harakopoulos_maximos

Κάτω από τη βάση!

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Γιατί αν «δεν τα παίρνει τα γράμματα» ένα παιδί, σώνει και καλά πρέπει να περάσει στο πανεπιστήμιο;

Ένα από τα ευτράπελα των πανελληνίων εξετάσεων, που πληροφορηθήκαμε μετά την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, είναι η είσοδος σε ΤΕΙ υποψηφίων με βαθμούς 3-4. Το «σκάνδαλο» έχει και συνέχεια καθώς ενδέχεται όταν οι σημερινοί επιτυχόντες τελειώσουν -αν τελειώσουν και δεν καταστούν αιώνιοι φοιτητές- τις σπουδές τους, να πάρουν και πτυχίο Πανεπιστημίου! Πράγματι, στα ΤΕΙ Ηπείρου και Ιονίων Νήσων η εισαγωγή έγινε με λίγο πάνω από 3.000 μόρια, όπερ μεθερμηνευόμενο σημαίνει ότι οι υποψήφιοι πέρασαν αφού έγραψαν σωστά στην κόλλα των εξετάσεων κάτι παραπάνω από το ονοματεπώνυμό τους... Εφόσον, όμως, προχωρήσουν οι εξαγγελθείσες από το υπουργείο συγχωνεύσεις ΑΕΙ-ΤΕΙ, οι συγκεκριμένοι εισαχθέντες θα βρεθούν σε Πανεπιστήμιο.

Σε μια κανονική χώρα το γεγονός αυτό θα προκαλούσε, ένα κύμα αντιδράσεων και απαίτησης για άμεση αλλαγή των κακών κειμένων της νομοθεσία. Στην Ελλάδα, όμως, του λαϊκιστικού μιθριδατισμού φαίνεται ότι όλα μπορούμε να τα χωνεύουμε. Κι ας έχουμε υποστεί αμέτρητες καταστροφές από τις ανορθολογικές επιλογές που προωθούν πολιτικές δυνάμεις που προτιμούν να χαϊδεύουν αυτιά αντί να επιλύουν προβλήματα. Η πολιτική της ήσσονος προσπάθειας, η ισοπέδωση προς τα κάτω στο όνομα της δημοκρατίας, η ικανοποίηση κάθε παράλογου αιτήματος προς άγραν ψήφων έχει διαποτίσει την ελληνική κοινωνία από την δεκαετία του ’80. Κάθε φορά που γινόταν μια προσπάθεια από την κεντροδεξιά να ισιώσει το καράβι ερχόταν μια νέα έξαρση αυτού του αντιδραστικού ρεύματος, που φοράει την μάσκα του προοδευτισμού, να χαλάσει την πορεία. Αυτό συνέβη και με την περίφημη βάση του 10 ως όριο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Η κυβέρνηση Καραμανλή το 2006 έβαλε αυτή την εύλογη δικλείδα ασφαλείας ώστε να αποτρέψει τον περαιτέρω κατήφορο δεκάδων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, καθώς δέχονταν φοιτητές που, προφανώς, δεν είχαν τις δυνατότητες να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των σπουδών τους. Έμεναν έτσι αιώνιοι φοιτητές, προκαλώντας οικονομική αιμορραγία στις σχολές και κυρίως στις οικογένειές τους, ενώ και οι ίδιοι παρέμεναν εγκλωβισμένοι σε μια λάθος κατεύθυνση. Ήδη από την δεκαετία του 1990 είχε διαμορφωθεί ένα νέο περιβάλλον στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με την ίδρυση δεκάδων νέων σχολών, σύμφωνα με το δόγμα «κάθε πόλη και ΑΕΙ, κάθε χωριό και ΤΕΙ», που τελικώς εξυπηρετούσε μόνον στενά οικονομικά συμφέροντα και όχι τις εκπαιδευτικές ανάγκες και τις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας. Το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργηθούν σχολές δύο και τριών ταχυτήτων, με αβυσσαλέο χάσμα μεταξύ τους, χιλιάδες αιώνιοι φοιτητές και στρατιές ανέργων πτυχιούχων.

Ωστόσο, αν και η βάση του 10 αποτελούσε μια ορθή παρέμβαση της πολιτείας, δεχθήκαμε σφοδρές επικρίσεις από την τότε αντιπολίτευση. Στο όνομα δήθεν της δημοκρατίας, ξεσηκώθηκε ένας θόρυβος που πίσω του βρισκόταν η εξυπηρέτηση τοπικών μικροσυμφερόντων και η γνωστή ανεύθυνη ψηφοθηρία.

Ένα από τα πρώτα μέτρα που πάρθηκαν, με την πτώση της κυβέρνησης Καραμανλή, ήταν η κατάργηση της βάσης του 10. Όπως αναμενόταν, η κατάσταση επιδεινώθηκε. Για να φθάσουμε στο 2016 όπου η συζήτηση για την επαναφορά του μέτρου αναζωπυρώθηκε, καθώς όλα, πλην ενός, τα Τεχνολογικά Ιδρύματα ψήφισαν υπέρ μιας τέτοιας απόφασης. Το θέμα ήλθε και στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, όπου μας μεταφέρθηκε η αγωνία των Προέδρων των ΤΕΙ για το λίμνασμα χιλιάδων φοιτητών τους, που λόγω του χαμηλού επιπέδου τους δεν μπορούν να προχωρήσουν στις σπουδές τους.

Δυστυχώς, παρά τις εκκλήσεις των ίδιων των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και των δικών μας παραινέσεων, η κυβέρνηση δεν εδέησε να προχωρήσει στη επαναφορά της βάσης εισαγωγής στα ΑΕΙ. Αντιθέτως, εξαγγέλλει συνεχώς την κατάργηση των πανελληνίων εξετάσεων. Όπως δηλαδή ένας γιατρός που συνιστά σε κάποιον που πάσχει από κίρρωση του ήπατος καθημερινή χρήση αλκοόλ… Εντούτοις, η κυβερνητική στάση δεν μας εντυπωσιάζει. Το σχήμα που βρίσκεται στα ηνία της εξουσίας από το 2015 αποτελεί την επιτομή του λαϊκισμού, κάτι που άλλωστε δεν έχουν κρύψει τα στελέχη του. Οι δηλώσεις «η αριστεία είναι ρετσινιά», «η καριέρα είναι χολέρα» και όλα αυτά που ακούστηκαν κατά καιρούς δεν άφηναν καμία αισιοδοξία για τις προθέσεις της «πρώτης φορά αριστερά». Οι ιδεοληψίες σε συνδυασμό με την ακόρεστη δίψα για την εξουσία δεν επιτρέπει στους σημερινούς κυβερνώντες να δουν την πραγματικότητα και κυρίως να την αλλάξουν προς όφελος της χώρας.

Για την ΝΔ δεν υπάρχουν διλήμματα. Ως αυριανή κυβέρνηση θα επαναφέρει τη βάση του 10, όπως ήδη δεσμεύθηκε ο αρχηγός της Κυριάκος Μητσοτάκης. Και θα το κάνει πρώτα και κύρια σεβόμενη τα ίδια τα παιδιά και τις οικογένειές τους, που δεν πρέπει να εγκλωβίζονται σε καταστάσεις που δεν έχουν κανένα εργασιακό μέλλον σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον. Η λύση δεν μπορεί να είναι η επιστροφή στο παρελθόν, αλλά το άνοιγμα νέων προοπτικών στην πραγματική οικονομία για όλους τους νέους μας, που θέλουμε να μείνουν και να προκόψουν στην πατρίδα μας. Δυστυχώς, και στις επιδόσεις της στον τομέα της παιδείας η κυβέρνηση παίρνει κάτω από τη βάση...

Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος είναι αναπληρωτής τομεάρχης Εσωτερικών της Νέας Δημοκρατίας, αρμόδιος για θέματα Προστασίας του Πολίτη, βουλευτής Λαρίσης.

ΣΧΟΛΙΑ (22)

sp

Προσπαθω να καταλάβω τι οφελεί τη ΝΔ να επαναφέρει τη βάση του 10 . Γιατί τα λεει αυτά. Οσοι πάρουν πάνω από 10 είναι οκ. Αλλά εάν εγώ φοβάμαι ότι το παιδί μου θα γράψει πχ 8,5 μέσο όρο γιατί να ρισκάρω και να ψηφίσω τη ΝΔ. Με αυτό θέλω να πω ότι δε σας συμφέρουν τέτοιου είδους δηλώσεις. Θα προτιμούσα να πείτε ότι θα βελτιώσουμε πρώτα το επίπεδο των σχολείων , το ενδιαφέρον των καθηγητών και μετά θα το δούμε. Αλλα σας παρακαλώ πολύ απαντήστε μου. Τι θα γίνουν τα χιλιάδες παιδιά που παίρνουν κάτω από τη βάση? Θα πάνε στα ιδιωτικά κολλέγια ή στα ΙΕΚ. Και κάτι άλλο. Εαν δεν πάνε σε αυτές τις σχολές τα παιδιά απλά θα μείνουν άδεια τα τμήματα με επακόλουθα όπως πχ η μη απασχόληση καθηγητών και διοικητικού προσωπικοιύ στις σχολές.Τα έχετε σκεφτεί ή απλά ρίχνετε πυροτεχνήματα απόλυτα αποτυχημένα. Οταν έχετε γεμίσει όλοι την Ελλάδα με σχολές από την Κέρκυρα ώς τη Χίο και από τις Σέρρες μέχρι τη Σπάρτη τι περιμένατε ότι ολοι όσοι μπουν θα είναι άριστοι ? Είστε πραγματικά εκτός πραγματικότητας. Γνωρίζω και λέω: Πάρα πολλά παιδιά που μπήκαν με τέτοιους χαμηλούς βαθμούς αυτή τη στιγμή είναι καλοί επαγγελματίες το χώρο τους. θα έπρεπε να τους κόψουμε το δρόμο ?

Αδιάβαστοι μας κυβέρνησαν και πτωχεύσαμε ! ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΙ

Το θυμάστε τον εθνικό μας Αδιάβαστο ... τέτοιοι μας ΠΤΩΧΕΥΣΑΝ!!

Πάνος

Στα πανεπιστήμια στην Κύπρο, στη Ρουμανία και στα διάφορα κολλέγια ισχύει η βάση του 10? Γνωρίζω φέτος φοιτητή που πέρασε με έξι στην Ελλάδα και το δέχτηκαν και στην Αγγλία. Μήπως θα έπρεπε ο κύριος Χαρακόπουλος να αναφερθεί και σε αυτόυς τους φοιτητές. Δεν νομίζω ότι είναι περήφανος για τους Ρουμανογιατρούς.

Νίκος

Δεν ξέρω για τη Ρουμανία. Στην Αγγλία μπαίνεις αλλά δεν βγαίνεις, αποβάλεσαι στη διαδρομή

Theodore.

το κακό είναι ότι στην Ελλάδα δύσκολα το παίρνουν απόφαση οι φοιτητές ή η Σχολή να διακόψουν τη φοίτηση του.

Προς είσπραξη επικών διαστάσεων "εκλογικού αγγουριού", (16 % - 22 %)...

Ορίζοντας ως "εκλογικό αγγούρι" τη διαφορά των ποσοστών ψήφου μεταξύ του πρώτου και του δεύτερου κόμματος, είναι ηλίου φαεινότερον ότι ο σύριζα πρόκειται να εισπράξει "εκλογικό αγγούρι" επικών διαστάσεων στις επόμενες εθνικές εκλογές. Οι δημοσκόποι το υπολογίζουν σήμερα, μεταξύ 16 % και 22 %... Με την ψήφο μου στη Νέα Δημοκρατία, θα συντελέσω και εγώ στη μεγέθυνση του "εκλογικού αγγουριού" αυτού!!!

Η ομολογία ενός αριστερότατου δημοσιογράφου για την επερχόμενη συντριβή του Σύριζα...

"Η μεγάλη εικόνα δείχνει μετατόπιση του πολιτικού φάσματος προς τα δεξιά και ένα ακροατήριο δυσαρεστημένων και αβέβαιων Ελλήνων. Η Ν.Δ. έχει προσχωρήσει σε ακροδεξιές λογικές, εγκαταλείποντας το Κέντρο. Το Κέντρο -αν εκφράζεται από το ΚΙΝ.ΑΛΛ.- έχει προσχωρήσει στις τακτικές Μητσοτάκη και του μιντιακού συστήματος ΣΚΑΪ και ΔΟΜ (Μαρινάκη). Ο κυβερνητικός ΣΥΡΙΖΑ μετατοπίζεται προς τον κεντρώο χώρο, ελπίζοντας σε μια ευρύτερη σύγκλιση με κοινωνικό πρόσημο. Δεν είναι βέβαιο ότι το ακροατήριο των εν γένει δυσαρεστημένων θα αντιδράσει σε όλα αυτά με ιδεολογικό ή πολιτικό κριτήριο και ότι αυτό θα μεταφραστεί σε τεράστιες μεταβολές των δημοσκοπικών ευρημάτων. Βλέπεις, στους φτωχοποιημένους δεν μοιράζεις «Εγχειρίδια Δημοκρατίας»∙ τα ψηφοδέλτια από μόνα τους δεν έχουν κανένα αντίκρισμα στα καθημερινά χρέη, ούτε ποτέ θεραπεύτηκαν με μάγια τα πάθη της φτώχειας". (Πηγή: "Ανασχηματισμός, οι εντός και οι εκτός", του Θανάση Βασιλείου, στην "Εφημερίδα των Συντακτών", την 01-09-2019)

Δεν είναι ακριβώς έτσι

όπως τα λέτε τα πράγματα. Η κόρη μου με 16.300 μόρια πέρασε στο τμήμα διατροφολογιασ στα ΑΤΕΙ Σινδου που είχε υψηλή βάση. Και συμμαθήτριά της με περίπου 12000 μόρια πέρασε σε ΑΕΙ. Συγκεκριμένα στο μαθηματικό Σαμου. Και υπάρχουν πάμπολλα άλλα παραδείγματα ΑΕΙ με βάσεις πολύ χαμηλοτερεσ αυτών των ΤΕΙ. Για να μη μιλήσω για ξενογλωσσεσ φιλολογιεσ όπως η Ιταλική φιλολογία που είναι κάτω των 10.000 μοριων και μόνο κριτήριο εισαγωγής είναι η βάση 10 στην ξένη γλώσσα. Αυτό αναδεικνυει τη γενικοτερη παθογενεια του συστήματος. Γιατί οι βάσεις εισαγωγής βασιζονται στο νόμο της προσφορασ και της ζητησησ και όχι σε καθαρά ακαδημαϊκά κριτήρια. Με αποτέλεσμα σχολές με μικρή ζήτηση κυρίως λόγω της πόλης στην οποία βρίσκονται να καταποντιζονται και αυτές που είναι σε μεγαλύτερες πόλεις να έχουν πολύ υψηλοτερεσ βάσεις ασχέτως αν είναι ΑΕΙ η ΤΕΙ. Χρειάζεται λοιπόν μία γενικοτερη αναθεωρηση του ολου συστήματος και όχι γενικευσεισ του τύπου τα ΑΕΙ είναι καλύτερα από τα ΤΕΙ. Όπως αξιολόγηση της κάθε σχολής ξεχωριστά, αλλαγή του συστήματος εισαγωγής και αναδιαρθρωση της τριτοβαθμιασ εκπαιδευσησ έτσι ώστε να αποβαλουν οι ίδιες οι σχολές τους φοιτητές που δεν ανταποκρίνονται. Εξάλλου είμαστε η μόνη χώρα στην οποία οι φοιτητές μπορούν να "χρωστανε" μαθήματα και να είναι τέσσερα και πέντε χρόνια "στο πτυχιο". Σε όλες τις αναπτυγμενεσ χώρες υπάρχει πολύ συγκεκριμένος αριθμός μαθημάτων που μπορεί να μεταφερθει στο επόμενο έτος. Αλλά για να γίνει αυτό πρέπει εσείς οι κατά καιρούς κυβερνωντεσ να βάλετε βαθειά το μαχαίρι στο κόκκαλο και να συγκρουστειτε με τοπικεσ κοινωνιεσ και με μεγάλα συμφέροντα και το ξέρετε πολύ καλά αυτό. Αν δεν μπορείτε ή δε θέλετε να το κάνετε, τουλάχιστον μην προβαινετε σε αφορισμουσ και γενικευσεισ. Είναι άδικο για τα παιδιά που πασχισαν πάνω από τα βιβλία τρία ολόκληρα χρόνια και μπήκαν σε ένα ΤΕΙ με υψηλή βάση.

Γιάννης

Επειδή μερικοί γονείς κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν ή δεν καταλαβαίνουν χρειάζονται κάποιες διευκρινίσεις: 1) Ανόμοια πράγματα δεν συγκρίνονται. 2) Τα αποτελέσματα για τις πανελλαδικές του 2018 για τα βασικά μαθήματα ήταν Α) 30% περίπου πάνω από τη βάση στα Μαθηματικά και Β) 30% περίπου πάνω από 17 στην Βιολογία. 3) Αν θέλεις να καταλάβεις την "γλύκα" που έχει η κατεύθυνση που περιλαμβάνει τα Μαθηματικά ,δεν έχεις παρά να την δοκιμάσει η κόρη σου ,και με ένα χρόνο φροντιστήριο ακόμη ,για να δεις που θα πάνε τα 16300 μόρια.Η αγάπη προς το παιδί σου δεν πρέπει να σας εμποδίζει να δείτε την αλήθεια.

Από τα ψηλά στα χαμηλά και από τα πολλά στα λίγα, ο Σύριζα...

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα των πλέον πρόσφατων εθνικών εκλογών, (20 Σεπτεμβρίου 2015), ο Σύριζα έλαβε το 35,46 % των ψήφων και η Νέα Δημοκρατία το 28,09 %. Δηλαδή, διαφορά υπέρ του Σύριζα 7,37 %. Σήμερα οι δημοσκόποι προβλέπουν πλήρη αντιστροφή της τότε κατάστασης, με τη Νέα Δημοκρατία να λαμβάνει το 36 % - 38 % των ψήφων και τον Σύριζα το 16 % - 18 %... Δηλαδή, διαφορά υπέρ της Νέας Δημοκρατίας 16% - 22 %. Με απλά λόγια η Νέα Δημοκρατία θα νικήσει τον Σύριζα με διαφορά τουλάχιστον υπερδιπλάσια εκείνης με την οποία την είχε νικήσει ο Σύριζα, το μακρινό πλέον 2015...

SPARTA.

Κυριε Χαρακοπουλε η κυβερνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ εχει σαν σκοπο της την ημιμαθεια. Επειδη η εκπαιδευση συνδεεται αμμεσα με την αγορα εργασιας και επειδη αυτην την αγορα οι Τσιπρας, Καμμενος την εχουν διαλυσει, κατα επεκταση διαλυουν και την Ελληνικη παιδεια με αιχμη του δορατος τον Τουρκοφιλο και αθεο Γαβρογλου. Με την αθεοποιηση της Παιδειας και την υποταγη της στην Σταλινικη θεωρια στελεχων του ΣΥΡΙΖΑ, η Ελληνικη Παιδεια και η Ανωτατη Εκπαιδευση οδηγουνται στο γκρεμο.Απο τη αρχη η κυβερνηση αυτη και πριν καν κερδισει τις εκλογες τους ψεματος το 2015 ειχε στοχοποιησει την Ιδιωτικη Εκπαιδευση μεσω και της τεραστιας φορολογιας που τελικα της επεβαλε.Εχει ποια καταλαβει ο λαος οτι η ανθελληνικη κυβερνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ δεν θελει μορφωμενους Ελληνες, αλλα πολιτες σε ζωωδη κατασταση οπως τους Ισλαμιστες λαθρομεταναστες που μας κουβαλαει συνεχως. Μια αθεη, απεδευτη και αμορφωτη χειραγωγησιμη μαζα απο την κυβερνηση, κανει πιο ευκολη την βρωμικη δουλεια της σε βαρος της Ελλαδας και του λαου της.Καλη σας ευχομαι επιτυχια στις εκλογες που ερχονται. Ο ΣΥΡΙΖΑ και οι ΑΝΕΛ αφηνουν καμμενη γη σε ολα τα επιπεδα.

Μια πτυχιούχος πανεπιστημίου

Τριχες η πρόσβαση ας είναι ελεύθερη για να υπάρχει ευελιξία στη πορεία του ανθρώπου. Δηλαδή αν δε σπουδάσει ο νέος εξασφαλίζεται; Άσε τους ανθρώπους να έχουν τη δυνατότητα να προσπαθήσουν σε μια σχολή και αν δε τους αρέσει να πάνε σε άλλη, οποία στιγμή της ζωής τους το κρίνουν σωστό. Κι ας υπάρχει βαθμός δυσκολίας μέσα στις σχολές.

joy

Αυτο που λες δεν θα ήταν ποτέ εφικτό για απλούς λόγους. 1. Δεν μπορεί κάποιος που δεν διάβασε ποτέ στη ζωή του να μπει και να φοιτήσει σε μια σχολή όπως ιατρική κ.τ.λ. και ποιος θα πρώτο- έμπαινε σε τέτοιες υψηλής ζήτησης σχολές με λίγες θέσεις αν ο καθένας μπορούσε; 2. Τα ΑΕΙ δεν είναι τούρτα που αν δεν σ αρέσει βρίσκεις άλλη. Πρέπει ο κάθε υποψήφιος να έχει γνώσεις σε συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα πριν μπει σε κάποια σχολή...(οχι σπουδάζω Αγγλική φιλολογία χωρίς να γνωρίζω Αγγλικά κ.τ.λ.) Αντί να συζητάμε για το αν θα έπρεπε να μπαίνουν χαμηλόβαθμοι μαθητές σε ΤΕΙ η ΑΕΙ να μιλήσουμε για τους λόγους που οι μαθητές έχουν κακή εκπαίδευση (με λίγες εξαιρέσεις) αδιάφορους εκπαιδευτικους και πολλές φορές κακή ποιότητα διδασκαλίας που ευνοεί την παπαγαλία και την ημιμάθεια και την αντιγραφή. Αν μετά απο 2-3 εξεταστικές διαγράφονταν οι αποτυχόντες τότε θα μπορούσαν πιο πολλοί να σπουδάσουν. Αν οι καθηγητές αξιολογουνταν θα ήταν πιο αποδοτικοί, αν τα ΤΕΙ ήταν 2ετη και καθαρά τεχνολογικές τεχνικές σχόλες θα ήταν πιο χρήσιμες για την αγορά εργασίας και θα βοηθούσαν οικονομικά πολύ περισσότερες οικογένειες και τέλος αν η παιδια και εκπαίδευση ήταν πιο ποιοτικές στην δευτεροβαθμια εκπαίδευση (όχι να αλλάζει σύστημα ανά υπουργο) τότε πιθανοτατα θα είχαμε λιγότερους χαμηλοβαθμους μαθητές.

Theodore.

Αυτό δε γίνεται στην Ελλάδα που εάν τρουπώσεις δε σε κουνάει κανείς.

Γιάννης

Και αν δεν τους αρέσει η άλλη σχολή να πάνε στην παράλλη ,όποια στιγμή το αποφασίζει ο καθένας! Αλλά το Πανεπιστήμιο έχει κόστος για τον φορολογούμενο και την Ελλάδα και δεν είναι χώρος για να κάνει ο καθένας το κέφι του! Και όταν τελειώσει,ίσως και μετά τα 40 του,να έχει την απαίτηση να διοριστεί στο δημόσιο! Δεν ξέρω ποιά πανεπιστημιακή σχολή τελείωσες,εκτιμώ όμως,από τα γραφόμενά σου,ότι δεν είναι αξιόλογη ή ότι νύχτα την τελείωσες.

ajohn

Θα είχαμε σωθεί αν δεν σπουδάζαμε .

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία