“Μείζον ζήτημα η ανταγωνιστικότητα του ελληνικού πλοίου”
“Μείζον ζήτημα η ανταγωνιστικότητα του ελληνικού πλοίου”
Τα σοβαρά προβλήματα επιβίωσης που αντιμετωπίζει το υπό ελληνική σημαία πλοία Μικρών Αποστάσεων λόγω έλλειψης ανταγωνιστικότητας επεσήμανε...
Τα σοβαρά προβλήματα επιβίωσης που αντιμετωπίζει το υπό ελληνική σημαία πλοία Μικρών Αποστάσεων λόγω έλλειψης ανταγωνιστικότητας επεσήμανε ο Πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων Νικ. Βαρβατές κατά την Γενική Συνέλευση των Μελών για τα πεπραγμένα για το 2010. Μάλιστα υπογράμμισε ότι τα πρόσφατα γεγονότα στη Βόρειο Αφρική επιδείνωσαν αυτή την κατάσταση δεδομένου ότι αυτές οι χώρες αποτελούν σημαντικές εξαγωγικές αγορές για Ελληνικά προϊόντα
« Ο συνδυασμός της απότομης κατάρρευσης της εμπιστοσύνης των τραπεζών και της υπεραισιόδοξης επενδυτικής συμπεριφοράς στο χώρο της εμπορικής ναυτιλίας είχε όπως όλοι γνωρίζουμε σημαντικές επιπτώσεις στις ναυλαγορές, οι οποίες συνεχίζουν να εμφανίζουν φαινόμενα καχεξίας. Οι επιπτώσεις ήσαν σημαντικές τόσο σε διεθνές, όσο και σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης με προεξάρχουσες τις αγορές της Μεσογείου και του Εύξεινου Πόντου» τόνισε ο Νίκος Βαρβατές:
«Κατά συνέπεια η σημερινή εικόνα του κλάδου της Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων να είναι αρνητική με χαμηλά ναύλα και αρκετές επιχειρήσεις με προβλήματα ρευστότητας. Τα πρόσφατα γεγονότα στη Βόρειο Αφρική επιδείνωσαν αυτή την κατάσταση δεδομένου ότι αυτές οι χώρες αποτελούν σημαντικές εξαγωγικές αγορές για ελληνικά προϊόντα».
Στη συνέχεια ο Νίκος Βαρβατές έδωσε έμφαση στους λόγους που υπάρχει έλλειψη ανταγωνιστικότητας του υπό ελληνική σημαία πλοίου:
Ως γνωστόν, ο Ελληνικός στόλος ΝΜΑ και τα πλοία του επιβαρύνονται με συνθέσεις πληρώματος που υπερβαίνουν αυτές ποντοπόρων πλοίων πολλαπλασίου μεγέθους, ενώ εκείνα που εκτελούν κυρίως πλόες εσωτερικού, υποχρεούνται να λειτουργούν με συνθέσεις αποτελούμενες αποκλειστικά από Έλληνες οι οποίες είναι ιδιαίτερα επαχθείς σε κόστος και σε αριθμό ναυτικών. Λόγω αυτών των συνθέσεων το Ελληνικό πλοίο ΝΜΑ έχει υποστεί σημαντική μείωση της ανταγωνιστικότητας του. Ταυτόχρονα παρατηρείται – και αυτό το έχουμε επισημάνει κάθε φορά τα τελευταία χρόνια - συρρίκνωση του κλάδου συνοδευόμενη από αύξηση της μέσης ηλικίας.
Το μείζον αυτό ζήτημα της ανταγωνιστικότητας του Ελληνικού πλοίου της Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων αποτελεί τμήμα του γενικότερου προβλήματος ανταγωνιστικότητας του κοινοτικού πλοίου ΝΜΑ, μόνο που η αντιμετώπιση του έχει πλέον κατεπείγοντα χαρακτήρα. Μετά από σχετική πρόσκληση του υπουργού κ. Γιάννη Διαμαντίδη το Διοικητικό συμβούλιο είχε την ευκαιρία να του εξηγήσει τους λόγους για τους οποίους υπάρχει άμεση ανάγκη για τόνωση της ανταγωνιστικότητας του Ελληνικού πλοίου αυτής της κατηγορίας και ο κ. υπουργός έδειξε να κατανοεί την αναγκαιότητα για στήριξη του κλάδου» και κατέληξε:
«Ενώ το ΥΘΥΝΑΛ μελετούσε το υπόμνημα που υποβάλαμε, είχαμε το μέτρο της έκτακτης εισφοράς που επεβλήθη σε εταιρείες του Νόμου 959/79 το οποίο δημιούργησε πρόσθετα προβλήματα. Η Ένωση μας επικοινώνησε ξανά με το υπουργείο και ζήτησε συνάντηση με τον κ. υπουργό, η οποία όμως δεν κατέστη δυνατή μέχρι σήμερα λόγω συνεχών υποχρεώσεων του εντός και εκτός Ελλάδος.»
« Ο συνδυασμός της απότομης κατάρρευσης της εμπιστοσύνης των τραπεζών και της υπεραισιόδοξης επενδυτικής συμπεριφοράς στο χώρο της εμπορικής ναυτιλίας είχε όπως όλοι γνωρίζουμε σημαντικές επιπτώσεις στις ναυλαγορές, οι οποίες συνεχίζουν να εμφανίζουν φαινόμενα καχεξίας. Οι επιπτώσεις ήσαν σημαντικές τόσο σε διεθνές, όσο και σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης με προεξάρχουσες τις αγορές της Μεσογείου και του Εύξεινου Πόντου» τόνισε ο Νίκος Βαρβατές:
«Κατά συνέπεια η σημερινή εικόνα του κλάδου της Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων να είναι αρνητική με χαμηλά ναύλα και αρκετές επιχειρήσεις με προβλήματα ρευστότητας. Τα πρόσφατα γεγονότα στη Βόρειο Αφρική επιδείνωσαν αυτή την κατάσταση δεδομένου ότι αυτές οι χώρες αποτελούν σημαντικές εξαγωγικές αγορές για ελληνικά προϊόντα».
Στη συνέχεια ο Νίκος Βαρβατές έδωσε έμφαση στους λόγους που υπάρχει έλλειψη ανταγωνιστικότητας του υπό ελληνική σημαία πλοίου:
Ως γνωστόν, ο Ελληνικός στόλος ΝΜΑ και τα πλοία του επιβαρύνονται με συνθέσεις πληρώματος που υπερβαίνουν αυτές ποντοπόρων πλοίων πολλαπλασίου μεγέθους, ενώ εκείνα που εκτελούν κυρίως πλόες εσωτερικού, υποχρεούνται να λειτουργούν με συνθέσεις αποτελούμενες αποκλειστικά από Έλληνες οι οποίες είναι ιδιαίτερα επαχθείς σε κόστος και σε αριθμό ναυτικών. Λόγω αυτών των συνθέσεων το Ελληνικό πλοίο ΝΜΑ έχει υποστεί σημαντική μείωση της ανταγωνιστικότητας του. Ταυτόχρονα παρατηρείται – και αυτό το έχουμε επισημάνει κάθε φορά τα τελευταία χρόνια - συρρίκνωση του κλάδου συνοδευόμενη από αύξηση της μέσης ηλικίας.
Το μείζον αυτό ζήτημα της ανταγωνιστικότητας του Ελληνικού πλοίου της Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων αποτελεί τμήμα του γενικότερου προβλήματος ανταγωνιστικότητας του κοινοτικού πλοίου ΝΜΑ, μόνο που η αντιμετώπιση του έχει πλέον κατεπείγοντα χαρακτήρα. Μετά από σχετική πρόσκληση του υπουργού κ. Γιάννη Διαμαντίδη το Διοικητικό συμβούλιο είχε την ευκαιρία να του εξηγήσει τους λόγους για τους οποίους υπάρχει άμεση ανάγκη για τόνωση της ανταγωνιστικότητας του Ελληνικού πλοίου αυτής της κατηγορίας και ο κ. υπουργός έδειξε να κατανοεί την αναγκαιότητα για στήριξη του κλάδου» και κατέληξε:
«Ενώ το ΥΘΥΝΑΛ μελετούσε το υπόμνημα που υποβάλαμε, είχαμε το μέτρο της έκτακτης εισφοράς που επεβλήθη σε εταιρείες του Νόμου 959/79 το οποίο δημιούργησε πρόσθετα προβλήματα. Η Ένωση μας επικοινώνησε ξανά με το υπουργείο και ζήτησε συνάντηση με τον κ. υπουργό, η οποία όμως δεν κατέστη δυνατή μέχρι σήμερα λόγω συνεχών υποχρεώσεων του εντός και εκτός Ελλάδος.»
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα