Έρευνα: Οι προφορικές συστάσεις για ένα προϊόν είναι η καλύτερη διαφήμιση
Έρευνα: Οι προφορικές συστάσεις για ένα προϊόν είναι η καλύτερη διαφήμιση
Τέσσερις στους 10 καταναλωτές (37%) φαίνεται να δείχνουν εμπιστοσύνη στις διαφημίσεις μέσω μηνυμάτων στα κινητά τηλέφωνα, ποσοστό που αυξήθηκε 19 μονάδες σε σχέση με το 2007
Τις συστάσεις από φίλους και οικογένεια εμπιστεύεται περισσότερο το 84% των καταναλωτών ανά τον κόσμο σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα μέσα διαφήμισης, ποσοστό που αυξήθηκε κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2007, σύμφωνα με τα αποτελέσματα παγκόσμιας έρευνας της Nielsen για την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στην διαφήμιση.
Η διαδικτυακή έρευνα της Nielsen διεξήχθη από τις 18 Φεβρουαρίου έως τις 8 Μαρτίου 2013, σε 58 διαφορετικές χώρες, και συμμετείχαν πάνω από 29.000 καταναλωτές της Ευρώπης, της Ασίας, της Ωκεανίας, της Αμερικής και της Μέσης Ανατολής.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, ενώ οι απόψεις άλλων καταναλωτών παραμένουν οι πιο αξιόπιστες πηγές πληροφόρησης για ένα προϊόν, η διαφήμιση μέσω των εταιρικών ιστοσελίδων αναδείχθηκε σε δεύτερο πιο έμπιστο μέσο πληροφόρησης για το 2013.
Πιο συγκεκριμένα, ενώ το 2007 οι εταιρικές ιστοσελίδες κατείχαν την τέταρτη θέση με ποσοστό 60%, το ποσοστό τους για το 2013 ανήλθε στο 69%.
"Το γεγονός ότι η διαφήμιση μέσω των εταιρικών ιστοσελίδων σκοράρει τόσο υψηλά όσον αφορά στην καταναλωτική εμπιστοσύνη δεν μπορεί παρά να ενθαρρύνει ιδιαίτερα τους υπεύθυνους επικοινωνίας των μαρκών" σχολίασε η Βίκη Γρηγοριάδου, διευθύνουσα σύμβουλος για τη Nielsen Ελλάδας."Κάτι τέτοιο ενισχύει την αντίληψη ότι οι marketers φαίνεται ναδιατηρούν τον έλεγχο της επικοινωνίας των μαρκών τους προς το κοινό με έναν τρόπο, που οι καταναλωτές θεωρούν αξιόπιστο. Αυτή η αντιληπτή αξιοπιστία είναι βασικό συστατικό της αποτελεσματικότητας της διαφήμισης".
Παρά την αυξανόμενη σημασία που έχουν αποκτήσει τα τελευταία χρόνια οι νέες επικοινωνιακές πλατφόρμες, όπως το διαδίκτυο, όσον αφορά στη διαφήμιση, φαίνεται πως τα παραδοσιακά μέσα, όπως η τηλεόραση, οι εφημερίδες και τα περιοδικά συνεχίζουν να θεωρούνται από τα πιο έμπιστα μέσα διαφήμισης. Συγκεκριμένα, η εμπιστοσύνη στις τηλεοπτικές διαφημίσεις αυξήθηκε από 56% το 2007 σε 62% το 2013, ενώ το 60% των ερωτώμενων σε παγκόσμια κλίμακα εμπιστεύεται την διαφήμιση στα περιοδικά, ποσοστό που παρουσίασε μια αύξηση 4 μονάδων σε σχέση με το 2007. Οι διαφημίσεις στις εφημερίδες είναι το μοναδικό μέσο διαφήμισης, το οποίο παρουσίασε μείωση 2 ποσοστιαίων μονάδων, από 63% σε 61%.
Η διαδικτυακή έρευνα της Nielsen διεξήχθη από τις 18 Φεβρουαρίου έως τις 8 Μαρτίου 2013, σε 58 διαφορετικές χώρες, και συμμετείχαν πάνω από 29.000 καταναλωτές της Ευρώπης, της Ασίας, της Ωκεανίας, της Αμερικής και της Μέσης Ανατολής.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, ενώ οι απόψεις άλλων καταναλωτών παραμένουν οι πιο αξιόπιστες πηγές πληροφόρησης για ένα προϊόν, η διαφήμιση μέσω των εταιρικών ιστοσελίδων αναδείχθηκε σε δεύτερο πιο έμπιστο μέσο πληροφόρησης για το 2013.
Πιο συγκεκριμένα, ενώ το 2007 οι εταιρικές ιστοσελίδες κατείχαν την τέταρτη θέση με ποσοστό 60%, το ποσοστό τους για το 2013 ανήλθε στο 69%.
"Το γεγονός ότι η διαφήμιση μέσω των εταιρικών ιστοσελίδων σκοράρει τόσο υψηλά όσον αφορά στην καταναλωτική εμπιστοσύνη δεν μπορεί παρά να ενθαρρύνει ιδιαίτερα τους υπεύθυνους επικοινωνίας των μαρκών" σχολίασε η Βίκη Γρηγοριάδου, διευθύνουσα σύμβουλος για τη Nielsen Ελλάδας."Κάτι τέτοιο ενισχύει την αντίληψη ότι οι marketers φαίνεται ναδιατηρούν τον έλεγχο της επικοινωνίας των μαρκών τους προς το κοινό με έναν τρόπο, που οι καταναλωτές θεωρούν αξιόπιστο. Αυτή η αντιληπτή αξιοπιστία είναι βασικό συστατικό της αποτελεσματικότητας της διαφήμισης".
Παρά την αυξανόμενη σημασία που έχουν αποκτήσει τα τελευταία χρόνια οι νέες επικοινωνιακές πλατφόρμες, όπως το διαδίκτυο, όσον αφορά στη διαφήμιση, φαίνεται πως τα παραδοσιακά μέσα, όπως η τηλεόραση, οι εφημερίδες και τα περιοδικά συνεχίζουν να θεωρούνται από τα πιο έμπιστα μέσα διαφήμισης. Συγκεκριμένα, η εμπιστοσύνη στις τηλεοπτικές διαφημίσεις αυξήθηκε από 56% το 2007 σε 62% το 2013, ενώ το 60% των ερωτώμενων σε παγκόσμια κλίμακα εμπιστεύεται την διαφήμιση στα περιοδικά, ποσοστό που παρουσίασε μια αύξηση 4 μονάδων σε σχέση με το 2007. Οι διαφημίσεις στις εφημερίδες είναι το μοναδικό μέσο διαφήμισης, το οποίο παρουσίασε μείωση 2 ποσοστιαίων μονάδων, από 63% σε 61%.
Ιδιαίτερα σημαντική αύξηση 7 ποσοστιαίων μονάδων σημείωσε και η διαφήμιση μέσω e-mails, τα οποία ο καταναλωτής έχε ζητήσει να του αποστέλλονται, με ποσοστό 56%. Για τις λοιπές μορφές onlineδιαφήμισης φαίνεται πως σχεδόν οι μισοί καταναλωτές (48%) εμπιστεύονται τις διαφημίσεις στις μηχανές αναζήτησης, τις διαφημίσεις μέσω onlineβίντεο, καθώς και μέσω ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης. Επίσης αύξηση σημείωσε και το ποσοστό εκείνων που εμπιστεύονται τα διαδικτυακά banners, από 26% το 2007 σε 42% το 2013.
Τέλος, σχεδόν 4 στους 10 καταναλωτές (37%) φαίνεται να δείχνουν εμπιστοσύνη στις διαφημίσεις μέσω μηνυμάτων στα κινητά τηλέφωνα, ποσοστό που αυξήθηκε 19 μονάδες σε σχέση με το 2007.
"Η αυξανόμενη εμπιστοσύνη στις διαφημίσεις μέσω διαδικτύου, καθώς και μέσω των κινητών τηλεφώνων φανερώνει την ανερχόμενη σημασία αυτών των μέσων. Με την δαπάνη για την διαδικτυακή διαφήμιση να αυξάνεται με διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης, οι διαφημιζόμενοι φαίνεται να νιώθουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση όσον αφορά στην χρήση τους. Ενώ οι εταιρείες δεν μπορούν άμεσα να ελέγξουν τις απόψεις των καταναλωτών που δημοσιεύονται στο διαδίκτυο, ωστόσο μπορούν να δημιουργήσουν μια θετική παρουσία για τις μάρκες τους μέσα σε αυτά τα κανάλια", σχολίασε η κυρία Γρηγοριάδου.
Ωστόσο το μέσο που μπορεί να επιλέξει σήμερα μια εταιρεία προκειμένου να διαφημιστεί είναι μόνο ένα από τα συστατικά της επικοινωνίας προς τον καταναλωτή. Η επιλογή του κατάλληλου μηνύματος είναι ιδιαίτερα σημαντική για την απήχηση της μάρκας.
Το 47% των ερωτώμενων σε αυτή την παγκόσμια έρευνα της Nielsenσυμφώνησε ότι οι χιουμοριστικές διαφημίσεις είναι αυτές που έχουν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στους καταναλωτές, ενώ εξίσου μεγάλο αντίκτυπο, με διαφορά 1 ποσοστιαίας μονάδας, έχουν και οι διαφημίσεις, οι οποίες παρουσιάζουν ρεαλιστικές καταστάσεις, με τις οποίες ο καταναλωτής μπορεί να ταυτιστεί. Τέλος, σε ποσοστό 38% φαίνεται να έχουν σημαντική απήχηση οι διαφημίσεις που σχετίζονται με την οικογένεια, τις κοινωνικές αξίες και την υγεία, ενώ οι διαφημίσεις με σεξουαλικό περιεχόμενο σκοράρουν στο 14%.
Τέλος, σχεδόν 4 στους 10 καταναλωτές (37%) φαίνεται να δείχνουν εμπιστοσύνη στις διαφημίσεις μέσω μηνυμάτων στα κινητά τηλέφωνα, ποσοστό που αυξήθηκε 19 μονάδες σε σχέση με το 2007.
"Η αυξανόμενη εμπιστοσύνη στις διαφημίσεις μέσω διαδικτύου, καθώς και μέσω των κινητών τηλεφώνων φανερώνει την ανερχόμενη σημασία αυτών των μέσων. Με την δαπάνη για την διαδικτυακή διαφήμιση να αυξάνεται με διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης, οι διαφημιζόμενοι φαίνεται να νιώθουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση όσον αφορά στην χρήση τους. Ενώ οι εταιρείες δεν μπορούν άμεσα να ελέγξουν τις απόψεις των καταναλωτών που δημοσιεύονται στο διαδίκτυο, ωστόσο μπορούν να δημιουργήσουν μια θετική παρουσία για τις μάρκες τους μέσα σε αυτά τα κανάλια", σχολίασε η κυρία Γρηγοριάδου.
Ωστόσο το μέσο που μπορεί να επιλέξει σήμερα μια εταιρεία προκειμένου να διαφημιστεί είναι μόνο ένα από τα συστατικά της επικοινωνίας προς τον καταναλωτή. Η επιλογή του κατάλληλου μηνύματος είναι ιδιαίτερα σημαντική για την απήχηση της μάρκας.
Το 47% των ερωτώμενων σε αυτή την παγκόσμια έρευνα της Nielsenσυμφώνησε ότι οι χιουμοριστικές διαφημίσεις είναι αυτές που έχουν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στους καταναλωτές, ενώ εξίσου μεγάλο αντίκτυπο, με διαφορά 1 ποσοστιαίας μονάδας, έχουν και οι διαφημίσεις, οι οποίες παρουσιάζουν ρεαλιστικές καταστάσεις, με τις οποίες ο καταναλωτής μπορεί να ταυτιστεί. Τέλος, σε ποσοστό 38% φαίνεται να έχουν σημαντική απήχηση οι διαφημίσεις που σχετίζονται με την οικογένεια, τις κοινωνικές αξίες και την υγεία, ενώ οι διαφημίσεις με σεξουαλικό περιεχόμενο σκοράρουν στο 14%.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα