Ζήστε τη μαγεία των Χριστουγέννων στο νέο Flagship Store της Toys-Shop στην Αριστοτέλους
Κόντρες κυβέρνησης-ακτοπλόων για τα δικαιώματα του επιβάτη
«Μετά την ελληνική κρουαζιέρα θέλουν να γονατίσουν και την ελληνική ακτοπλοΐα». Σε νέα φάση βρίσκεται πλέον η κόντρα μεταξύ ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων και υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας. Αφορμή αυτή τη φορά δεν είναι οι άγονες γραμμές αλλά το νομοσχέδιo για τη Χάρτα Δικαιωμάτων των επιβατών, που βρίσκεται ήδη στη Βουλή προς ψήφιση.
Μέσω της Eνωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας, οι ακτοπλόοι επισημαίνουν ότι αφενός αγνοήθηκαν
«Μετά την ελληνική κρουαζιέρα θέλουν να γονατίσουν και την ελληνική ακτοπλοΐα». Σε νέα φάση βρίσκεται πλέον η κόντρα μεταξύ ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων και υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας. Αφορμή αυτή τη φορά δεν είναι οι άγονες γραμμές αλλά το νομοσχέδιo για τη Χάρτα Δικαιωμάτων των επιβατών, που βρίσκεται ήδη στη Βουλή προς ψήφιση.
Μέσω της Eνωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας, οι ακτοπλόοι επισημαίνουν ότι αφενός αγνοήθηκαν οι προτάσεις τους, αν και είναι οι πλέον αρμόδιοι, ενώ επισημαίνουν ότι «γίνεται προσπάθεια ανεπιτυχούς αντιγραφής μέτρων που αν και ενδείκνυνται για άλλα μέσα μεταφοράς, είναι παντελώς ξένα και ανεφάρμοστα στην Ελληνική Ακτοπλοΐα».
Τα καίρια σημεία
Σύμφωνα με τις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις
1.Θα πρέπει να συμπεριλαμβάνονται το σύνολο των εμπλεκομένων στη σύμβαση θαλάσσιας μεταφοράς, δηλαδή εκτός από τις εταιρείες και τους ναυτιλιακούς πράκτορες και οι Λιμενικές Αρχές, Οργανισμοί Λιμένος και Λιμενικά Ταμεία. Και αυτό γιατί, όπως υποστηρίζουν οι ακτοπλόοι, σε πολλές περιπτώσεις η παροχή της συμφωνηθείσας υπηρεσίας προς τον επιβάτη από τον μεταφορέα ως έχει συμφωνηθεί, δυσχεραίνεται ή καθίσταται αδύνατη λόγω των συνθηκών στα λιμάνια, ενώ δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις πλημμελούς εξυπηρέτησης του επιβάτη από ταξιδιωτικούς πράκτορες, τρίτους προς τον μεταφορέα.
Τόσο το πρακτορείο έκδοσης όσο και ο επιβάτης πρέπει να έχουν ευθύνες αναφορικά με την ορθότητα των στοιχείων των εκδιδόμενων εισιτηρίων π.χ. όνομα επιβάτη. Ειδικά η περίπτωση αυτή ίσως θα πρέπει να έχει ποινικές κυρώσεις έτσι ώστε να αποφεύγονται οι προεκδόσεις εισιτηρίων.
2. Οι διατάξεις οι οποίες προβλέπουν τροφοδοσία και ξενοδοχειακό κατάλυμα σε περίπτωση καθυστέρησης, σύμφωνα με τους ακτοπλόους, «πραγματικά αποτελούν λύση για τους αεροπορικούς επιβάτες, οι οποίοι βρίσκονται σε εξαιρετικούς επιβατικούς τερματικούς σταθμούς, όπου υπάρχει η δυνατότητα εστίασης σε αξιοπρεπέστατα εστιατόρια, ενώ γύρω από τα αεροδρόμια υπάρχουν μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες, οι οποίες υπερκαλύπτουν τις συνήθεις ανάγκες».
Οι ακτοπλόοι σημειώνουν ότι «οι επιβάτες μιας αεροπορικής πτήσης δεν ξεπερνούν συνήθως τους 50-100 το πολύ». Και αναλύουν:
«Διερωτώμεθα πώς κάτι παρόμοιο θα μπορέσει να συμβεί στα λιμάνια της χώρας μας, ακόμα και σε αυτό του Πειραιά, όπου υπάρχουν ελλιπέστατες λιμενικές υποδομές, χωρίς τερματικούς σταθμούς, με αποτέλεσμα οι επιβάτες να είναι εκτεθειμένοι στα καιρικά φαινόμενα και βεβαίως χωρίς τις υπόλοιπες υποδομές των αεροδρομίων».
Οι ακτοπλόοι αναρωτιόνται ποιο νησί μπορεί να έχει καταλύματα για 1.500 επιβάτες, που κατά μέσο όρο μεταφέρει ένα πλοίο κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, με προειδοποίηση λίγων ωρών μόνο και πώς θα οργανωθεί η εστίαση αυτών των επιβατών στα λιγοστά εστιατόρια του λιμανιού π.χ. της Αστυπάλαιας, Αμοργού, Δονούσας κ.λπ.
Οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις προτείνουν στις περιπτώσεις αδυναμίας προώθησης του επιβάτη στον προορισμό του εκείνος να αποζημιώνεται το τριπλάσιο του καθαρού ναύλου που κατέβαλε και να είναι σε θέση να φροντίσει μόνος του για κατάλυμα και τροφοδοσία. Ταυτόχρονα υπάρχουν και άλλες αντισταθμιστικές παροχές όπως π.χ. δωρεάν νέο εισιτήριο για άλλο ταξίδι με πλοία της εταιρείας κ.λπ.
3.Υπαιτιότητα: Οι διατάξεις περί αποζημίωσης του επιβάτη θα πρέπει, σε κάθε περίπτωση, να εξαρτώνται από την υπαιτιότητα του μεταφορέα, σύμφωνα με την Ενωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας: «Πολλές φορές, καθυστερήσεις ταξιδιού οφείλονται σε λόγους ξένους προς τον μεταφορέα, όπως π.χ. αδυναμία του λιμανιού να εξυπηρετήσει τα πλοία λόγω ζημιών, καθυστέρηση άλλου πλοίου που εμποδίζει την είσοδο στο λιμάνι, ανάγκη αναμονής προκειμένου το πλοίο να παραλάβει ασθενείς από ασθενοφόρα κ.λπ.».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr