Κάτι ανάμεσα σε «urban explorer» και «connoisseur of the street»

souvenirs

Ποια είναι η σχέση ανάμεσα σε ένα cd του 2011 του τραγουδοποιού Γιώργη Χριστοδούλου και ένα κατάστημα με σουβενίρ στη Πλάκα;

Τι σχέση θα μπορούσε να υπάρχει ή έστω να αναζητηθεί μεταξύ ενός cd ενός Έλληνα τραγουδοποιού με τραγούδια με στίχους στα γαλλικά και τα ισπανικά και ενός καταστήματος με σουβενίρ σε μια γειτονιά της Πλάκας; Η απάντηση θα μπορούσε να εξαντληθεί σε ένα τίτλο: Flâneur. Με αυτόν το τίτλο κυκλοφόρησε το 2011 το cd του Γιώργη Χριστοδούλου, ενώ τα τελευταία χρόνια στην οδό Φλέσσα 1λειτουργεί ένα ομότιτλο κατάστημα: Το Flâneur Souvenirs & Supplies, ένα κατάστημα με «Souvenirs for the Curious Mind & Supplies for the Urban Explorer».
souvenirs-1


Αλλά, ο τίτλος δεν λειτουργεί περιοριστικά αλλά αναδεικνύει συμπεριφορές και διαθέσεις. Και αυτό γιατί αν και ο τίτλος προέρχεται από τις καλύτερες παραδόσεις της ευρωπαϊκής λογοτεχνίας του 19 ου αιώνα, στις μέρες ο όρος Flâneur σημαίνει πολλά περισσότερα για τους ψαγμένους ανθρώπους της Δύσης στον 21ο αιώνα. Στο διαδίκτυο και τα ψαχτήρια του βρήκα δύο ταυτότητες που μου άρεσαν και δίχως άλλο θα τις υιοθετήσω σε κείμενα: The urban explorer & The connoisseur of the street. Στην περιδιάβαση στο διαδίκτυο συνάντησα και τον φιλόσοφο Walter Benjamin (της σχολής της Φρανκφούρτης) ο οποίος αντλώντας από την ποίηση του Charles Baudelaire, έκανε αυτή την ξεχωριστή φιγούρα αντικείμενο επιστημονικού ενδιαφέροντος τον 20ό αιώνα, ως εμβληματικό αρχέτυπο αστικής, σύγχρονης εμπειρίας.

Από παλαιότερη δημοσίευση για το cd Flâneur στο site e-orfeas.gr διαβάζουμε: «Ο τίτλος του δίσκου και το κεντρικό του θέμα που αγκαλιάζει δημιουργικά αυτή τη δουλειά βασίζεται σε μια έννοια που καθόρισε ο γάλλος συγγραφέας, ποιητής και κριτικός Charles Baudelaire και που δεν έχει ακριβή μετάφραση σε καμμιά άλλη γλώσσα. Για τον τέλειο σουλατσαδόρο, για τον παθιασμένο παρατηρητή, είναι μία απέραντη απόλαυση να διαλέγει την κατοικία του μέσα στη μάζα, στο μεταβλητό, στην κίνηση, στο φευγαλέο και στο άπειρο. Το να είσαι έξω από το σπίτι σου, κι ωστόσο να αισθάνεσαι παντού στο σπίτι σου, το να βλέπεις τον κόσμο, να είσαι στο κέντρο του κόσμου και να μένεις κρυμμένος από τον κόσμο, αυτές είναι μερικές από τις μικρότερες ηδονές αυτών των ανεξάρτητων, παθιασμένων, αμερόληπτων πνευμάτων, που η γλώσσα μόνο αδέξια μπορεί να τα ορίσει. Ο παρατηρητής είναι ένας πρίγκιπας που απολαμβάνει παντού το ινκόγκνιτο του».

Οσο για το κατάστημα αρκεί μια βόλτα στη Πλάκα για να ανακαλύψετε σε μια σειρά από δεδομένα τ.μ την απεραντοσύνη του ταξιδιού στο κόσμο του design.

ΣΧΟΛΙΑ (2)

Τέλειο

Το μαγαζί τέλειο. Το cd δεν το έχω ακούσει ακόμα. Ωραίο άρθρο.

πυργιωτης

Να γυρίζει ο μπάφος ....

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

leon

Ο 44χρονος φιλόλογος Λέων Α. Ναρ στο Κολλέγιο Ανατόλια της Θεσσαλονίκης γράφει μια ξεχωριστή ιστορία για την επώδυνη ανασυγκρότηση της Ισραηλιτικής Κοινότητας, καταγράφοντας τα πολλαπλά εμπόδια που συνάντησε η επανένταξη των ομοθρήσκων του στην πόλη τους

6
kostas-tsakonas

Μια ταινία του Θόδωρου Μαραγκού για τον Κώστα Τσάκωνα στο διαγωνιστικό τμήμα του 12ου Φεστιβάλ Ελληνικού Ντοκιμαντέρ Docfest που γίνεται στην Χαλκίδα και ολοκληρώνεται αύριο Κυριακή

comedy-xmas

Το Comedy club για παιδιά το Δεκέμβριο στον Πολυχώρο του Συλλόγου Οι Φίλοι της Μουσικής στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

saia-paradosou

Η Ηρώ Σαϊα έστησε μια compact παράσταση σαν ένα ακριβό κέντημα από τα παλιά – μόνο που τα υλικά της παράστασης μιλάνε για την ζωή μας στο σήμερα!

mantis

Ο Χρήστος Νικολούδης, ένας νέος startuper – διοργανωτής του StartupNow Forum γίνεται στην Ελευσίνα το διήμερο 23-24 Νοεμβρίου 2018 μας παρουσιάζει όλα όσα πρέπει να ξέρουν εκείνοι που θα συμμετάσχουν στην διοργάνωση

eshophy

Η Σοφία Δενδρινού και η Ευδοκία Λιάκου έφτιαξαν την εταιρεία ÉSOPHY το 2017 και εγκατέστησαν το γευστικό τους στρατηγείο στην Κηφισιά, επιλέγοντας να κρατήσουν την κουζίνα τους σε δημόσια θέα και αυτό για να δώσουν την ευκαιρία στους πελάτες να μυρίσουν την σοκολάτα που λιώνει, τους καρπούς που ψήνονται και να δουν όλη την προετοιμασία και δημιουργία των προϊόντων

2