Ο κυβερνήτης του "Costa Concordia" που εγκατέλειψε πρώτος το πλοίο!

Ο κυβερνήτης του "Costa Concordia" που εγκατέλειψε πρώτος το πλοίο!

Σε ανθρώπινο λάθος και σε εγκληματική αμέλεια εντοπίζονται μέχρι στιγμής τα αίτια της τραγωδίας στην Τοσκάνη – Γνωστός σε όλους τους ναυτικούς ο ύφαλος στην περιοχή αναφέρουν Λιμενικές Αρχές και κάτοικοι του Γκροσέτο

Ο κυβερνήτης του "Costa Concordia" που εγκατέλειψε πρώτος το πλοίο!
Παρόλο που η προσοχή και οι ελπίδες των ομάδων διάσωσης είναι στραμμένες στην προσπάθεια ανεύρεσης των δεκαεπτά αγνοούμενων επιβαινόντων του κρουαζιερόπλοιου "Costa Concordia", ο κυβερνήτης του πλοίου Francesco Schettino, προφυλακισθείς για σειρά ανθρωποκτονιών και για την εγκατάλειψη του πλοίου, βρίσκεται ήδη στην καρδιά της διαμάχης για την απόδοση ευθυνών για την ασύλληπτη ναυτική τραγωδία που στοίχισε μέχρι στιγμής τη ζωή σε έξι ανθρώπους, ενώ οι αγνοούμενοι φτάνουν τους 15.

Το ναυάγιο που περιγράφεται από τον ιταλικό Τύπο, ως «η κρουαζιέρα του θανάτου» και ως «ο ιταλικός Τιτανικός», εκτιμάται προς το παρόν ότι οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος, καθώς ο εισαγγελέας του Grosseto, Francesco Verusio, δήλωσε στη δημόσια τηλεόραση της Ιταλίας πως «ο πλους δεν ήταν σωστός».

Κλείσιμο
Πολλοί αυτόπτες μάρτυρες, καθώς και το Λιμενικό Σώμα της Τοσκάνης, τόνισαν πως το κρουαζερορόπλοιο έπλεε πολύ κοντά στις ακτές του μικρού νησιού Giglio, μπροστά από τις ακτές της νότιας Τοσκάνης. Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα εκτιμήσεις ο κυβερνήτης θέλησε να επαναλάβει ένα ναυτικό έθιμο που ονομάζεται στα ιταλικά "inchino", σύμφωνα με το οποίο το πλοίο θα χαιρετούσε του κατοίκους του νησιού πλέοντας παράλληλα με τις ακτές και έχοντας τα φώτα του αναμμένα και τις σειρήνες του να σημαίνουν τον χαιρετισμό.






Ο κυβερνήτης δήλωσε αρχικά πως το πλοίο χτύπησε σε έναν ύφαλο ο όποιος ήταν αχαρτογράφητος, επιχείρημα που καταρρίπτεται κατηγορηματικά καθώς οι Λιμενικές Αρχές έκαναν λόγο για γνωστό ύφαλο της περιοχής, ενώ και  κάτοικοι της Τοσκάνης μιλώντας σε ιταλικά Μέσα Ενημέρωσης, δήλωσαν χαρακτηριστικά πως «ούτε βάρκα δεν μπορεί να περάσει πάνω από αυτόν τον ύφαλο, πόσω μάλλον κρουαζιερόπλοιο».

Αδικαιολόγητη πάντως παραμένει η στάση του κυβερνήτη Francesco Schettino ο οποίος, ακυρώνοντας το ναυτικό έθιμο και πέρα από κάθε έννοια καθήκοντος, εγκατέλειψε το πλοίο που βυθιζόταν, πριν τους τελευταίους επιβάτες. Παρόλο που ο ίδιος ο Francesco Schettino απαντώντας σε ερωτήσεις Ιταλού δημοσιογράφου υποστήριξε πως εγκατέλειψε τη γέφυρα όταν σιγουρεύτηκε πως δεν υπήρχαν άλλοι επιβάτες,  σύμφωνα με δηλώσεις αυτοπτών μαρτύρων σε ιταλικά Μέσα Ενημέρωσης, ο κυβερνήτης βρισκόταν ήδη στη στεριά από τις 23:40, ενώ ναυαγοί συνέχιζαν να εγκαταλείπουν το πλοίο ακόμα και μέχρι την 5η πρωινή ώρα.

Την ίδια στιγμή η βρετανική εφημερίδα “Guardian” δημοσιεύει άρθρο σύμφωνα με το οποίο το ναυάγιο ενδέχεται να προκλήθηκε από βλάβη στα ηλεκτρικά συστήματα του πλοίου. Η εφημερίδα επικαλείται μαρτυρίες σύμφωνα με τις οποίες λίγο πριν τη σύγκρουση με τον ύφαλο στα ανοιχτά της Τοσκάνης, ακούστηκε έκρηξη από το μηχανοστάσιο.

Ιταλικά Μέσα Ενημέρωσης αναφέρονται και στις συνήθεις ναυτικές δεισιδαιμονίες, υπογραμμίζοντας πως κατά το 2005 όταν και παραδόθηκε το κρουαζιερόπλοιο, το μπουκάλι σαμπάνιας δεν έσπασε στο κύτος του, ένα κακό σημάδι για το μέλλον του πλοίου σύμφωνα με τις ναυτικές παραδόσεις..

Οι αρχές εντόπισαν το «μαύρο κουτί» του "Costa Concordia", το οποίο εκτιμούν πως θα προσφέρει σημαντικές πληροφορίες για το τι ακριβώς συνέβη τα μοιραία λεπτά πριν την προσάραξη του πλοίου.














Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης