Επιστήμονες ανακάλυψαν μια κρυφή -εώς τώρα- αιτία για την πρόκληση καρκίνου του παχέος εντέρου

Τι ρόλο παίζουν ορισμένα βακτήρια που ζουν στην περιοχή;

Επιστήμονες στις ΗΠΑ ανακάλυψαν νέες ενδείξεις ότι για τον καρκίνο του παχέος εντέρου μπορούν να βάλουν το «χεράκι» τους κάποια βακτήρια που ζουν στο έντερο. Αυτό σημαίνει ότι ορισμένοι παθογόνοι μικροοργανισμοί μπορεί να αποτελούν μια κρυφή έως τώρα αιτία γι' αυτή τη συχνή μορφή καρκίνου.

Μια νέα μελέτη δείχνει ότι δυο κοινά είδη βακτηρίων, ένα στέλεχος του Escherichia coli και το Bacteroides fragilis, μπορούν να απελευθερώσουν τοξικές ουσίες μέσα στο έντερο και έτσι να πυροδοτήσουν ή να τροφοδοτήσουν περαιτέρω τον καρκίνο του εντέρου, επιφέροντας βλάβες στο DNA. Οι βλάβες αυτές προκαλούν νέες ή επιταχύνουν προϋπάρχουσες προκαρκινικές μεταλλάξεις, που οδηγούν τελικά στη δημιουργία όγκων.

Στο παρελθόν άλλο ένα είδος βακτηρίων (τα φουσοβακτήρια) είχε θεωρηθεί ένοχο για τον ίδιο λόγο, ανεβάζοντας έτσι σε τρία πλέον τα είδη των μικροοργανισμών που μπορεί να εμπλέκονται στην καρκινογένεση μέσα στο παχύ έντερο.

Η νέα έρευνα, με επικεφαλής τη δρα Σίνθια Σίαρς του Ινστιτούτου Ανοσοθεραπείας του Καρκίνου Μπλούμπεργκ-Κίμελ της Βαλτιμόρης, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό "Science", σύμφωνα με τους «Τάιμς της Νέας Υόρκης» και το "New Scientist", επιβεβαίωσε ότι τα βακτήρια μπορούν να εισβάλλουν σε μεγάλους πληθυσμούς και να αποικίσουν τα τοιχώματα του εντέρου δημιουργώντας μια βιομεμβράνη.

Όπως έδειξαν δείγματα ιστών που ελήφθησαν τόσο από ασθενείς με μια κληρονομική μορφή καρκίνου του παχέος εντέρου, την οικογενή αδενωματώδη πολυποδίαση, όσο και από άτομα με την συχνότερη μη κληρονομική μορφή καρκίνου του εντέρου, βρέθηκε στο παχύ έντερό τους ο ίδιος συνδυασμός των μικροοργανισμών E.coli και B.fragilis, σε πολύ μεγαλύτερους αριθμούς από ό,τι στο έντερο υγιών ανθρώπων.

Όταν τα εν λόγω βακτήρια, εισήχθησαν σε τρωκτικά, τότε αυξήθηκε δραματικά ο πληθυσμός των όγκων στο έντερό τους. Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι τουλάχιστον αυτά τα δύο είδη βακτηρίων -ίσως και άλλα- δρουν από κοινού για να ανοίξουν το δρόμο στον καρκίνο.

«Δεν μπορώ να εγγυηθώ ότι αυτά τα βακτήρια θα αποτελέσουν το ιερό δισκοπότηρο του καρκίνου του εντέρου, αλλά σίγουρα πρέπει να τοποθετηθούν ψηλά στον κατάλογο των πιθανών ενόχων», δήλωσε ο καθηγητής ιατρικής του Πανεπιστημίου της Φλόριντα Κρίστιαν Τζόμπιν, ειδικός στα μικρόβια του γαστρεντερικού συστήματος.

Δεν έχουν όλοι οι άνθρωποι τον ίδιο συνδυασμό βακτηρίων στο έντερό τους, αλλά ακόμη και όσοι τον έχουν, δεν είναι σίγουρο ότι στο μέλλον θα πάθουν καρκίνο. Οι περισσότεροι καρκίνοι του εντέρου ξεκινούν από πολύποδες που φέρουν μία ή δύο μεταλλάξεις, όμως οι περισσότεροι πολύποδες ποτέ δεν εξελίσσονται σε καρκίνο και παραμένουν αβλαβείς, αν και καλό είναι να αφαιρούνται προληπτικά μέσω κολονοσκόπησης. Οι ασθενείς με οικογενή αδενωματώδη πολυποδίαση έχουν εκατοντάδες πολύποδες στο έντερό τους, με συνέπεια συχνά να καθίσταται αναγκαία η αφαίρεση όλου του παχέος εντέρου.

Στο μέλλον, πάντως, ίσως οι κολονοσκοπήσεις να αξιοποιηθούν για να συλλέγονται επίσης στοιχεία για το μικροβίωμα του εντέρου, προκειμένου να εφαρμοσθούν προληπτικές θεραπείες κατά των δυνητικά επικίνδυνων βακτηρίων. Όπως όμως επεσήμανε και η δρ Σίαρς, αυτό πιο εύκολα λέγεται, παρά γίνεται, καθώς τα αντιβιοτικά μπορούν να προκαλέσουν περισσότερο κακό παρά καλό, καθώς θα σκοτώσουν και χρήσιμα μικρόβια μέσα στο έντερο.

charles

επίσης στο μικροβίωμα του εντέρου είναι τόσοι μικοροργανισμοί που επηρεάζουν συνολικά την υγεία ακόμα και σε άλλα όργανα του οργανισμού.Έχουν γίνει έρευνες όπου διαπιστώθηκε ότι καρκίνοι ακόμα σε άλλα σημεία του σώματος είχαν την ''υπογραφή γονιδίου'' από κάποιο βακτήριο εντέρου.Επιπλέον η σύγχρονη μάστιγα που δυναστεύει μεγάλο μέρος του πληθυσμού είναι μύκητες και διάφορα στελέχη τους που υπάρχουν σε πάνω από τα επιτρεπτά όρια στο μικροβίωμα.Οι μύκητες είναι πιο δύσκολο να τους ξεφορτωθεί κανείς διότι είναι ένας ανθεκτικός οργανισμός με κυτταρικό τοίχωμα που δυσκολεύει τον οργανισμό να αντιμετωπίσει.Η υπερβολική ανάπτυξη τους εντός του εντέρου οφείλεται σε χρήση αντιβιωτικών ,υπερβολική δατροφή σε υδατάνθρακες ,σύνθετους και άμυλα όπως πατάτες, ρύζι , γαλακτοκομικά, τυροκομικά ,παράγωγα άλευρου ψωμί μπισκότα κέικ κτλ, τυποποιημένα τρόφιμα σουπερμάρκετ, ζαχαρώδη , γλυκά , αναψυκτικά , μπύρες, ποτά κτλ. Η υπεράναπτυξη πχ κάντιντα άλμπικανς του πιο κοινού μύκητα μπορεί να ξεκινάει από συμπτώματα τύπου φουσκώματα,αέρια , δερματικά , αλλεργίες πάσης φύσεως και σε συνδυασμό με άλλα προβλήματα να προκαλεί δυσεπίλυτες χρόνιες παθήσεις.Ο εντερικός χάρτης είναι κάτι που συνεχώς αποκρυπτοραφείται, φανταστείτε υπάρχει μη παθογόνο βακτήριο που μπορεί να επηρεάζει μέσα από βιοχημικές διαδικασίες ακόμα και στην παραγωγή τεστοστερόνης.Γενικά υπάρχουν εκατοντάδες στελέχη μικροβίων παθογόνα και μη που συμβιώνουν στο έντερο και μια ισορροπία που συνεχώς μεταβάλλεται ανάλογα με το είδος της διατροφής.Με την δυτική τύπου αμερικάνικη διατροφή τα παθογόνα βακτήρια πχ εντερομπακτέρ στελέχη ecoli fusobacterium κτλ πάνε μαζί με candida και μερικές φορές και παράσιτα.

Ντοκ

Να λαμβάνετε προβιοτικα

Ατ

Γι αυτό λέμε μην τρώτε fast food, μην παίρνετε ανισυλλυπτικά και αντιβιοτικά και λοιπά φάρμακα και τρώτε φυσικές τροφές και πάρτε και προβιοτικά. Με όλα αυτά θα έχετε καλή εντερική χλωρίδα.

🇬🇷Epwnvmus🇺🇸

Η διατροφή κ οι τοξίνες του περιβάλλοντος ειναι το Α κ το Ω στους καρκίνους, δυστυχως.. Μελετήστε λαούς οπου ο καρκίνος ειναι σχεδον ανύπαρκτος για να δειτε τη διατροφή τους κ το περιβάλλον στο οποιο ζουν. Απο ενα σημείο κ μετα καρκινικά γονιδια κληρονομούνται απο τους απογόνους των ‘πρώτων ασθενων’ συγγενών κ οι πιθανότητες εμφάνισης του καρκίνου πολλαπλασιάζονται. Ειναι δηλ, να μην γινει η αρχή. Που για εκατομμυρια κοσμο εχει ΗΔΗ γινει..

γιατρος

Εκτος θεματος ειστε. Διαβαστε το θεμα της ερευμας

IQ Ραδικιού

Τι; Δεν ήταν Έλληνας ανάμεσά τους; Τώρα πως θα νιώσουμε περήφανοι, για τη ζούγκλα που ζούμε;

@

Νιώσε περήφανος για τον Τσίπρα, τότε, σταλινοφασίστα.

Λαμπρινή

Γιατρέ πρέπει να πάς για σεμινάρια. Το είδος του ανθρώπινου εντερικού μικροβιώματος επηρεάζεται πολύ από τη διατροφή και τα αντιβιωτικά κ είναι κλειδί για την αντιμετώπιση αυτοάνοσων.

Ναι Λαμπρινη...

γι αυτο κι οσοι εχουν κανει υγειηνη διατροφη εχουν επισης παθει εντερικο καρκινο; Μη ξεχνας πως ο Παϊσιος, αγιορειτης μοναχις, επαθε επισης εντερικο, που εκανε μεταστασεις. Ασφαλως και η διατροφη εχει σχεση με πολλες μορφες, αλλα παιζει ρολο και η προδιαθεση και κυριως η κληρονομικοτητα πχ των αδερφων του παππου μας, γιατι υπαρχει στο γονιδιο μας.

Γαστρεντερολόγος

Γαστρεντερολόγος μου είπε πως τα προβιοτικά είναι απαραίτητα για την καλή υγεία του εντέρου και όχι μόνο... Ποιος παίρνει σήμερα προβιοτικά, εκτός από γιαούτρι με πέτσα? (μερικοί κι αυτό)...

Ατ

Και ποιός σου είπε εσένα ότι όσοι λένε ότι κάνουν υγιεινή διατροφή πραγματι τρώνε υγιεινα? Το 99% δεν έχει ιδέα τι είναι υγιεινή διατροφή εδώ είμαστε 2018 και ακόμη πιστευουμε ότι τα κορεσμένα λιπαρά κάνουν κακό. Ξέρεις πόσες ελλείψεις έχει ο κόσμος σήμερα? Συν ότι χρειάζεται και ένας σωστός τρόπος ζωής ενώ οι περισσότεροι είναι όλη μέρα μπροστά από ένα pc αντί να είναι έξω να τους δει ο ήλιος, να περπατάνε ή να κάνουν δουλειές κτλ.

γιατρος

Αυτα τα ινστιτουτα υπαρχουν για να κανουν ερευνες. Αυτα τα βακτυριδια υπαρχουν στο εντερο. Ειναι απαθογενη. Ειναι επικυνδυνα μο νο οταν παρουσιαζονται εκτος του εντερου. Ευτυχως δεν την εκανε Ελληνας αυτη την ερευνα γιατι θα τον εβγαζαν και ηρωα εδω

Χούλιγκαν

Εσύ μάλλον είσαι "γιατρός"...της πείνας έξω απ' τα γήπεδα. Πιάσε μου μια πίτα γύρο απ' όλα και δύο μπύρες και κόψε τα σχόλια.

belly