SOS από τη Unicef: Μέχρι το 2030 πάνω 1,5 δισ. άνθρωποι θα έχουν τελειώσει μόνο το δημοτικό!
SOS από τη Unicef: Μέχρι το 2030 πάνω 1,5 δισ. άνθρωποι θα έχουν τελειώσει μόνο το δημοτικό!
Το 2030, εκτιμά η οργάνωση, μόνο ένας στους δέκα νεαρούς ανθρώπους σε χώρες με χαμηλό εισόδημα θα έχει τη δυνατότητα στη βασική δευτεροβάθμια εκπαίδευση που θα του παρέχει τα απαραίτητα εφόδια να συμμετέχει στην αγορά εργασίας, αν συνεχιστούν οι παρούσες τάσεις
Η νέα έκθεση της UNICEF «Η Γενιά που Μαθαίνει: Επενδύοντας στην Εκπαίδευση για ένα Μεταβαλλόμενο Κόσμο», επισημαίνει ότι χωρίς μια επείγουσα αύξηση των επενδύσεων στην εκπαίδευση από τις εθνικές κυβερνήσεις, τα παιδιά σε χώρες χαμηλού εισοδήματος θα παραμένουν παγιδευμένα στο φαύλο κύκλο της φτώχειας από γενιά σε γενιά. Δεν θα αποκομίσουν, επίσης, τις δεξιότητες και τις γνώσεις που χρειάζονται ώστε να συνεισφέρουν στις κοινωνίες και τις οικονομίες των χωρών τους όταν φτάσουν στην ενηλικίωση.
Περίπου δύο δισεκατομμύρια θέσεις εργασίας, αριθμός που αναλογεί στις μισές που υπάρχουν αυτή τη στιγμή σε όλο τον κόσμο, κινδυνεύουν να εξαφανιστούν εξαιτίας της αυτοματοποίησης τις ερχόμενες δεκαετίες. Το 2030, εκτιμά η οργάνωση, μόνο ένας στους δέκα νεαρούς ανθρώπους σε χώρες με χαμηλό εισόδημα θα έχει τη δυνατότητα στη βασική δευτεροβάθμια εκπαίδευση που θα του παρέχει τα απαραίτητα εφόδια να συμμετέχει στην αγορά εργασίας, αν συνεχιστούν οι παρούσες τάσεις.
«Κάθε παιδί, σε κάθε χώρα, σε κάθε γειτονιά, σε κάθε νοικοκυριό, έχει το δικαίωμα όχι μόνο σε ένα κάθισμα σε μια τάξη, αλλά σε μια ποιοτική εκπαίδευση - ξεκινώντας από τα πρώτα χρόνια της ζωής, το πιο σημαντικό στάδιο της ανάπτυξης του εγκεφάλου», αναφέρει ο εκτελεστικός διευθυντής της UNICEF 'Αντονυ Λέικ σε ανακοίνωση της οργάνωσης. «Πρέπει να επενδύσουμε εγκαίρως, να επενδύσουμε στην ποιότητα, και να επενδύσουμε στην ισότητα - ή να πληρώσουμε το τίμημα μιας γενιάς παιδιών καταδικασμένης να μεγαλώσει χωρίς τη γνώση και τις δεξιότητες που χρειάζεται ώστε να αξιοποιήσει τις δυνατότητές της», προσθέτει.
Η έκθεση δείχνει ότι πάνω από 1,5 δισεκατομμύρια ενήλικες δεν θα έχουν άλλη εκπαίδευση πέραν αυτής του δημοτικού σχολείου το 2030. Η UNICEF υποστηρίζει τις συστάσεις που περιέχονται στην έκθεση και καλεί για αύξηση των εθνικών δαπανών στην εκπαίδευση από 3% έως 5% για να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση αυτού που θα μπορούσε να είναι μια παγκόσμια εκπαιδευτική κρίση.
Άλλα βασικά συμπεράσματα από την έκθεση:
263 εκατομμύρια παιδιά και έφηβοι δεν παρακολουθούν καν σχολείο.
Περίπου δύο δισεκατομμύρια θέσεις εργασίας, αριθμός που αναλογεί στις μισές που υπάρχουν αυτή τη στιγμή σε όλο τον κόσμο, κινδυνεύουν να εξαφανιστούν εξαιτίας της αυτοματοποίησης τις ερχόμενες δεκαετίες. Το 2030, εκτιμά η οργάνωση, μόνο ένας στους δέκα νεαρούς ανθρώπους σε χώρες με χαμηλό εισόδημα θα έχει τη δυνατότητα στη βασική δευτεροβάθμια εκπαίδευση που θα του παρέχει τα απαραίτητα εφόδια να συμμετέχει στην αγορά εργασίας, αν συνεχιστούν οι παρούσες τάσεις.
«Κάθε παιδί, σε κάθε χώρα, σε κάθε γειτονιά, σε κάθε νοικοκυριό, έχει το δικαίωμα όχι μόνο σε ένα κάθισμα σε μια τάξη, αλλά σε μια ποιοτική εκπαίδευση - ξεκινώντας από τα πρώτα χρόνια της ζωής, το πιο σημαντικό στάδιο της ανάπτυξης του εγκεφάλου», αναφέρει ο εκτελεστικός διευθυντής της UNICEF 'Αντονυ Λέικ σε ανακοίνωση της οργάνωσης. «Πρέπει να επενδύσουμε εγκαίρως, να επενδύσουμε στην ποιότητα, και να επενδύσουμε στην ισότητα - ή να πληρώσουμε το τίμημα μιας γενιάς παιδιών καταδικασμένης να μεγαλώσει χωρίς τη γνώση και τις δεξιότητες που χρειάζεται ώστε να αξιοποιήσει τις δυνατότητές της», προσθέτει.
Η έκθεση δείχνει ότι πάνω από 1,5 δισεκατομμύρια ενήλικες δεν θα έχουν άλλη εκπαίδευση πέραν αυτής του δημοτικού σχολείου το 2030. Η UNICEF υποστηρίζει τις συστάσεις που περιέχονται στην έκθεση και καλεί για αύξηση των εθνικών δαπανών στην εκπαίδευση από 3% έως 5% για να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση αυτού που θα μπορούσε να είναι μια παγκόσμια εκπαιδευτική κρίση.
Άλλα βασικά συμπεράσματα από την έκθεση:
263 εκατομμύρια παιδιά και έφηβοι δεν παρακολουθούν καν σχολείο.
Μόνο τα μισά παιδιά ηλικίας πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και λίγο πάνω από το ένα τέταρτο ηλικίας δευτεροβάθμιας, σε χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος, μαθαίνουν βασικές δεξιότητες.
330 εκατομμύρια μαθητές πρωτοβάθμιων και δευτεροβάθμιων σχολείων δεν επιτυγχάνουν ούτε και τα πιο βασικά μαθησιακά αποτελέσματα.
Η κρίση μεγαλώνει, καθώς οι πληθυσμοί αυξάνονται - θα υπάρχουν κατ' εκτίμηση 1,4 δισεκατομμύρια παιδιά σχολικής ηλικίας σε χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος έως το 2030.
Δύο φορές περισσότερα κορίτσια καθώς και αγόρια δεν θα πάνε ποτέ στο σχολείο.
«Αντιμετωπίζουμε τον αγώνα των πολιτικών δικαιωμάτων της γενιάς μας - την απαίτηση των νέων για το δικαίωμά τους στην εκπαίδευση και την ωρολογιακή βόμβα της δυσαρέσκειας ως αποτέλεσμα της διάψευσης των ελπίδων του μισού μιας ολόκληρης γενιάς», δηλώνει ο πρόεδρος της επιτροπής Παιδείας και ειδικός απεσταλμένος του ΟΗΕ για την Παγκόσμια Εκπαίδευση, Γκόρντον Μπράουν στην ίδια ανακοίνωση.
330 εκατομμύρια μαθητές πρωτοβάθμιων και δευτεροβάθμιων σχολείων δεν επιτυγχάνουν ούτε και τα πιο βασικά μαθησιακά αποτελέσματα.
Η κρίση μεγαλώνει, καθώς οι πληθυσμοί αυξάνονται - θα υπάρχουν κατ' εκτίμηση 1,4 δισεκατομμύρια παιδιά σχολικής ηλικίας σε χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος έως το 2030.
Δύο φορές περισσότερα κορίτσια καθώς και αγόρια δεν θα πάνε ποτέ στο σχολείο.
«Αντιμετωπίζουμε τον αγώνα των πολιτικών δικαιωμάτων της γενιάς μας - την απαίτηση των νέων για το δικαίωμά τους στην εκπαίδευση και την ωρολογιακή βόμβα της δυσαρέσκειας ως αποτέλεσμα της διάψευσης των ελπίδων του μισού μιας ολόκληρης γενιάς», δηλώνει ο πρόεδρος της επιτροπής Παιδείας και ειδικός απεσταλμένος του ΟΗΕ για την Παγκόσμια Εκπαίδευση, Γκόρντον Μπράουν στην ίδια ανακοίνωση.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα