GP Σιγκαπούρης: Ο Φέτελ πρώτος στο λιμάνι!
Ο 25χρονος Γερμανός πήρε την 2η φετινή του νίκη αλλά και τη δεύτερη συνεχόμενη στο λιμάνι της Σιγκαπούρης σ' έναν αγώνα που ολοκληρώθηκε στις 2 ώρες.
Το αποτέλεσμα κρίθηκε σε μεγάλο βαθμό σε δυο φάσεις. Πρώτον στην εκκίνηση όπου ο Φέτελ πέρασε τον Μαλντονάντο και ανέβηκε δεύτερος πίσω από το Χάμιλτον και εν συνεχεία στην εγκατάλειψη του Βρετανού με την McLaren από κιβώτιο.
Έτσι ο περσινός νικητής του αγώνα βρέθηκε να οδηγεί την κούρσα λίγο πριν το μέσον και παρέμεινε εκεί ως το τέλος παρά την πίεση του Μπάτον. Ο Φερνάντο Αλόνσο είδε ακόμη μια φορά τον κυριότερο διώκτη του στη μάχη του τίτλου να εγκαταλείπει και τον έτερο διεκδικητή Κίμι Ράικονεν να συγκεντρώνει λιγότερους βαθμούς απ' αυτόν.
Με την 3η θέση στο βάθρο ο Ισπανός κατάφερε ακόμη μια φορά να περιορίσει τις απώλειες σε μια πίστα που η ανταγωνιστικότητα της F2012 δεν ήταν η επιθυμητή.
Αρκετά από τα συμβάντα του σημερινού αγώνα θα τύχουν τις επόμενες μέρες ιδιαίτερου σχολιασμού. Ειδικά αυτό της σύγκρουσης μεταξύ των Σουμάχερ και Βερν που προκάλεσε και τη δεύτερη είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας. Ο 43χρονος Γερμανός μπλόκαρε τα φρένα στο τέλος της ευθείας στην Esplanade Bridge αμέσως μετά την έξοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας που οδήγησε την κούρσα για κάποιους γύρους όσο οι άνθρωποι ασφαλείας απομάκρυναν την πληγωμένη HRT του Ναράι Καρθικέγιαν από την στροφή 18.
H Mercedes έπεσε πάνω στην Toro Rosso γεμίζοντας ξανά την πίστα συντρίμμια. Ο Σουμάχερ απέδωσε τη σύγκρουση σε μηχανικό πρόβλημα: «Φρέναρα λίγο πιο νωρίς απ’ ότι συνήθως για τη συγκεκριμένη στροφή αλλά το μονοθέσιο δεν επιβράδυνε πρέπει να διερευνήσουμε τι συνέβη. Έφυγα ευθεία, πάτησα δυνατά τα φρένα μπλόκαραν οι τροχοί αλλά δεν μπορούσα πια να αποφύγω τη σύγκρουση».
Οι αγωνοδίκες μετά τη λήξη του αγώνα και αφού εξέτασαν το συμβάν και άκουσαν τη γνώμη των πιλότων επέβαλλαν ποινή 10 θέσεων στην εκκίνηση στον Μ.Σουμάχερ θεωρώντας τον υπαίτιο της σύγκρουσης. Ο Γερμανός θα εκτίσει την ποινή του στο Ιαπωνικό GP.
Ο Μάσα έδωσε μάχη για να μπει στους βαθμούς παρότι η εκκίνηση του αγώνα τον βρήκε στην τελευταία θέση. Ο Βραζιλιάνος εκμεταλλευόμενος τη στρατηγική της Ferrari και τις εγκαταλείψεις των πρωτοπόρων κατάφερε πραγματοποιώντας στο τέλος απανωτά προσπεράσματα να δώσει στη Ferrari ένα βαθμό στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Έγινε θέμα η μάχη του με το Σένα ο Βραζιλιάνος στην προσπάθεια να προσπεράσει το συμπατριώτη του στριμώχτηκε από τη Williams οριακά μέχρι τον τοίχο. Οι αγωνοδίκες απεφάνθησαν ότι δεν υπήρχε λόγος να επιβληθεί κάποια ποινή. Αυτό δε βρήκε σύμφωνο το Μάσα.
Αντίθετα ποινή 20 sec στον τελικό του χρόνο επιβλήθηκε στο Μαρκ Γουέμπερ για την προσπάθειά του να περάσει τον Κομπαγιάσι. Οι αγωνοδίκες θεώρησαν πως ο Αυστραλός συνέχισε να κινείται με τέρμα γκάζι πατώντας εκτός πίστας και αυτό του έδωσε αντιαθλητικό πλεονέκτημα. Ο Γουέμπερ έχασε το βαθμό της 10ης θέσης που με τόσο κόπο πήρε.
Ο Παστόρ Μαλντονάντο που εκκινούσε από τη 2η θέση για έναν ακόμη αγώνα έμεινε μακριά από τους βαθμούς. Ο πιλότος από τη Βενεζουέλα έχει να πάρει βαθμό από το Μάιο που κέρδισε στο Ισπανικό GP. Αυτή τη φορά αίτιο της εγκατάλειψής του ήταν ένα πρόβλημα στα υδραυλικά.
Κανένα πρόβλημα δεν αντιμετώπισε ο Πωλ ντι Ρέστα που έφερε την Force India μετά από έναν δυνατό αγώνα στην 4η θέση με αποτέλεσμα η Ινδική ομάδα να απέχει τώρα μόλις 25 βαθμούς από τη Sauber που δεν βαθμολογήθηκε σ’ αυτό τον αγώνα.
Ο νικητής Σεμπάστιαν Φέτελ μετά τη λήξη παραδέχτηκε πως η McLaren ήταν ταχύτερη: «Δεν ήμασταν οι ταχύτεροι αυτό το Σαββατοκύριακο αλλά καταφέραμε να κερδίσουμε αυτό με κάνει πολύ χαρούμενο. Πρέπει να βελτιωθούμε, καθώς η McLaren είναι σαφώς ταχύτερη ενώ η Ferrari με τον ένα ή τον άλλο τρόπο καταφέρνει πάντα να βρίσκεται ψηλά. Τώρα είμαι σε καλύτερη θέση, καθώς ο Φερνάντο έχασε 10 βαθμούς απομένουν αρκετοί αγώνες και είναι δύσκολο να προβλέψει κανείς τι θα γίνει. Πρέπει να σιγουρευτούμε ότι θα τερματίσουμε σ’ όλους αυτούς τους αγώνες. Είναι αμφίρροπο πρωτάθλημα και ακόμη το διεκδικούμε παρότι δεν είμαστε ταχύτεροι». Ο Φέτελ μ’ αυτή του τη νίκη έφτασε τις 23 νίκες ισοφαρίζοντας το ρεκόρ του Νέλσον Πικέ. Έτσι μοιράζεται μαζί του τη 10η θέση στη σχετική λίστα με τον πίνακα ρεκόρ όλων των εποχών.
Ο Τζένσον Μπάτον στάθηκε στις δηλώσεις του στην παραλίγο επαφή του με το Φέτελ όταν ετοιμάζονταν για την αποχώρηση του αυτοκινήτου ασφαλείας: «Μπλόκαραν οι τροχοί μου και ευτυχώς τον απέφυγα θα ήταν ντροπή να χτυπήσουμε. Επιτάχυνε και φρέναρε χωρίς να το περιμένω. Είμαι ικανοποιημένος με τη 2η θέση δεν μπορείς να κερδίζεις σ' όλους τους αγώνες. Αλλά για μας σαν ομάδα είναι απογοήτευση ότι είχαμε ένα ακόμη μηχανικό πρόβλημα που οδήγησε σε εγκατάλειψη. Είναι παρήγορο ότι διαθέτουμε ένα γρήγορο μονοθέσιο που μας δίνει τη δυνατότητα να διεκδικήσουμε τη νίκη σε κάθε αγώνα». Οι αγωνοδίκες εξετάζουν το συγκεκριμένο συμβάν.
Από την πλευρά του ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Φερνάντο Αλόνσο φάνηκε ικανοποιημένος με την παρουσία του στο βάθρο: «Η φετινή χρονιά είναι τόσο απρόβλεπτη. Σίγουρα πρέπει να βελτιώσουμε την απόδοσή μας. Οι θέσεις 5 και 13 στην εκκίνηση απέχουν απ’ αυτό που θέλουμε. Πρέπει να είμαστε ψηλότερα στη Σουζούκα. Στη Μόντσα εγκατέλειψε ο Φέτελ εδώ ο Λιούις αν συνεχίσουν έτσι για μένα είναι ΟΚ. Από τους 5 θεωρητικά διεκδικητές του τίτλου μόνο ένας μείωσε τη διαφορά, ενώ απ’ όλους τους άλλους την αυξήσαμε. Δεδομένης της ταχύτητάς που δεν είχαμε είναι ένα καλό αποτέλεσμα».
Επόμενος αγώνας το Ιαπωνικό GP στις 7/10.
Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:
Τελική κατάταξη: |
|
Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος |
1. Vettel Red Bull-Renault 2’00:26.144 |
2. Button McLaren-Mercedes + 8.959 |
3. Alonso Ferrari + 15.227 |
4. Di Resta Force India-Mercedes + 19.063 |
5. Rosberg Mercedes + 34.759 |
6. Raikkonen Lotus-Renault + 35.700 |
7. Grosjean Lotus-Renault + 36.600 |
8. Massa Ferrari + 42.800 |
9. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 45.800 |
10. Perez Sauber-Ferrari + 50.600 |
11. Webber Red Bull-Renault + 1:07.100 |
12. Glock Marussia-Cosworth + 1 γύρος |
13. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1 γύρος |
14. Hulkenberg Force India-Mercedes + 1 γύρος |
15. Pic Marussia-Cosworth + 1 γύρος |
16. Kovalainen Caterham-Renault + 1 γύρος |
17. De la Rosa HRT-Cosworth + 1 γύρος |
18. Senna Williams-Renault + 2 γύροι |
19. Petrov Caterham-Renault + 2 γύροι |
|
Ταχύτερος γύρος: Hulkenberg, 1:51.033 |
|
|
Εγκατέλειψαν: |
|
Πιλότος Ομάδα Γύρος |
Vergne Toro Rosso-Ferrari 38 |
Schumacher Mercedes 38 |
Maldonado Williams-Renault 36 |
Karthikeyan HRT-Cosworth 30 |
Hamilton McLaren-Mercedes 22 |
|
|
Βαθμολογία, 14ος γύρος: |
|
Πιλότοι: Κατασκευαστές: |
1. Alonso 194 1. Red Bull-Renault 297 |
2. Vettel 165 2. McLaren-Mercedes 261 |
3. Raikkonen 149 3. Ferrari 245 |
4. Hamilton 142 4. Lotus-Renault 231 |
5. Webber 132 5. Mercedes 136 |
6. Button 119 6. Sauber-Ferrari 101 |
7. Rosberg 93 7. Force India-Mercedes 75 |
8. Grosjean 82 8. Williams-Renault 54 |
9. Perez 66 9. Toro Rosso-Ferrari 14 |
10. Massa 51 |
11. Di Resta 44 |
12. Schumacher 43 |
13. Kobayashi 35 |
14. Hulkenberg 31 |
15. Maldonado 29 |
16. Senna 25 |
17. Vergne 8 |
18. Ricciardo 6 |
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr