Το τέλος των ταξιτζήδων; 5.000 ταξί χωρίς οδηγό στους δρόμους του Λονδίνου το 2021

roxbotica

Μεγάλα πρότζεκτ από τεράστιες αυτοκινητοβιομηχανίες για αυτόνομα συμβατικά αυτοκίνητα μέσα στην επόμενη 10ετία

Drones για διασκέδαση και κατασκοπία... Αεροπλάνα που πετούν μόνα τους και βομβαρδίζουν εχθρικούς στόχους με ακρίβεια εκατοστών... Λεωφορεία της γραμμής που κυκλοφορούν αυτόνομα... Ρομπότ που κατασκευάζουν από καρφίτσες, μέχρι αυτοκίνητα... Τώρα, και αυτοκίνητα που έχουν κατασκευαστεί από ρομπότ και θα κυκλοφορούν δίχως οδηγό στους δρόμους. Να το πάμε ακόμη πιο... κάτω; Ένας στόλος από 5.000 «μαύρα» ταξί, τα οποία θα είναι αυτόνομα και που ετοιμάζονται να κατακλύσουν τους δρόμους του Λονδίνου, το αργότερο έως το 2.021.

Ο κόσμος αλλάζει δραματικά. Η νέα εποχή φαίνεται να «χρειάζεται» ολοένα και λιγότερο τον άνθρωπο. Τουλάχιστον οι εργασίες που απαιτούν σωματική δουλειά, δείχνουν να οδεύουν προς τον αφανισμό. Ολόκληρες επαγγελματικές ομάδες, όπως στην περίπτωσή μας οι οδηγοί ταξί, θα βρεθούν αντιμέτωποι με την ασταμάτητη τεχνολογία. Αν θα εξαφανιστούν ή όχι; Η εξέλιξη δείχνει να μην σταματά. Να «σαρώνει» τα πάντα στο όνομα της «καλύτερης ζωής», παρασύροντας όσους δεν πρόβλεψαν, ή δεν πρόλαβαν να αλλάξουν.

Η εταιρεία Addison Lee Group, σε συνεργασία με τον στρατηγικό της επενδυτή Oxbotica, που ειδικεύεται σην ανάπτυξη προηγμένων τεχνολογιών, ανακοίνωσαν ότι είναι έτοιμες να «ρίξουν» τουλάχιστον 5.000 μαύρα ταξί χωρίς οδηγό στην πρωτεύουσα της Βρετανίας. Το πλάνο θα μπορεί να έχει εφαρμοστεί πλήρως έως το 2021, ανοίγοντας την πόρτα σε μία νέα εποχή, καθώς «τα επόμενα δέκα χρόνια, στους δρόμους θα υπάρχουν κυρίως αυτόνομα αυτοκίνητα, σε όλον τον κόσμο».

Η Oxbotica δεν είναι μία οποιαδήποτε εταιρεία, καθώς έχει εμπλακεί και στο σχέδιο αποστολής και ελέγχου του αμαξιδίου που έστειλε η διαστημική υπηρεσία για την εξερεύνηση και την ανάλυση της ατμόσφαιρας και της χημικής σύστασης του εδάφους στον πλανήτη Άρη.

Ανάλογο πλάνο, για συμβατικά αυτοκίνητα, έχουν αρχίσει να δοκιμάζουν μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Nissan, η Ford, και η Jaguar Land Rover. Η νέα εποχή πλησιάζει με μεγάλη ταχύτητα. Επαγγέλματα θα χαθούν, ζωές θα αλλάξουν και ο κόσμος θα γίνει πιο... αυτόνομος, αλλά με... λιγότερο άνθρωπο!

ΣΧΟΛΙΑ (6)

Manos

Δε θέλω να το παίξω ξερολας,αλλά το αμφισβητώ όπως νομίζει ο κόσμος.Πιστευω ότι πάντα θα υπάρχει οδηγός,αλλά με λιγότερες αρμοδιότητες.Για παράδειγμα τα αεροπλάνα δε χρειάζονται πιλότο πλέον,όμως τον έχουν (κ τα εμπόδια κ οι αστάθμητοι παράγοντες είναι ελάχιστοι στον αέρα).Στα τρένα το ίδιο κ υπάρχουν επίσης μηχανοδηγοί!Νομιζω λοιπόν ότι η αυτόνομη οδήγηση είναι το αυριο, αλλά πάντα με οδηγό

George

Ο "αυτόματος πιλότος" των αεροπλάνων είναι τεχνολογικά πολύ πίσω κι ας υπάρχει δεκαετίες τώρα. Δεν μπορεί ούτε να παρκάρει το αεροπλάνο σε μια πίστα που είναι πρακτικά άδεια. Το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να κρατήσει μια σταθερή πορεία σε ένα περιβάλλον, που όπως είπες, δεν υπάρχουν φυσικά ή τεχνητά εμπόδια. Για τα αυτοκίνητα έχουν σχεδιαστεί εδώ και χρόνια τα 5 στάδια αυτόνομης οδήγησης. Είμαστε ήδη στο 2,5 που είναι απλώς επαυξημένη υποβοήθηση με υπό συνθήκες αυτόνομη οδήγηση υπό την αυστηρή επίβλεψη κι επαγρύπνηση του οδηγού όμως καθώς οι συνθήκες είναι ευμετάβλητες. Από το στάδιο 3 αρχίζει η μερική αυτονομία με παρουσία οδηγού υποχρεωτική. Στο στάδιο 4 θα είναι προαιρετική και στο στάδιο 5 απλώς δεν θα υπάρχει καθόλου οδηγός, ούτε καν χειριστήρια στο αυτοκίνητο. Οπότε είναι απλώς θέμα χρόνου. Οι αποφάσεις έχουν παρθεί. Το ότι θα είναι ασφαλέστερα τα οχήματα είναι δεδομένο. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι για έναν πολύ καλό και προσεκτικό οδηγό θα μειωθούν οι πιθανότητες ατυχήματος όταν δεν θα οδηγεί αυτός αλλά το όχημα. Μπορεί και να αυξηθούν. Αυτοί που παίρνουν τις αποφάσεις κοιτάνε τους μέσους όρους ατυχημάτων όμως που θα έχουν μειωθεί κατά 90%.

Πάνος

Η ταριφονοοτροπία δεν αλλάζει ούτε με την τεχνητή νοημοσύνη, τα ίδια θα κάνουν και τα αυτόνομα ταξί.

George

ΟΚ, θα γίνει κι αυτό. Επειδή όμως τα αυτόνομα οχήματα συνδυάζονται ιδανικά με την ηλεκτροκίνηση ενώ απεχθάνονται τους θερμικούς κινητήρες και τα κιβώτια ταχυτήτων, θα πρέπει πρώτα να περάσουμε από αυτό το στάδιο. Φυσικά, στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες περνάνε ήδη. Εμείς, θα πάρουμε σειρά αμέσως μετά τις χώρες της κεντρικής Αφρικής.

Θραξ

στην ελλαδα της πρωτοποριας δεν υπαρχει περιπτωση να ευδοκιμησει κατι τετοιο........η κιτρινη φυλη θ τα αποτελειωσει........κι ο υπουργος ταξι καλα θα ξανει να βαλει λιγο μυαλο στα αγγλακια.......εδω η κιτρινη φυλη δεν σηκωνει τετοια....τα σπαει και ριχνει ξυλο!!!

Λούλης

Μακάρι να είχαμε μόνο άμαξες και πέτρινα σπίτια. Θα είχαμε ακόμη περισσότερους τουρίστες. Χίλιες φορές όλα να είναι φτωχά, παραδοσιακά και γραφικά γύρω σου! Η εξέλιξη είναι αυτή που στο τέλος θα φέρει τους πολέμους και την καταστροφή του πλανήτη.

George

Οι τουρίστες δεν θα μπορούσαν να έρθουν από όλον τον πλανήτη, όπως έρχονται σήμερα, αν υπήρχαν μόνο άμαξες. Αν εννοείς να είχαμε εμείς μόνο άμαξες και να ήμασταν κάτι σαν την Κούβα, πάλι δεν θα γλίτωνε ο πλανήτης. Δεν φταίει η εξέλιξη πάντως, αλλά η εύκολη κονόμα χωρίς κανόνες για τα δεινά.

Planet

Ξεκόλα με το μίσος σου για σκληρά εργαζόμενους ανθρώπους και δες τι θα κάνεις όταν η ανεργία χτυπήσει και την δική σου πόρτα.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

mobile_eu

Οι κλήσεις θα κοστίζουν 19 λεπτά το λεπτό, ενώ τα μηνύματα 6 λεπτά το ένα - Οι νέες τιμολογήσεις θα τεθούν σε ισχύ από τις 15 Μαΐου του 2019 - Ανάπτυξη κατάλληλων δικτύων 5G μέχρι το 2020 - Νέο σύστημα προειδοποίησης καταστάσεων έκτακτης ανάγκης