Ο θρίαμβος του χρώματος
Ο θρίαμβος του χρώματος
Το ερχόμενο Σάββατο 7 Οκτωβρίου εγκαινιάζεται στο πολυχώρο Φουγάρο στο Ναύπλιο έκθεση έργων του Μανώλη Χάρου, ενός εικαστικού καλλιτέχνη με πολυσχιδείς δημιουργικές δραστηριότητες
Ο Μανώλης Χάρος δεν είναι ένας κλασσικός εικαστικός καλλιτέχνης. Κάθε άλλο. Παράλληλα με την εκθεσιακή του παρουσία ως ζωγράφου και χαράκτη, έχει αφιερώσει μέρος της δραστηριότητάς του στο σχεδιασμό επίπλων, αντικειμένων, παιχνιδιών, εντύπων, καθώς στην εικονογράφηση βιβλίων, κυρίως με λιθογραφίες ή χαλκογραφίες.
Για αυτό το λόγο κάθε του βήμα έχει ξεχωριστή αξία και σημασία. Και τα βήματα του είναι και εκείνα μελετημένα και κρατούν την ουσία και όχι το …περίβλημα.
Για αυτό αξίζει και ένα ταξίδι μέχρι το Ναύπλιο. Στο πολυχώρο Φουγάρο. Εκεί, το επόμενο Σάββατο 7 Οκτωβρίου, εγκαινιάζεται μια μεγάλη ατομική έκθεση ζωγραφικής του με έργα της περιόδου 2011- 2017. Η έκθεση που θα περιλαμβάνει πολλά νέα έργα του Χάρου εικαστικού θα διαρκέσει έως την Κυριακή 3 Δεκεμβρίου.
Στο χρήσιμο site του ΙΣΕΤ (www.iset.gr) βρήκα ένα πλήρες βιογραφικό του εικαστικού καλλιτέχνη: «Γεννήθηκε στα Κύθηρα το 1960. Σπούδασε ζωγραφική και χαρακτική στην Ecole Nationale Supérieure Des Beaux-Arts στο Παρίσι (1978-1982). Στη συνέχεια έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στην επικοινωνία της εικόνας στην Ecole Nationale Supérieure des Arts Décoratifs (1982-1983). Παρουσίασε την πρώτη του ατομική έκθεση το 1981 στην Αθήνα (Πολύπλανο).
Το εικαστικό του έργο περιλαμβάνει έργα ζωγραφικής, χαρακτικής και τρισδιάστατες κατασκευές. Χρησιμοποιεί διάφορα μέσα και υλικά, δίνοντας έμφαση στην ποιητική χρήση του χρώματος, που είναι ένα από τα χαρακτηριστικότερα γνωρίσματα της δουλειάς του. Η γραφή του είναι μερικές φορές αφαιρετική, αλλά οι εικόνες του εκφράζουν συνήθως μια αφηγηματική διάθεση, που αναπτύσσεται σχεδόν αυθόρμητα, μέσα από μια ιδιότυπη θεματολογία. Ζωγραφίζει απλές σκηνές που παραπέμπουν σε μύθους ή σε μια παραμυθένια φύση, με απλότητα, συγκίνηση και ευαισθησία, ίσως και με μια δόση διακριτικής ειρωνείας.
Για αυτό το λόγο κάθε του βήμα έχει ξεχωριστή αξία και σημασία. Και τα βήματα του είναι και εκείνα μελετημένα και κρατούν την ουσία και όχι το …περίβλημα.
Για αυτό αξίζει και ένα ταξίδι μέχρι το Ναύπλιο. Στο πολυχώρο Φουγάρο. Εκεί, το επόμενο Σάββατο 7 Οκτωβρίου, εγκαινιάζεται μια μεγάλη ατομική έκθεση ζωγραφικής του με έργα της περιόδου 2011- 2017. Η έκθεση που θα περιλαμβάνει πολλά νέα έργα του Χάρου εικαστικού θα διαρκέσει έως την Κυριακή 3 Δεκεμβρίου.
Στο χρήσιμο site του ΙΣΕΤ (www.iset.gr) βρήκα ένα πλήρες βιογραφικό του εικαστικού καλλιτέχνη: «Γεννήθηκε στα Κύθηρα το 1960. Σπούδασε ζωγραφική και χαρακτική στην Ecole Nationale Supérieure Des Beaux-Arts στο Παρίσι (1978-1982). Στη συνέχεια έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στην επικοινωνία της εικόνας στην Ecole Nationale Supérieure des Arts Décoratifs (1982-1983). Παρουσίασε την πρώτη του ατομική έκθεση το 1981 στην Αθήνα (Πολύπλανο).
Το εικαστικό του έργο περιλαμβάνει έργα ζωγραφικής, χαρακτικής και τρισδιάστατες κατασκευές. Χρησιμοποιεί διάφορα μέσα και υλικά, δίνοντας έμφαση στην ποιητική χρήση του χρώματος, που είναι ένα από τα χαρακτηριστικότερα γνωρίσματα της δουλειάς του. Η γραφή του είναι μερικές φορές αφαιρετική, αλλά οι εικόνες του εκφράζουν συνήθως μια αφηγηματική διάθεση, που αναπτύσσεται σχεδόν αυθόρμητα, μέσα από μια ιδιότυπη θεματολογία. Ζωγραφίζει απλές σκηνές που παραπέμπουν σε μύθους ή σε μια παραμυθένια φύση, με απλότητα, συγκίνηση και ευαισθησία, ίσως και με μια δόση διακριτικής ειρωνείας.
Το 1984 τιμήθηκε με το γαλλικό βραβείο Prix des Fondations (1984) για το λιθογραφικό του έργο και, το 1998, έλαβε το Βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών για ζωγράφο κάτω των 40 ετών.
Παράλληλα με την εκθεσιακή του παρουσία ως ζωγράφου και χαράκτη, έχει αφιερώσει μέρος της δραστηριότητάς του στο σχεδιασμό επίπλων, αντικειμένων, παιχνιδιών, εντύπων, καθώς στην εικονογράφηση βιβλίων, κυρίως με λιθογραφίες ή χαλκογραφίες. Έργο του χρησιμοποιήθηκε στη διαφημιστική καμπάνια της εταιρείας Absolut (1991). Το 1996 σχεδίασε την χαρτοκαμπάνια του ελληνικού Εθνικού Κέντρου Βιβλίου. Μεταξύ 2000-2001 εργάστηκε στο Πανεπιστήμιο Princeton των Η.Π.Α. ως επισκέπτης καλλιτέχνης.
Έχει παρουσιάσει περισσότερες από τριάντα ατομικές εκθέσεις σε ελληνικές και ευρωπαϊκές πόλεις, καθώς και στην Αμερική. Έχει συμμετάσχει επίσης σε πολλές ομαδικές εκθέσεις και διεθνείς διοργανώσεις σε διάφορες πόλεις του κόσμου. Ενδεικτικά αναφέρονται: 2η και 3η Biennale Νέων Καλλιτεχνών Ευρωπαϊκών Χωρών της Μεσογείου (Θεσσαλονίκη-1986, Βαρκελώνη-1987), Διεθνής Διαγωνισμός του Μουσείου Τέχνης Μόντε Κάρλο (Μονακό, 1992), Festival International de la Peinture, Cagnes sur Mer (Γαλλία 1994), Art Athina 3 (1995), Salon de Montrouge, (Παρίσι1997) κ.ά.
Ζει και εργάζεται σε Αθήνα και Κύθηρα».
Οι διοργανωτές της έκθεσης σε ένα ενημερωτικό του σημείωμα αναφέρουν τα εξής: «Κάθε έργο της έκθεσης αυτής, μικρό ή μεγάλο σε κλίμακα, είναι ένα αυτοτελές σύμπαν. Άλλοτε φωτεινό και ζωντανό, ανοίγει στα μάτια του αποδέκτη του έναν ολόκληρο κόσμο που γιορτάζει φωνάζοντας την ίδια του την ύπαρξη. Άλλοτε πάλι πιο μυστηριακό και υποβλητικό, μαγνητίζει το θεατή, μιλώντας του ψιθυριστά σε μια συναισθηματική παγκόσμια γλώσσα συνειρμών και αναμνήσεων.
Ο συνεκτικός κρίκος ανάμεσα σε αυτούς τους δύο κόσμους είναι το χρώμα που θριαμβεύει πανηγυρικά. Ο Μανώλης Χάρος φαίνεται να γνωρίζει καλά τη δύναμη του δυσκολότερου ζωγραφικού στοιχείου και με αυθόρμητη μαεστρία το ζεύει στο άρμα μιας ηρακλείτειας «παλίντονης» αρμονίας. Χρησιμοποιεί το χρώμα γενναιόδωρα, αλλά σοφά και οικονομημένα στην ουσία του, μεταρσιώνοντας τις ποιότητές του - τη διαλλακτική διαφάνεια, τη σίγουρη διαύγεια, τη λακωνική αδιαπερατότητα ή την εμπρηστική αντίθεση - σε αυτόφωτες αξίες.
Τέλος, η ζωγραφική αυτή διέπεται από έναν χαρακτηριστικά εύγλωττο κώδικα συμβόλων, που μπροστά στα μάτια μας αφήνουν το χέρι του δημιουργού και πιάνουν το δικό μας. Το πλοίο, το δέντρο, το λουλούδι, ο δρόμος, η θάλασσα, το σπίτι και ο άνθρωπος ξυπνούν νωρίς στην προσωπική “Αρκαδία” του καλλιτέχνη για να ταξιδέψουν στο προσωπικό και το συλλογικό μας υποσυνείδητο, υπογραμμίζοντας με ένα κλείσιμο του ματιού τη σημασία ενός οικείου καταφυγίου ονείρων και επιθυμίας.
Η έκθεση συνοδεύεται από κατάλογο, prints και πολλαπλά του Μανώλη Χάρου, ενώ θα πλαισιωθεί από εργαστήρια και εκπαιδευτικά προγράμματα».
Info
Την ημέρα των εγκαινίων θα φύγει πούλμαν από το Σταθμό Mετρό Κατεχάκη στις 12 το μεσημέρι και θα αναχωρήσει από το Φουγάρο στις 10μμ.
Παράλληλα με την εκθεσιακή του παρουσία ως ζωγράφου και χαράκτη, έχει αφιερώσει μέρος της δραστηριότητάς του στο σχεδιασμό επίπλων, αντικειμένων, παιχνιδιών, εντύπων, καθώς στην εικονογράφηση βιβλίων, κυρίως με λιθογραφίες ή χαλκογραφίες. Έργο του χρησιμοποιήθηκε στη διαφημιστική καμπάνια της εταιρείας Absolut (1991). Το 1996 σχεδίασε την χαρτοκαμπάνια του ελληνικού Εθνικού Κέντρου Βιβλίου. Μεταξύ 2000-2001 εργάστηκε στο Πανεπιστήμιο Princeton των Η.Π.Α. ως επισκέπτης καλλιτέχνης.
Έχει παρουσιάσει περισσότερες από τριάντα ατομικές εκθέσεις σε ελληνικές και ευρωπαϊκές πόλεις, καθώς και στην Αμερική. Έχει συμμετάσχει επίσης σε πολλές ομαδικές εκθέσεις και διεθνείς διοργανώσεις σε διάφορες πόλεις του κόσμου. Ενδεικτικά αναφέρονται: 2η και 3η Biennale Νέων Καλλιτεχνών Ευρωπαϊκών Χωρών της Μεσογείου (Θεσσαλονίκη-1986, Βαρκελώνη-1987), Διεθνής Διαγωνισμός του Μουσείου Τέχνης Μόντε Κάρλο (Μονακό, 1992), Festival International de la Peinture, Cagnes sur Mer (Γαλλία 1994), Art Athina 3 (1995), Salon de Montrouge, (Παρίσι1997) κ.ά.
Ζει και εργάζεται σε Αθήνα και Κύθηρα».
Οι διοργανωτές της έκθεσης σε ένα ενημερωτικό του σημείωμα αναφέρουν τα εξής: «Κάθε έργο της έκθεσης αυτής, μικρό ή μεγάλο σε κλίμακα, είναι ένα αυτοτελές σύμπαν. Άλλοτε φωτεινό και ζωντανό, ανοίγει στα μάτια του αποδέκτη του έναν ολόκληρο κόσμο που γιορτάζει φωνάζοντας την ίδια του την ύπαρξη. Άλλοτε πάλι πιο μυστηριακό και υποβλητικό, μαγνητίζει το θεατή, μιλώντας του ψιθυριστά σε μια συναισθηματική παγκόσμια γλώσσα συνειρμών και αναμνήσεων.
Ο συνεκτικός κρίκος ανάμεσα σε αυτούς τους δύο κόσμους είναι το χρώμα που θριαμβεύει πανηγυρικά. Ο Μανώλης Χάρος φαίνεται να γνωρίζει καλά τη δύναμη του δυσκολότερου ζωγραφικού στοιχείου και με αυθόρμητη μαεστρία το ζεύει στο άρμα μιας ηρακλείτειας «παλίντονης» αρμονίας. Χρησιμοποιεί το χρώμα γενναιόδωρα, αλλά σοφά και οικονομημένα στην ουσία του, μεταρσιώνοντας τις ποιότητές του - τη διαλλακτική διαφάνεια, τη σίγουρη διαύγεια, τη λακωνική αδιαπερατότητα ή την εμπρηστική αντίθεση - σε αυτόφωτες αξίες.
Τέλος, η ζωγραφική αυτή διέπεται από έναν χαρακτηριστικά εύγλωττο κώδικα συμβόλων, που μπροστά στα μάτια μας αφήνουν το χέρι του δημιουργού και πιάνουν το δικό μας. Το πλοίο, το δέντρο, το λουλούδι, ο δρόμος, η θάλασσα, το σπίτι και ο άνθρωπος ξυπνούν νωρίς στην προσωπική “Αρκαδία” του καλλιτέχνη για να ταξιδέψουν στο προσωπικό και το συλλογικό μας υποσυνείδητο, υπογραμμίζοντας με ένα κλείσιμο του ματιού τη σημασία ενός οικείου καταφυγίου ονείρων και επιθυμίας.
Η έκθεση συνοδεύεται από κατάλογο, prints και πολλαπλά του Μανώλη Χάρου, ενώ θα πλαισιωθεί από εργαστήρια και εκπαιδευτικά προγράμματα».
Info
Την ημέρα των εγκαινίων θα φύγει πούλμαν από το Σταθμό Mετρό Κατεχάκη στις 12 το μεσημέρι και θα αναχωρήσει από το Φουγάρο στις 10μμ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα