Καταγγελίες-σοκ από μηχανικό της Boeing: Έγιναν οικονομίες στην κατασκευή των 737 Max

Καταγγελίες-σοκ από μηχανικό της Boeing: Έγιναν οικονομίες στην κατασκευή των 737 Max

Αναφέρει πως η φιλοσοφία που υπήρχε στην εταιρεία ήταν να μειωθεί το κόστος κατασκευής - Τα Boeing 737 Max έχουν αποσυρθεί μετά τις δύο αεροπορικές τραγωδίες με εκατοντάδες νεκρούς

_108021703_boeing-737max
Σοκαριστικές είναι οι αποκαλύψεις ενός μηχανικού της Boeing που εργαζόταν στον σχεδιασμό της κατασκευής των αεροσκαφών τύπου 737 Max, καθώς υποστήριξε πως η κατασκευή τους δεν χρηματοδοτείται επαρκώς.

Οι δηλώσεις του Adam Dickson, όπως είναι το όνομα του μηχανικού, αφορούν τα μοντέλα 737 Max της Boeing, τα οποία σε σύντομο χρονικό διάστημα προκάλεσαν δύο τραγικά δυστυχήματα, τα οποία οδήγησαν στον θάνατο 346 ανθρώπους συνολικά.

Όπως αποκάλυψε ο ίδιος, ο οποίος εργάστηκε στην εταιρεία για περισσότερα από 30 χρόνια: «Σίγουρα αυτό που είδα ήταν έλλειψη επαρκών πόρων, ώστε να γίνει η δουλειά ολοκληρωμένη». Ακόμα, σύμφωνα με τον Dickson η φιλοσοφία που υπήρχε ήταν επικεντρωμένη στο να μειωθεί το κόστος κατασκευής και οι μηχανικοί είχαν στόχο να κατεβάσουν το κόστος από τα αεροσκάφη.

Μάλιστα, ο στόχος για τους μηχανικούς ήταν να δείξουν πως οι αλλαγές που έκαναν δεν ήταν τόσο σημαντικές και πως υπήρχε μεγάλη ομοιότητα με τα χαρακτηριστικά προηγούμενων τύπων του αεροσκάφους, ώστε να μην χρειαστεί κάποια αλλαγή στην πιστοποίηση τους. Όπως τόνισε με την ταξινόμησή τους ως μικρές και όχι μείζονες αλλαγές, η Boeing θα αντιμετώπιζε λιγότερο έλεγχο από την αμερικανική ρυθμιστική αρχή, την Federal Aviation Administration.

boeing_737_max_at_the_paris_air_show_2017_crop


Μία θεμελιώδης αλλαγή ωστόσο ήταν η εισαγωγή του συστήματος ασφαλείας MCAS, το οποίο ρίχνει αυτομάτως την μύτη του αεροπλάνου προς το κάτω αν τα δεδομένα που υπάρχουν δείχνουν ότι βρίσκεται σε κίνδυνο απώλειας στήριξης. Το κοινό ανάμεσα και στις δύο τραγωδίες Boeing 737 Max - το αεροπορικό δυστύχημα της Lion Air τον Οκτώβριο του 2018 και η συντριβή της Ethiopian Airlines τον Μάρτιο του 2019 - ήταν πως οι πιλότοι αγωνίστηκαν μάταια για να σώσουν το αεροπλάνο τους όταν το σύστημα MCAS έριξε κάτω τη μύτη του αεροσκάφους σε απόκριση ενός ελαττωματικού αισθητήρα.

«Είναι τρομακτικό να βλέπεις ένα τόσο σημαντικό γεγονός να συμβαίνει εξαιτίας ενός συστήματος που δεν λειτούργησε σωστά ή με ακρίβεια», δήλωσε ο Dickson. Η ίδια του η οικογένεια αρνείται να ταξιδέψει με τον συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους, όπως τόνισε.

Από την πλευρά της η Boeing υποστηρίζει πως τα σχόλια του πρώην εργαζομένου της είναι αναληθή. Όπως δήλωσε: «Δεν πιέσαμε να κυκλοφορήσουν τα 737 Max πριν να είναι έτοιμα. Ήμασταν πάντα πιστοί στην ασφάλεια, την ποιότητα και την ακεραιότητα και αυτές οι αξίες αλληλοενισχύονται με την παραγωγικότητα και την απόδοση της εταιρείας».

Κλείσιμο
Κατά καιρούς η Boeing έχει κατηγορηθεί ότι δίνει μεγαλύτερη προσοχή στη χρηματιστηριακή της αξία αντί να επενδύει στην ασφάλεια των επιβατών της, με τον οικονομολόγο William Lazonick να τονίζει ότι η διοίκηση της εταιρείας ήταν πολύ επικεντρωμένη στην παραγωγή χρημάτων.

Το 737 Max έχει τεθεί υπό απαγόρευση από τον Μάρτιο και μέχρι σήμερα δεν υπάρχουν δείγματα πως θα αλλάξει η ισχύουσα κατάσταση.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης