Ν. Κορέα: Σχεδιάζουν ανέλκυση του πλοίου με την τεχνική του Costa Concordia
Ν. Κορέα: Σχεδιάζουν ανέλκυση του πλοίου με την τεχνική του Costa Concordia
Αποκάλυψη: Η πλοιοκτήτρια εταιρία είχε προσλάβει άπειρο προσωπικό ώστε να εξοικονομήσει χρήματα - Η αντιπολίτευση χαρακτηρίζει «ανεύθυνη και δειλή» την παραίτηση του πρωθυπουργού
Την ώρα που η Νότιος Κορέα θρηνεί τα θύματα της ναυτικής τραγωδίας με τους αγνοούμενους να αγγίζουν τους 114 και τις σορούς που έχουν ανασυρθεί να φτάνουν τις 188, οι τοπικές αρχές διεξάγουν έρευνα για τα ακριβή αίτια του δυστυχήματος, ενώ ήδη προγραμματίζεται η απαιτητική επιχείρηση της ανέλκυσης του μοιραίου Sewol.
Στο μεταξύ, οι εισαγγελείς εξετάζουν έγγραφα της υπηρεσίας ελέγχου της θαλάσσιας κυκλοφορίας των νησιών Τζετζού και Τζίντο, όπου καταγράφηκαν οι συνομιλίες με το πλήρωμα του μοιραίου πλοίου.
Όπως αναφέρουν δημοσιεύματα του νοτιοκορεατικού Τύπου από τις συνομιλίες προκύπτει σύγχυση και αναποφασιστικότητα ως προς τα μέτρα που έπρεπε να ληφθούν σχετικά με την εγκατάλειψη του Sewol.
Παρά τις κακές καιρικές συνθήκες που επικρατούν, πάντως, οι δύτες εξακολουθούν να ερευνούν στο κουφάρι του πλοίου αναζητώντας τους υπόλοιπους αγνοούμενους που πιθανώς έχουν εγκλωβιστεί σε καμπίνες και χώρους του φέρι.
Στο μεταξύ, οι εισαγγελείς εξετάζουν έγγραφα της υπηρεσίας ελέγχου της θαλάσσιας κυκλοφορίας των νησιών Τζετζού και Τζίντο, όπου καταγράφηκαν οι συνομιλίες με το πλήρωμα του μοιραίου πλοίου.
Όπως αναφέρουν δημοσιεύματα του νοτιοκορεατικού Τύπου από τις συνομιλίες προκύπτει σύγχυση και αναποφασιστικότητα ως προς τα μέτρα που έπρεπε να ληφθούν σχετικά με την εγκατάλειψη του Sewol.
Παρά τις κακές καιρικές συνθήκες που επικρατούν, πάντως, οι δύτες εξακολουθούν να ερευνούν στο κουφάρι του πλοίου αναζητώντας τους υπόλοιπους αγνοούμενους που πιθανώς έχουν εγκλωβιστεί σε καμπίνες και χώρους του φέρι.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής των ερευνών οι δύτες έχουν προσεγγίσει σε καμπίνες όπου πιθανολογείται ότι βρίσκονται πολλοί μαθητές.
Οι χώροι αυτοί είχαν διαμορφωθεί ώστε να υπάρχει δυνατότητα μεγάλης χωρητικότητας, εκ των οποίων ο ένας βρίσκεται στην πλώρη και ο δεύτερος στην πρύμνη.
Μάλιστα, λέγεται πως τα ογκώδη αντικείμενα που έπεσαν την ώρα της βύθισης του πλοίου μπορεί να έχουν καταπλακώσει επιβάτες, δυσχεραίνοντας το έργο των συνεργείων.
«Θέλω μοναχά να βρω τη σορό του γιου μου. Θέλω να τον δω για τελευταία φορά και να του ετοιμάσω την κηδεία του», δήλωσε ένας πατέρας που περιμένει ακόμα να εντοπιστεί το παιδί του και να ανασυρθεί από τα παγωμένα νερά της νοτιοκορεατικής θάλασσας.
«Αλλά οι έρευνες της κυβέρνησης είναι πολύ αργές. Πρόκειται για ανοησία», συμπλήρωσε αποκαρδιωμένος ο άνδρας.
Δήλωσε, δε, ότι το παιδί του, Λιμ Χιουν-τζιν, του τηλεφώνησε ενώ το πλοίο βυθιζόταν, αλλά η κλήση διεκόπη απότομα. Είπε, μάλιστα, ότι του έστειλε θολές φωτογραφίες όπου απεικονίζονται οι φίλοι του να φορούν σωσίβια και να κάθονται στην καμπίνα τους.
«Είναι η τελευταία φωτογραφία που μου έστειλε. Αποδεικνύει ότι αντιμετώπιζαν μία επικίνδυνη κατάσταση», διευκρίνισε ο άνδρας.
Στο μεταξύ, ακόμα πιο δύσκολη αναμένεται να είναι η ανέλκυση του μοιραίου φέρι από τα νερά της Κίτρινης Θάλασσας, η οποία προβλέπεται να διαρκέσει αρκετούς μήνες μέχρι να ολοκληρωθεί.
«Πρόκειται για σημαντικό εγχείρημα», δήλωσε ο Κέρι Γουόλς, εμπειρογνώμονας σε ναυτικά ατυχήματα στο Σιάτλ, ο οποίος συμμετείχε στην ανέλκυση του φέρι Princess of the Stars που είχε βυθιστεί στις Φιλιππίνες το 2008.
Πάντως, σύμφωνα με την Korea Herald αναμένεται να επαναληφθεί μία επιχείρηση όπως αυτή του κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia που προσέκρουσε σε αβαθή στο νησί Τζίλιο της Ιταλίας, σκορπώντας το θάνατο σε 32 επιβαίνοντες.
Νωρίτερα, ο πρωθυπουργός της Νότιας Κορέας, Τσουνγκ Χονγκ-γουόν, παραιτήθηκε αναλαμβάνοντας την κυβερνητική ευθύνη για την τραγωδία της 16ης Απριλίου, έπειτα από τη διαμαρτυρία των συγγενών των θυμάτων ότι η κυβέρνηση δεν έπραξε τα δέοντα για τη διάσωση των αγαπημένων τους.
Κατά τη διάρκεια επίσκεψής του σε καταφύγιο κοντά στο σημείο όπου βυθίστηκε το πλοίο, ο Τσουνγκ αποδοκιμάστηκε από συγκεντρωμένους συγγενείς.
Αργότερα εξήγησε ότι δεν ήθελε να παραιτηθεί πιο νωρίς καθώς «η διαχείριση της κατάστασης ήταν η πρώτη προτεραιότητά μου και σκέφτηκα ότι ήταν δική μου ευθύνη να παρέχω βοήθεια. Αλλά αποφάσισα να παραιτηθώ τώρα για να μην επιβαρύνω άλλο την κυβέρνηση».
Επιπλέον, δήλωσε πως είδε τις οικογένειες να θρηνούν και να πονούν για την απώλεια των αγαπημένων τους και για αυτό θεώρησε σωστό να αναλάβει την ευθύνη ως πρωθυπουργός.
Εξέφρασε, μάλιστα, την ελπίδα το «καλά ριζωμένο κακό» να διορθωθεί και τέτοιου είδους δυστυχήματα να μην επαναληφθούν στο μέλλον.
Την ίδια ώρα, τα μέλη του πληρώματος που συνελήφθησαν κατηγορούνται για δολοφονία εξ αμελείας καθώς δεν προσέφεραν τις υπηρεσίες τους στους επιβάτες που τους είχαν ανάγκη, ενώ ο πλοίαρχος Λι Τζουν-σεοκ, αρχικά είχε δώσει εντολή να παραμείνουν οι επιβαίνοντες στις καμπίνες τους και χρειάστηκε μισή ώρα για να τους καλέσει να εγκαταλείψουν το πλοίο, την ώρα που αυτό βυθιζόταν.
Παράλληλα, αποκαλύφθηκε ότι η πλοιοκτήτρια εταιρία είχε προσλάβει προσωπικό που δεν πληρούσε τις προδιαγραφές ώστε να εξοικονομήσει χρήματα.
Το υπουργείο Ναυτιλίας από την άλλη ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε αλλαγές στο σύστημα που ακολουθούν τα φέρι, ώστε οι πληροφορίες για τους επιβάτες, τα οχήματα και το φορτίο να επεξεργάζονται ηλεκτρονικά, καθώς στην περίπτωση του Sewol είναι ακόμα ασαφής ο ακριβής αριθμός των επιβαινόντων, ενώ υπάρχει αδιαφάνεια και για τους τόνους φορτίου που μετέφερε το πλοίο.
Την ίδια στιγμή, η αντιπολίτευση χαρακτηρίζει την απόφαση του πρωθυπουργού να παραιτηθεί «δειλή και ανεύθυνη» και κάλεσε την πρόεδρο Παρκ Γκεούν-χίε να απολογηθεί δημοσίως για το δυστύχημα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα