Παρέμβαση της Ομοσπονδίας Γερμανικών Βιομηχανιών στη συνάντηση Σαμαρά-Μέρκελ
Παρέμβαση της Ομοσπονδίας Γερμανικών Βιομηχανιών στη συνάντηση Σαμαρά-Μέρκελ
Λόγω της σκανδαλώδους φοροδιαφυγής γερμανικών εταιρειών αυτοκινήτων στην Ελλάδα και της επιβολής προστίμων συνολικού ύψους 600 εκατ. ευρώ
Γεύμα εργασίας θα έχουν στο Βερολίνο ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς και η Γερμανίδα καγκελάριος, Ανγκελα Μέρκελ, την Τρίτη, 23 Σεπτεμβρίου, σε μια συνάντηση που οριστικοποιήθηκε χθες, Τετάρτη, μετά από συνεννόηση των δύο γραφείων.
Η συνάντηση είχε αποφασιστεί από τους δύο ηγέτες στην κατ’ ιδίαν συζήτησή τους στο περιθώριο της Συνόδου Κορυφής της 16ης Ιουλίου, ωστόσο σύμφωνα με τη στήλη «Στίγμα» της εφημερίδας «Τα Νέα» η δίμηνη καθυστέρηση για την επισημοποίηση της συνάντησης, οφείλεται σε πολύ σοβαρούς λόγους.
Βάσει του δημοσιεύματος, η Ομοσπονδία Γερμανικών Βιομηχανιών (BDI) είχε θέσει βέτο. Αιτία; Η σκανδαλώδης φοροδιαφυγή γερμανικών εταιρειών αυτοκινήτων στην Ελλάδα και η επιβολή προστίμων συνολικού ύψους 600 εκατ. ευρώ σε Mercedes, BMW και Opel, όταν πιάστηκαν στην τσιμπίδα του ΣΔΟΕ. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι συγκεκριμένες εταιρείες υποτιμολογούσαν ένα αυτοκίνητο και για παράδειγμα δήλωναν ότι κοστίζει 15.000 ευρώ, ενώ αυτό μπορεί να κόστιζε 50.000 ευρώ. Εν συνεχεία, το πουλούσαν στον πελάτη με την πραγματική εμπορική του αξία και καρπώνονταν τον αναλογούντα ΦΠΑ και τον φόρο πολυτελείας επί του αυτοκινήτου.
Μάλιστα, ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την συγκεκριμένη υπόθεση κατέθεσε πριν από λίγες ημέρες ο αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Παπαδημούλης.
Αναλυτικά η ερώτηση του κ. Παπαδημούλη:
«Σάλο έχει προκαλέσει στην ελληνική κοινή γνώμη η αποκάλυψη ότι γερμανικές εταιρείες αυτοκινήτων φοροδιαφεύγουν συστηματικά, μέσω της υποτιμολόγησης των εισαγόμενων πολυτελών αυτοκινήτων και της συνεπαγόμενης αποφυγής του φόρου πολυτελείας και μέρους του ΦΠΑ. Μάλιστα, το Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος της Ελλάδας, που έχει ερευνήσει τη συγκεκριμένη υπόθεση, έχει ήδη καταλογίσει πρόστιμα ύψους 600 εκατ. ευρώ στις γερμανικές εταιρείες BMW, OPEL και MERCEDES, ενώ δημοσιογραφικές πληροφορίες αναφέρουν ότι σχετικές έρευνες έχει ξεκινήσει και ο OLAF.
Με δεδομένο ότι η συγκεκριμένη υπόθεση φοροδιαφυγής σχετίζεται με το ΦΠΑ που αποτελεί μέρος των ιδίων πόρων της Ένωσης, ερωτάται η Επιτροπή:
· Έχει ξεκινήσει έρευνες ο OLAF σχετικά με τις περιπτώσεις φοροδιαφυγής των συγκεκριμένων γερμανικών εταιρειών; Εάν ναι, σε ποιο στάδιο βρίσκονται; Υπάρχουν εκτιμήσεις για το μέγεθος της απώλειας πόρων για την Ελλάδα ή, ενδεχομένως, για άλλο κράτος-μέλος της ΕΕ;
· Με δεδομένες τις αρμοδιότητές της στα θέματα φορολογίας, ποιες πρωτοβουλίες σκοπεύει να πάρει η Κομισιόν στην κατεύθυνση της καταπολέμησης του φαινομένου των ενδο-ομιλικών συναλλαγών πολυεθνικών εταιρειών;».
Η συνάντηση είχε αποφασιστεί από τους δύο ηγέτες στην κατ’ ιδίαν συζήτησή τους στο περιθώριο της Συνόδου Κορυφής της 16ης Ιουλίου, ωστόσο σύμφωνα με τη στήλη «Στίγμα» της εφημερίδας «Τα Νέα» η δίμηνη καθυστέρηση για την επισημοποίηση της συνάντησης, οφείλεται σε πολύ σοβαρούς λόγους.
Βάσει του δημοσιεύματος, η Ομοσπονδία Γερμανικών Βιομηχανιών (BDI) είχε θέσει βέτο. Αιτία; Η σκανδαλώδης φοροδιαφυγή γερμανικών εταιρειών αυτοκινήτων στην Ελλάδα και η επιβολή προστίμων συνολικού ύψους 600 εκατ. ευρώ σε Mercedes, BMW και Opel, όταν πιάστηκαν στην τσιμπίδα του ΣΔΟΕ. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι συγκεκριμένες εταιρείες υποτιμολογούσαν ένα αυτοκίνητο και για παράδειγμα δήλωναν ότι κοστίζει 15.000 ευρώ, ενώ αυτό μπορεί να κόστιζε 50.000 ευρώ. Εν συνεχεία, το πουλούσαν στον πελάτη με την πραγματική εμπορική του αξία και καρπώνονταν τον αναλογούντα ΦΠΑ και τον φόρο πολυτελείας επί του αυτοκινήτου.
Μάλιστα, ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την συγκεκριμένη υπόθεση κατέθεσε πριν από λίγες ημέρες ο αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Παπαδημούλης.
Αναλυτικά η ερώτηση του κ. Παπαδημούλη:
«Σάλο έχει προκαλέσει στην ελληνική κοινή γνώμη η αποκάλυψη ότι γερμανικές εταιρείες αυτοκινήτων φοροδιαφεύγουν συστηματικά, μέσω της υποτιμολόγησης των εισαγόμενων πολυτελών αυτοκινήτων και της συνεπαγόμενης αποφυγής του φόρου πολυτελείας και μέρους του ΦΠΑ. Μάλιστα, το Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος της Ελλάδας, που έχει ερευνήσει τη συγκεκριμένη υπόθεση, έχει ήδη καταλογίσει πρόστιμα ύψους 600 εκατ. ευρώ στις γερμανικές εταιρείες BMW, OPEL και MERCEDES, ενώ δημοσιογραφικές πληροφορίες αναφέρουν ότι σχετικές έρευνες έχει ξεκινήσει και ο OLAF.
Με δεδομένο ότι η συγκεκριμένη υπόθεση φοροδιαφυγής σχετίζεται με το ΦΠΑ που αποτελεί μέρος των ιδίων πόρων της Ένωσης, ερωτάται η Επιτροπή:
· Έχει ξεκινήσει έρευνες ο OLAF σχετικά με τις περιπτώσεις φοροδιαφυγής των συγκεκριμένων γερμανικών εταιρειών; Εάν ναι, σε ποιο στάδιο βρίσκονται; Υπάρχουν εκτιμήσεις για το μέγεθος της απώλειας πόρων για την Ελλάδα ή, ενδεχομένως, για άλλο κράτος-μέλος της ΕΕ;
· Με δεδομένες τις αρμοδιότητές της στα θέματα φορολογίας, ποιες πρωτοβουλίες σκοπεύει να πάρει η Κομισιόν στην κατεύθυνση της καταπολέμησης του φαινομένου των ενδο-ομιλικών συναλλαγών πολυεθνικών εταιρειών;».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα