Ανακάλυψη: Άστρο «λευκός νάνος» εξαερώνει γιγάντιο εξωπλανήτη

Εξωπλανητης_γυρω_απο_λευκο_νανο__καλλιτεχνικη_απεικονιση__Πηγη_ESO-M__Kornmesser

Ο εξωπλανήτης βρίσκεται σε απόσταση περίπου 1.500 ετών φωτός από τη Γη, στον αστερισμό του Καρκίνου και όπως ανέφεραν ευρωπαίοι ερευνητές σταδιακά εξαερώνεται υπό την επίδραση του καυτού άστρου που κάποτε έμοιαζε με τον Ήλιο

Ευρωπαίοι αστρονόμοι ανακάλυψαν για πρώτη φορά ένα τεράστιο εξωπλανήτη που βρίσκεται σε τροχιά γύρω από ένα άστρο λευκό νάνο, σε απόσταση περίπου 1.500 ετών φωτός από τη Γη, στον αστερισμό του Καρκίνου. Ο πλανήτης εκτιμάται ότι είναι τουλάχιστον τέσσερις φορές μεγαλύτερος από τη Γη και τριπλάσιος από το άστρο του. Διαθέτει μάλιστα μια ουρά σαν κομήτη, καθώς σταδιακά εξαερώνεται υπό την επίδραση του καυτού άστρου του.

Η ανακάλυψη έγινε με το Πολύ Μεγάλο Τηλεσκόπιο (VLT) του Ευρωπαϊκού Νοτίου Αστεροσκοπείου (ESO) στην έρημο Ατακάμα της Χιλής και οι αστρονόμοι από τη Βρετανία, τη Γερμανία και τη Χιλή, με επικεφαλής τον δρα Μπόρις Γκένσικε του βρετανικού Πανεπιστημίου του Γουόρικ, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Nature".

video placeholder

Ο λευκός νάνος (WD J0914+1914) είναι το απομεινάρι ενός άστρου που κάποτε έμοιαζε με τον Ήλιο μας. Η θερμοκρασία του πιστεύεται ότι φθάνει τους 28.000 βαθμούς Κελσίου, πενταπλάσια από του Ήλιου. Η ακτινοβολία του μητρικού άστρου αναγκάζει την ατμόσφαιρα του παγωμένου εξωπλανήτη να διαφεύγει στο διάστημα με εντυπωσιακό ρυθμό τουλάχιστον 3.000 τόνων ανά δευτερόλεπτο, σχηματίζοντας έτσι ένα δίσκο σαν ουρά από αέρια που περιέχουν υδρογόνο, οξυγόνο και θείο.

Οι επιστήμονες ανέφεραν ότι κάπως έτσι μπορεί να μοιάζει το ηλιακό μας σύστημα στο μακρινό μέλλον. 'Αστρα σαν τον Ήλιο καίνε υδρογόνο στον πυρήνα τους στο μεγαλύτερο μέρος της ζωής τους, όμως όταν το καύσιμο αυτό τελειώσει, «φουσκώνουν» σαν καυτό μπαλόνι και μετατρέπονται σε ερυθρούς γίγαντες, με μέγεθος εκατοντάδες φορές μεγαλύτερο από το αρχικό τους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να «καταπίνουν» και να καταστρέφουν τους πιο κοντινούς πλανήτες τους και αυτή πιθανότατα θα είναι η μοίρα της Γης, του Ερμή και της Αφροδίτης σε περίπου 4,5 έως πέντε δισεκατομμύρια χρόνια. Τελικά ο ερυθρός γίγαντας χάνει τα εξωτερικά στρώματα του στο διάστημα, αφήνοντας πίσω του ένα πυρήνα, που είναι ο λευκός νάνος, ένα μικρό απομεινάρι που όμως ακόμη μπορεί να έχει πλανήτες γύρω του, τους πιο μακρινούς που ξέφυγαν από την θανατηφόρα «αγκαλιά» του ερυθρού γίγαντα.

video placeholder

Οι αστρονόμοι εικάζουν ότι υπάρχουν πολλά τέτοια αστρικά συστήματα που έχουν κάποιο λευκό νάνο στο κέντρο τους, αλλά έως τώρα ποτέ δεν είχαν βρει ένα πλανήτη που να έχει διασωθεί από τη φάση ερυθρού γίγαντα του άστρου του και να συνεχίζει να κινείται γύρω πλέον από ένα λευκό νάνο. Στο συγκεκριμένο αστρικό σύστημα, εκτός από τον γιγάντιο εξωπλάνήτη που βρέθηκε, θεωρείται πιθανό ότι υπάρχουν και άλλοι.

Δείτε ΕΔΩ την επιστημονική δημοσίευση

Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ

Ρoή Ειδήσεων

ΕΝΑ ΜΥΔΙ

ΚΑΙ ΕΝΑ ΦΡΥΔΙ ΒΡΗΚΑΝ,ΤΑΙΣΤΕ ΣΑΝΟ ΑΦΟΒΑ!

Αχτίνες αστεριών

Αχτίνες αστεριών κοντά στον ήλιο, νοιώθουν βαρύτητα και αυτές, του κόσμου τούτου το βασίλειο, -δεν προτιμάει ευθείες γραμμές! Άφησε τους σοφούς να διαλογίζονται, ένα είναι σίγουρο και θέλει θάρρος, γιαυτούς που καλά το συλλογίζονται, -βρίσκουν το φως να έχει βάρος! Ο Αϊνστάιν στη σχετικότητα, με μαθηματικές μονάχα ύλες, έδειξε στην ανθρωπότητα, -του χωροχρόνου τις καμπύλες!

Αναμνήσεις 80s