδυσης σε καιρούς πληθωρισμού, τραπεζικών καταρρεύσεων και εν γένει αβεβαιότητας. Ναι, η μουσική είναι ο νέος χρυσός και σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Goldman Sachs.

Μάλιστα, μέσα στην επόμενη επταετία η λάμψη του θα γίνεται ολοένα και πιο εκτυφλωτική. Οι αριθμοί είναι από μόνοι τους ενδεικτικοί. Μια βιομηχανία που σήμερα αποτιμάται ετησίως σε 16 δισ. δολάρια, το 2030 θα έχει τριπλασιάσει (και κάτι παραπάνω) την αξία της, φτάνοντας τα 53 δισ.

Αλλαγή σκηνικού

Ναι, η τελευταία δεκαπενταετία υπήρξε συντριπτική για καλλιτέχνες, τραγουδιστές και δημιουργούς. Η κρίση του κορωνοϊού το 2020 ήρθε να επιδεινώσει μια ήδη οριακή κατάσταση, ακρωτηριάζοντας τις live εμφανίσεις, δηλαδή μια βασική, αν όχι την κυρίαρχη, πηγή εσόδων των καλλιτεχνών.

Κι όμως, μια παρτίδα που πολλοί είχαν στον νου τους καταδικασμένη ως χαμένη, φαίνεται πως όχι μόνο ανατρέπεται, αλλά τείνει να κερδηθεί. Οι προβλέψεις της Goldman Sachs για τα έσοδα από live συναυλίες υπολογίζονται το 2030 σε 38 δισ. δολάρια, ενώ στο ταμείο της μουσικής βιομηχανίας αναμένεται να εισρεύσουν εκείνη τη χρονιά άλλα 45,8 δισ. από τις συνδρομές που θα καταβάλουν οι 1,2 δισεκατομμύρια χρήστες στις συνδρομητικές πλατφόρμες.

Εσοδα

Πλέον, οι «καταναλωτές» μουσικής με μπροστάρηδες τους Μillennials και την Gen Z έχουν εγκαταλείψει το εκτός νόμου downloading και επιλέγουν να πληρώνουν για τη μουσική που θέλουν να ακούσουν. Και μάλιστα είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν περισσότερα από οποιοδήποτε άλλο ηλικιακό γκρουπ που είτε προηγείται, είτε τους ακολουθεί.

Το μέσο ποσό που δαπανά ένας ακροατής ηλικίας 18-34 ετών για να ακούσει μουσική ετησίως φτάνει τα 163 δολάρια, είναι δηλαδή το διπλάσιο από αυτό που ξοδεύει ένας μέσος ακροατής 13-17 ετών. Οι πλατφόρμες, όπως το Spotify και το Apple Music αυξάνουν εκθετικά τους χρήστες τους την τελευταία πενταετία.

Το σουηδικό app ξεκίνησε από μια μαγιά 3 εκατομμυρίων συνδρομητών το 2011 και μέχρι το 2018 είχε καταφέρει να τους τριανταπλασιάσει, ενώ η εφαρμογή της Apple έχει καταφέρει να σπάσει το φράγμα των 90 εκατομμυρίων χρηστών.
Ενώ πάντως οι περισσότεροι είναι πια αποφασισμένοι να πληρώσουν για να απολαύσουν ένα καλλιτεχνικό έργο, εκείνο που φαίνεται πως καθόλου δεν τους απασχολεί ή ενίοτε τους αποθαρρύνει είναι οι μεγαλόστομες επαγγελίες από τις πλατφόρμες πως προσφέρουν άπειρη μουσική και απειράριθμες ώρες ακρόασης.

Πάντως, η αναφορά της Goldman Sachs παρουσιάζει ως θέσφατο πως το 2030 η ακρόαση μουσικής με τον ψηφιακό τρόπο (δηλαδή ως επί το πλείστον μέσω κινητού τηλεφώνου) θα έχει υπερκεράσει τον παλιό, καλό αναλογικό τρόπο. Αν κάτι αναμένεται να είναι ίδιο και τω αυτώ από τον προηγούμενο κόσμο, αυτά είναι τα έσοδα από τις συναυλίες -και τις ουρανομήκεις χορηγίες- που, σύμφωνα με την έγκριτη μελέτη, θα αγγίξουν τα 38,3 δισ. το 2030.

Επικερδής επένδυση

Σταθερή τροφός της παγκόσμιας μουσικής βιομηχανίας προβλέπεται πως θα είναι και η δημοφιλής τα τελευταία χρόνια τάση της εξαγοράς των πνευματικών δικαιωμάτων. Ο Μπομπ Ντίλαν, η Σακίρα, ο Μαρκ Ρόνσον, ο Τζάστιν Μπίμπερ έχουν ήδη ξεπουλήσει τα πνευματικά τους παιδιά σε εταιρείες που πρόσφεραν γην και ύδωρ και πλέον τα εκμεταλλεύονται, έχουν δηλαδή μια σταθερή ετήσια πηγή εσόδων.

Ο ελληνικής καταγωγής Αμερικανοβρετανός Μερκ Μερκουριάδης, ιδρυτής της Hipgnosis, μιας εταιρείας δηλαδή που αγοράζει δικαιώματα, πιστεύει ότι η μουσική είναι μακροπρόθεσμα η πιο επικερδής επένδυση. Και πώς να μη το διατρανώνει στις συνεντεύξεις του, αφού βλέπει χρόνο με τον χρόνο τα έσοδά του να αβγατίζουν από τραγούδια όπως το «All I want for Christmas» της Μαράια Κάρεϊ που με χαρακτηριστική ευκολία ξεπερνά τις 1 δισεκατομμύριο ακροάσεις ετησίως.

Για τον Μερκουριάδη η μουσική είναι σήμερα και θα παραμείνει στα επόμενα χρόνια το μοναδικό ίσως στον κόσμο ανεπηρέαστο πράγμα από πολιτικές, κρίσεις, πληθωρισμούς και υφέσεις.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης