«Γυρίστε στις καμπίνες σας. Είναι απλώς ένα μπλακ άουτ»

«Γυρίστε στις καμπίνες σας. Είναι απλώς ένα μπλακ άουτ»

Nέο βίντεο ντκουμέντο από τη νύχτα του ναυαγίου, την ώρα που είχαν ήδη αρχίσει να μπαίνουν νερά στο πλοίο...

«Γυρίστε στις καμπίνες σας. Είναι απλώς ένα μπλακ άουτ»
Ένα συγκλονιστικό, ερασιτεχνικό βίντεο από το κρουαζιερόπλοιο Costa Concordia είδε το φως της δημοσιότητας την Πέμπτη, δημιουργώντας ακόμα μεγαλύτερα ερωτήματα για τις αντιδράσεις του πληρώματος τη νύχτα του ναυαγίου.

Στον εν λόγω βίντεο, μία γυναίκα μέλος του πληρώματος, ακούγεται να λέει προς τους επιβάτες: «Σας παρακαλούμε να επιστρέψετε στις καμπίνες σας ή να κάνετε μία βόλτα στο σαλόνι, εάν θέλετε».

Όλα αυτά την ώρα που είχαν ήδη αρχίσει να μπαίνουν νερά στο πλοίο.

Η γυναίκα επεσήμανε μάλιστα ότι το μήνυμα αυτό το μετέφερε από τον πλοίαρχο, σε μια προσπάθεια να καθησυχάσει τους φοβισμένους επιβάτες.

«Θα αποκατασταθεί ένα πρόβλημα στο ηλεκτρικό κύκλωμα. Όλα θα πάνε καλά. Εάν θέλετε να παραμείνετε στις θέσεις σας, δεν υπάρχει πρόβλημα. Αλλά θα σας παρακαλούσα να επιστρέψετε στις καμπίνες σας, όπου θα είστε καθιστοί και ήρεμοι», φαίνεται να λέει η γυναίκα.
Κλείσιμο

Πάντως, την Παρασκευή οι έρευνες των ιταλικών σωστικών συνεργείων στο ναυάγιο ανεστάλησαν, καθώς το πλοίο κουνήθηκε και πάλι.

Όπως έκανε γνωστό ο εκπρόσωπος της Πυροσβεστικής Λούκα Κάρι, οι διάφορες ομάδες διασωστών θα έχουν σύσκεψη εντός της ημέρας για να αξιολογήσουν την κατάσταση και να συζητήσουν τα επόμενα βήματα που πρέπει να γίνουν. Ο ίδιος δεν ήταν σε θέση να πει πόσο κουνήθηκε το πλοίο.

Την ίδια ώρα οι μετεωρολογικές προβλέψεις κάνουν λόγο για επιδείνωση των καιρικών συνθηκών στην περιοχή του ναυαγίου. 



Την ίδια ώρα, η ανέλκυση του μισοβυθισμένου Costa Concordia προκαλεί «πονοκέφαλο» στις αρχές καθώς ποτέ άλλοτε δεν είχαν να αντιμετωπίσουν ένα κρουαζιερόπλοιο τόσο βαρύ (114.500 τόνοι), με μήκος όσο τρία γήπεδα ποδοσφαίρου (290 μέτρα), και ψηλό όσο ένα 20οροφο κτήριο (61 μέτρα).

Εκπρόσωποι των εταιριών Smit Salvage και Titan Salvage βρίσκονται ήδη εδώ και αρκετές ημέρες στο νησί Τζίλιο και μελετούν προσεκτικά το ναυάγιο, λαμβάνοντας τα απαιτούμενα μέτρα για να αποφύγουν τη δημιουργία πετρελαιοκηλίδας από τη διαρροή του μαζούτ.

«Θα είναι μια από τις πιο δύσκολες επιχειρήσεις στον κόσμο», δήλωσε ο Πιερ Λουΐτζι Φόσκι, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Costa, ιδιοκτήτριας του πλοίου.

Οι εργασίες θα αρχίσουν, με το σφράγισμα της τρύπας στην πλευρά του πλοίου, όπου έγινε η πρόσκρουση, ενώ στη συνέχεια το πλοίο θα μπορούσε να πλεύσει με τη βοήθεια γιγάντιων μπαλονιών.

Άλλες υποθέσεις που εξετάζονται είναι το πλοίο να αναχωρήσει από εκεί χωρίς πλωτήρες ή να κοπεί σε κομμάτια επί τόπου.

"Θα είναι μια δύσκολη δουλειά", πρόσθεσε ο Μαικ Λέισι, γενικός γραμματέας της Διεθνούς Ένωσης Διάσωσης, η οποία εδρεύει στο Λονδίνο. "Προφανώς, αυτό που θα κοιτάξουν πρώτα απ' όλα είναι αν το πλοίο μπορεί να ανορθωθεί ή αν μπορεί να επισκευαστεί", δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο.

Όπως και να έχουν τα πράγματα, άμεση προτεραιότητα είναι, κατά την άποψη του, να αντληθούν οι 2.380 τόνοι του καυσίμου από τις δεξαμενές του πλοίου προκειμένου να αποτραπεί η περιβαλλοντική καταστροφή στη ζώνη του Τζίλιο, που βρίσκεται σε ένα φυσικό πάρκο και είναι πολύ δημοφιλής παραθεριστικός προορισμός.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης