Ζήστε τη μαγεία των Χριστουγέννων στο νέο Flagship Store της Toys-Shop στην Αριστοτέλους
Χανιά: Επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου μέσα από τον θεματικό τουρισμό
Χανιά: Επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου μέσα από τον θεματικό τουρισμό
Η ανάπτυξη μορφών του θεματικού τουρισμού όπως ο αθλητικός και ο γαστρονομικός τουρισμός και η αύξηση της προσέλευσης τουριστών υψηλής ποιότητας αποτελούν την βασική φιλοσοφία και τον «κορμό» του 2022
H επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, η ανάπτυξη μορφών του θεματικού τουρισμού όπως ο αθλητικός και ο γαστρονομικός τουρισμός και η αύξηση της προσέλευσης τουριστών υψηλής ποιότητας αποτελούν την βασική φιλοσοφία και τον «κορμό» του προγράμματος τουριστικής προβολής του δήμου Χανίων για το 2022.
Το πρόγραμμα βασίζεται σε 11 βασικούς άξονες το περιεχόμενο των οποίων παρουσιάζει το ΑΠΕ -ΜΠΕ και όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η εισήγηση της επιτροπής τουρισμού του δήμου που υπογράφει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Νεκτάριος Ψαρουδάκης, «τα Χανιά είναι ένας από τους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς σε παγκόσμιο επίπεδο καθώς διαθέτει ένα μοναδικό φυσικό περιβάλλον, αρχαιολογικούς χώρους, αξιοθέατα και μουσεία, πολιτιστική παράδοση, μοναδική γαστρονομία και παραλίες ιδιαίτερου φυσικού κάλλους. Η διατήρηση του τουριστικού προϊόντος των Χανίων στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων των τουριστών επιβάλλει τον σχεδιασμό κατάλληλων ενεργειών. Βασικός στόχος του προγράμματος τουριστικής προβολής του Δήμου Χανίων είναι να αναδειχθεί με ολοκληρωμένο τρόπο ο τουριστικός πλούτος του τόπου».
Τι δείχνει έρευνα για τον τουρισμό στα Χανιά
Σημαντικά ευρήματα έρευνας, που διεξήχθη από το Παρατηρητήριο Τουρισμού Δυτικής Κρήτης , το Μ.Α.Ι.Χ. και την Περιφέρεια Κρήτης, δείχνουν ότι 6 στους 10 τουρίστες που ταξίδεψαν στο αεροδρόμιο Χανίων ήταν ηλικίας έως 34 ετών και ότι υπήρξε αυξημένη ζήτηση για εξειδικευμένες παροχές και εγκαταστάσεις καθώς και για προσωποποιημένα προϊόντα και υπηρεσίες.
Σύμφωνα με την πρόταση τουριστικής προβολής, «στην προσπάθεια χάραξης στρατηγικής για τον τουρισμό θα πρέπει να ληφθούν υπόψη τα ανωτέρω συμπεράσματα αλλά και η διεθνώς διαμορφωμένη τάση ότι η αύξηση των τουριστών επιτυγχάνεται με τους κάτωθι τρεις τρόπους: α) με την προσέλκυση επισκεπτών με διαφορετικό προφίλ β) με την προσφορά νέων τουριστικών προϊόντων γ) με την προσθήκη νέων αγορών-χωρών προέλευσης».
Αθλητικός τουρισμός
Ο αθλητικός τουρισμός αποτελεί μία από τις πιο γρήγορα αναπτυσσόμενες μορφές τουρισμού παγκοσμίως.
Σύμφωνα με διεθνείς οργανισμούς, το 25% των τουριστών κάνει σπορ στις διακοπές ενώ ο αθλητικός τουρισμός είναι υπεύθυνος για 220 εκατομμύρια διεθνείς αφίξεις παγκοσμίως, δεδομένου ότι έχει 12μηνη διάρκεια. Στην Ελλάδα προσελκύει το 10% των συνολικών αφίξεων. Προτείνεται για το Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής του δήμου, ο σχεδιασμός ενεργειών για την ανάπτυξη του αθλητικού τουρισμού όπως για παράδειγμα η προβολή μεγάλων αθλητικών διοργανώσεων, που πραγματοποιούνται ή δύναται να πραγματοποιηθούν στον δήμο Χανίων άλλες χρονικές περιόδους πλην της θερινής. Στόχος είναι η προσέλκυση αθλητικών τουριστών, που χωρίζονται σε τρεις μεγάλες κατηγορίες: Σε αυτούς, των οποίων η συμμετοχή σε αθλητικές εκδηλώσεις αποτελεί τον πρωταρχικό σκοπό του ταξιδιού (primary sports tourists) και που αποτελούν τη μεγαλύτερη δύναμη της αγοράς του αθλητικού τουρισμού. Στους αθλητές υψηλού επιπέδου αλλά και στους θεατές, οι οποίοι ταξιδεύουν για να συμμετέχουν στις αθλητικές διοργανώσεις (π.χ. WORLD ATHLETICS CONTINENTAL TOURS-Διοργάνωση Βενιζέλεια—Χανιά). Τέλος, αναμφίβολα στους κλασικούς επισκέπτες, οι οποίοι ασχολούνται με αθλητικές δραστηριότητες μόνο για την εμπειρία της δραστηριότητας και οι οποίοι έλκονται από θέλγητρα συνδεόμενα με τη φύση όπως καταδύσεις, ιστιοπλοΐα, περιπατητικές διαδρομές σε φαράγγια και βουνά. Επίσης, προτείνεται η ένταξη δράσεων στήριξης και προβολής των παραδοσιακών κρητικών προϊόντων, υποστήριξης τοπικών αγροδιατροφικών συστημάτων και η διασύνδεσή τους με αναβαθμισμένες υπηρεσίες τουρισμού και εστίασης.
Γαστρονομικός τουρισμός
Σύμφωνα με πρόσφατα συμπεράσματα από την Ομάδα Εργασίας Γαστρονομικού Τουρισμού, η οποία συστάθηκε τον Απρίλιο του 2020 και η οποία αποτελείται από εκπροσώπους του υπουργείου Τουρισμού, του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κοινωνικών εταίρων και επαγγελματικών φορέων, οι τουρίστες δαπανούν το 1/3 των εξόδων του ταξιδιού τους για τη γαστρονομία είτε για να απολαύσουν αυθεντικές γευστικές εμπειρίες ως καταναλωτές είτε ως τουρίστες ειδικών γαστρονομικών ενδιαφερόντων. Ο γαστρονομικός τουρισμός αποτελώντας έναν αναπτυσσόμενο μοχλό οικονομικής ανάπτυξης μπορεί να στηρίξει το πρωτογενή τομέα παραγωγής και τα κρητικά παραδοσιακά προϊόντα, διαδραματίζοντας καταλυτικό ρόλο στην ευρύτερη ενδυνάμωση της εξωστρέφειας της τοπικής οικονομίας. Στον δήμο Χανίων, δεδομένων των γεωγραφικών προϋποθέσεων (θάλασσα, βουνά, φαράγγια) σε συνδυασμό με τις ήπιες κλιματολογικές συνθήκες, υπάρχουν οι βάσεις για την ανάπτυξη του γαστρονομικού τουρισμού σε όλη τη διάρκεια του έτους.
Άλλες δράσεις
Στο πρόγραμμα τουριστικής προβολής σημαντική θέση έχουν οι σύγχρονες μορφές τουριστικής προβολής με την ανάπτυξη και ολοκλήρωση της νέας ιστοσελίδας τουρισμού του δήμου Χανίων «chaniatourism.gr», σχεδιασμός μεθόδων μάρκετινγκ και περαιτέρω αξιοποίηση των social media που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη προώθηση του τουριστικού προϊόντος στο διαδίκτυο. Μια ακόμα παράμετρος είναι η διαφήμιση μέσω της δημιουργίας έντυπου και ψηφιακού υλικού.
Περιέχονται ακόμα δράσεις εκπαίδευσης και σεμιναρίων σε εργαζόμενους του τουρισμού. Η διεξαγωγή ερευνών και μελετών για νέες στρατηγικές μάρκετινγκ, η διοργάνωση συνεδρίων κυρίως σε περιόδους μη αιχμής, η διοργάνωση εκδηλώσεων και φεστιβάλ σε 12μηνη βάση, ξεναγήσεις και σχεδιασμός βιωματικών tours , η οργανωμένη πληροφορική σήμανση αξιοθέατων και μνημείων του δήμου, η φιλοξενία τουριστικών παραγόντων και δημοσιογράφων και η συμμετοχή και παρουσία σε τουριστικές εκθέσεις.
Το πρόγραμμα βασίζεται σε 11 βασικούς άξονες το περιεχόμενο των οποίων παρουσιάζει το ΑΠΕ -ΜΠΕ και όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η εισήγηση της επιτροπής τουρισμού του δήμου που υπογράφει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Νεκτάριος Ψαρουδάκης, «τα Χανιά είναι ένας από τους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς σε παγκόσμιο επίπεδο καθώς διαθέτει ένα μοναδικό φυσικό περιβάλλον, αρχαιολογικούς χώρους, αξιοθέατα και μουσεία, πολιτιστική παράδοση, μοναδική γαστρονομία και παραλίες ιδιαίτερου φυσικού κάλλους. Η διατήρηση του τουριστικού προϊόντος των Χανίων στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων των τουριστών επιβάλλει τον σχεδιασμό κατάλληλων ενεργειών. Βασικός στόχος του προγράμματος τουριστικής προβολής του Δήμου Χανίων είναι να αναδειχθεί με ολοκληρωμένο τρόπο ο τουριστικός πλούτος του τόπου».
Τι δείχνει έρευνα για τον τουρισμό στα Χανιά
Σημαντικά ευρήματα έρευνας, που διεξήχθη από το Παρατηρητήριο Τουρισμού Δυτικής Κρήτης , το Μ.Α.Ι.Χ. και την Περιφέρεια Κρήτης, δείχνουν ότι 6 στους 10 τουρίστες που ταξίδεψαν στο αεροδρόμιο Χανίων ήταν ηλικίας έως 34 ετών και ότι υπήρξε αυξημένη ζήτηση για εξειδικευμένες παροχές και εγκαταστάσεις καθώς και για προσωποποιημένα προϊόντα και υπηρεσίες.
Σύμφωνα με την πρόταση τουριστικής προβολής, «στην προσπάθεια χάραξης στρατηγικής για τον τουρισμό θα πρέπει να ληφθούν υπόψη τα ανωτέρω συμπεράσματα αλλά και η διεθνώς διαμορφωμένη τάση ότι η αύξηση των τουριστών επιτυγχάνεται με τους κάτωθι τρεις τρόπους: α) με την προσέλκυση επισκεπτών με διαφορετικό προφίλ β) με την προσφορά νέων τουριστικών προϊόντων γ) με την προσθήκη νέων αγορών-χωρών προέλευσης».
Αθλητικός τουρισμός
Ο αθλητικός τουρισμός αποτελεί μία από τις πιο γρήγορα αναπτυσσόμενες μορφές τουρισμού παγκοσμίως.
Σύμφωνα με διεθνείς οργανισμούς, το 25% των τουριστών κάνει σπορ στις διακοπές ενώ ο αθλητικός τουρισμός είναι υπεύθυνος για 220 εκατομμύρια διεθνείς αφίξεις παγκοσμίως, δεδομένου ότι έχει 12μηνη διάρκεια. Στην Ελλάδα προσελκύει το 10% των συνολικών αφίξεων. Προτείνεται για το Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής του δήμου, ο σχεδιασμός ενεργειών για την ανάπτυξη του αθλητικού τουρισμού όπως για παράδειγμα η προβολή μεγάλων αθλητικών διοργανώσεων, που πραγματοποιούνται ή δύναται να πραγματοποιηθούν στον δήμο Χανίων άλλες χρονικές περιόδους πλην της θερινής. Στόχος είναι η προσέλκυση αθλητικών τουριστών, που χωρίζονται σε τρεις μεγάλες κατηγορίες: Σε αυτούς, των οποίων η συμμετοχή σε αθλητικές εκδηλώσεις αποτελεί τον πρωταρχικό σκοπό του ταξιδιού (primary sports tourists) και που αποτελούν τη μεγαλύτερη δύναμη της αγοράς του αθλητικού τουρισμού. Στους αθλητές υψηλού επιπέδου αλλά και στους θεατές, οι οποίοι ταξιδεύουν για να συμμετέχουν στις αθλητικές διοργανώσεις (π.χ. WORLD ATHLETICS CONTINENTAL TOURS-Διοργάνωση Βενιζέλεια—Χανιά). Τέλος, αναμφίβολα στους κλασικούς επισκέπτες, οι οποίοι ασχολούνται με αθλητικές δραστηριότητες μόνο για την εμπειρία της δραστηριότητας και οι οποίοι έλκονται από θέλγητρα συνδεόμενα με τη φύση όπως καταδύσεις, ιστιοπλοΐα, περιπατητικές διαδρομές σε φαράγγια και βουνά. Επίσης, προτείνεται η ένταξη δράσεων στήριξης και προβολής των παραδοσιακών κρητικών προϊόντων, υποστήριξης τοπικών αγροδιατροφικών συστημάτων και η διασύνδεσή τους με αναβαθμισμένες υπηρεσίες τουρισμού και εστίασης.
Γαστρονομικός τουρισμός
Σύμφωνα με πρόσφατα συμπεράσματα από την Ομάδα Εργασίας Γαστρονομικού Τουρισμού, η οποία συστάθηκε τον Απρίλιο του 2020 και η οποία αποτελείται από εκπροσώπους του υπουργείου Τουρισμού, του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κοινωνικών εταίρων και επαγγελματικών φορέων, οι τουρίστες δαπανούν το 1/3 των εξόδων του ταξιδιού τους για τη γαστρονομία είτε για να απολαύσουν αυθεντικές γευστικές εμπειρίες ως καταναλωτές είτε ως τουρίστες ειδικών γαστρονομικών ενδιαφερόντων. Ο γαστρονομικός τουρισμός αποτελώντας έναν αναπτυσσόμενο μοχλό οικονομικής ανάπτυξης μπορεί να στηρίξει το πρωτογενή τομέα παραγωγής και τα κρητικά παραδοσιακά προϊόντα, διαδραματίζοντας καταλυτικό ρόλο στην ευρύτερη ενδυνάμωση της εξωστρέφειας της τοπικής οικονομίας. Στον δήμο Χανίων, δεδομένων των γεωγραφικών προϋποθέσεων (θάλασσα, βουνά, φαράγγια) σε συνδυασμό με τις ήπιες κλιματολογικές συνθήκες, υπάρχουν οι βάσεις για την ανάπτυξη του γαστρονομικού τουρισμού σε όλη τη διάρκεια του έτους.
Άλλες δράσεις
Στο πρόγραμμα τουριστικής προβολής σημαντική θέση έχουν οι σύγχρονες μορφές τουριστικής προβολής με την ανάπτυξη και ολοκλήρωση της νέας ιστοσελίδας τουρισμού του δήμου Χανίων «chaniatourism.gr», σχεδιασμός μεθόδων μάρκετινγκ και περαιτέρω αξιοποίηση των social media που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη προώθηση του τουριστικού προϊόντος στο διαδίκτυο. Μια ακόμα παράμετρος είναι η διαφήμιση μέσω της δημιουργίας έντυπου και ψηφιακού υλικού.
Περιέχονται ακόμα δράσεις εκπαίδευσης και σεμιναρίων σε εργαζόμενους του τουρισμού. Η διεξαγωγή ερευνών και μελετών για νέες στρατηγικές μάρκετινγκ, η διοργάνωση συνεδρίων κυρίως σε περιόδους μη αιχμής, η διοργάνωση εκδηλώσεων και φεστιβάλ σε 12μηνη βάση, ξεναγήσεις και σχεδιασμός βιωματικών tours , η οργανωμένη πληροφορική σήμανση αξιοθέατων και μνημείων του δήμου, η φιλοξενία τουριστικών παραγόντων και δημοσιογράφων και η συμμετοχή και παρουσία σε τουριστικές εκθέσεις.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα