Και αυτές τις γιορτές το River West είναι ο απόλυτος προορισμός για αγορές, διασκέδαση, και βόλτες για όλη την οικογένεια, ανεβάζοντας την festive διάθεση στα ύψη.
Σε απεργιακό κλοιό η Γαλλία: «Μαύρη Τρίτη» για τον Μακρόν
Σε απεργιακό κλοιό η Γαλλία: «Μαύρη Τρίτη» για τον Μακρόν
Εργαζόμενοι στους σιδηροδρόμους, το προσωπικό της Air France, υπάλληλοι στους τομείς καθαριότητας και ενέργειας θα ξεχυθούν στους δρόμους προκαλώντας κυκλοφοριακό κομφούζιο
«Μαύρη Τρίτη» η αυριανή για τη Γαλλία με τον Εμανουέλ Μακρόν να βρίσκεται αντιμέτωπος με τα συνδικάτα που έχουν προγραμματίσει κύμα απεργιακών κινητοποιήσεων.
Το εναρκτήριο λάκτισμα δίνεται από τους εργαζόμενους στους σιδηροδρόμους της «SNCF», της δημόσιας εταιρείας που διαχειρίζεται τους γαλλικούς σιδηροδρόμους με μία κινητοποίηση που θα δημιουργήσει προβλήματα σε 4,5 εκατομμύρια καθημερινούς επιβάτες επί τρεις μήνες.
Διαμαρτυρόμενοι για το μεταρρυθμιστικό σχέδιο της κυβέρνησης που αγγίζει ένα ειδικό εργασιακό καθεστώς που περιλαμβάνει εγγύηση δια βίου απασχόλησης, η εταιρεία είχε την εξής ιδέα:ν α κάνει διήμερη απεργία κάθε πέντε ημέρες μέχρι το τέλος του Ιουνίου, δηλαδή 36 ημέρες απεργίας.
Η πρόκληση για τον 39χρονο πρόεδρο είναι τέτοια που πολλοί πολιτικοί αξιωματούχοι και συνδικαλιστικά στελέχη φθάνουν μέχρι να την συσχετίσουν με την αναμέτρηση για τη μετωπική σύγκρουση της Μάργκαρετ Θάτσερ με τους ανθρακωρύχους το 1984.
Εκτός από τους εργαζόμενους στους σιδηροδρόμους, στους δρόμους θα ξεχυθούν και οι υπάλληλοι στους τομείς της καθαριότητας και της ενέργειας. Αύριο όμως και το προσωπικό της Air France κατεβαίνει σε απεργία για τέταρτη φορά σε έναν μήνα ζητώντας αύξηση των μισθών κατά 6%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα, ο Γάλλος πρόεδρος έχει κατορθώσει να επιβάλει χωρίς μεγάλες αντιστάσεις τις μεταρρυθμίσεις και κυρίως τη μεταρρύθμιση του εργασιακού κώδικα. Αλλά αυτή τη φορά ο Εμανουέλ Μακρόν ρισκάρει να συναντήσει ισχυρή αντίσταση, όπως προειδοποιούν οι αναλυτές, αφού τα βάζει με την δημόσια εταιρεία που διαχειρίζεται τους σιδηροδρόμους SNCF.
«Ο Εμανουέλ Μακρόν θέλει να τελειώνει με ότι απομένει από το κοινωνικό κράτος», καταγγέλλει ο Ερίκ Κοκερέλ, βουλευτής του αριστερού κόμματος «France Insoumise» (Ανυπότακτη Γαλλία) και προσθέτει:«Και ξεκινά από τον πιο οργανωμένο, τον πιο ενωμένο, τον πιο μαχητικό τομέα, τους σιδηροδρομικούς, λέγοντας όπως η Θάτσερ "όλα ή τίποτε"».
«Η Γαλλία είναι η μόνη μεγάλη ευρωπαϊκή οικονομία που δεν έχει κερδίσει τη μάχη απέναντι στην μαζική ανεργία», (8,9% στο τέλος του 2017), είχε δηλώσει τον Αύγουστο ο Εμανουέλ Μακρόν.
Ο υπουργός Προϋπολογισμού της Γαλλίας, Ζεράλντ Νταρμανέν, έκανε λόγο για «ήρεμη και απόλυτη αποφασιστικότητα» από την πλευρά της κυβέρνησης, ενώ έδωσε τη διαβεβαίωση ότι «δεν υπάρχει κανένα σχέδιο, φανερό ή κρυφό για την ιδιωτικοποίηση της SNCF», όπως φοβούνται ορισμένοι.
Τα συνδικάτα «ποντάρουν» στις απεργιακές κινητοποιήσεις της SNCF, μίας εταιρείας βαριάς χρεωμένης που θα κληθεί να αντιμετωπίσει σύντομα τον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό. Εκφράζουν φόβους ότι, εάν η κυβέρνηση κερδίσει αυτήν τη συμβολική μάχη, θα ανοίξει ο δρόμος για την επιβολή και των επόμενων μεταρρυθμιστικών της σχεδίων.
Απέναντι στην αποφασιστικότητα της κυβέρνησης, τα συνδικάτα, διαιρεμένα και με χαμηλή εκπροσώπηση, βασίζονται την υποστήριξη της κοινής γνώμης. Σύμφωνα με δημοσκόπηση του ινστιτούτου «Ifop» για λογαριασμό της εφημερίδας «Journal du Dimanche»,το 53% των Γάλλων θεωρούν αδικαιολόγητη την απεργία, έναντι 58% πριν από δύο εβδομάδες.Αυτό δείχνει ότι «η θέση των απεργών προωθείται καθώς φθάνουμε στην καρδιά της μάχης», σύμφωνα με τον Φρεντερίκ Νταμπί, γενικό διευθυντή της Ifop. Ταυτόχρονα όμως, το 72% των Γάλλων θεωρεί ότι η κυβέρνηση θα φθάσει μέχρι τέλους, διασφαλίζοντας και το κύρος του Εμανουέλ Μακρόν.
Το εναρκτήριο λάκτισμα δίνεται από τους εργαζόμενους στους σιδηροδρόμους της «SNCF», της δημόσιας εταιρείας που διαχειρίζεται τους γαλλικούς σιδηροδρόμους με μία κινητοποίηση που θα δημιουργήσει προβλήματα σε 4,5 εκατομμύρια καθημερινούς επιβάτες επί τρεις μήνες.
Διαμαρτυρόμενοι για το μεταρρυθμιστικό σχέδιο της κυβέρνησης που αγγίζει ένα ειδικό εργασιακό καθεστώς που περιλαμβάνει εγγύηση δια βίου απασχόλησης, η εταιρεία είχε την εξής ιδέα:ν α κάνει διήμερη απεργία κάθε πέντε ημέρες μέχρι το τέλος του Ιουνίου, δηλαδή 36 ημέρες απεργίας.
Η πρόκληση για τον 39χρονο πρόεδρο είναι τέτοια που πολλοί πολιτικοί αξιωματούχοι και συνδικαλιστικά στελέχη φθάνουν μέχρι να την συσχετίσουν με την αναμέτρηση για τη μετωπική σύγκρουση της Μάργκαρετ Θάτσερ με τους ανθρακωρύχους το 1984.
Εκτός από τους εργαζόμενους στους σιδηροδρόμους, στους δρόμους θα ξεχυθούν και οι υπάλληλοι στους τομείς της καθαριότητας και της ενέργειας. Αύριο όμως και το προσωπικό της Air France κατεβαίνει σε απεργία για τέταρτη φορά σε έναν μήνα ζητώντας αύξηση των μισθών κατά 6%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα, ο Γάλλος πρόεδρος έχει κατορθώσει να επιβάλει χωρίς μεγάλες αντιστάσεις τις μεταρρυθμίσεις και κυρίως τη μεταρρύθμιση του εργασιακού κώδικα. Αλλά αυτή τη φορά ο Εμανουέλ Μακρόν ρισκάρει να συναντήσει ισχυρή αντίσταση, όπως προειδοποιούν οι αναλυτές, αφού τα βάζει με την δημόσια εταιρεία που διαχειρίζεται τους σιδηροδρόμους SNCF.
«Ο Εμανουέλ Μακρόν θέλει να τελειώνει με ότι απομένει από το κοινωνικό κράτος», καταγγέλλει ο Ερίκ Κοκερέλ, βουλευτής του αριστερού κόμματος «France Insoumise» (Ανυπότακτη Γαλλία) και προσθέτει:«Και ξεκινά από τον πιο οργανωμένο, τον πιο ενωμένο, τον πιο μαχητικό τομέα, τους σιδηροδρομικούς, λέγοντας όπως η Θάτσερ "όλα ή τίποτε"».
«Η Γαλλία είναι η μόνη μεγάλη ευρωπαϊκή οικονομία που δεν έχει κερδίσει τη μάχη απέναντι στην μαζική ανεργία», (8,9% στο τέλος του 2017), είχε δηλώσει τον Αύγουστο ο Εμανουέλ Μακρόν.
Ο υπουργός Προϋπολογισμού της Γαλλίας, Ζεράλντ Νταρμανέν, έκανε λόγο για «ήρεμη και απόλυτη αποφασιστικότητα» από την πλευρά της κυβέρνησης, ενώ έδωσε τη διαβεβαίωση ότι «δεν υπάρχει κανένα σχέδιο, φανερό ή κρυφό για την ιδιωτικοποίηση της SNCF», όπως φοβούνται ορισμένοι.
Τα συνδικάτα «ποντάρουν» στις απεργιακές κινητοποιήσεις της SNCF, μίας εταιρείας βαριάς χρεωμένης που θα κληθεί να αντιμετωπίσει σύντομα τον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό. Εκφράζουν φόβους ότι, εάν η κυβέρνηση κερδίσει αυτήν τη συμβολική μάχη, θα ανοίξει ο δρόμος για την επιβολή και των επόμενων μεταρρυθμιστικών της σχεδίων.
Απέναντι στην αποφασιστικότητα της κυβέρνησης, τα συνδικάτα, διαιρεμένα και με χαμηλή εκπροσώπηση, βασίζονται την υποστήριξη της κοινής γνώμης. Σύμφωνα με δημοσκόπηση του ινστιτούτου «Ifop» για λογαριασμό της εφημερίδας «Journal du Dimanche»,το 53% των Γάλλων θεωρούν αδικαιολόγητη την απεργία, έναντι 58% πριν από δύο εβδομάδες.Αυτό δείχνει ότι «η θέση των απεργών προωθείται καθώς φθάνουμε στην καρδιά της μάχης», σύμφωνα με τον Φρεντερίκ Νταμπί, γενικό διευθυντή της Ifop. Ταυτόχρονα όμως, το 72% των Γάλλων θεωρεί ότι η κυβέρνηση θα φθάσει μέχρι τέλους, διασφαλίζοντας και το κύρος του Εμανουέλ Μακρόν.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα