Η ζωγραφική και η φωτογραφία μαζί, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης

photo-paint

Ο Αμερικανός καλλιτέχνης και καθηγητής φωτογραφίας Gerald Pryor παρουσιάζει μια ιδιαίτερη έκθεση στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, χρησιμοποιώντας τη ζωγραφική και τη φωτογραφία «προς μια συνομιλία με την αρχαιοελληνική κληρονομιά»

Ο Gerald Pryor, είναι Αμερικανός καλλιτέχνης και καθηγητής φωτογραφίας στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης.

Το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης φιλοξενεί –με διάρκεια έως 30 Σεπτεμβρίου –δώδεκα έργα– από τη νέα δουλειά του καλλιτέχνη– παρουσιάζοντας μια ιδιαίτερη τεχνική στην οποία χρησιμοποιεί τη ζωγραφική και τη φωτογραφία «ως ένα ενιαίο εκφραστικό μέσο».

Σε ένα ενημερωτικό σημείωμα των διοργανωτών σχετικά με την ιδιαίτερη τεχνική διαβάζουμε: «O καλλιτέχνης εκκινεί από αποτυπώματα του ανθρώπινου σώματος πάνω σε φύλλα αλουμινίου: απλώνει χρώμα τέμπερας στο ίδιο του το σώμα και αρχίζει να κυλιέται, να μετακινείται, να στέκεται, να γονατίζει και οι κινήσεις αυτές, καταγραμμένες πάνω στα διαφορετικά στρώματα χρωμάτων, εντυπώνονται στη ζωγραφική επιφάνεια σε μια προσπάθεια να της προσδώσουν ζωή».
photo-paint-1


Επιπλέον «Μόλις ολοκληρωθεί το ζωγραφικό μέρος, φωτογραφίζεται σε σχεδόν απόλυτο σκοτάδι με φλας. Ο Pryor επιτρέπει, έτσι, στην τυχαία φωτεινότητα του φλας να είναι αυτή που θα καθορίσει το τελικό εικαστικό αποτέλεσμα. Επιχειρεί να διερευνήσει τη δυναμική ενός ζωγραφικού έργου στο σκοτάδι μέσω της φωτογραφικής του αναπαράστασης».

Την επιμέλεια της έκθεσης –με τίτλο “Greek Body Overlays”– έχει αναλάβει η δρ. Θάλεια Βραχοπούλου, η οποία είναι καθηγήτριας Φιλοσοφίας της Τέχνης, με έδρα τη Νέα Υόρκη.

Σύμφωνα με τον Pryor, «η σπουδαιότητα του ανθρώπινου σώματος είναι ο κύριος άξονας στην αρχαία ελληνική τέχνη, όπως φαίνεται και από τα αγάλματα των Κούρων αλλά και μεταγενέστερα γλυπτά».

Παράλληλα «στην τεχνική του ο καλλιτέχνης αξιοποιεί συνήθη διακοσμητικά μοτίβα των αρχαίων ελληνικών ψηφιδωτών, που του επιτρέπουν την ανάδειξη μιας αισθητικής έμπλεης νοημάτων και χαράς. Με την ψηφιακή επεξεργασία αυτών των φωτογραφικών απεικονίσεων, με τις χρωματικές επικαλύψεις, τη δημιουργία διπτύχων και την αδιαφάνεια, επιχειρείται μια διαρκής σωματική διάδραση του καλλιτέχνη με την αρχαία Ελλάδα. Οι τελικές φωτογραφίες εκτυπώνονται σε μεγάλα φύλλα χαρτιού, σε εκτυπωτή ψεκασμού μελάνης».

Με αυτήν τη “σωματοποιημένη” φωτογραφική αλληλουχία, μέσα από το φλας της φωτογραφικής κάμερας, ο Αμερικανός καλλιτέχνης επιδιώκει να συνομιλήσει με την αρχαιοελληνική κληρονομιά..»

ΣΧΟΛΙΑ

KOSTAS

Εκατοντάδες, δυνητικά, εκθέματα-κειμήλια του Μακεδονικού, δηλαδή Ελληνικού, Πολιτισμού είναι στις αποθήκες και μέσα στις αράχνες και τη σκόνη λόγω ... έλλειψης χώρου, αλλά χώρος για τις καλλιτεχνικές ... ανησυχίες του κάθε τυχάρπαστου βρίσκεται. Τι δουλειά η φωτογραφική (!!!) σύνθεση που κάνει ο τύπος σε ένα αρχαιολογικό μουσείο; Ας πάει σε μια γκαλερί, σε έναν άλλο χώρο τέχνης. Δηλαδή, ο τουρίστας πληρώνει εισιτήριο για να δει το τι εστί αρχαίος ελληνικός πολιτισμός και θα βλέπει το photoshop ενός Αμερικανού (ούτε καν Έλληνας δεν είναι).

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

karteraki

Η απαίτηση ενός θαμώνα παραδοσιακού καφενείου στην Κρήτη για το βοτανικό μείγμα του ζεστού ροφήματος του έγινε στις μέρες μας premium προϊόν

apli-metavasi

«Είναι ένα πρωτότυπο μιούζικαλ για μια γενιά που μεγάλωσε με την πεποίθηση ότι ο κόσμος τής ανήκει και βρέθηκε εκτεθειμένη σ’ έναν κόσμο που δεν περίμενε», διαβάζουμε σε ένα ενημερωτικό σημείωμα για την παράσταση Απλή Μετάβαση πού έρχεται στην Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος» του Εθνικού Θεάτρου τον Φεβρουάριο του 2019

dirfis

2 πανεπιστήμια και 1 ερευνητικό κέντρο (Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών), έχοντας στο πλευρό τους μια από τις πρωτοπόρες ελληνικές εταιρείες, την εταιρία Μανιτάρια Δίρφυς ανέλαβαν να αναπτύξουν και να παράγουν ένα πολυδύναμο λειτουργικό τρόφιμο από μανιτάρια

timon-o-athinaios

«Ο Σαίξπηρ δεν κάνει τίποτα μικρό, αναμετριέται πάντα με κάτι πολύ μεγάλο….» σημειώνει ο Στάθης Λιβαθινός, που καταπιάνεται με ένα από τα πιο αινιγματικά και γοητευτικά έργα του μεγάλου δραματουργού, το έργο «Τίμων ο Αθηναίος»