F1: Τα φώτα ανάβουν στο μεγάλο λιμάνι της Ανατολής

F1: Τα φώτα ανάβουν στο μεγάλο λιμάνι της Ανατολής

Όλα είναι έτοιμα για την διεξαγωγή του 14ου αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της F1 στο μεγάλο λιμάνι της Ανατολής, τη Σιγκαπούρη.

F1: Τα φώτα ανάβουν στο μεγάλο λιμάνι της Ανατολής
Όλα είναι έτοιμα για την διεξαγωγή του 14ου αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της F1 στο μεγάλο λιμάνι της Ανατολής, τη Σιγκαπούρη.

Η F1 αποχαιρέτησε την Ευρώπη και ταξιδεύει ανατολικά για το τελευταίο κομμάτι του πρωταθλήματος που περιλαμβάνει 7 αγώνες μέσα σε 10 βδομάδες αρχής γενομένης από το νυχτερινό αγώνα στους δρόμους του λιμανιού της Σιγκαπούρης. Από οργανωτικής πλευράς πρόκειται για άθλο που δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί χωρίς την συναίνεση – συνεργασία όλων των κατοίκων αυτής της πόλης κρατιδίου. Οι δρόμοι του λιμανιού στη Marina Bay κλείνουν για τέσσερις μέρες και η ζωή στο μεγάλο λιμάνι της Ανατολής κυλά στο ρυθμό της F1.

Η διαδρομή στο λιμάνι της Σιγκαπούρης έχει μήκος 5073m και για την ολοκλήρωση του αγώνα απαιτούνται 61 γύροι. Πέρυσι ο νικητής του αγώνα, Σεμπάστιαν Φέτελ χρειάστηκε 119 λεπτά για να ολοκληρώσει την προσπάθειά του, θεωρείστε δεδομένο ότι εάν επαληθευτούν οι προβλέψεις για βροχή ο αγώνας δε θα ολοκληρωθεί όταν συμπληρωθούν τα 309km αλλά το χρονικό όριο των 120 λεπτών.
Κλείσιμο



Η ιδιομορφία του συγκεκριμένου αγώνα δεν επιτρέπει προβλέψεις.
Οι περισσότερες ομάδες έχουν ετοιμάσει σημαντικές βελτιώσεις για το συγκεκριμένο αγώνα μ’ αυτή της Mercedes να ξεχωρίζει καθώς έχει αλλάξει σημαντικά η διαμόρφωση του καλύμματος κινητήρα αλλά και η απόληξη των εξατμίσεων. Η νέα διάταξη εικάζεται πως βελτιώνει τη ροή των καυσαερίων και κατ’ επέκταση του αέρα στο πάτωμα της W03 με ευεργετικά αποτελέσματα στην αεροδυναμική απόδοση του σχήματος. Ειδικά στη φάση της επιτάχυνσης από την έξοδο μιας αργής στροφής όπου όταν ο οδηγός πατά τέρμα γκάζι και η ροή των καυσαερίων μεγιστοποιείται. Εκεί εντοπίζονταν ως τώρα και το αδύνατο σημείο της Mercedes.

Ο Αλόνσο προηγείται με διαφορά 37 βαθμών από το Χάμιλτον και 38 από το Ράικονεν που ακολουθεί στη μάχη του τίτλου αλλά με επτά αγώνες και 175 βαθμούς να μοιραστούν ακόμη όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά.  Παρότι οι αγώνες τα 4 προηγούμενα χρόνια ιστορίας του GP στο λιμάνι στέφθηκαν από επιτυχία δεν αποτελεί έκπληξη για όσους γνωρίζουν τον τρόπο δουλειάς των ντόπιων η συνεχιζόμενη υπερπροσπάθεια να αγγίξουν το τέλειο. Για να αμβλυνθούν τα παράπονα των οδηγών για τις ανομοιομορφίες ξαναστρώθηκε ασφαλτοτάπητας και επιπλέον άλλαξαν μορφή αρκετά σημεία στην πίστα.

Μιλώντας σχετικά ο περσινός νικητής Σεμπάστιαν Φέτελ που μετά την εγκατάλειψή του στη Μόντσα έπεσε στην 4η θέση της βαθμολογίας 39 βαθμούς πίσω από τον Αλόνσο τόνισε: «Η Σιγκαπούρη αποτελεί μία από τις κορυφαίες στιγμές στο καλεντάρι, καθώς η ατμόσφαιρα ενός νυχτερινού αγώνα είναι συγκλονιστική. Μου αρέσει και γιατί η πίστα έχει πολύ ενδιαφέρουσα χάραξη, παίζει ρόλο και το γεγονός ότι έχει φορά αντίθετη των δεικτών του ρολογιού. Η Σιγκαπούρη είναι μία πολύ όμορφη πόλη, όπου όλα είναι καθαρά και τακτοποιημένα. Όλοι παραμένουμε σε. Ευρωπαϊκή ώρα κατά τη διάρκεια του αγωνιστικού τριημέρου. Μιας και ο αγώνας δεν ξεκινά πριν τις 8 μ.μ., οι περισσότεροι οδηγοί τείνουμε να ξυπνάμε γύρω στις δυο μετά το μεσημέρι. Αυτό είναι πολύ ασυνήθιστο».



Η Pirelli θα έχει στη διάθεση των ομάδων την πολύ μαλακή και τη μαλακή γόμα
, συνδυασμός που φέτος χρησιμοποιήθηκε επίσης σε Μονακό και Καναδά. Μιλώντας σχετικά ο αγ. διευθυντής της Ιταλικής εταιρείας κατασκευής ελαστικών, Πωλ Χέμπερι σημείωσε: «Μιλώντας επί προσωπικού λατρεύω τη Σιγκαπούρη, η ατμόσφαιρα είναι φανταστική και η πρόκληση για τα ελαστικά μας μοναδική. Λόγω των συνθηκών κάτω από τις οποίες διεξάγεται ο αγώνας, υπό το φως των προβολέων οι ομάδες και οι πιλότοι πρέπει να δουλέψουν πολύ σκληρά πάνω στην στρατηγική. Σε όλους τους προηγούμενους αγώνες στη Σιγκαπούρη για τον έναν ή  τον άλλο λόγο ενεπλάκη το αυτοκίνητο ασφαλείας οπότε λογικό είναι να ξανασυμβεί. Αυτό επιβάλλει ευελιξία στις στρατηγικές αλλά και αποτελεσματικότητα ώστε να μπορούν να εκμεταλλευτούν οιοδήποτε μηδενισμό των διαφορών. Παρότι η υγρασία είναι πάντα υψηλή δεν έχει βρέξει μέχρι τώρα σ’ αγώνα στη Σιγκαπούρη αν αυτή η παράδοση διατηρηθεί θα δούμε την απόδοση της μαλακής και της πολύ μαλακής γόμας. Πέρυσι ο νικητής του αγώνα Σεμπάστιαν Φέτελ έκανε 3 αλλαγές ελαστικών αλλά ο Χάμιλτον τερμάτισε 5ος μετά από 5 εισόδους στα πιτ. Καθότι οι ταχύτητες δεν είναι υψηλές η απότομη πτώση της απόδοσης λόγω τοπικής υπερθέρμανσης (degradation) δεν αναμένεται να προβληματίσει εφόσον ελεγχθεί το σπινάρισμα στην έξοδο των αργών στροφών. Αυτό όμως μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση της συνολικής θερμοκρασίας».
 
Ο αγώνας ξεκινά την Κυριακή στις 20:00 τοπική ώρα (14:00 Ελλάδος απευθείας Alpha) πολλοί είναι οι οδηγοί που επιλέγουν να κρατήσουν το βιολογικό τους ρολόι, σε Ευρωπαϊκή ώρα. Για να το πετύχουν αυτό κοιμούνται σε δωμάτια όπου δεν μπαίνει φυσικό φως.

Για το λαμπερό φως της πίστας φροντίζουν 1600 προβολείς προηγμένης τεχνολογίας. Χρησιμοποιούνται λάμπες αλογόνου  2000 watt, που εκπέμπουν τέσσερις φορές πιο έντονο φωτισμό σε σχέση με τον αντίστοιχο που παράγεται σε ένα μέσο γήπεδο ποδοσφαίρου τη νύχτα. Οι πιλότοι βλέπουν τέλεια, αλλά κουράζονται από την  αντίθεση φωτός / σκιάς και πολλές φορές δυσκολεύονται να διακρίνουν τα σημεία φρεναρίσματος.

Αυτό δε συμβαίνει στο Ράικονεν που έχει από το 2008 το ρεκόρ γύρου στον αγώνα: «Μου αρέσει πολύ η Σιγκαπούρη, λατρεύω το τοπικό φαγητό και δεν με επηρεάζουν οι ασυνήθιστες ώρες του νυχτερινού προγράμματος.  Μου κάνει εντύπωση που οι περισσότεροι συζητούν συνέχεια για τους προβολείς. Με τα φώτα αναμμένα δεν υπάρχει καμία διαφορά από το φως ημέρας. Όλοι στη F1 απολαμβάνουν τον νυχτερινό αγώνα. Αν εξαιρέσει κανείς δυο σημεία διαφυγής που δεν είναι άριστα φωτισμένα, σε όλα τα άλλα σημεία, δε διαφέρει από μέρα».



Η υγρασία κυμαίνεται στο 75% - 90% αλλά δεν έχει βρέξει ποτέ μέχρι τώρα σε αγώνα στην 4ετή ιστορία του GP. Για φέτος όμως προβλέπεται βροχή. Καθώς η πλειοψηφία των στροφών είναι χαμηλών ταχυτήτων με δεύτερη ή τρίτη σχέση στο κιβώτιο, οι ομάδες επιλέγουν μεγάλες κλίσεις στις αεροτομές αναζητώντας μεγάλη κάθετη δύναμη.

GP Σιγκαπούρης

 

Μήκος διαδρομής: 5073m

Ρεκόρ γύρου: 1:45.599 Ράικονεν, Ferrari, 2008

Μέση ταχύτητα γύρου: 170km/h

Τέρμα γκάζι: 70% του γύρου

Αλλαγές σχέσεων: 71 στο γύρο.

Γύροι: 61

Απόσταση: 309.316km

Ταχύτητα διέλευσης από τα πιτ: 60km/h δοκιμές, αγώνας

Αριθμός στροφών: 23 (14 αριστερές, 9 δεξιές)

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης