Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος: Εννέα προτάσεις για τη νέα εποχή της Ακτοπλοΐας

Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος: Εννέα προτάσεις για τη νέα εποχή της Ακτοπλοΐας

Βασική πρόκληση η μετάβαση στην «πράσινη ναυτιλία» που προϋποθέτει την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου και υπολογίζεται ότι θα κοστίσει 11 δισ. ευρώ

naftilia_naftilia_98
Ενώπιον πολλών και σοβαρών προκλήσεων βρίσκεται η Ελληνική Ακτοπλοΐα η οποία καλείται να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις της επόμενης ημέρας ώστε να προλάβει να ανέβει στο τρένο των εξελίξεων. Οι εποχές είναι κομβικής σημασίας αν αναλογιστεί κανείς ότι οι θαλάσσιες συγκοινωνίες είναι αρτηρίες που συνδέουν τα νησιά της Ελλάδας με την ηπειρωτική χώρα και διαδραματίζει εκτός από οικονομικό ρόλο και εθνικό.

Η ενεργειακή κρίση έχει στριμώξει τον κλάδο που προσπαθεί να κάνει διαχείριση προβλημάτων και να ισορροπήσει τα λειτουργικά κόστη με τις τιμές των εισιτηρίων. Όμως το βασικό θέμα- πρόκληση είναι και μετάβαση στην “πράσινη ναυτιλία” που προϋποθέτει την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου και υπολογίζεται ότι θα κοστίσει 11 δισεκατομμύρια ευρώ.

Προς την κατεύθυνση αυτή το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος, με επικεφαλής τον δρ Γιώργο Πατέρα κατέθεσε εννέα προτάσεις-λύσεις:

Παρά την προσωρινή μείωση του ΦΠΑ σε 13% στα εισιτήρια επιβατών, διατηρούμε τα πρωτεία στην Ε.Ε. σε ύψος συντελεστή που σε κάποια Κ-Μ είναι μηδενικός ή 3-6%. Όσο πιο προσιτή είναι η τιμή του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου επιβατών (αλλά και αυτό των ι.χ. οχημάτων), τόσο μεγαλύτερα είναι τα δημόσια έσοδα από ΦΠΑ στα νησιά υπερβαίνοντας τα έσοδα από τον ΦΠΑ στα ναύλα.

Η ολοκλήρωση της επί μακρόν κυοφορούμενης επέκτασης του προαστιακού στο Λαύριο, προσφέρει την εναλλακτική επιλογή αξιοποίησης του λιμένα αυτού, με την εξοικονόμηση 2-4 ωρών θαλάσσιου ταξιδιού και των αντιστοίχων καυσίμων. Το έργο αυτό, όπως και για την Ραφήνα, πρέπει να προχωρήσει άμεσα και παράλληλα απαιτούνται κάποια συμπληρωματικά λιμενικά έργα στον λιμένα του Λαυρίου.

Κλείσιμο
Η συνεπής τήρηση των υποχρεώσεων του Δημοσίου για την καταβολή εμπρόθεσμα των μισθωμάτων των γραμμών δημοσίου συμφέροντος και
του μεταφορικού ισοδύναμου. Επιβάλλεται και η αναπροσαρμογή των μισθωμάτων των άγονων γραμμών ώστε να καλυφθεί το επιπλέον κόστος των καυσίμων.

Η χρήση εναλλακτικού καυσίμου (LNG) στα πλoία που οι μηχανές τους δύνανται να μετατραπούν σε διπλού καυσίμου (dual fuel) με προϋπόθεση την λειτουργία δικτύου παροχής του καυσίμου αυτού στα πλοία. Το LNG (με τη σημερινή του προέλευση από ορυκτά καύσιμα) θεωρείται μεταβατικό καύσιμο και δεν θεωρείται γαλάζιο ή πράσινο.

Η δρομολόγηση των κονδυλίων που θα προέλθουν από το ETS (Emission Trading Scheme) για την απανθρακοποίηση τη ακτοπλοίας.

Μακροπρόθεσμες ( πολυετείς ) συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για νεότευκτα πιο πράσινα πλοία

Αύξηση του ανταγωνισμού στην προσφορά λιμενικών υπηρεσιών

Πρόσβαση σε χρηματοδοτικούς πόρους ( grants ) του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας ( και Αναπτυξιακού Νόμου ) για εγκατάσταση Energy Saving Devices στον υφιστάμενο στόλο και χρηματοδότηση του πράσινου κομματιού νεότευκτων πλοίων

Αποζημίωση υποχρεωτικών εκπτώσεων




Ειδήσεις σήμερα:

Ο Έλον Μασκ διαψεύδει ότι «πήγε» με τη γυναίκα του συνιδρυτή της Google - «Έχω αιώνες να κάνω σεξ»

Ασύλληπτο τροχαίο στη Λάρισα - Στο νοσοκομείο ζευγάρι με δύο μικρά παιδιά

Ο Ρίσι Σούνακ αναγορεύει την Κίνα στη «μεγαλύτερη μακροπρόθεσμη απειλή» για τη Βρετανία 
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης