Από τους δανεικούς χορευτές της Βίσση στη σκηνή με τον Μίκη

Από τους δανεικούς χορευτές της Βίσση στη σκηνή με τον Μίκη

Η Πέγκυ Ζήνα έχει έναν απαράβατο κανόνα στη ζωή της, να μην προκαλεί. Μετά από 20 χρόνια καριέρας και σκληρής δουλειάς βρίσκεται στην πρώτη γραμμή μόνο και μόνο χάρη στην καλλιτεχνική της αξία. Αυτήν που αναγνώρισαν μύθοι του ελληνικού τραγουδιού όπως ο Δημήτρης Μητροπάνος πριν από κάποια χρόνια και ο Μίκης Θεοδωράκης σήμερα. Χωρίς ίχνος ντιβισμού, η δημοφιλής ερμηνεύτρια μιλάει για όλους και όλα όσα την αφορούν εμμένοντας σταθερά στην ουσία της και όχι στις αναλώσιμες φιοριτούρες, όπως το αν και πόσο χρησιμοποιεί τηλεοπτικά φίλτρα στο «X Factor»

Από τους δανεικούς χορευτές  της Βίσση στη σκηνή με τον Μίκη
Είναι Παρασκευή, η μέρα που κάθεται στην καρέκλα του κριτή του τηλεοπτικού παιχνιδιού «The X Factor» του ΣΚΑΪ. Κι όμως, δεν ζητάει να συντομεύσει η συνέντευξη, τουναντίον, είναι διατεθειμένη να αφιερώσει όσο χρόνο απαιτείται για «ένα καλό αποτέλεσμα», όπως λέει. Προφανώς, είναι τελειομανής.

Είναι ίσως το συστατικό της επιτυχίας κάθε καλλιτέχνη, μαζί με το προαπαιτούμενο ταλέντο. Η Πέγκυ Ζήνα έχει κερδίσει τις καρδιές του γυναικείου κοινού εδώ και χρόνια. «Τις αγαπώ τις γυναίκες. Ναι, ίσως είναι ανταγωνιστικές. Είναι το πιο δύσκολο κοινό. Δεν μπορείς να τις κοροϊδέψεις εύκολα. Τις σέβομαι. Δεν μου αρέσει να προκαλώ για να κερδίσω τις εντυπώσεις είτε με την προσωπική ζωή μου είτε με την επαγγελματική».

Μια εικοσάχρονη καριέρα


Πόσο εύκολο μπορεί να είναι για μια τραγουδίστρια να μη δίνει τροφή στα περιοδικά; Δεν υπάρχει ένα τίμημα για την καριέρα της; «Αυτή η στάση ζωής μπορεί να έχει ένα τίμημα. Ειδικά στο ξεκίνημα κάθε καλλιτέχνη. Δεν ήταν όμως δικός μου στόχος να αποκτήσω star quality μέσα από φωτογραφήσεις και τηλεοπτικές συνεντεύξεις. Εννοώ ότι δεν ήθελα να γίνω μια απλησίαστη σταρ. Ανέκαθεν ήθελα να μπορώ να μεταφέρω με τη φωνή μου συναισθήματα στον κόσμο, αυτή ήταν η λάμψη που αποζητούσα, τέτοιο αστέρι είχα σκοπό να γίνω. Οπότε δεν με ζήλευαν οι γυναίκες γιατί δεν είχαν κάποιο λόγο, ούτε με έβλεπαν οι άντρες ως sex symbol. Κατάφερα να κερδίσω μια άλλη σχέση με τον κόσμο. Μια σχέση με διάρκεια, πιο σταθερή. Ετσι κι αλλιώς, εγώ κάνω σχέσεις που μπορούν να μου προσφέρουν συναισθηματική ασφάλεια. Αυτό το αίσθημα της ασφάλειας ίσως το υπολογίζω παραπάνω από εκείνο της αγάπης».
Η Πέγκυ Ζήνα μετράει 20 χρόνια καριέρας. Πώς κατάφερε να καθιερωθεί σε μια δουλειά που αντιμετωπίζει καχύποπτα τις όμορφες γυναίκες που θέλουν να γίνουν λαϊκές τραγουδίστριες; «Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν πρόκειται για μια δουλειά στρωμένη με ροδοπέταλα. Ειδικά στο ξεκίνημα οι εταιρείες και οι δημιουργοί στέκονται στην εξωτερική εμφάνιση. Μετά όταν καταφέρεις να πείσεις με τη φωνή σου και σου εμπιστευτούν καλά λαϊκά τραγούδια, θέλει μεγάλο αγώνα να πείσεις ότι μπορείς να ηγηθείς σχημάτων. Καλείσαι να υιοθετήσεις μια αρχηγική και κάπως αντρική συμπεριφορά. Σίγουρα θέλει αγώνα και να το διαχειριστείς και να καταφέρεις να γίνεις διαχρονική αξία. Υπάρχει πίεση. Μέχρι να σε αγαπήσει ο κόσμος, να αποκτήσεις λαϊκό έρεισμα. Ο κόσμος αν σε αγαπήσει σε θεωρεί δικό του άνθρωπο. Και φυσικά ασχολείται με τη ζωή σου.
Κλείσιμο


Με την επιτροπή του «The X Factor»


Δεν θα ασχοληθούν ούτε οι δημοσιογράφοι ούτε ο κόσμος με κάποιον που δεν “πουλάει”. Αν θέλεις να είσαι δικός τους άνθρωπος θα χρειαστεί να το δεχτείς αυτό. Και φυσικά να το διαχειριστείς. Δεν στέκομαι πλέον στα σχόλια για την εμφάνισή μου και την προσωπική ζωή μου. Ισως να το έκανα πριν από 10 χρόνια. Το μοναδικό που με στεναχωρούσε, γιατί πραγματικά αντιλαμβάνομαι ότι και οι δημοσιογράφοι θέλουν να κάνουν τη δουλειά τους, είναι ότι στεκόντουσαν περισσότερο σε ανούσια πράγματα παρά στην ουσία, δηλαδή στη δουλειά μου, στη φωνή μου. Δεν με πειράζει πλέον να γράφουν ούτε για τα φίλτρα ούτε για τα ρούχα ούτε για τα κιλά. Αλλωστε εγώ είμαι ένα βαρετό θέμα για τους δημοσιογράφους. Είμαι τόσα χρόνια με τον άνθρωπό μου. Αντε να πάρω ή να χάσω δύο κιλά».


Μια νέα γυναίκα δεν ενοχλείται με το τρολάρισμα στα social media σχετικά με τα υποτιθέμενα φίλτρα που τη φώτιζαν παραπάνω στο τηλεοπτικό talent show; «Θα προτιμούσα να είχαν σταθεί περισσότερο σε αυτό που κληθήκαμε να κάνουμε. Τα φώτα και τα φίλτρα στις κάμερες είναι θέμα παραγωγής. Προσωπικά εμφανίζομαι πάρα πολύ στην τηλεόραση εδώ και κάμποσα χρόνια. Δεν ήταν ότι δεν με είχαν δει ποτέ και τους εξέπληξε η εμφάνιση αυτή. Και όχι, δεν κουβαλούσα μαζί με την τσάντα μου κι ένα φίλτρο παρέα. Κυκλοφορώ άβαφη τις περισσότερες φορές και πηγαίνω παντού, από τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ μέχρι τη βόλτα με το παιδί. Είναι φυσικό και ανθρώπινο να μην είμαι τόσο περιποιημένη όσο όταν εμφανίζομαι σε ένα νυχτερινό μαγαζί, όπου έχουμε καταντήσει νύφες. Θα ήθελα να σταθούν στον ρόλο μου ως κριτή, αν στέκομαι καλά τηλεοπτικά, αν είμαι ευπρεπής, ευγενική. Με γεμίζει ευθύνες αυτός ο ρόλος. Η τηλεόραση είναι δυνατό μέσο, μπαίνω μέσα στα σπίτια τους, είμαι ιδιαίτερα προσεκτική ώστε να μην προσβάλω κάποιον, να μη χάσω την ψυχραιμία μου. Με χαλάει να στέκονται στα φίλτρα. Με είχαν προειδοποιήσει οι φίλοι μου, και ο Γρηγόρης Αρναούτογλου και η Ρούλα Κορομηλά. “Ελα να δεις τι ωραία που είναι η τηλεόραση”, μου έλεγαν».

Κεφάλαιο «The X Factor»


Γιατί αποφάσισε να εμφανιστεί στο «X Factor»; «Δεν είχα ποτέ προκατάληψη με τα μουσικά σόου, τα τελευταία 12 χρόνια μού γίνονταν προτάσεις, αλλά δούλευα πάντοτε τέσσερις και πέντε μέρες την εβδομάδα. Εχω συνεργαστεί με τα περισσότερα παιδιά που έχουν βγει από τέτοια τηλεοπτικά προγράμματα. Με τον Θάνο Πετρέλη, τον Λούκα Γιώρκα, τον Κώστα Καραφώτη, τον Νίνο, τον Νίκο Οικονομόπουλο, που είναι ο καλύτερος λαϊκός τραγουδιστής της γενιάς του και ηχηρό παράδειγμα του πώς να διαχειριστείς την αναγνωρισιμότητα ενός talent show. Να σε ενδιαφέρει, δηλαδή, όχι αν θα σε αναγνωρίζει ο περιπτεράς, αλλά τι συνεργασίες θα κάνεις στην καριέρα σου. Κολλητός φίλος μου είναι ο Δήμος Αναστασιάδης, άλλο ένα μεγάλο ταλέντο που βγήκε από ένα τέτοιο παιχνίδι. Εμμέσως, δίνω και μια απάντηση σε όλους αυτούς που υποστηρίζουν διάφορα και κριτικάρουν αρνητικά τα τηλεοπτικά μουσικά παιχνίδια. Οι δύο από τους τέσσερις κριτές παγκοσμίως είναι τραγουδιστές που απευθύνονται σε πολύ κόσμο. Προσωπικά είχα τον χρόνο φέτος να το κάνω. Είχα προγραμματισμένη περιοδεία και έτσι είπα “ναι” σε αυτή την πρόταση.



Κυρίως, σκέφτηκα ότι τα τελευταία 20 χρόνια ως τραγουδίστρια απέκτησα κάποιες γνώσεις που μπορώ πλέον να χαρίσω στα νέα παιδιά. Ακόμη και τα παιδιά που αποχωρούν θέλω και προσπαθώ να τα συμβουλέψω ώστε να φύγουν με πολλές γνώσεις και αγάπη. Δεν είναι λίγο να αποκτούν δημοσιότητα λέγοντας κομμάτια καταξιωμένων καλλιτεχνών και στο YouTube να κυκλοφορούν βίντεό τους. Οι δισκογραφικές εταιρείες εξαιτίας της κρίσης δεν αναλαμβάνουν νέα παιδιά. Δεν έχουν πλέον τη δυνατότητα να επενδύσουν σε νέες φωνές».


Ανησυχεί για το μέλλον του ελληνικού λαϊκού τραγουδιού; «Φυσικά και ανησυχώ. Ξέρω όμως ότι όταν έχεις ταλέντο και το κυνηγάς θα έρθει να σε βρει. Αν δεν έχεις την απαραίτητη υποδομή, το αυριανό εξώφυλλο, μεθαύριο, θα είναι ήδη χθεσινό. Το 2009 ο Δημήτρης Μητροπάνος μού είχε πει μια σπουδαία κουβέντα: “Θα έρθει μεγάλη κρίση και θα περάσουν χρόνια όπου αν κάνεις κάτι καλό δεν θα το πιστώνεσαι κι αν κάνεις μεγάλο κακό δεν θα πειράζει όσο θα έπρεπε. Θα είναι τα χρόνια της αδράνειας. Γίνεται ένα ξεσκαρτάρισμα όμως στα χρόνια της κρίσης”. Το είχε ζήσει εκείνος άλλες δύο φορές. Ενα από τα πράγματα που πρέπει να ξέρουν πλέον οι νέοι τραγουδιστές είναι ότι δεν θα λύσουν το βιοποριστικό τους με το τραγούδι. Θα πρέπει να κάνουν κι άλλα πράγματα. Δύο μέρες δουλεύουμε πλέον. Κι εμένα ως μητέρα με καλύπτει αυτό, ειδικά επειδή δουλεύω νύχτα και την αφήνω να κοιμάται. Λείπω όσο λιγότερο γίνεται από το παιδί μου. Δεν έκανα παιδί όταν δούλευα πέντε και έξι μέρες την εβδομάδα, την εποχή με τις μεγάλες επιτυχίες μου. Τότε όλοι με ρωτούσαν γιατί δεν κάνω παιδί, πίστευαν ότι για κάποιον λόγο δεν μπορούσα. Ηταν δική μου απόφαση να περιμένω την κατάλληλη για μένα στιγμή ώστε να αφιερωθώ απόλυτα στο παιδί μου».

Κεφάλαιο «Οικογένεια»

«Η μητρότητα με βοήθησε να γίνω καλύτερος άνθρωπος. Μου άλλαξε ριζικά τη ζωή, πώς βλέπω τα πράγματα, πώς αντιμετωπίζω τους τοξικούς ανθρώπους. Με έκανε περισσότερο υπεύθυνη. Με απασχολεί το αύριο πάρα πολύ. Προσέχω τι κάνω επαγγελματικά για να μην ντρέπεται το παιδί μου για τη μαμά του όταν μεγαλώσει. Κάνω κουμάντο στα οικονομικά μου για να του προσφέρω μια στοιχειώδη μόρφωση ως εφόδιο ζωής. Δεν ασχολούμαι με μικρότητες και ίντριγκες. Με ενδιαφέρει να είμαι υγιής για να είμαι δίπλα της. Πιστεύω πως όταν κάνεις καλό σε αυτή τη ζωή θα το βρει μπροστά του το παιδί σου. Δεν είμαι θρησκόληπτη και δεν συμφωνώ απόλυτα με όσα σχετίζονται με την Εκκλησία. Αλλά αντιμετώπισα πολλές απώλειες και αρκετά προβλήματα υγείας και με στήριξε η πίστη μου.

Με τον σύζυγό της Γιώργο Λύρα και την κόρη τους



Οταν δεν με βόλευε κάτι, όταν δεν μου άρεσε κάτι, δεν αμφισβητούσα τον Θεό. Πρόσφατα κατάφερα να διαχειριστώ τον χαμό του πατέρα μου. Δεν το ξεπέρασα ποτέ και δεν πιστεύω ότι θα μπορέσω να το ξεπεράσω. Δεν πένθησα όταν ήμουν μικρότερη. Δεν κατάφερα να συνηθίσω την απουσία του. Τη διαχειρίζομαι όμως. Με βοήθησε σε αυτό η ψυχοθεραπεία. Πριν από λίγα χρόνια, τους ψυχολόγους η κοινωνία μας τους αποκαλούσε “τρελογιατρούς”. Γιατί όμως να μην απευθύνεσαι για τη θεραπεία της ψυχής σου σε έναν γιατρό ο οποίος έχει περάσει άπειρα χρόνια να μάθει πώς γιατρεύεται η ψυχή. Υπάρχουν πολλά μονοπάτια για να βρεις ώστε να θεραπεύσεις τον πόνο που κουβαλάς από τα παιδικά χρόνια σου.

Οι περισσότερες ψυχοσωματικές ασθένειες χτυπούν άτομα που δεν διαχειρίζονται τη νόσο της ψυχής τους. Ολοι οι γιατροί συμβουλεύουν λιγότερο άγχος και στρες. Εχω δει αποτελέσματα σε μένα, έστω έναν άνθρωπο να βοηθήσω, θα είμαι ικανοποιημένη».

Μαθήματα επαγγελματικής συμπεριφοράς


«Δεν έχω χαλάσει ποτέ συνεργασία, δεν είχα ποτέ πρόβλημα με τα ονόματα στη μαρκίζα. Οι επιχειρηματίες αντιμετωπίζουν τους καλλιτέχνες ως μετοχές. Με καλή διάθεση πιστεύω ότι όλα μπορούν να επιτευχθούν. Φυσικά ανεβαίνει ο βαθμός δυσκολίας όταν δύο καταξιωμένοι καλλιτέχνες θα συνεργαστούν. Κάθε καλλιτέχνης έχει την ομάδα του, τη δική του ορχήστρα, τους τεχνικούς του, τον μαέστρο του. Δεν πέφτει η μετοχή σου αν μπεις δεύτερο όνομα. Δεν μπορώ να εμφανιστώ χωρίς την ομάδα μου, όμως, να κόψω μεροκάματο επειδή ο επιχειρηματίας δεν μπορεί να τους πληρώσει.

Είναι η οικογένειά μου. Μπορεί οι έντεχνοι καλλιτέχνες να τα καταφέρνουν επειδή εμφανίζονται 20 μέρες σε μαγαζιά, εμείς όμως γυρίζουμε τον κόσμο με τις συναυλίες. Αγαπώ τους συναδέλφους μου και θα ήθελα να συνεργαστώ με όλους. Ωστόσο, η κρίση το κάνει δύσκολο. Οταν ξεκινάς δεν ζητάς πολλά, στο ξεκίνημά μου εμφανιζόμουν με δανεικό μπαλέτο. Επαιρνα τους χορευτές της Αννας Βίσση. Το 2005 ένιωσα έτοιμη να πάω ένα βήμα παρακάτω. Ξεκίνησα τη συνεργασία μου με τον σκηνοθέτη και χορογράφο Κωνσταντίνο Ρήγο. Γέμιζα μεγάλους χώρους αλλά δεν ήθελα να επαναπαυθώ. Δεν είναι το θέμα ότι ήμουν πρώτο όνομα, είχα ανάγκη να εξελιχθώ. Να πάρω μεταγραφή σημαντικό μαέστρο και σημαντικούς μουσικούς. Οχι δανεικούς. Τολμήσαμε με τον Κωνσταντίνο Ρήγο, αυτός μου έδωσε αυτό που μου έλειπε. Είναι ανάμεσα στους σημαντικούς ανθρώπους στη ζωή μου».

Οταν η Πέγκυ συνάντησε τον Μίκη


«Καθόλου δεν με πειράζει να συζητιέται το όνομά μου λόγω της συνεργασίας μου με τον σπουδαίο Μίκη Θεοδωράκη. Με μεγάλη μου χαρά αντιλαμβάνομαι ότι το 70% των σχολίων είναι θετικά. Τα διαπιστευτήρια τα πήρα από εκείνον, τον πατέρα του ελληνικού τραγουδιού. Δεν συγκρίνονται τα δικά του λόγια με κανενός. Θα κρίνω ποια σχόλια είναι αντικειμενικά και ποια κρύβουν εμπάθεια. Προτείνω να με κρίνουν εκ του αποτελέσματος. Συνέβη ακριβώς το ίδιο όταν συνεργαστήκαμε με τον Δημήτρη Μητροπάνο. Αυτοί οι άνθρωποι πρόταξαν τα στήθη τους για μένα. Εχω δύο επιλογές. Η μία είναι να σταματήσω να προσπαθώ για κάτι παραπάνω και να συνεχίσω να λέω διασκεδαστικά τραγούδια σε νυχτερινά μαγαζιά και η άλλη να το κάνω με κάθε κόστος.


Με τον Μίκη Θεοδωράκη


Θα το κάνω. Γιατί νιώθω ότι μπορώ. Ο ίδιος ο Θεοδωράκης με προτρέπει να τραγουδήσω το λαϊκό ρεπερτόριό του. “Εκείνο που αγάπησε ο κόσμος”, μου λέει. Ταμπέλες δεν βάζουν οι υπερταλαντούχοι άνθρωποι. Και κάποιοι δημοσιογράφοι φορούν παρωπίδες. Ταμπέλες βάζουν όσοι κρύβουν μέσα τους ανασφάλεια, κανένας σπουδαίος καλλιτέχνης δεν υπήρξε μικρόμυαλος και κομπλεξικός. Τα έχω συζητήσει και με τον Μάνο Ελευθερίου που έχει γράψει ένα εισαγωγικό σημείωμα για τη διαφορά ανάμεσα στο έντεχνο και το λαϊκό τραγούδι. Θα κάνω καλοκαιρινή περιοδεία και κάποιες βραδιές θα εμφανίζομαι με την ορχήστρα του Μίκη Θεοδωράκη και θα διαφοροποιείται το ρεπερτόριο. Ας έρθουν να με κρίνουν».



Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης