Οι πιο οικονομικοί 2λιτροι κινητήρες

Οι πιο οικονομικοί 2λιτροι κινητήρες

Εντυπωσιακό περιορισμό στην κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων υπόσχεται η Volvo με τη νέα γενιά κινητήρων που λανσάρει... 

Οι πιο οικονομικοί 2λιτροι κινητήρες
Πρόσφατα, σε ταξίδι που κάναμε στη Γαλλία, πήραμε μία γερή γεύση από τη νέα γενιά κινητήρων Drive-E της Volvo. Πρόκειται για 4κύλινδρα σύνολα βενζίνης και πετρελαίου, με χωρητικότητα (1.969 cc) και υπερτροφοδότηση.

Στην περίπτωση μάλιστα του νέου S60 T6 με κομπρέσορα και turbo, έχουμε το πρώτο αυτοκίνητο της κατηγορίας (χωρίς υβριδικό σύστημα) που η αναλογία ίππων ανά g. CO2 υπερβαίνει το 2/1!
Συγκεκριμένα, ο 2λιτρος βενζίνης αποδίδει 306 PS και σε συνδυασμό με το νέο 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο εκπέμπει στο περιβάλλον 149 g. CO2 ανά km (μεικτή κατανάλωση 6,4 lt/100 km). Την ίδια στιγμή δε γίνονται υποχωρήσεις στις επιδόσεις, καθώς το μεσαίο sedan της Volvo επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 5,9 sec.
Οι μηχανολόγοι της Volvo εργάζονταν επί 6 χρόνια πάνω στο συγκεκριμένο project, γνωρίζοντας ότι η δημιουργία ισχυρών κινητήρων από μικρό κυβισμό είναι «μονόδρομος» στη σύγχρονη αυτοκίνηση.

Οι πετρελαιοκινητήρες φέρουν την τεχνολογία i-ART, η οποία παρακολουθεί μέσω μικροϋπολογιστών την πίεση ψεκασμού σε κάθε έναν από τους τέσσερις κυλίνδρους. Έτσι ψεκάζεται μόνο η απαραίτητη ποσότητα καυσίμου σε κάθε κύκλο καύσης.

Πρώτος diesel στην οικογένεια Drive-E είναι ο D4, με 181 PS και 40,8 kgm ροπής. Από κοινού με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο καταναλώνει 3,8 lt/100 km και εμφανίζει εκπομπές ρύπων 99 g/km, τόσο στο S60 όσο και στο V60 (στην έκδοση με τις ζάντες 17 ιντσών).
Κλείσιμο

Έτοιμος είναι και ο Τ5 βενζίνης, με ισχύ 245 PS και ροπή 35,7 kgm (38,7 kgm με overboost). Στο S60 προσφέρει μέση κατανάλωση 5,9 lt/100 km και εκπομπές ρύπων 137 g/km.

Μέσα στην επόμενη διετία θα λανσαριστούν και οι επόμενοι Drive-E κινητήρες. Ο Τ3 με 151 PS και 27,5 kgm ροπής, ο Τ4 με 190 PS και 30,6 kgm (33,6 kgm με overboost), ο D2 με 120 PS (25,5 kgm), ο D3 με 150 PS (32,6 kgm) και ο D5 με 231 PS (49 kgm).

Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι η τεχνολογία Drive-E επιτρέπει στους κινητήρες αυτούς να αποτελέσουν μέρος υβριδικού συστήματος χωρίς μετατροπές. Το μικρό τους μέγεθος καθιστά εφικτή την τοποθέτηση ηλεκτρικού μοτέρ είτε στο εμπρός είτε στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου.

Πέρα από τα S60 και V60, τα οφέλη των κινητήρων Drive-E θα εκμεταλλευτούν άμεσα και τα XC60, XC70 και S80...


Διαβάστε ΕΔΩ τη δοκιμή που κάναμε στο Volvo S60 E-Drive




Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης