Η Κομισιόν επέβαλε πρόστιμο 1,49 δισ. ευρώ στην Google

20298449

Οι Βρυξέλλες κατηγορούν την Google για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης – Αιτία του προστίμου είναι το διαφημιστικό τμήμα της AdSense

Νέα «καμπάνα», την τρίτη μέσα σε λιγότερο από δύο χρόνια, επέβαλλε στην Google η Κομισιόν, που κατηγορεί τον τεχνολογικό κολοσσό για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης σε μια υπόθεση που αφορά το διαφημιστικό της τμήμα AdSense.

Αυτή τη φορά το πρόστιμο ορίστηκε στο 1,49 δισ. ευρώ, ποσό μικρότερο από τις προηγούμενες κυρώσεις.

Σύμφωνα με την Κομισιόν, το τελευταίο πρόστιμο αφορά την AdSense. Η Google κατηγορείται ότι επέβαλε έναν αριθμό περιοριστικών όρων στα συμβόλαια που συνήψε με τρίτους διαδικτυακούς ιστοτόπους (όπως οι διαδικτυακοί έμποροι λιανικής ή οι εφημερίδες), εμποδίζοντας τους ανταγωνιστές της από το να τοποθετούν συναφείς διαφημίσεις στους ιστοτόπους αυτούς.

Η Ευρωπαία Επίτροπος Ανταγωνισμού Μαργκρέτε Βεστάγκερ, σε ανακοίνωσή της, έκανε λόγο για «παράνομες πρακτικές» που παραβιάζουν τους κανόνες της Κομισιόν στον ανταγωνισμό.

«Λόγω της συμπεριφοράς αυτής, που διήρκεσε δέκα και πλέον χρόνια, οι άλλες εταιρίες έχασαν τη δυνατότητα αντιμετώπισης του ανταγωνισμού στη βάση της αξίας τους (...) και οι καταναλωτές στερήθηκαν τα οφέλη του ανταγωνισμού», πρόσθεσε η Ευρωπαία Επίτροπος.

Οι δύο προηγούμενες «καμπάνες» στην Google

Τον Ιούλιο του 2018, η Google κλήθηκε να πληρώσει 4,34 δισ. ευρώ, ποσό-ρεκόρ για τον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό, για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης του Android, του δωρεάν συστήματος επεξεργασίας για έξυπνα κινητά τηλέφωνα (smartphones), προκειμένου να εδραιώσει την υπεροχή της υπηρεσίας της για διαδικτυακή αναζήτηση.

Έναν χρόνο νωρίτερα, στις 27 Ιουνίου 2017, ο όμιλος του Μάουντεϊν Βιου είχε καταδικαστεί στην καταβολή προστίμου 2,42 δισεκ. ευρώ για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης στην αναζήτηση στο διαδίκτυο με την εύνοια που παρείχε στην «Google Shopping», που συγκρίνει τιμές, σε βάρος ανταγωνιστικών υπηρεσιών.

Η Google άσκησε έφεση στις δύο αποφάσεις ενώπιον του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου στο Λουξεμβούργο.

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

fort01

Οπως αποδείχτηκε και όπως αναμενόταν, το προσωρινό μπλακ-άουτ του Fortnite ήταν ένα διαφημιστικό τρικ. Ενα κόλπο του μάρκετινγκ, εξαιρετικά επιτυχημένο, αφού εξασφάλισε κολοσσιαία και εντελώς ανέξοδη διαφήμιση σε ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι το οποίο βρίσκεται ούτως ή άλλως στην κορυφή της δημοφιλίας παγκοσμίως

9
twitter

Το μεγαλύτερο πρόβλημα, σύμφωνα με το Down Detector, εντοπίστηκε σε Ηνωμένες Πολιτείες και Ηνωμένο Βασίλειο, το απόγευμα της Τρίτης - Αναφορές και στην Ελλάδα - Επανήλθε η κανονική λειτουργία έπειτα από 20, περίπου, λεπτά

kvan12

Πέντε επιστήμονες της ΙΒΜ, σε επιστημονική δημοσίευσή τους, χαρακτηρίζουν ως υπερβολές τους ισχυρισμούς της Google ότι το κβαντικό σύστημα της έχει ανώτερη ισχύ κάθε συμβατικού υπολογιστή