Οι λεπτομέρειες των απευθείας αναθέσεων
Κώστας Τσαούσης
Οι λεπτομέρειες των απευθείας αναθέσεων
Το έχουμε γράψει αρκετές φορές έως τώρα και προφανώς θα το γράψουμε και πάλι. Η δημιουργία και λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Δι@ύγεια ήταν ένα πρώτο αποφασιστικό βήμα προς την κατεύθυνση της διαφάνειας των δημοσίων υποθέσεων και της λογοδοσίας των εκπροσώπων της κυβερνητικής εξουσίας αλλά μέχρι εκεί – στη συνέχεια, ήρθε η …παλινόρθωση του παλαιού καθεστώτος όπου το δημόσιο – από τον υπάλληλο στο πρωτόκολλο έως τον υπουργό- οχυρώθηκαν πίσω από την νομιμότητα της ελάχιστης υποχρεωτικής ενημέρωσης και πήραν μια βαθειά ανάσα…
Θα μου πείτε όπου τερματίζει η Δι@ύγεια αρχίζει το έργο του δημοσιογράφου. Σωστό από κάθε άποψη. Όντως η δουλειά του ρεπόρτερ ξεκινά από την στιγμή που διαβάσει την ανάρτηση και αρχίζει να αναρωτιέται το τι διάβασε και πολύ περισσότερο τη χαραμάδα που άφησε ο κυβερνητικός αρμόδιος παράγοντας να φωτισθεί η απόφαση του.
Ας πάρουμε ως παράδειγμα μια αναρτηθείσα απόφαση που υπογράφει ο Γεώργιος Φλωρεντής, γενικός γραμματέας του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης σχετικά με την «ανάθεση ανάπτυξη νέου διακριτικού και αναγνωρίσιμου διαδικτυακού ιστότοπου για τη βελτίωση του επικοινωνιακού συντονισμού και την ενημέρωσης εκπροσώπων εγχώριων και διεθνών ΜΜΕ κατά τη διαχείριση κρίσεων που σχετίζονται με το μεταναστευτικό - προσφυγικό ζήτημα».
Τώρα για να σας πω την μαύρη μου αλήθεια δεν κατάλαβα τίποτα… Αλλά, θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί ότι όλα αυτά είναι ζητήματα …υψηλής κουλτούρας.
Ας πάμε, όμως, ένα βήμα παρακάτω. Διαβάζω την απόφαση: «Εγκρίνουμε με απευθείας ανάθεση ανάπτυξη νέου διακριτικού και αναγνωρίσιμου διαδικτυακού ιστότοπου για τη βελτίωση του επικοινωνιακού συντονισμού και την ενημέρωσης εκπροσώπων εγχώριων και διεθνών ΜΜΕ κατά τη διαχείριση κρίσεων που σχετίζονται με το μεταναστευτικό -προσφυγικό ζήτημα σε (…).Η συνολική δαπάνη, δεν δύναται να ξεπεράσει το ποσό των έξι χιλιάδων οκτακοσίων είκοσι ευρώ (6.820,00€) συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ».
Το όνομα της εταιρείας που έτυχε του προνομίου της απευθείας ανάθεσης το γνωρίζουμε – αναγράφεται στην απόφαση μαζί με τα συνοδευτικά της ( ΑΦΜ, διεύθυνση κλπ). Πρόκειται για μια μονοπρόσωπη ΙΚΕ που ή έδρα της βρίσκεται στο Πέραμα του Πειραιά. Μια μικρή έρευνα έδωσε το όνομα του ιδιοκτήτη της και ότι η μονοπρόσωπη ΙΚΕ χαρακτηρίζεται ως «διαφημιστική» (αλήθεια ή ψέματα είναι ένα άλλο κεφάλαιο).
Το θέμα δεν είναι ούτε τα ονόματα, ούτε οι ιδιότητες και οι χαρακτηρισμοί. Εκείνο που ενδιαφέρει ή θα έπρεπε να ενδιαφέρει θα ήταν πόσες φορές έχει τύχει του προνομίου της απευθείας ανάθεσης η συγκεκριμένη μονοπρόσωπη ΙΚΕ από το Πέραμα και με τι ποσά – ακόμη περισσότερο πόσες είναι οι απευθείας αναθέσεις του γεν.γραμματέα ( αριθμός και ποσά).
Βεβαίως, μια πρώτη πρόχειρη έρευνα στα δημοσιευμένα στοιχεία της Δι@ύγεια δείχνει ότι η συγκεκριμένη ΙΚΕ εμφανίζεται ως ένας ενεργός παίκτης στο χώρο των απευθείας αναθέσεων με ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό: Όλες οι δουλειές που αναλαμβάνει εκτελούνται από ένα συγκεκριμένο από ένα innovative - όπως το ίδιο προσδιορίζεται- Digital Marketing Agency. Προφανώς, εντελώς τυχαίο! Κάπου εδώ σταματούμε λόγω των δυσδιάκριτων ορίων των προσωπικών δεδομένων (συγκέντρωση – επεξεργασία – ανάλυση κλπ).
Να γιατί χρειάζεται η δι@ύγεια ακόμη και στην κουτσουρεμένη εκδοχή της – να γιατί χρειάζεται η δημοσιογραφική έρευνα- να γιατί χρειάζονται εφαρμογές όπως η Διοφάντη του Florents Tselai αλλά και η λειτουργία ισχυρών ανεξαρτήτων από την κεντρική εξουσία ΜΜΕ.
Λεπτομέρειες θα πείτε και όμως αυτές οι λεπτομέρειες μπορούν να ξαναφέρουν την αξιοπιστία και την εμπιστοσύνη στο πολιτικό σύστημα αλλά και στις σχέσεις των πολιτών με τους πολιτικούς.
Ας πάρουμε ως παράδειγμα μια αναρτηθείσα απόφαση που υπογράφει ο Γεώργιος Φλωρεντής, γενικός γραμματέας του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης σχετικά με την «ανάθεση ανάπτυξη νέου διακριτικού και αναγνωρίσιμου διαδικτυακού ιστότοπου για τη βελτίωση του επικοινωνιακού συντονισμού και την ενημέρωσης εκπροσώπων εγχώριων και διεθνών ΜΜΕ κατά τη διαχείριση κρίσεων που σχετίζονται με το μεταναστευτικό - προσφυγικό ζήτημα».
Τώρα για να σας πω την μαύρη μου αλήθεια δεν κατάλαβα τίποτα… Αλλά, θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί ότι όλα αυτά είναι ζητήματα …υψηλής κουλτούρας.
Ας πάμε, όμως, ένα βήμα παρακάτω. Διαβάζω την απόφαση: «Εγκρίνουμε με απευθείας ανάθεση ανάπτυξη νέου διακριτικού και αναγνωρίσιμου διαδικτυακού ιστότοπου για τη βελτίωση του επικοινωνιακού συντονισμού και την ενημέρωσης εκπροσώπων εγχώριων και διεθνών ΜΜΕ κατά τη διαχείριση κρίσεων που σχετίζονται με το μεταναστευτικό -προσφυγικό ζήτημα σε (…).Η συνολική δαπάνη, δεν δύναται να ξεπεράσει το ποσό των έξι χιλιάδων οκτακοσίων είκοσι ευρώ (6.820,00€) συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ».
Το όνομα της εταιρείας που έτυχε του προνομίου της απευθείας ανάθεσης το γνωρίζουμε – αναγράφεται στην απόφαση μαζί με τα συνοδευτικά της ( ΑΦΜ, διεύθυνση κλπ). Πρόκειται για μια μονοπρόσωπη ΙΚΕ που ή έδρα της βρίσκεται στο Πέραμα του Πειραιά. Μια μικρή έρευνα έδωσε το όνομα του ιδιοκτήτη της και ότι η μονοπρόσωπη ΙΚΕ χαρακτηρίζεται ως «διαφημιστική» (αλήθεια ή ψέματα είναι ένα άλλο κεφάλαιο).
Το θέμα δεν είναι ούτε τα ονόματα, ούτε οι ιδιότητες και οι χαρακτηρισμοί. Εκείνο που ενδιαφέρει ή θα έπρεπε να ενδιαφέρει θα ήταν πόσες φορές έχει τύχει του προνομίου της απευθείας ανάθεσης η συγκεκριμένη μονοπρόσωπη ΙΚΕ από το Πέραμα και με τι ποσά – ακόμη περισσότερο πόσες είναι οι απευθείας αναθέσεις του γεν.γραμματέα ( αριθμός και ποσά).
Βεβαίως, μια πρώτη πρόχειρη έρευνα στα δημοσιευμένα στοιχεία της Δι@ύγεια δείχνει ότι η συγκεκριμένη ΙΚΕ εμφανίζεται ως ένας ενεργός παίκτης στο χώρο των απευθείας αναθέσεων με ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό: Όλες οι δουλειές που αναλαμβάνει εκτελούνται από ένα συγκεκριμένο από ένα innovative - όπως το ίδιο προσδιορίζεται- Digital Marketing Agency. Προφανώς, εντελώς τυχαίο! Κάπου εδώ σταματούμε λόγω των δυσδιάκριτων ορίων των προσωπικών δεδομένων (συγκέντρωση – επεξεργασία – ανάλυση κλπ).
Να γιατί χρειάζεται η δι@ύγεια ακόμη και στην κουτσουρεμένη εκδοχή της – να γιατί χρειάζεται η δημοσιογραφική έρευνα- να γιατί χρειάζονται εφαρμογές όπως η Διοφάντη του Florents Tselai αλλά και η λειτουργία ισχυρών ανεξαρτήτων από την κεντρική εξουσία ΜΜΕ.
Λεπτομέρειες θα πείτε και όμως αυτές οι λεπτομέρειες μπορούν να ξαναφέρουν την αξιοπιστία και την εμπιστοσύνη στο πολιτικό σύστημα αλλά και στις σχέσεις των πολιτών με τους πολιτικούς.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα