Η ζωγραφική και η φωτογραφία μαζί, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης

photo-paint

Ο Αμερικανός καλλιτέχνης και καθηγητής φωτογραφίας Gerald Pryor παρουσιάζει μια ιδιαίτερη έκθεση στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, χρησιμοποιώντας τη ζωγραφική και τη φωτογραφία «προς μια συνομιλία με την αρχαιοελληνική κληρονομιά»

Ο Gerald Pryor, είναι Αμερικανός καλλιτέχνης και καθηγητής φωτογραφίας στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης.

Το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης φιλοξενεί –με διάρκεια έως 30 Σεπτεμβρίου –δώδεκα έργα– από τη νέα δουλειά του καλλιτέχνη– παρουσιάζοντας μια ιδιαίτερη τεχνική στην οποία χρησιμοποιεί τη ζωγραφική και τη φωτογραφία «ως ένα ενιαίο εκφραστικό μέσο».

Σε ένα ενημερωτικό σημείωμα των διοργανωτών σχετικά με την ιδιαίτερη τεχνική διαβάζουμε: «O καλλιτέχνης εκκινεί από αποτυπώματα του ανθρώπινου σώματος πάνω σε φύλλα αλουμινίου: απλώνει χρώμα τέμπερας στο ίδιο του το σώμα και αρχίζει να κυλιέται, να μετακινείται, να στέκεται, να γονατίζει και οι κινήσεις αυτές, καταγραμμένες πάνω στα διαφορετικά στρώματα χρωμάτων, εντυπώνονται στη ζωγραφική επιφάνεια σε μια προσπάθεια να της προσδώσουν ζωή».
photo-paint-1


Επιπλέον «Μόλις ολοκληρωθεί το ζωγραφικό μέρος, φωτογραφίζεται σε σχεδόν απόλυτο σκοτάδι με φλας. Ο Pryor επιτρέπει, έτσι, στην τυχαία φωτεινότητα του φλας να είναι αυτή που θα καθορίσει το τελικό εικαστικό αποτέλεσμα. Επιχειρεί να διερευνήσει τη δυναμική ενός ζωγραφικού έργου στο σκοτάδι μέσω της φωτογραφικής του αναπαράστασης».

Την επιμέλεια της έκθεσης –με τίτλο “Greek Body Overlays”– έχει αναλάβει η δρ. Θάλεια Βραχοπούλου, η οποία είναι καθηγήτριας Φιλοσοφίας της Τέχνης, με έδρα τη Νέα Υόρκη.

Σύμφωνα με τον Pryor, «η σπουδαιότητα του ανθρώπινου σώματος είναι ο κύριος άξονας στην αρχαία ελληνική τέχνη, όπως φαίνεται και από τα αγάλματα των Κούρων αλλά και μεταγενέστερα γλυπτά».

Παράλληλα «στην τεχνική του ο καλλιτέχνης αξιοποιεί συνήθη διακοσμητικά μοτίβα των αρχαίων ελληνικών ψηφιδωτών, που του επιτρέπουν την ανάδειξη μιας αισθητικής έμπλεης νοημάτων και χαράς. Με την ψηφιακή επεξεργασία αυτών των φωτογραφικών απεικονίσεων, με τις χρωματικές επικαλύψεις, τη δημιουργία διπτύχων και την αδιαφάνεια, επιχειρείται μια διαρκής σωματική διάδραση του καλλιτέχνη με την αρχαία Ελλάδα. Οι τελικές φωτογραφίες εκτυπώνονται σε μεγάλα φύλλα χαρτιού, σε εκτυπωτή ψεκασμού μελάνης».

Με αυτήν τη “σωματοποιημένη” φωτογραφική αλληλουχία, μέσα από το φλας της φωτογραφικής κάμερας, ο Αμερικανός καλλιτέχνης επιδιώκει να συνομιλήσει με την αρχαιοελληνική κληρονομιά..»

ΣΧΟΛΙΑ (1)

KOSTAS

Εκατοντάδες, δυνητικά, εκθέματα-κειμήλια του Μακεδονικού, δηλαδή Ελληνικού, Πολιτισμού είναι στις αποθήκες και μέσα στις αράχνες και τη σκόνη λόγω ... έλλειψης χώρου, αλλά χώρος για τις καλλιτεχνικές ... ανησυχίες του κάθε τυχάρπαστου βρίσκεται. Τι δουλειά η φωτογραφική (!!!) σύνθεση που κάνει ο τύπος σε ένα αρχαιολογικό μουσείο; Ας πάει σε μια γκαλερί, σε έναν άλλο χώρο τέχνης. Δηλαδή, ο τουρίστας πληρώνει εισιτήριο για να δει το τι εστί αρχαίος ελληνικός πολιτισμός και θα βλέπει το photoshop ενός Αμερικανού (ούτε καν Έλληνας δεν είναι).

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

synthesi01

Το Κράτος ως Λερναία Ύδρα, όπως «λέει» και ο τίτλος του νέου βιβλίου του καθηγητή Γιώργου Δερτιλή – ένα δοκίμιο που περιγράφει επτά μορφές με τις οποίες μπορούμε σήμερα πλέον να σκεφτούμε το κράτος.

1
tombazis01

Ένα ιστορικός ελαιώνας στην παραθαλάσσια περιοχή Γαλατά Τροιζηνίας στην Βορειοανατολική Πελοπόνησσο απέναντι απο το όμορφο νησί του Πόρου φτιαγμένος από τον ναύαρχο της Επανάστασης  Εμμανουήλ Τομπάζη μας δίνει σήμερα ένα έξτρα παρθένο ελαιόλαδο

lev01

Η κα Βάσω Βούζα-Κυρατζή συνάντησε στη πόλη των Γρεβενών τον σχεδιαστή Στέλιο Παπαλαμπρόπουλο και καρπός αυτής της συνάντησης η δημιουργική δουλειά που συνοδεύει μια παραγωγική προσπάθεια με επίκεντρο μια φάρμα λεβάντας.

1
barber0

Ποιόν εν τέλει εμπιστεύεται ένας κουρέας για να αφεθεί να δεχθεί τις υπηρεσίες ενός συναδέλφου του; Ένα ενδιαφέρον θέμα…με καλοκαιρινή διάθεση.

1
60147391_2214446438624038_8701900897598308352_n

Το εστιατόριο των αδελφών Κομπογιαννίτη στη περιοχή του παλιού Σιδηροδρομικού Σταθμού της Καλαμάτας είναι ένας συνδυασμός γεύσεων που έρχεται από την τοπική παράδοση με την απαραίτητη τσαχπινιά της σύγχρονης δημιουργίας.

tsas

Ο Άγγελος Φωκιανός είναι ένας νέος Αθηναίος, επιχειρηματίας της γενιάς των 20plus αλλά και ένας επιχειρηματίας της «μιας ιδέας» -αρκεί εκείνη να βρει ανταπόκριση και να «δέσει» το ακροατήριο και πάνω σε αυτό να «χτίσει» την επιτυχία της.

jghmvew

Το Park your Cinema επιστρέφει στο Ξέφωτο του ΚΠΙΣΝ, με αφιέρωμα σε κλασικές κωμωδίες και αγαπημένες παιδικές ταινίες