«Τρύπα» στην ασφάλεια πτήσεων

trupa_ptisewn_arthro

To μοναδικό αεροσκάφος που ελέγχει τα ραδιοβοηθήματα και τις τηλεπικοινωνίες των πολιτικών και στρατιωτικών αεροσκαφών παραμένει καθηλωμένο λόγω βλάβης - Η επισκευή δεν προχώρησε και ο διοικητής της ΥΠΑ απλώς... μετέθεσε τον έλεγχο

Σε αυτό το πλαίσιο και σε μια περίοδο όπου η εναέρια κυκλοφορία χτυπάει κόκκινο λόγω του μεγάλου αριθμού πτήσεων τσάρτερ αλλά και της αυξημένης ετοιμότητας των ελληνικών μαχητικών αεροσκαφών εξαιτίας της τουρκικής προκλητικότητας, μετατέθηκε ο χρόνος λήξης περιοδικότητας διεξαγωγής τού από αέρα ελέγχου των ραδιοβοηθημάτων και συνακόλουθα η πιστοποίησή τους, κάτι που αντίκειται στους διεθνείς κανονισμούς.

Ειδικότερα, η Μονάδα Πτητικών Μέσων(ΜΠΜ) της ΥΠΑ έχει ως κύρια αποστολή την αξιολόγηση του από τον αέρα ελέγχου λειτουργίας των ραδιοβοηθημάτων, τηλεπικοινωνιακών μέσων και ραντάρ της ΥΠΑ και της Πολεμικής Αεροπορίας. Οπως αναφέρεται στον κανονισμό αεροσκαφών της Υπηρεσίας, η συγκεκριμένη μονάδα ελέγχει τους εναέριους διαδρόμους, τις ενόργανες διαδικασίες κράτησης, προσέγγισης και αναχώρησης και εν γένει ασκεί από αέρα έλεγχο των αεροναυτιλιακών διαδικασιών ΥΠΑ και Πολεμικής Αεροπορίας. Τα βοηθήματα αυτά παρέχουν πληροφορίες στα αεροσκάφη για τη σχετική θέση τους στον ορίζοντα, οδηγίες για ασφαλή προσγείωση με τη χρήση οργάνων και γενικώς πληροφορίες για την ασφαλή ραδιοπλοήγηση των πτητικών μέσων.

Στις 14 Ιουνίου 2018 το γραφείο συντήρησης αεροσκαφών της ΥΠΑ συντάσσει υπηρεσιακό σημείωμα αναφορικά με τα «ευρήματα κατά τη συντήρηση του αεροσκάφους SX-ECI». Το δικινητήριο jet, τύπου CESSNA CE-750 CITATION X, κατασκευάστηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και παρελήφθη από την ΥΠΑ τον Οκτώβριο του 2007. Σύμφωνα με την καταγραφή, εντοπίστηκαν «μη προβλέψιμα» ευρήματα εκτεταμένης διάβρωσης στα συστήματα ψύξης των κινητήρων, διαρροές στο υδραυλικό σύστημα απόσβεσης κραδασμών ριναίου σκέλους και σημεία διάβρωσης στο πίσω δομικό δοκάρι.

Μία μέρα αργότερα, στις 15 Ιουνίου, με εξαιρετικά επείγον έγγραφό του ο διοικητής της ΥΠΑ Κωνσταντίνος Λιντζεράκος εγκρίνει τη σύναψη δημόσιας σύμβασης για την πιστοποιημένη αποκατάσταση της βλάβης στο αεροσκάφος αντί ποσού 110.000 ευρώ. Στο σκεπτικό της απόφασης ο κ. Λιντζεράκος κάνει λόγο για «την κατεπείγουσα ανάγκη της Υπηρεσίας για αποκατάσταση απρόβλεπτης βλάβης του αεροσκάφους. Η επαρκώς πιστοποιημένη επισκευή του αεροσκάφους είναι απαραίτητη σύμφωνα με τις απαιτήσεις της EASA και της ευρωπαϊκής νομοθεσίας». Οπως αποκαλύπτει ο ίδιος, «το αεροσκάφος της Υπηρεσίας είναι επιφορτισμένο με τον από αέρα έλεγχο των αεροναυτιλιακών - οπτικών βοηθημάτων της Ελλάδας και της Κύπρου και η καθήλωσή του έχει αρνητικές συνέπειες στη λειτουργία των αεροδρομίων (πολιτικών και στρατιωτικών) και των αεροδιαδρόμων των χωρών αυτών και συνεπώς άπτεται της ασφάλειας των πτήσεων αλλά και της εθνικής ασφάλειας».
eggrafo_apofasi_dioikiti
...και ο διοικητής της ΥΠΑ αποφάσισε να μεταθέσει «τον χρόνο λήξης περιοδικότητας»

Στις 20 Ιουνίου 2018 με νέο έγγραφό του ο διοικητής της ΥΠΑ μεταθέτει τον χρόνο λήξης περιοδικότητας του από τον αέρα ελέγχου των ραδιοβοηθημάτων επικαλούμενος τις επισκευές που πρέπει να γίνουν στο αεροσκάφος της υπηρεσίας αλλά και κτιριακές μετακινήσεις. «Μετάθεση χρόνου λήξης περιοδικότητας ΑΑΕ Ρ/Β. Λόγω της μετεγκατάστασης οργανικών μονάδων της ΥΠΑ (Δ11, Δ6, ΜΠΜ, ΚΗΕΜΣ) και απαραίτητων επισκευών του Α/Φ της ΜΠΜ οι οποίες διαπιστώθηκαν κατά τη διάρκεια της προγραμματισμένης συντήρησής του, μετατίθεται ο χρόνος λήξης της περιοδικότητας του ΑΑΕ των Ρ/Β από 29/04/2018 έως 30/07/2018 μετά τις προαναφερόμενες ημερομηνίες». Η εξέλιξη αυτή έρχεται να εντείνει τον προβληματισμό γύρω από τις παραμέτρους ασφάλειας των πτήσεων σε Ελλάδα και Κύπρο, όπως αυτές καθορίζονται από τα διεθνή πρωτόκολλα.

Ενδεικτικό της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί είναι και το υπηρεσιακό έγγραφο της ΥΠΑ της 5ης Ιουλίου 2018, το οποίο υπογράφει, «με εντολή υπουργού», ο κ. Λιντζεράκος και αναφέρεται εκ νέου στο κενό ελέγχου των ραδιοβοηθημάτων, με αποτέλεσμα να επηρεάζεται η λειτουργία τόσο των πολιτικών όσο και των  στρατιωτικών αεροδρομίων σε Ελλάδα και Κύπρο.

eggrafo_sel1
eggrafo_sel2
eggrafo_sel3
eggrafo_sel4
eggrafo_sel5
eggrafo_sel6
eggrafo_sel7

ΣΧΟΛΙΑ (11)

X-Man

Από το να συντηρήσετε καλύτερα ή και να αγοράςετε ένα ακόμα ΒΕ-200 εσείς αποφασίσατε να πάρουτε το γρηγορότερο business jet του κόσμου... για να κάνετε «γύρω γύρω όλοι» από τα ραδιοβοηθήματα ... χαμηλά και αργά.! Δεν είχατε υπολογίσει όμως ότι τα μεταξωτά βρακιά .... Άντε λοιπόν την κάνατε τη μ@)ακι@ και το πήρατε, δεν θα έπρεπε να την προστατέψετε λίγο μιας και σε λιγότερο από 10 χρόνια άρχισαν τα «όργανα».! Όχι βέβαια, ενώ αυτό το αεροπλάνο είναι εξοπλισμένο με το πιο σύγχρονο σύστημα ΑΑΕ, και θα μπορούσε με μια πτήση να κάνει έλεγχο στο μισό εναέριο χώρο , εσείς κόβατε βόλτες στο Αιγαίο και τη μια μέρα πηγαίνατε στην Κω και την άλλη στη Ρόδο !!...αντί να πηγαίνετε σε όλον τον κόσμο και να παρέχετε υπηρεσίες ΑΑΕ και να φέρνετε συνάλλαγμα στη χώρα!! Αφήστε λοιπόν τις π@π@ριές , φτιάξτε το και ξεκινήστε τη δουλειά με το μικρότερο κόστος, γιατί το φάγατε το ένα το αεροπλανάκι (ΒΕ-200), μη φάτε κι αυτό ....αλλά και ....το κεφάλι σας στο τέλος!! Μετά δεν μας άρεσε το «μαζί τα φάγαμε».!

ΕΑΒΙΤΗΣ

Γιατί τόσα χρόνια δε συνάπτεται μια σύμβαση με την ΕΑΒ, ώστε το αεροσκάφος να είναι πάντα έτοιμο στην ώρα του με ποιοτική εργασία από εξειδικευμένο προσωπικό και τα λεφτά να κινούνται στο εσωτερικό?

ΙΩΑΝΝΗΣ

ΓΙΑΤΙ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΑΓΝΟΕΙΣ ΟΤΙ Η ΕΑΒ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΘΗΚΕ ΓΙΑ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΝΗΟΛΟΓΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΔΗΛΩΣΑΝ ΕΥΘΕΩΣ ΣΤΑ ΑΡΜΟΔΙΑ ΟΡΓΑΝΑ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ.

What a fck up

Before you even go to the operating costs what if you check the purchase agreement - aircraft are sold globally in usd - the Greek ministery requirement was to use a fix euro rate. Guess what, the xchange rate became pro euro and we ended up paying for the aircraft some $4m usd more than actual list price.

Φ.

Τριτο κοσμο τη καταντησαν την Ελλαδα.

Πρώτη φορά ΑΡΙΣΤΕΡΑ

Τόσο απλό. Μην ντρέπεστε να το πείτε. Κατά τ'άλλα βγαίνουμε από τα μνημόνια.

!!!!

Τέτοιες ειδήσεις πρέπει να τις μεταφράζετε στα Αγγλικά ώστε να τις κοινοποιούμε στο εξωτερικό !!!! Δεν πρέπει να παίζουμε με ζωές!

Captain Commission

Citation X for VOR checks???? Fastest jet in the world to check VORs??? $3m annual opex not including depreciation...Wow... Only in Greece!

Δυστυχώς

Φαίνεται υπερβολικό ε; Σσσσστ..... Τρώγε τώρα που μπορείς...Που ξέρουν τα ζώα...

θελουμε

να τα κανουμε πιο γρηγορα εμεις στην ΥΠΑ. Υπαρχει προβλημα;

What?

"Fastest jet in the world?" ????? RU on drugs?...

Cit X/X+/G650...

0.925 mach is fast for a private aircraft, wouldnt you think so? Check the expiration date on ur drugs pal.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

bitcoin_arthro

Μια απίστευτη καταγγελία για τον εντοπισμό μηχανημάτων δημιουργίας bitcoin με τη μέθοδο «mining» στο εργαστήριο του ΚΕΕΛΠΝΟ στη Βάρη φέρνει στο φως το «ΘΕΜΑ» - Ποιοι έστησαν την κομπίνα, ποιοι άλλοι εμπλέκονται και γιατί κινδύνεψαν να πάρουν φωτιά οι εγκαταστάσεις!

scorpios_arthro

Πώς το ψάρεμα του Ρώσου μεγιστάνα και ιδιοκτήτη του Σκορπιού οδηγεί στην εκπόνηση μελέτης-ασπίδας για την προστασία του θαλάσσιου οικοσυστήματος μαζί με την επένδυση-μαμούθ των 165 εκατ. ευρώ που ετοιμάζει για το θρυλικό νησί του Ωνάση

arthro_plegma

Η κατολίσθηση στο Ναυάγιο της Ζακύνθου φέρνει στο φως κρυμμένους κινδύνους στις πιο δημοφιλείς παραλίες των Επτανήσων - Ποιες βρίσκονται στο κόκκινο και ποια μέτρα δρομολογούνται από την Περιφέρεια προκειμένου να μην κινδυνέψουν ανθρώπινες ζωές