Η γαστρονομία θρέφει τον ελληνικό τουρισμό

oys

Η γαστρονομία μπαίνει στην υπηρεσία του ελληνικού τουρισμού - Το πρώτο foodie ξενοδοχείο στην Ελλάδα ανοίγει την άνοιξη στην Αθήνα - Η Στοά Αρσακείου μετατρέπεται σε σύγχρονη αγορά τροφίμων - Η Αγορά Μοδιάνο στη Θεσσαλονίκη αναμένεται να λειτουργήσει το 2020 - Tα νέα projects

Η γαστρονομία μπαίνει στην υπηρεσία του ελληνικού τουρισμού. Ξεκινώντας από το πιο άμεσο project για το πρώτο foodie ξενοδοχείο στην Ελλάδα, που πρόκειται να ανοίξει στις αρχές της άνοιξης στην καρδιά της Αθήνας, στην οδό Μητροπόλεως, μέχρι την Αγορά Μοδιάνο στη Θεσσαλονίκη, που έχει ορίζοντα λειτουργίας για το 2020, η γαστρονομία φαίνεται ότι μπορεί να συμπληρώσει περαιτέρω το τουριστικό προϊόν και τη δυναμική των δύο μεγάλων αστικών κέντρων, που έχουν αυξήσει θεαματικά τα τελευταία χρόνια τις αφίξεις από το εξωτερικό.

Πέραν από τις νέες επιχειρηματικές πρωτοβουλίες, όπου περιλαμβάνονται και τα σχέδια για τη μετατροπή της Στοάς Αρσακείου σε σύγχρονη αγορά τροφίμων, στα πρότυπα άλλων μεσογειακών μεγαλουπόλεων, τον δρόμο δείχνει και η Airbnb, όπου οι γαστρονομικοί περίπατοι που προσφέρουν οι Ελληνες οικοδεσπότες στο κέντρο της Αθήνας έχουν τις περισσότερες αναζητήσεις και τις περισσότερες θετικές κριτικές στη λίστα των εμπειριών που προσφέρει η δημοφιλής πλατφόρμα στην Αθήνα των 5,5 και πλέον εκατομμυρίων ξένων επισκεπτών για το 2018. Kαι πώς να μην είναι άλλωστε, αφού η ελληνική πρωτεύουσα και οι γειτονιές του κέντρου φιγουράρουν στα διεθνή ΜΜΕ στις πρώτες θέσεις της λίστας των 20 πιο περιζήτητων ευρωπαϊκών πόλεων για φαγητό το 2019, μαζί με άλλες μεγαλουπόλεις όπως το Παρίσι, η Βαρκελώνη, το Λονδίνο, η Ρώμη, η Βενετία, το Βερολίνο, η Φλωρεντία και η Βιέννη.

Tα νέα projects

Στη δημοτικότητα της ελληνικής πρωτεύουσας στο κομμάτι της γαστρονομίας ποντάρουν και τα νέα projects που βρίσκονται σε εξέλιξη στο εγχώριο επιχειρείν, αρχής γενομένης από το ολοκαίνουριο «Ergon House», μια καινοτόμα ιδέα που συνδυάζει γαστρονομία και διαμονή σε ένα από τα εμβληματικά κτίρια της οδού Μητροπόλεως που μετατρέπεται τους τελευταίους μήνες στην πρώτη αγορά τροφίμων και θα περιλαμβάνει boutique ξενοδοχείο αλλά και κήπο όπου θα καλλιεργούνται προϊόντα ακόμη και για χρήση από τους επισκέπτες στις κοινόχρηστες κουζίνες του!

Το «Ergon House», επί της Μητροπόλεως 23, εκεί όπου μέχρι πριν από λίγα χρόνια στεγαζόταν το Ινστιτούτο Θερβάντες, αναμένεται να λειτουργήσει προς το τέλος του Φεβρουαρίου - αρχές του ερχόμενου Μαρτίου. Οπως μάλιστα χαρακτηριστικά επισημαίνει στο «b.s.» ο Θωμάς Δουζής, CEO του ομίλου Ergon «θεωρούμε ότι αποτελεί ένα μοναδικό project για το κέντρο της Αθήνας, σε ένα μοναδικό σημείο κι ένα κτίριο με επίσης ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Εχοντας ήδη την εμπειρία του "Εrgon Agora" στη Θεσσαλονίκη, η ιδέα ήρθε από την στιγμή που είδαμε το κτίριο, θεωρώντας ότι η φιλοξενία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το φαγητό κι επιθυμώντας να προσφέρουμε μια ολοκαίνουρια εμπειρία στους επισκέπτες της Αθήνας».

Σημειώνεται ότι το κτίριο αποτελεί ένα από τα πιο χαρακτηριστικά και αναγνωρίσιμα έργα του Ηλία Μπαρμπαλιά στο κέντρο της Αθήνας και αγοράστηκε από την Εθνική Πανγαία ΑΕΕΑΠ πριν από μία τετραετία αντί 11 εκατ. ευρώ. Το εγχείρημα για τη δημιουργία του Ergon House έχει διαρκέσει σχεδόν δύο χρόνια, το φαγητό εδώ έρχεται να συνδυαστεί με τη φιλοξενία - «η διαμονή μάλιστα είναι συμπληρωματική λειτουργία της σκεπαστής αγοράς», όπως αναφέρει ο κ. Δουζής, με αποτέλεσμα έναν χώρο καινοτομίας και ίσως το πρώτο foodiehotel στον κόσμο, όπου η γεύση παίζει σημαντικό ρόλο καθ' όλη τη διάρκεια διαμονής στο κτίριο. Η σκεπαστή αγορά τροφίμων εκτείνεται σε έναν χώρο 1.000 τ.μ., ενώ στις καινοτομίες του είναι ο κάθετος κήπος όπου θα καλλιεργούνται λαχανικά.

Το «Ergon House» έχει θέα προς την Ακρόπολη, θα διαθέτει 38 δωμάτια, ενώ οι κοινόχρηστοι χώροι του ξενοδοχείου μετατρέπονται σε χώρους με θέμα το φαγητό, όπως κοινόχρηστες κουζίνες για workshops και όχι μόνο. «Η επένδυση γίνεται από την Ergon, ενώ για τη λειτουργία των χώρων φιλοξενίας συνεργαζόμαστε με την ομάδα του Μodernist στη Θεσσαλονίκη».

Σημειώνεται εδώ ότι το ντεμπούτο της Ergon έγινε την περασμένη δεκαετία όταν το 2007 δημιουργήθηκε το πρώτο επώνυμο προϊόν με το σήμα της και έκτοτε η εταιρεία αξιοποιεί ένα δίκτυο πολλών δεκάδων ανεξάρτητων τοπικών παραγωγών που δημιουργούν πάνω από 1.200 προϊόντα συνολικά και 700 με το σήμα Ergon με στόχο να προωθήσει σε Ελλάδα και εξωτερικό τη μοναδική ελληνική γαστρονομία.

Η Ergon έχει δημιουργήσει και μια αλυσίδα εστιατορίων υψηλής ποιότητας και λογικού κόστους σε συνδυασμό με παντοπωλεία, ξεκινώντας το πρώτο από το κέντρο της Θεσσαλονίκης, το 2011, ενώ πλέον, όπως επισημαίνει στο «b.s.» o κ. Δουζής, διαθέτει συνολικά 16 σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λονδίνο, Βρυξέλλες, σύντομα στην Κύπρο και «ελπίζουμε την επόμενη χρονιά και στην Αμερική».

Εκτός του Συντάγματος, μία ακόμη πρόταση με θέμα τη γαστρονομία και το γευστικό ταξίδι σε όλη την Ελλάδα έρχεται για τη μετατροπή της Στοάς Αρσακείου στην οδό Σταδίου σε σύγχρονη αγορά τροφίμων, στα πρότυπα άλλων, πολύ επιτυχημένων αντίστοιχων αγορών σε ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις.

Αν και οι προσφορές στην αρχή της σχετικής διαγωνιστικής διαδικασίας που έχει εκκινήσει ήδη από πέρυσι την άνοιξη ήταν δύο, τελικά έχουν καταλήξει σε μία, από το κοινό σχήμα των Bluehouse Capital με τη συμμετοχή του ομίλου Φάις και της Legendary Foods με τη συμμετοχή του κ. Αρη Κεφαλογιάννη της ΓΑΙΑ και του Πίτερ Οικονομίδη από τον χώρο της διαφήμισης.

Σε αυτό το στάδιο και αφού η διαδικασία έχει περάσει ήδη από πολλά κύματα αναμένεται στο προσεχές διάστημα η απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της ιδιοκτήτριας Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας Αρσάκεια - Τοσίτσεια Σχολεία, η οποία όμως ενδέχεται να είναι αρνητική και να κηρυχθεί άγονος ο διαγωνισμός, αν κι εφόσον οι ενδιαφερόμενες πλευρές δεν τα βρουν ως προς το ύψος του τιμήματος...

Και στην προκειμένη περίπτωση, πάντως, η προτάσσεται η ελληνική γαστρονομία, δίνοντας βήμα σε μικρούς Ελληνες παραγωγούς ώστε να κάνουν γνωστά τα προϊόντα τους στους επισκέπτες αλλά και τους κατοίκους της πόλης, φιλοδοξώντας «να ενώσει εκ νέου την περιοχή ανάμεσα στην Ομόνοια και το Σύνταγμα και να δημιουργήσει ένα νέο κεντρικό σημείο συνάντησης για την πόλη», σύμφωνα με τους εκπροσώπους των επενδυτών. Ο διαγωνισμός αφορά την παραχώρηση για περίοδο 35 ετών και δικαίωμα επέκτασης της σύμβασης των χώρων εντός της Στοάς που φτάνουν τα 10.000 τ.μ. (εξαιρούνται οι μισθωμένοι χώροι από το Ελληνικό Δημόσιο για τη στέγαση του Συμβουλίου της Επικρατείας) σε ένα σημείο του κέντρου της Αθήνας το οποίο έχει υποστεί τις επιπτώσεις της κρίσης τα τελευταία χρόνια και χρειάζεται αδιαμφισβήτητα τονωτικές ενέσεις.

Αντίστοιχα, ένα νέο project που θα δίνει επίσης έμφαση στη γαστρονομία και θα περιλαμβάνει και μικρή αγορά στο ισόγειο προωθεί επιχειρηματίας του χώρου της εστίασης για το πρώην ξενοδοχείο «Ολυμπιάς», που βρίσκεται στην Αθήνα, επί των οδών Αθηνάς 57, Σοφοκλέους και Αρμοδίου, απέναντι από τη Βαρβάκειο Αγορά. Πρόκειται για ένα από τα πιο γνωστά διατηρητέα ακίνητα της οδού Αθηνάς, συνολικής επιφάνειας άνω των 2.600 τ.μ., που συνδέεται ιδιοκτησιακά με το Μπάγκειο Ιδρυμα και παραμένει κενό τα τελευταία χρόνια έχοντας υποστεί τις συνέπειες των προηγούμενων ετών -ιδίως πριν από την άνθηση του αθηναϊκού τουρισμού- από την υποβάθμιση της ευρύτερης περιοχής. Τώρα και μετά το ναυάγιο της αξιοποίησης σε συνεργασία και με τον Δήμο Αθηναίων, είναι η πρώτη φορά που οι προοπτικές να αποκτήσει και πάλι ζωή το εμβληματικό διατηρητέο είναι περισσότερες, εφόσον δοθεί και το πράσινο φως από το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων. Σημειώνεται εδώ ότι το πενταώροφο κτίριο στον αριθμό 57 της οδού Αθηνάς οικοδομήθηκε κατά τον Μεσοπόλεμο και αρχικά στέγαζε το ξενοδοχείο «Ολυμπιάς», αποτελώντας, όπως σχετικά αναφέρει η «Αρχαιολογία της Πόλης των Αθηνών», χαρακτηριστικό δείγμα ενός μεταβατικού μοντερνισμού, σε αφαιρετικό μορφολογικό ύφος, διανθισμένο με νεοβυζαντινά στοιχεία.

Η Αγορά Μοδιάνο στη Θεσσαλονίκη

Στη συμπρωτεύουσα το 2020 θα αποτελέσει χρονιά-ορόσημο για ένα από τα πιο ενδιαφέροντα projects. Εχει ξεκινήσει ήδη εδώ κι ενάμιση χρόνο, από το καλοκαίρι του 2017, από τότε που το ΤΑΙΠΕΔ προχώρησε στη συμφωνία με την One Outlet (με βασικούς μετόχους τους ομίλους Φάις με 65% και Notos Com) για το 43,6% της Αγοράς Μοδιάνο, διατηρητέας και ως προς τη χρήση ως παραδοσιακής αγοράς τροφίμων.

Το επενδυτικό σχήμα, πέραν των επιμέρους συμφωνιών που έχει συνάψει με τους λοιπούς ιδιοκτήτες αποκτώντας πλέον την πλειοψηφία, προχωρά όλο αυτό το διάστημα με τη δύσκολη διαδικασία των αδειοδοτήσεων, που απαιτεί επιπλέον εγκρίσεις λόγω του διατηρητέου χαρακτήρα του ακινήτου, με στόχο οι εργασίες ανακαίνισης να ξεκινήσουν εντός του πρώτου εξαμήνου του έτους, ακόμη και μέσα στην άνοιξη. Λίγο πριν από την εκπνοή του 2018, στο τέλος Δεκεμβρίου, το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων γνωμοδότησε ομόφωνα θετικά, εγκρίνοντας, κατά τις πληροφορίες, την αρχιτεκτονική μελέτη «αποκατάστασης και ανάδειξης της χαρακτηρισμένης ως ιστορικό διατηρητέο μνημείο Αγοράς Μοδιάνο, επί των οδών Ερμού και Βασ. Ηρακλείου στη Θεσσαλονίκη» και εκπληρώνοντας έτσι μία από τις βασικές προϋποθέσεις ώστε να προχωρήσουν οι αδειοδοτήσεις και να ξεκινήσει η μεγάλη επένδυση των 5 εκατ. ευρώ για την ανακαίνιση της ιστορικής Μοδιάνο. Οι επενδυτές θα ήθελαν ιδανικά η αγορά να λειτουργήσει έως το Πάσχα του 2020, αναδεικνύοντας περαιτέρω το κέντρο της συμπρωτεύουσας για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της.

ΣΧΟΛΙΑ (1)

Πωπω

Αμάν πια, όλα γύρω από το φαγητό. Κάποτε θεωρούσαμε επιτυχία ως χώρα να έχουμε επιστήμονες, εφευρέτες, μαθητές και αθλητές να διαφημίζουν τα επιτεύγματα τους στο εξωτερικό. Σήμερα θεωρούμε επιτυχία και sex appeal το κάθε μάγειρα που έχει 200 τατουάζ και φτιάχνει μακαρόνια με κιμά διαίτης.

Γ.Π 1950

Ο κ. Μπαρμπαλιάς δεν ήταν αρχιτέκτονας. Μη γράφετε ανακρίβειες. Ευχαριστω

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

travelles

Η τάση για ταξίδια στην Ευρώπη παρουσιάζει άνοδο, με την χώρα μας να χάνει σημαντικό μερίδιο από την αγορά, προκαλώντας ανησυχία για τον τουρισμό στην Ελλάδα που δείχνει να μένει πίσω και να απειλείται από την Τουρκία

67
aqua-vista01

Η Aqua Vista Hotels καινοτομεί και εισάγει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στον κλάδο της φιλοξενίας, δίνοντας τη δυνατότητα  στους επισκέπτες της να περιηγηθούν στα ξενοδοχεία της μέσω Εικονικής Πραγματικότητας (VR).

tourrm

Το πέρασμα από το αεροδρόμιο μπορεί να αποδειχτεί το πιο δύσκολο μέρος ενός ταξιδιού. Ατελείωτες ουρές στους ελέγχους ασφαλείας, χαμένες αποσκευές και πολλές άλλες εξαντλητικές διαδικασίες. Το Travel+Leisure κατέγραψε επτά περιστατικά όπου κάποιος σε κάποιο αεροδρόμιο έκανε στ’ αλήθεια μεγάλη γκάφα. Άλλωστε, όπως σημειώνει η συντάκτρια, όλοι κάνουμε λάθη...