Μετά τους Άραβες, οι Κινέζοι
Μετά τους Άραβες, οι Κινέζοι
Ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου θα απευθύνει από τον Πειραιά νέα έκκληση για επενδύσεις, αλλά η Cosco έχει λαμβάνειν 21 εκατ. ευρώ από ΦΠΑ…
UPD:
Πρόσκληση σε νέους επενδυτές από το εξωτερικό θα απευθύνει ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου την προσεχή Παρασκευή από το λιμάνι του Πειραιά. Ειδικότερα θα συνοδέψει στην προβλήτα ΙΙ, την οποία πλέον διαχειρίζεται η Cosco, τον Κινέζο ομόλογό του Γουέν Ζιαμπάο. Πολιτικοί και οικονομικοί αναλυτές θεωρούν ότι ο έλληνας πρωθυπουργός θα δώσει το μήνυμα ότι η Ελλάδα μπορεί να στηρίξει τέτοιου μεγέθους επενδύσεις με τις κατάλληλες υποδομές.
Ο κινέζος πρωθυπουργός θα εστιάσει στην επένδυση της κινεζικής Cosco στον Πειραιά. Μάλιστα θα συνοδεύεται και από τον πρόεδρο του ναυτιλιακού κολοσσού τον Wei Jiafu.
Οι Κινέζοι θα συζητήσουν και την προοπτική νέων επενδύσεων μαζί με την ΟΛΠ Α.Ε. για την κατασκευή και εκμετάλλευση του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο. Η επένδυση είναι της τάξεως των 150 εκατ. ευρώ.
Ο κινεζικός κολοσσός μέσα σε πέντε χρόνια υπολογίζεται ότι θα έχει κάνει έργα συνολικής αξίας 500 εκατ. ευρώ, έργα που αφορούν τόσο την αναβάθμιση της προβλήτας ΙΙ, όσο και την κατασκευή της προβλήτας ΙΙΙ.
Ενδεικτικά είναι τα οικονομικά αποτελέσματα που δημοσίευσε η θυγατρική Cosco Pacific στα οποία σημειώνεται μείωση κερδών κατά 11,4% και αυτό παρά το γεγονός ότι αυξήθηκαν τα έσοδά της. Αιτία είναι η έναρξη της δραστηριότητάς της στον Πειραιά που δημιούργησε ζημιές ύψους 10,6 εκατ. δολ. το α' εξάμηνο του 2010.
Βέβαια, είναι αρχή ακόμη... Υπάρχουν όμως και ενθαρρυντικά μηνύματα αφού από την "κινεζική" προβλήτα ΙΙ διακινήθηκαν το α' εξάμηνο 376.727 εμπορευματοκιβώτια, τα οποία ενίσχυσαν τη θέση της εταιρείας στις εκτός Κίνας δραστηριότητες, κατά 39,7% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα.
Ο κινέζος πρωθυπουργός θα εστιάσει στην επένδυση της κινεζικής Cosco στον Πειραιά. Μάλιστα θα συνοδεύεται και από τον πρόεδρο του ναυτιλιακού κολοσσού τον Wei Jiafu.
Οι Κινέζοι θα συζητήσουν και την προοπτική νέων επενδύσεων μαζί με την ΟΛΠ Α.Ε. για την κατασκευή και εκμετάλλευση του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο. Η επένδυση είναι της τάξεως των 150 εκατ. ευρώ.
Ο κινεζικός κολοσσός μέσα σε πέντε χρόνια υπολογίζεται ότι θα έχει κάνει έργα συνολικής αξίας 500 εκατ. ευρώ, έργα που αφορούν τόσο την αναβάθμιση της προβλήτας ΙΙ, όσο και την κατασκευή της προβλήτας ΙΙΙ.
Ενδεικτικά είναι τα οικονομικά αποτελέσματα που δημοσίευσε η θυγατρική Cosco Pacific στα οποία σημειώνεται μείωση κερδών κατά 11,4% και αυτό παρά το γεγονός ότι αυξήθηκαν τα έσοδά της. Αιτία είναι η έναρξη της δραστηριότητάς της στον Πειραιά που δημιούργησε ζημιές ύψους 10,6 εκατ. δολ. το α' εξάμηνο του 2010.
Βέβαια, είναι αρχή ακόμη... Υπάρχουν όμως και ενθαρρυντικά μηνύματα αφού από την "κινεζική" προβλήτα ΙΙ διακινήθηκαν το α' εξάμηνο 376.727 εμπορευματοκιβώτια, τα οποία ενίσχυσαν τη θέση της εταιρείας στις εκτός Κίνας δραστηριότητες, κατά 39,7% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα.
Παράλληλα, στόχος των Κινέζων είναι να βρουν πελάτες που θα καλύπτουν τη χωρητικότητα που μπορεί να προσφέρει η προβλήτα και θα φθάσει τα 3,7 εκατ. εμπορευματοκιβώτια όταν κατασκευαστεί και η προβλήτα ΙΙΙ. Τώρα η προβλήτα ΙΙ έχει χωρητικότητα 1,6 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων με πρόθεση της Cosco να την αυξήσει στα 2,6 εκ. μέχρι τα μέσα του 2014.
Η κινεζική εταιρεία θα έχει και το πλεονέκτημα της υποστήριξης από το ναυτιλιακό κλάδο του ομίλου, ο οποίος σε συνεργασία με άλλες ναυτιλιακές εταιρείες της Άπω Ανατολής θα ενισχύσει τη λειτουργία της προβλήτας ΙΙ, μετατρέποντας τον σταδιακά σε κέντρο εμπορίου Ασίας - Νότιας Ευρώπης - Μεσογείου Μαύρης Θάλασσας. Ειδικότερα στην προσπάθειά της η Cosco να φέρει φορτία στον Σ.ΕΜΠΟ έστρεψε τρεις εταιρείες με τις οποίες συνεργάζεται προς τον Πειραιά: K-LΙΝΕ (Ιαπωνία), YML (Κορέα) και HANJIN (Κορέα).
Ο ΦΠΑ
Υπάρχει όμως και ένα σοβαρό πρόβλημα στις σχέσεις της ελληνικής κυβέρνησης με την κινεζική Cosco. Πρόκειται για το πάγωμα της επιστροφής του ΦΠΑ προς τις επιχειρήσεις, που έχει επιβάλλει το υπουργείο Οικονομικών.
Το πάγωμα στην επιστροφή του ΦΠΑ δεν εξαιρεί και την Cosco, με αποτέλεσμα η κινεζική εταιρεία, που δραστηριοποιείται στην προβλήτα ΙΙ πραγματοποιώντας μεγάλες επενδύσεις, να μην έχει εισπράξει ποσό που φθάνει τα 14 εκατ. ευρώ και θα φτάσει τα 21 εκατ. ευρώ τον Οκτώβριο οπότε και θα ολοκληρωθεί μια ακόμη επένδυση με 3 νέους γερανούς.
Η κινεζική εταιρεία θα έχει και το πλεονέκτημα της υποστήριξης από το ναυτιλιακό κλάδο του ομίλου, ο οποίος σε συνεργασία με άλλες ναυτιλιακές εταιρείες της Άπω Ανατολής θα ενισχύσει τη λειτουργία της προβλήτας ΙΙ, μετατρέποντας τον σταδιακά σε κέντρο εμπορίου Ασίας - Νότιας Ευρώπης - Μεσογείου Μαύρης Θάλασσας. Ειδικότερα στην προσπάθειά της η Cosco να φέρει φορτία στον Σ.ΕΜΠΟ έστρεψε τρεις εταιρείες με τις οποίες συνεργάζεται προς τον Πειραιά: K-LΙΝΕ (Ιαπωνία), YML (Κορέα) και HANJIN (Κορέα).
Ο ΦΠΑ
Υπάρχει όμως και ένα σοβαρό πρόβλημα στις σχέσεις της ελληνικής κυβέρνησης με την κινεζική Cosco. Πρόκειται για το πάγωμα της επιστροφής του ΦΠΑ προς τις επιχειρήσεις, που έχει επιβάλλει το υπουργείο Οικονομικών.
Το πάγωμα στην επιστροφή του ΦΠΑ δεν εξαιρεί και την Cosco, με αποτέλεσμα η κινεζική εταιρεία, που δραστηριοποιείται στην προβλήτα ΙΙ πραγματοποιώντας μεγάλες επενδύσεις, να μην έχει εισπράξει ποσό που φθάνει τα 14 εκατ. ευρώ και θα φτάσει τα 21 εκατ. ευρώ τον Οκτώβριο οπότε και θα ολοκληρωθεί μια ακόμη επένδυση με 3 νέους γερανούς.
UPD:
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα