Οδηγούμε στη Δανία το νεο Toyota Yaris
Οδηγούμε στη Δανία το νεο Toyota Yaris
Ανυπομονούσαμε να οδηγήσουμε το νέο Yaris και αυτό μας αποζημίωσε για την προσμονή μας γιατί πλέον προσφέρει πολύ πιο ποιοτική και στιβαρή αίσθηση στον δρόμο!
UPD:
15
ΣΧΟΛΙΑ
Μιλώντας για ποιότητα, θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι το Yaris έχει αποδεδειγμένη ανθεκτικότητα και αντοχή στον χρόνο (γι’ αυτό και διατηρεί υψηλή αξία ως μεταχειρισμένο). Ωστόσο η αντιληπτή του ποιότητα, δηλαδή η αίσθηση που αποκομίζει κάποιος όταν το βλέπει από κοντά και το αγγίζει, μόλις που ξεπερνούσε τον μέσο όρο… Φυσικά αυτό δεν είναι χαρακτηριστικό του συγκεκριμένου μοντέλου αλλά ολόκληρης της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Επειδή όμως οι άνθρωποι της Toyota έχουν αρχίσει να καταλαβαίνουν ότι οι Ευρωπαίοι δεν θέλουν απλώς να γνωρίζουν την ποιότητα αλλά και να την αισθάνονται, έχουν κάνει μεγάλα βήματα σε αυτόν τον τομέα. Αυτή είναι και η σημαντικότερη βελτίωση που φέρνει το εντελώς νέο Yaris.
Με βελτιωμένη σχεδίαση και τον καλύτερο αεροδυναμικό συντελεστή στην κατηγορία του (0,287), το νέο μοντέλο έχει μήκος αυξημένο κατά 100 mm, όμως είναι και πάλι μικρότερο από αυτό των περισσότερων ανταγωνιστών του. Είναι επίσης και το πιο ευέλικτο στην κατηγορία του, με κύκλο στροφής μόλις 4,7 m! Το ύψος του έχει μειωθεί κατά 20 mm (γεγονός που χαρίζει χαμηλότερο κέντρο βάρους) και το μεταξόνιο είναι μεγαλύτερο κατά 50 mm. Οι Ιάπωνες μάλιστα υποστηρίζουν ότι το νέο Yaris είναι από τα πιο ευρύχωρα αυτοκίνητα πόλης και έχει τον περισσότερο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών (δυστυχώς το πίσω κάθισμα δεν σύρεται πλέον…), αλλά και μεγαλύτερο κατά 12 lt χώρο αποσκευών. Εμείς θα συμπληρώσουμε, πάντως, ότι η μείωση του συνολικού ύψους επηρέασε τον διαθέσιμο χώρο για το κεφάλι των επιβατών.
Στην πράξη
Οδηγώντας το νέο Yaris στους άψογους δρόμους της Κοπεγχάγης διαπιστώσαμε ότι οι Ιάπωνες έχουν κάνει πολλή και σημαντική δουλειά. Το νέο τους δημιούργημα είναι πιο στιβαρό από ποτέ και έχει καλύτερη ποιότητα κύλισης. Αυτό, ωστόσο, δεν σημαίνει ότι έχασε την αμεσότητα και τη σπιρτάδα του. Οι Ιάπωνες, άλλωστε, μας τόνισαν ότι τα αυτοκίνητα ευρωπαϊκών προδιαγραφών έχουν πιο γρήγορο τιμόνι και περισσότερο σπορ ανάρτηση αλλά και βελτιώσεις στους κινητήρες.
Στη Δανία δεν είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το νέο Yaris γρήγορα για να δούμε πώς αντιδρά στο όριο (η Αστυνομία εκεί δεν αφήνει περιθώρια για δικαιολογίες), όμως από τη γενικότερη συμπεριφορά του σε αστικούς και επαρχιακούς δρόμους θεωρούμε ότι δεν θα υπάρχουν δυσάρεστες εκπλήξεις.
Από τους κινητήρες και τα διαθέσιμα κιβώτια ταχυτήτων μείναμε πολύ ευχαριστημένοι, όμως δεν κρύβουμε ότι θα μας άρεσε αν υπήρχε κι ένα πιο δυνατό σύνολο μικρής χωρητικότητας. Οι κινητήρες με τους οποίους θα διατίθεται το νέο Yaris είναι οι γνωστοί μας 1.0 VVT-i με ισχύ 69 PS (συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων) και 1.33 Dual VVT-i με απόδοση 99 PS (συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή με νέο 7τάχυτο Multidrive S). Επίσης, θα διατίθεται και με τον πετρελαιοκινητήρα 1.4 D-4D μέγιστης ισχύος 90 PS (συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ή με αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο Multimode έξι σχέσεων).
Το ολοκαίνουριο Yaris θα βρίσκεται στην Ελλάδα από τις αρχές Οκτωβρίου σε τιμές χαμηλότερες απ’ αυτές του σημερινού (!), με πιο πλούσιο εξοπλισμό (!) και με έξι χρόνια εγγύηση!
Με βελτιωμένη σχεδίαση και τον καλύτερο αεροδυναμικό συντελεστή στην κατηγορία του (0,287), το νέο μοντέλο έχει μήκος αυξημένο κατά 100 mm, όμως είναι και πάλι μικρότερο από αυτό των περισσότερων ανταγωνιστών του. Είναι επίσης και το πιο ευέλικτο στην κατηγορία του, με κύκλο στροφής μόλις 4,7 m! Το ύψος του έχει μειωθεί κατά 20 mm (γεγονός που χαρίζει χαμηλότερο κέντρο βάρους) και το μεταξόνιο είναι μεγαλύτερο κατά 50 mm. Οι Ιάπωνες μάλιστα υποστηρίζουν ότι το νέο Yaris είναι από τα πιο ευρύχωρα αυτοκίνητα πόλης και έχει τον περισσότερο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών (δυστυχώς το πίσω κάθισμα δεν σύρεται πλέον…), αλλά και μεγαλύτερο κατά 12 lt χώρο αποσκευών. Εμείς θα συμπληρώσουμε, πάντως, ότι η μείωση του συνολικού ύψους επηρέασε τον διαθέσιμο χώρο για το κεφάλι των επιβατών.
Στην πράξη
Οδηγώντας το νέο Yaris στους άψογους δρόμους της Κοπεγχάγης διαπιστώσαμε ότι οι Ιάπωνες έχουν κάνει πολλή και σημαντική δουλειά. Το νέο τους δημιούργημα είναι πιο στιβαρό από ποτέ και έχει καλύτερη ποιότητα κύλισης. Αυτό, ωστόσο, δεν σημαίνει ότι έχασε την αμεσότητα και τη σπιρτάδα του. Οι Ιάπωνες, άλλωστε, μας τόνισαν ότι τα αυτοκίνητα ευρωπαϊκών προδιαγραφών έχουν πιο γρήγορο τιμόνι και περισσότερο σπορ ανάρτηση αλλά και βελτιώσεις στους κινητήρες.
Στη Δανία δεν είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το νέο Yaris γρήγορα για να δούμε πώς αντιδρά στο όριο (η Αστυνομία εκεί δεν αφήνει περιθώρια για δικαιολογίες), όμως από τη γενικότερη συμπεριφορά του σε αστικούς και επαρχιακούς δρόμους θεωρούμε ότι δεν θα υπάρχουν δυσάρεστες εκπλήξεις.
Από τους κινητήρες και τα διαθέσιμα κιβώτια ταχυτήτων μείναμε πολύ ευχαριστημένοι, όμως δεν κρύβουμε ότι θα μας άρεσε αν υπήρχε κι ένα πιο δυνατό σύνολο μικρής χωρητικότητας. Οι κινητήρες με τους οποίους θα διατίθεται το νέο Yaris είναι οι γνωστοί μας 1.0 VVT-i με ισχύ 69 PS (συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων) και 1.33 Dual VVT-i με απόδοση 99 PS (συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή με νέο 7τάχυτο Multidrive S). Επίσης, θα διατίθεται και με τον πετρελαιοκινητήρα 1.4 D-4D μέγιστης ισχύος 90 PS (συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ή με αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο Multimode έξι σχέσεων).
Το ολοκαίνουριο Yaris θα βρίσκεται στην Ελλάδα από τις αρχές Οκτωβρίου σε τιμές χαμηλότερες απ’ αυτές του σημερινού (!), με πιο πλούσιο εξοπλισμό (!) και με έξι χρόνια εγγύηση!
Οι περισσότερες εκδόσεις, μάλιστα, θα διαθέτουν και το πρωτοποριακό σύστημα Toyota Touch ή το ακόμη καλύτερο Touch & Go με σύστημα πλοήγησης. Δεν ξέρουμε αν το νέο Yaris είναι το καλύτερο αυτοκίνητο στην κατηγορία του (θέλουμε να το οδηγήσουμε και σε ελληνικό έδαφος για να είμαστε αντικειμενικοί), όμως αν μη τι άλλο οι άνθρωποι της Toyota κατάφεραν να δημιουργήσουν μια ανταγωνιστική πρόταση…
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας (cc): 998, 1.329, 1.364
Ισχύς (PS/rpm): 69/6.000, 99/6.000, 90/3.800
Ροπή (kgm/rpm): 9,5/3.600, 12,7/4.000, 21,0/1.800-2.800
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 ή 6 σχ. ή αυτόματο 6 ή 7 σχ.
Τελική ταχύτητα (km/h): 155, 175, 175
Επιτάχυνση 0-100 km: 15,3 sec, 11,7 sec, 10,8 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 4,8 lt, 5,7-6,8 lt, 4,8 lt
Εκπομπές CO2: 110 g/km, 114-123 g/km, 103-105 g/km
Βάρος: 950 kg, 1.005 kg, 1.035 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.885/1.695/1.510 mm
Χώρος αποσκευών: 286 lt
Τιμή: 11.910 €, 13.000 €, 15.520 €
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας (cc): 998, 1.329, 1.364
Ισχύς (PS/rpm): 69/6.000, 99/6.000, 90/3.800
Ροπή (kgm/rpm): 9,5/3.600, 12,7/4.000, 21,0/1.800-2.800
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 ή 6 σχ. ή αυτόματο 6 ή 7 σχ.
Τελική ταχύτητα (km/h): 155, 175, 175
Επιτάχυνση 0-100 km: 15,3 sec, 11,7 sec, 10,8 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 4,8 lt, 5,7-6,8 lt, 4,8 lt
Εκπομπές CO2: 110 g/km, 114-123 g/km, 103-105 g/km
Βάρος: 950 kg, 1.005 kg, 1.035 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.885/1.695/1.510 mm
Χώρος αποσκευών: 286 lt
Τιμή: 11.910 €, 13.000 €, 15.520 €
UPD:
15
ΣΧΟΛΙΑ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα