Διακομματική στα έργα, μειώσεις διοδίων στις καλένδες…

Διακομματική στα έργα, μειώσεις διοδίων στις καλένδες…

Στην συγκρότηση διακομματικής επιτροπής που θα αναλάβει την διάσωση των τεσσάρων από τις πέντε συμβάσεις παραχώρησης και θα επιμεριστεί το βάρος αλλά και την ευθύνη...

Διακομματική στα έργα, μειώσεις διοδίων στις καλένδες…
Στην συγκρότηση διακομματικής επιτροπής που θα αναλάβει την διάσωση των τεσσάρων από τις πέντε συμβάσεις παραχώρησης και θα επιμεριστεί το βάρος αλλά και την ευθύνη που συνεπάγεται η εξεύρεση λύσεων, που θα επανεκκινήσουν τα έργα θα προχωρήσει ο υπουργός Υποδομών κ. Γιάννης Ραγκούσης.

Είναι η μόνη είδηση που βγήκε από την πολύωρη (διήρκησε σχεδόν τέσσερις ώρες) συνάντηση μεταξύ της πολιτικής ηγεσίας και υπηρεσιακών παραγόντων με τους εκπροσώπους τεσσάρων κομμάτων της αντιπολίτευσης (δεν προσήλθαν στην συνάντηση το ΚΚΕ και το ΛΑΟΣ) που είχε ως στόχο την ενημέρωση των κομμάτων για την καθήλωση των εργοταξίων και την εξασφάλιση πολιτικής συναίνεσης που θα ξεμπλοκάρει τα έργα.

Ο κ. Ραγκούσης ανακοίνωσε ότι για την συγκρότηση της διακομματικής επιτροπής θα υπάρξει τροποποίηση του νόμου για έργα μεγάλης εθνικής σημασίας, όπως είναι οι συμβάσεις παραχώρησης. Στόχος της επιτροπής που κατέστησε σαφές ότι πρέπει να συγκροτηθεί άμεσα, χωρίς όμως να προσδιορίζει με ακρίβεια το χρόνο, είναι να συμμετάσχει στις διαπραγματεύσεις για αναζήτηση οριστικών λύσεων στα έργα, με σκοπό οι συμβάσεις να πάνε στη συνέχεια για κύρωση στη Βουλή.
 
Ο νέος υπουργός, χαρακτήρισε σημαντική την συνάντηση με τα κόμματα, απέφυγε όμως να δώσει χρονοδιαγράμματα δίνοντας έμφαση στην εξεύρεση οριστικών λύσεων.

Ο κ. Ραγκούσης, μετά και την πρόσφατη «κόντρα» που άνοιξε με τα ταξί, εμφανίστηκε να ρίχνει τους τόνους σε σχέση με τις πολιτικές του προκάτοχό του, επισημαίνοντας ότι το μνημόνιο συναντίληψης που έχει μονογραφεί από το δημόσιο και τους παραχωρησιούχους από τον κ. Δημήτρη Ρέππα, θα αποτελέσει τη βάση της συζήτησης. Αποκάλυψε πάντως ότι δεν έχει ακόμη δημιουργηθεί ο εγγυοδοτικός λογαριασμός από το υπουργείο Οικονομικών των 500 εκ. ευρώ, που αποτελούν την συμβολή του δημοσίου προς τις τράπεζες για την συνέχιση της χρηματοδότησης των έργων και θα δοθούν σε περίπτωση που χρεοκοπήσει η χώρα.
Κλείσιμο

Προβλέψεις απέφυγε και για τα διόδια, λέγοντας ότι παραμένει στο πνεύμα της μείωσης που περιλαμβάνεται και στο μνημόνιο αλλά με το σχόλιο ότι πρέπει «να μην είναι μόνο απόψεις της κυβέρνησης αλλά και να υλοποιηθούν».            

Από την πλευρά του ο υφυπουργός Υποδομών κ. Γιάννης Μαγκριώτης, επανέλαβε ότι δεν χρειάζεται να κυρωθεί από τη βουλή μια σύμβαση για να υπάρξει μείωση διοδίων και επανεκκίνηση των έργων. Αρκεί όπως είπε να υπάρξει συμφωνία μεταξύ των συμβαλλόμενων πλευρών.

Αναφερόμενος στην πρόοδο των έργων επισήμανε ότι μόνο ο «Μορέας» εμφανίζεται μπροστά από το χρονοδιάγραμμα εκτός από 6 χιλιόμετρα στην Περιφερειακή της Καλαμάτας που αντιμετωπίζει προβλήματα απαλλοτριώσεων. Έχει γίνει το 60% του έργου στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου και στα άλλα έργα υπάρχει μια απόκλιση από 25 έως 37% στο χρονοδιάγραμμα.     

Όχι στην διακομματική από το ΣΥΝ

Από τις δηλώσεις πάντων των εκπροσώπων της αντιπολίτευσης, διαπιστώνεται ότι η πολιτική συναίνεση που ζητά ο κ. Ραγκούσης εμφανίζεται εύθραστη, με όλα  τα κόμματα να συμφωνούν ότι τα έργα βρίσκονται σε οριακό σημείο και με την πρόβλεψη ότι δεν θα ξεμπλοκάρουν μέσα στο επόμενο εξάμηνο. «Χάθηκε χρόνος 20 μηνών» δήλωσε ο εκπρόσωπος του τομέα έργων της ΝΔ κ. Σταύρος Καλογιάννης, υπογραμμίζοντας ότι όσα ανακοίνωνε η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου για αναθεώρηση των συμβάσεων και μείωση διοδίων ήταν χωρίς αντίκρισμα.     

Ο κ. Δημήτρης Παπαδημούλης εκπρόσωπος του τομέα έργων του ΣΥΡΙΖΑ δήλωσε ότι «με δεδομένες τις αντιθέσεις του κόμματός του στους όρους των συμβάσεων παραχώρησης είναι επιφυλακτικός ως αρνητικός στο να συμμετάσχει στην διακομματική επιτροπή με τον κίνδυνο να έχει διακοσμητικό ρόλο».

Τόνισε μάλιστα ότι τα έργα πρέπει να είναι επ’ ωφελεία του δημοσίου συμφέροντος και των πολιτών και ότι η εξέλιξη των διαπραγματεύσεων εγκυμονεί τον κίνδυνο, η ζυγαριά να γύρει υπέρ των εργολάβων που με ίδια συμμετοχή 10% εισπράττουν πανάκριβα διόδια.

«Υπάρχει μεγάλη απόσταση μεταξύ των όσων έχουν δηλωθεί μέχρι σήμερα και της πραγματικότητας» επισήμανε ο βουλευτής Ηρακλείου της Δημοκρατικής Συμμαχίας κ. Λευτέρης Αυγενάκης που όπως είπε αν τα έργα ακυρωθούν και οι εργολάβοι πάνε το δημόσιο στα δικαστήρια, η πολιτεία θα καταβάλλει 3,4 δις. που είναι οι ποινικές ρήτρες και η επιστροφή του επενδεδυμένου κεφαλαίου.

Την άποψη ότι το δημόσιο έχει εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του απέναντι στα έργα, εξέφρασε η κ. Ασημίνα Ξυροτύρη, εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Αριστεράς του κ. Φώτη Κουβέλη, η οποία ζήτησε την συνδρομή της ΕΕ και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων για να σωθούν οι συμβάσεις παραχώρησης.      
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης