Με αφορμή τα 20 χρόνια λειτουργείας του Ξενώνα Προσωρινής Διαμονής, η Εταιρία Προστασίας Σπαστικών/ Πόρτα Ανοιχτή βράβευσε την bwin για την πολύπλευρη στήριξη της.
Έκθεση φωτογραφίας του Κώστα Πατρώνη σε συνεργασία με το δήμο Αγρινίου
Έκθεση φωτογραφίας του Κώστα Πατρώνη σε συνεργασία με το δήμο Αγρινίου
Διάρκεια μέχρι 20 Απριλίου
Έκθεση φωτογραφίας του Κώστα Πατρώνη σε συνεργασία με το δήμο Αγρινίου λαμβάνει χώρα στην παλαιά δημοτική αγορά με θέμα τα αξιόλογα κατεδαφισθέντα κτήρια του Αγρινίου.
Αγρίνιο: Η δεκαετία του ‘80.
Γιατί διάλεξα την δεκαετία του ‘80;
Πρώτα, γιατί η αρχή της συμπίπτει με τον ερχομό μου στο Αγρίνιο, ύστερα από τις σπουδές και τον στρατό.Ξανάβλεπα την γενέθλια πόλη με άλλο «μάτι». Ήθελα να αποτυπώσω το καθετί. Φωτογράφιζα με μανία τα πάντα. Κτίρια , ανθρώπους , σκηνές στην αγορά.
Δεύτερον , γιατί διαισθανόμουν ότι η δεκαετια αυτή θα είναι καθοριστική , μια τομή στην ιστορία της πόλης. Έφευγαν σιγά σιγά τα παλιά κτίρια και οι παλιές συνήθειες. Η ραγδαία ανοικοδόμηση άλλαζε το πρόσωπο του Αγρινίου.
Ένας τρίτος λόγος είναι γιατί η δεκαετία αυτή συνέπεσε με τις προσπάθειές μου,μαζί με άλλους συμπολίτες, για την διάσωση ορισμένων αξιόλογων και χαρακτηριστικών κτιρίων της πόλης. Αυτή η προσπάθεια τις περισσότερες φορές πέτυχε , όπως η περίπτωση του κινηματοθεάτρου «ΕΛΛΗΝΙΣ», του σιδηροδρομικού σταθμού με την διπλανή πλατεία , των αποθηκών Καμποσιώρα (τώρα κτήριο τουΤΕΕ) και μιας δεκάδας ακόμα δημοσιων και ιδιωτικών κτιρίων τα οποία κρίθηκαν διατηρητέα. Άλλες φορές πάλι χάθηκε η μάχη , όπως η περίπτωση του αξιόλογου αρχοντικού Φαφούτη-Ξηντάρα στην οδό Μπαϊμπά με τις υπέροχες οροφογραφίες και εκείνη των καπναποθηκών Παναγοπούλου. Δεν χάθηκε όμως ο πόλεμος.
Η φωτογραφία είναι ο καλύτερος σύμμαχος της μνήμης και της ιστορίας. Έτσι ο φωτογράφος γίνεται πολλές φορές χωρίς να το ξέρει ο οπτικός «ιστορικός» της εποχής του. Η δουλειά μου αυτή είναι φανερό ότι δεν έχει τόσο «καλλιτεχνικό» χαρακτήρα. Είναι κυρίως μια καταγραφή , ένα αποτύπωμα της περιόδου εκείνης. Είναι όμως και μια έκφραση της βιωματικής σχέσης μου με την ψυχή αυτής της πόλης και των κτιρίων της.
______________________
Ο Κώστας Πατρώνης γεννήθηκε το 1950 στο Αγρίνιο. Είναι πολιτικός μηχανικός και σπούδασε Κινηματογράφο. Ασχολείται από τα νεανικά του χρόνια με την φωτογραφία και έχει συμβάλει στην ανάδειξη της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς της πόλης του Αγρινίου.
Αγρίνιο: Η δεκαετία του ‘80.
Γιατί διάλεξα την δεκαετία του ‘80;
Πρώτα, γιατί η αρχή της συμπίπτει με τον ερχομό μου στο Αγρίνιο, ύστερα από τις σπουδές και τον στρατό.Ξανάβλεπα την γενέθλια πόλη με άλλο «μάτι». Ήθελα να αποτυπώσω το καθετί. Φωτογράφιζα με μανία τα πάντα. Κτίρια , ανθρώπους , σκηνές στην αγορά.
Δεύτερον , γιατί διαισθανόμουν ότι η δεκαετια αυτή θα είναι καθοριστική , μια τομή στην ιστορία της πόλης. Έφευγαν σιγά σιγά τα παλιά κτίρια και οι παλιές συνήθειες. Η ραγδαία ανοικοδόμηση άλλαζε το πρόσωπο του Αγρινίου.
Ένας τρίτος λόγος είναι γιατί η δεκαετία αυτή συνέπεσε με τις προσπάθειές μου,μαζί με άλλους συμπολίτες, για την διάσωση ορισμένων αξιόλογων και χαρακτηριστικών κτιρίων της πόλης. Αυτή η προσπάθεια τις περισσότερες φορές πέτυχε , όπως η περίπτωση του κινηματοθεάτρου «ΕΛΛΗΝΙΣ», του σιδηροδρομικού σταθμού με την διπλανή πλατεία , των αποθηκών Καμποσιώρα (τώρα κτήριο τουΤΕΕ) και μιας δεκάδας ακόμα δημοσιων και ιδιωτικών κτιρίων τα οποία κρίθηκαν διατηρητέα. Άλλες φορές πάλι χάθηκε η μάχη , όπως η περίπτωση του αξιόλογου αρχοντικού Φαφούτη-Ξηντάρα στην οδό Μπαϊμπά με τις υπέροχες οροφογραφίες και εκείνη των καπναποθηκών Παναγοπούλου. Δεν χάθηκε όμως ο πόλεμος.
Η φωτογραφία είναι ο καλύτερος σύμμαχος της μνήμης και της ιστορίας. Έτσι ο φωτογράφος γίνεται πολλές φορές χωρίς να το ξέρει ο οπτικός «ιστορικός» της εποχής του. Η δουλειά μου αυτή είναι φανερό ότι δεν έχει τόσο «καλλιτεχνικό» χαρακτήρα. Είναι κυρίως μια καταγραφή , ένα αποτύπωμα της περιόδου εκείνης. Είναι όμως και μια έκφραση της βιωματικής σχέσης μου με την ψυχή αυτής της πόλης και των κτιρίων της.
______________________
Ο Κώστας Πατρώνης γεννήθηκε το 1950 στο Αγρίνιο. Είναι πολιτικός μηχανικός και σπούδασε Κινηματογράφο. Ασχολείται από τα νεανικά του χρόνια με την φωτογραφία και έχει συμβάλει στην ανάδειξη της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς της πόλης του Αγρινίου.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα