Τα μαθηματικά ενός υπουργού!
Κώστας Τσαούσης
Τα μαθηματικά ενός υπουργού!
Τι μπορεί να μάθει κανείς σε ένα συνέδριο για τις υποδομές… Θέλετε ένα παράδειγμα; Ο (υπηρεσιακών καθηκόντων) υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και πρώην πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητήριου (ΤΕΕ) Χρήστος Σπίρτζης μας αποκάλυψε κάτι που αγνοούσαμε: « (…)οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ, (…)κοστίζουν το εικοσαπλάσιο από όσο πρέπει».
Κάντε ένα κόπο και συγκρατήστε το στο νού σας: «Tο εικοσαπλάσιο από όσο πρέπει».
Ας σοβαρευτούμε ! Ο υπουργός κάτι ξεχνά. Αν έχεις στοιχεία πως ένα έργο στοιχίζει το εικοσαπλάσιο της πραγματικής του αξίας τότε αντί να πας σε συνέδριο, πας κατευθείαν με ένα παχύ φάκελο με υπολογισμούς και ατράνταχτα στοιχεία στον Εισαγγελέα. Και αυτό ως ένα δείγμα υπεράσπισης – στην πράξη!- του δημοσίου συμφέροντος και του δημοσίου χρήματος.
Αλλά, ο υπουργός Σπίρτζης επέλεξε να πάει στο συνέδριο και από το βήμα του να αρχίσει να καταγγέλλει τους πάντες: «Δεν μπορεί να κινούμαστε στη λογική ότι “δεν μας ενδιαφέρει ο δημόσιος τομέας”, αλλά μόνο οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ, με τα οποία τα έργα κοστίζουν το εικοσαπλάσιο από όσο πρέπει. Δεν μπορεί μέρος του εργολαβικού κόσμου να κινείται στη λογική του πλιάτσικου».
Ω ρε πλιάτσικο! Μόνο που ο υπουργός Σπίρτζης δεν μας τα είπε όλα ως όφειλε. Δεν μας είπε για παράδειγμα ότι από τον Σεπτέμβριο του 2015 ως αρμόδιος υπουργός επί των Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων είναι σταθερά μέλος της αρμόδιας διυπουργικής επιτροπής που εξετάζει και αποφασίζει την τύχη των προτάσεων για έργα ΣΔΙΤ. Τσιμουδιά ο κύριος υπουργός. Σιγή ασυρμάτου…
Και όμως όλα αυτά τα χρόνια πέρασαν από την διυπουργική επιτροπή με την υπογραφή και του υπουργού Σπίρτζη 12 προτάσεις για ΣΔΙΤ συνολικής αξίας 1,7 δισεκατομμύρια ευρώ. Χρειάζεται να θυμίσω ότι μεταξύ αυτών των 12 προτάσεων που έχουν εγκριθεί και προχωρούν είναι και δύο αυτοκινητόδρομοι – με αναθέτουσα αρχή το υπουργείο όπου προΐσταται ο ενταγμένος από τα μαθητικά του χρόνια στο ΠΑΣΟΚ Χρήστος Σπίρτζης; Πιο συγκεκριμένα, δόθηκε έγκριση για την «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία και Συντήρηση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) στο τμήμα Χερσόνησος - Νεάπολη με ΣΔΙΤ» αλλά και έγκριση για «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία και Συντήρηση του Οδικού άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου – τμήμα Καλαμάτα– Ριζόμυλος –Πύλος– Μεθώνη, με Σ.Δ.Ι.Τ».
Τι σημαίνουν όλα αυτά; Έχει θέμα μνήμης ο Χρήστος Σπίρτζης ή απλώς, υποκρίνεται; Μάλλον, το δεύτερο. Πάντως, αν ο υπουργός – πρώην πρόεδρος ΤΕΕ θέλει να ξεκινήσει από τώρα την αντιπολίτευση ας το πει για να δούμε και το τι θα πουν και οι σύντροφοι του όπως ο Γιάννης Δραγασάκης και ο Ευκλείδης Τσακαλώτος.
Ας σοβαρευτούμε ! Ο υπουργός κάτι ξεχνά. Αν έχεις στοιχεία πως ένα έργο στοιχίζει το εικοσαπλάσιο της πραγματικής του αξίας τότε αντί να πας σε συνέδριο, πας κατευθείαν με ένα παχύ φάκελο με υπολογισμούς και ατράνταχτα στοιχεία στον Εισαγγελέα. Και αυτό ως ένα δείγμα υπεράσπισης – στην πράξη!- του δημοσίου συμφέροντος και του δημοσίου χρήματος.
Αλλά, ο υπουργός Σπίρτζης επέλεξε να πάει στο συνέδριο και από το βήμα του να αρχίσει να καταγγέλλει τους πάντες: «Δεν μπορεί να κινούμαστε στη λογική ότι “δεν μας ενδιαφέρει ο δημόσιος τομέας”, αλλά μόνο οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ, με τα οποία τα έργα κοστίζουν το εικοσαπλάσιο από όσο πρέπει. Δεν μπορεί μέρος του εργολαβικού κόσμου να κινείται στη λογική του πλιάτσικου».
Ω ρε πλιάτσικο! Μόνο που ο υπουργός Σπίρτζης δεν μας τα είπε όλα ως όφειλε. Δεν μας είπε για παράδειγμα ότι από τον Σεπτέμβριο του 2015 ως αρμόδιος υπουργός επί των Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων είναι σταθερά μέλος της αρμόδιας διυπουργικής επιτροπής που εξετάζει και αποφασίζει την τύχη των προτάσεων για έργα ΣΔΙΤ. Τσιμουδιά ο κύριος υπουργός. Σιγή ασυρμάτου…
Και όμως όλα αυτά τα χρόνια πέρασαν από την διυπουργική επιτροπή με την υπογραφή και του υπουργού Σπίρτζη 12 προτάσεις για ΣΔΙΤ συνολικής αξίας 1,7 δισεκατομμύρια ευρώ. Χρειάζεται να θυμίσω ότι μεταξύ αυτών των 12 προτάσεων που έχουν εγκριθεί και προχωρούν είναι και δύο αυτοκινητόδρομοι – με αναθέτουσα αρχή το υπουργείο όπου προΐσταται ο ενταγμένος από τα μαθητικά του χρόνια στο ΠΑΣΟΚ Χρήστος Σπίρτζης; Πιο συγκεκριμένα, δόθηκε έγκριση για την «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία και Συντήρηση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) στο τμήμα Χερσόνησος - Νεάπολη με ΣΔΙΤ» αλλά και έγκριση για «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία και Συντήρηση του Οδικού άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου – τμήμα Καλαμάτα– Ριζόμυλος –Πύλος– Μεθώνη, με Σ.Δ.Ι.Τ».
Τι σημαίνουν όλα αυτά; Έχει θέμα μνήμης ο Χρήστος Σπίρτζης ή απλώς, υποκρίνεται; Μάλλον, το δεύτερο. Πάντως, αν ο υπουργός – πρώην πρόεδρος ΤΕΕ θέλει να ξεκινήσει από τώρα την αντιπολίτευση ας το πει για να δούμε και το τι θα πουν και οι σύντροφοι του όπως ο Γιάννης Δραγασάκης και ο Ευκλείδης Τσακαλώτος.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα