Εταιρεία Ελλήνων Φιλόλογων: Υπό διωγμόν τα τελευταία δύο χρόνια Αρχαία και Ιστορία

Εταιρεία Ελλήνων Φιλόλογων: Υπό διωγμόν τα τελευταία δύο χρόνια Αρχαία και Ιστορία

Καλεί τον υπ. Παιδείας να άρει όλα τα μέτρα που είχε αποφασίσει ο Νίκος Φίλης - Μιλά για πλήρη υποβάθμιση του μορφωτικού επιπέδου της ελληνικής νεολαίας

Έκκληση προς τον υπουργό παιδείας Κώστα Γαβρόγλου «να άρει όλα τα μέτρα που είχε αποφασίσει και εφαρμόσει η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου, τα οποία βάναυσα πλήττουν την κλασσική γραμματεία, την ελληνική γλώσσα στη διαχρονία της, την πολιτισμική παράδοση του λαού μας και τον ανθρωπιστικό χαρακτήρα της παιδείας, και «να δώσει ένα τέλος στην καταλυτική υποβάθμιση του μορφωτικού επιπέδου της ελληνικής νεολαίας, αναλογιζόμενος την ευθύνη του απέναντι στο Έθνος και την Ιστορία» απευθύνει η Εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων.

Οι φιλόλογοι επισημαίνουν ότι τα τελευταία δύο χρόνια (2015 - 2016) στα μαθήματα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο καθώς και στο μάθημα της Ιστορίας στην Α΄Λυκείου καταφέρθηκαν καίρια πλήγματα με τη λήψη και εφαρμογή μέτρων χωρίς διάλογο με τους αρμόδιους φορείς (Πανεπιστήμια, Φιλολογικές Εταιρείες κ.τ.λ.).

Στη χώρα που γέννησε τον Ελληνοκεντρικό Ανθρωπισμό η ανθρωπιστική παιδεία βρίσκεται υπό διωγμόν, παρά τις αντίθετες αρχικές εξαγγελίες του νέου υπουργού Παιδείας, υπογραμμίζει σε ομόφωνο ανακοινωθέν η Συνέλευση των μελών της Εταιρείας Ελλήνων Φιλολόγων, ενώ διατυπώνει την έντονη ανησυχία της «για την συντελούμενη συστηματική υποβάθμιση της ανθρωπιστικής παιδείας στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση».

«Συγκεκριμένα ως προς τα Αρχαία Ελληνικά:

1) Καταργήθηκε η διδασκαλία του Επιταφίου από την Γ΄ Λυκείου, ενός κειμένου που διδάσκεται αδιαλείπτως στην Εκπαίδευση. Συνέπεια της απόφασης αυτής είναι η πλήρης αποξένωση των μαθητών από τις αξίες της δημοκρατίας και του ορθού πολιτικού βίου που εκφράζονται στο μοναδικό αυτό κείμενο.

2) Ελαττώθηκε κατά μία ώρα την εβδομάδα η διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου.

3) Αφαιρέθηκε το μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας από τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις του Γυμνασίου, απόφαση που επιφέρει την χαριστική βολή στα Αρχαία Ελληνικά, αφού είναι πανθομολογούμενο ότι η κατάργηση της εξέτασης ενός μαθήματος εξαφανίζει το ενδιαφέρον του μαθητή προς αυτό.
Τελειώνουν έτσι οι μαθητές το Γυμνάσιο χωρίς ουσιαστική γνώση της διαχρονίας της ελληνικής γλώσσας και των σταθερών αξιών που εκφράζουν τα κλασσικά κείμενα.

4) Στην Α΄Λυκείου ανατράπηκε πλήρως η αντιστοιχία των διδασκομένων κειμένων από το πρωτότυπο και από μετάφραση, που ίσχυε μέχρι πρό τινος: μειώθηκε δραματικά η διδασκαλία κειμένων από το πρωτότυπο με αντίστοιχη αύξηση κειμένων από μετάφραση.
Για παράδειγμα, στον Ξενοφώντα οι 48 παράγραφοι του πρωτοτύπου μειώθηκαν σε 24 και οι 23παράγραφοι που διδάσκονταν από μετάφραση αυξήθηκαν σε 47.

Προετοιμάζεται έτσι συστηματικά η ολοσχερής κατάργηση του πρωτοτύπου και, πιθανόν, εν συνεχεία και των Αρχαίων Ελληνικών στην Γενική Παιδεία του Λυκείου, σύμφωνα με τις προτάσεις της Επιτροπής Παιδείας επί της προηγουμένης ηγεσίας του Υπουργείου.

5) Προτάθηκε πριν από λίγες ημέρες από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής η κατάργηση της διδασκαλίας της Αντιγόνης του Σοφοκλή από την Β΄ τάξη Γενικού Λυκείου.

Το Υπουργείο Παιδείας με ανακοίνωσή του διέψευσε την κατάργηση του κορυφαίου για το αξιακό του περιεχόμενο δημιουργήματος της Αρχαίας μας Γραμματείας.

Τα άλλα όμως ολέθρια για την παιδεία και τον πολιτισμό μέτρα συνεχίζουν απρόσκοπτα να εφαρμόζονται.

Οι φιλόλογοι τονίζουν: «Ως προς το μάθημα της Ιστορίας: Αφαιρέθηκαν από την εξεταστέα ύλη της Α΄ Λυκείου και διδάσκονται απλώς συνοπτικά και επιφανειακά σημαντικότατα κεφάλαια της αρχαίας Ιστορίας, όπως ο Κυκλαδικός, ο Μινωικός και ο Μυκηναϊκός πολιτισμός, ο Α΄ και Β΄ Αποικισμός, η σημασία των Περσικών πολέμων, ο Πελοποννησιακός Πόλεμος, ο Φίλιππος Β' και το Οικουμενικό κράτος του Μ. Αλεξάνδρου.

Το Υπουργείο αιτιολόγησε το πλήγμα αυτό στη γνώση του πολιτισμού μας με το σκεπτικό ότι τα κεφάλαια αυτά διδάσκονται στην Δ΄ τάξη του Δημοτικού και στην Α΄ τάξη του Γυμνασίου! Αγνοεί όμως - ή μάλλον θέλει να αγνοεί - το Υπουργείο ότι άλλη είναι η κατανόηση των γεγονότων αυτών από ωριμότερους μαθητές, που θα αντλήσουν από την γνώση των κεφαλαίων αυτών μηνύματα δημοκρατικής συμπεριφοράς και αγάπης για την ελευθερία και την δημιουργική δράση.

Ποια τα αποτελέσματα για την ανθρωπιστική Παιδεία από τα ολέθρια αυτά μέτρα;
Αν και η Ελληνική κοινωνία έχει βιώσει τα οδυνηρά αποτελέσματα μετά την υποβάθμιση της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών στην Β/θμια Εκπαίδευση από το 1976 και εξής, και παρά τις προσπάθειες αποκατάστασης των σφαλμάτων του παρελθόντος με την κατά καιρούς ενίσχυση της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο, επαναλαμβάνεται από την Πολιτεία, και μάλιστα σε μεγαλύτερο βαθμό, η ίδια καταστρεπτική πολιτική.

Οι συνέπειες είναι γνωστές: άγνοια των άρρηκτων σχέσεων της Νέας Ελληνικής με τις παλαιότερες μορφές της γλώσσας μας στην ετυμολογία και στην δομή· δυσκολία στην χρήση του λεξιλογίου, στην ορθή έκφραση και σαφήνεια στον γραπτό και προφορικό λόγο· αδυναμία στην κριτική σκέψη.

Τις συνέπειες αυτές έχει επισημάνει με έγγραφό της προς την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας η Διεθνής Ομοσπονδία Κλασσικῶν Σπουδών (F.I.E.C.), τονίζοντας ότι τα εφαρμοζόμενα στην Ελλάδα μέτρα βρίσκονται σε πλήρη αντίθεση με τα ισχύοντα στην Εκπαίδευση των περισσοτέρων χωρών.

Είναι ενδεικτικό ότι ουδεμία απάντηση έχει μέχρι σήμερα λάβει.

Συνεπώς, στην χώρα που γέννησε τον Ελληνοκεντρικό Ανθρωπισμό η ανθρωπιστική παιδεία βρίσκεται υπό διωγμόν, παρά τις αντίθετες αρχικές εξαγγελίες του νέου Υπουργού Παιδείας.

Καλούμε τον κ. Υπουργό Παιδείας να άρει όλα τα μέτρα που είχε αποφασίσει και εφαρμόσει η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου, τα οποία βάναυσα πλήττουν την κλασσική γραμματεία, την ελληνική γλώσσα στη διαχρονία της, την πολιτισμική παράδοση του λαού μας και τον ανθρωπιστικό χαρακτήρα της παιδείας.

Τον καλούμε να δώσει ένα τέλος στην καταλυτική υποβάθμιση του μορφωτικού επιπέδου της ελληνικής νεολαίας, αναλογιζόμενος την ευθύνη του απέναντι στο Έθνος και την Ιστορία».

ΣΧΟΛΙΑ (61)

Νίκος Καλογεροπουλος

Τελικά ποιος ψήφισε τον σύριζα? εγώ από το Miami? Τώρα είναι αργά για δάκρια Σωφρονια μου.

Απλά

Ότι και να γράφουν τα παπαγαλάκια της Κουμουνδούρου για τους φιλολόγους το γεγονός είναι ότι ο προπαγανδιστής Φίλης και η ΣΥΡΙΖΟπαρέα των χαβαλέδων δεν έχουν καμία σχέση με μόρφωση και δεν καταλαβαίνουν τί χρειάζονται τα Αρχαία και η Ιστορία. Αυτή είναι η απλοϊκή θεώρηση. Η αμέσως πιο πονηρή είναι ότι προτιμούν να κλωνοποιήσουν τα μούτρα τους για να μην φαίνεται στους μαθητές πόσο αμόρφωτοι είναι αλλά και για να μαζέψουν ψήφους από όσους είναι στην Γ' Λυκείου και σύντομα θα μπορούν να ψηφίζουν. Η ακόμη πιο πόνηρη θεώρηση λέει ότι είναι ανθέλληνες και θέλουν να ξεριζώσουν από τους Έλληνες την ελληνική ταυτότητα γιατί ώς κομμούνες ιδεολήπτες έμαθαν να την μισούν, αλλά και διότι εκτελούν εντολές από τα σκοτεινά αφεντικά τους. Δυστυχώς και οι τρεις θεωρήσεις είναι σωστές με πιο πιθανή την 3η

Dr.

Τα αρχαία και την ιστορία, στα Ελληνικά δημόσια σχολεία που πήγα εγώ, τα απαξίωναν οι ίδιοι οι φιλόλογοι, που, αντί να τα διδάσκουν, μας έκαναν αριστερή κατήχηση και μας εξανάγκαζαν να φτιάχνουμε πανό και να πηγαίνουμε σε διαδηλώσεις. Από την άλλη, βέβαια, αμφιβάλλω πολύ αν τα σούργελα αυτά ήξεραν να διδάξουν αρχαία και ιστορία, αν χρειαζόταν. Υποπτεύομαι ότι δεν ξέρουν, γι'αυτό και μέχρι σήμερα, αντί να κάνουν τους μαθητές να γνωρίσουν και να αγαπήσουν την αρχαία Ελληνική γραμματεία, οι περισσότεροι τους βάζουν να μαθαίνουν απ'έξω τη μετάφραση και μερικά ρήματα, και αυτό είναι όλο.

Φιλολογος.

Αυτο γινεται φιλε μου γιατι δυστυχως το 90% των εκπαιδευτικων ειναι αριστεροι , ακροαριστεροι, ανταρσυα κτλ. Υπαρχει μια ιδιοτυπη ομερτα αναμεσα τους και επ ουδενι δε δεχονται κατι το διαφορετικο (πολιτικα). Φυσικα οποιος συναδελφος τυχαινει να εχει διαφορετικη αποψη απλα σιωπα, αφου σε διαφορετικη περιπτωση στοχοποιειται , με ο,τι αυτο σημαινει. Το χειροτερο ολως βεβαια ειναι οτι στοχοποιουν και μαθητες οι οποιοι ενδεχομενως εκφρασουν αποψεις μη αρεστες (σε αυτους) Πχ ΧΑ.... Τα οσα εγιναν στο δημοτικο του Ικονιου ειναι χαρ/κο παραδειγμα.

Για να δούμε ποτέ θα πάνε φιλάκι

Ποτέ και που θα λογοδοτήσουν αυτή η συμμορία ισλαμοεραστον ανθέλληνες, και να για ισόβια.

τα αρχαια που καναμε

ήταν μόνο εξαντλητικό αρχαίο συντακτικό και εξαντλητική αρχαία ορθογραφία σε μερικά αρχαία κείμενακια λίγων γραμμών για να μας κοβουν βαθμούς και να μένουμε μετεξεταση και στην ίδια τάξη και να τα ακουμπάμε στην παραπαιδεια φροντιστήρια ιδιαίτερα κλπ για να περάσουμε την τάξη ή να πετύχουμε κάπου και χαμπάρι δεν πήραμε τις δίδαξαν οι αρχαιοι και το αρχαίον συντακτικό και την αρχαία ορθογραφία δεν τα χρειαστηκαμε στη μετέπειτα ζωή μας ,εκτός από τους φιλολόγους ,αλλά δεν ξέρω κανένα και καμία που πέτυχε φιλόλογο απ τα σχολεια που πέρασα

ΜΙΚ

Τα χρειάζεσαι, τα χρειάζεσαι...

@

Το μονο που ενδιαφερει τους φιλολογους ειναι μην τυχον και χασουν τη βολεψη τους και τους μετακινησουν σε αλλο σχολειο. Οι ωρες των αρχαιων και των φιλολογικων ειναι υπερβολικα πολλες. Οποιος ειναι μεσα ξερει, οι υπολοιποι απλα γαβγιζουν. Για να μην αναφερω το γεγονος πως το μαθημα ειναι εξ αιτιας τους αποκρουστικο για το 90% των μαθητων.

Ilias

Είναι αναρχοκομμουνιστες!! Απλά , δεν θέλουν να ακούν για αριστεία, για αρχαία Ελλάδα, για δημοκρατία!!! Είναι άπλυτοι είναι οι πισωγλεντιδες!!! Για αυτούς η ιστορία αρχίζει μετά το 1917!!! Αυστραλία , Καναδάς και σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες τα αρχαία ελληνικά και ιστορία είναι η πρώτη επιλογή σε μαθήματα επιλογής!! Στην Ελλάδα του φίλη , του Σκουρλέτη του Τσίπρα του Πολάκη και πολλών άλλων τι καλύτερο περιμένατε!!!! Άχρηστοι , ανθέλληνες!!!!!!

@

εγγυημένο εισόδημα 200 ευρώ για 1,εκατ μακροχρόνια άεργους πολίτες ,ποτέ δε θα βρουν δουλεία διότι μεγάλο ποσοστό από αυτούς δε μιλάνε άπταιστα αγγλικά και δεν ξέρουν υπολογιστές, όσες επενδύσεις και να γίνουν.Συμφωνώ με τους φιλελεύθερους που λένε ότι πρέπει η κυβέρνηση να δίνει κουπόνια για επιλογή ελεύθερου σχολείου ,αν γίνει αυτό οι περισσότερη θα επιλέξουν το ιδιωτικό αγγλικό σχολείο Ολλανδία Σουηδία έχουνε 2 επισημη γλώσσα τα αγγλικά χωρίς να μιλάς αγγλικά δε θα βρεις ποτέ δουλειά καταστρέψατε το φτωχό που δεν είχε λεφτα για φροντιστήρια αγγλικών αλλα να ξέρετε θα καταστραφείτε και εσείς που μας βάλατε στο κοινωνικό περιθώριο με την κλασική εκπαίδευση θα πάνε οι σύνταξης ολον σας 250 ευρώ με εντολή τρόικας

Νίκος

Για τα αρχαία να μιλάτε (οι φιλόλογοι), αλλά την ιστορία αφήστε την σε αυτούς που την ξέρουν, δηλαδή στους απόφοιτους πτυχίων ιστορίας και στους κοινωνιολόγους. Οι τελευταίοι εξαιτίας του αντικειμένου τους γνωρίζουν άριστη ιστορία. Εσείς την παίρνετε στο πανεπιστήμιο ως μάθημα επιλογής και κακώς την διδάσκετε στα σχολεία. Αυτό πρέπει τώρα να τελειώσει. Περιοριστείτε στα αρχαία, τα νέα ελληνικά και τα λατινικά που είναι το μόνο σας αντικείμενο.

Mich

Ειναι οπως τα λες για το μαθημα. Τα κειμενα ομως εχουν απιστευτο πλουτο νοηματων. Δεν πρεπει να τα διαγραψουμε απο τα σχολεια εξ αιτιας της κακιστης διδασκαλιας τους. Επιπλεον, υπαρχουν και οι σημαντικες περιοχες της ετυμολογιας, της σχετικης ιστοριας κλπ

xan4625

Τα αρχαία ελληνικά θα έπρεπε να διδάσκονται από το δημοτικό έως το λύκειο.

Το είχε εκφράσει ο Χ. Κίσσινγκερ

Είναι ο Ελληνικός ένας ατίθασος λαός που πρέπει να ξεριζώσουμε (Θρασκιά, γλώσσα, έθνος). Και βρήκαν επιτέλους τον Αλέξη Εφιάλτη για να το πετύχουν, ψηφισμένος από τους ήδιους Έλληνες.

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

krimizismesaa

Τι απάντησε για όσα υποστήριξε στο ΘΕΜΑ 104,6 ο Βασίλης Μαγκλάρας - Αποκαλύπτει ότι πριν παραιτηθεί του ζήτησε συνάντηση αλλά εκείνος αρνήθηκε - Τον καταγγέλλει για αντιδεοντολογική και αντικανονική συμπεριφορά

6