Η Coca-Cola ταυτίζεται διαχρονικά με τα Χριστούγεννα και τις εορτές του νέου έτους και το κάνει πάντοτε μοναδικά. Φέτος το κάνει ακόμη καλύτερα, πραγματοποιώντας με το κατακόκκινο φορτηγό το μεγαλύτερο χριστουγεννιάτικο tour που έγινε ποτέ στην Ελλάδα και μας προσκαλεί να φέρουμε τη μαγεία... στο χωριό μας!
Πώς οι «έξυπνες» τηλεοράσεις μας κατασκοπεύουν
Πώς οι «έξυπνες» τηλεοράσεις μας κατασκοπεύουν
Συλλέγουν στοιχεία από τα προγράμματα που παρακολουθούμε και μετά μας βάζουν σχετικές διαφημίσεις – «Εύκολη» η εγκατάσταση συστημάτων φυσικής παρακολούθησης
Μήπως δεν είναι μόνο «έξυπνες» αλλά είναι και πονηρές; Ο λόγος για τις τηλεοράσεις νέας γενιάς που πραγματικά άλλαξαν μια για πάντα την καθημερινότητά μας. Σχεδόν κάθε σπίτι έχει και από μία και οι περισσότεροι περνούν αρκετή ώρα μπροστά από την οθόνη των λεγόμενων smart tv, δηλαδή τις τηλεοράσεις που συνδέονται με το Διαδίκτυο και διαθέτουν ποικίλες εφαρμογές.
Οι «έξυπνες» τηλεοράσεις είναι συγχρόνως και «πονηρές», καθώς σύμφωνα με τα Νέα, συλλέγουν πληροφορίες για τους χρήστες και τις αποστέλλουν στους κατασκευαστές. Πως γίνεται όμως αυτό; Από τα προγράμματα που παρακολουθούν οι χρήστες, μέχρι και τα αρχεία που έχουν αποθηκευθεί σε USB που συνδέονται με την τηλεόραση.
Οι ειδικοί, σύμφωνα με το ρεπορτάζ των Νέων, επισημαίνουν πως η εγκατάσταση συστημάτων φυσικής παρακολούθησης είναι πολύ εύκολη, με αποτέλεσμα όχι μόνο να βλέπουμε εμείς τηλεόραση αλλά και αυτή με τη σειρά της να βλέπει εμάς!
Μάλιστα, πριν από λίγες ημέρες ο βρετανός ειδικός σε θέματα πληροφορικής, Τζέισον Χάντλει, ανακάλυψε ότι η τηλεόραση επίπεδης οθόνης LG που αγόρασε το καλοκαίρι, τον... παρακολουθούσε. Αυτό που του κίνησε την περιέργεια ήταν όταν η αρχική οθόνη άρχισε να προβάλει συγκεκριμένες διαφημίσεις, όπως για αυτοκίνητα και κύβους μαγειρικής, οι οποίες ήταν βασισμένες στα τηλεοπτικά προγράμματα που μόλις είχε παρακολουθήσει.
Μετά από αυτό ο Χάντλει αποφάσισε να καταγράψει τα δεδομένα που έστελνε και λάμβανε η συσκευή, χρησιμοποιώντας τον φορητό του ηλεκτρονικό υπολογιστή ως «μεσολαβητή» μεταξύ της «έξυπνης» τηλεόρασής του και της σύνδεσης που είχε στο Διαδίκτυο. Έτσι, ανακάλυψε πως οι πληροφορίες για κάθε πρόγραμμα που παρακολουθούσε καταγράφονταν, αλλά και κάθε πλήκτρο που πατούσε στο τηλεχειριστήριο. Στη συνέχεια όλα αυτά τα στοιχεία αποστέλλονταν στην έδρα της LG στη Νότια Κορέα!
Μεταξύ των δεδομένων που έστελνε η τηλεόραση του Χάντλει στους κατασκευαστές περιλαμβάνονταν τα περιεχόμενα της ιδιωτικής βιντεοθήκης του, ακόμη και το βίντεο που είχε τραβήξει από οικογενειακές γιορτές με τη σύζυγο και τα δύο μικρά παιδιά του. Το πιο ανησυχητικό είναι ότι η συσκευή συνέχισε να στέλνει τις πληροφορίες αυτές ακόμη και όταν ο χρήστης επέλεξε από το μενού ότι δεν επιθυμεί η τηλεοράσή του να συλλέγει δεδομένα. Αξίζει να σημειωθεί πως η λειτουργία αυτή ήταν ενεργοποιημένη από προεπιλογή, δίχως την έγκριση του χρήστη.
Οι «έξυπνες» τηλεοράσεις είναι συγχρόνως και «πονηρές», καθώς σύμφωνα με τα Νέα, συλλέγουν πληροφορίες για τους χρήστες και τις αποστέλλουν στους κατασκευαστές. Πως γίνεται όμως αυτό; Από τα προγράμματα που παρακολουθούν οι χρήστες, μέχρι και τα αρχεία που έχουν αποθηκευθεί σε USB που συνδέονται με την τηλεόραση.
Οι ειδικοί, σύμφωνα με το ρεπορτάζ των Νέων, επισημαίνουν πως η εγκατάσταση συστημάτων φυσικής παρακολούθησης είναι πολύ εύκολη, με αποτέλεσμα όχι μόνο να βλέπουμε εμείς τηλεόραση αλλά και αυτή με τη σειρά της να βλέπει εμάς!
Μάλιστα, πριν από λίγες ημέρες ο βρετανός ειδικός σε θέματα πληροφορικής, Τζέισον Χάντλει, ανακάλυψε ότι η τηλεόραση επίπεδης οθόνης LG που αγόρασε το καλοκαίρι, τον... παρακολουθούσε. Αυτό που του κίνησε την περιέργεια ήταν όταν η αρχική οθόνη άρχισε να προβάλει συγκεκριμένες διαφημίσεις, όπως για αυτοκίνητα και κύβους μαγειρικής, οι οποίες ήταν βασισμένες στα τηλεοπτικά προγράμματα που μόλις είχε παρακολουθήσει.
Μετά από αυτό ο Χάντλει αποφάσισε να καταγράψει τα δεδομένα που έστελνε και λάμβανε η συσκευή, χρησιμοποιώντας τον φορητό του ηλεκτρονικό υπολογιστή ως «μεσολαβητή» μεταξύ της «έξυπνης» τηλεόρασής του και της σύνδεσης που είχε στο Διαδίκτυο. Έτσι, ανακάλυψε πως οι πληροφορίες για κάθε πρόγραμμα που παρακολουθούσε καταγράφονταν, αλλά και κάθε πλήκτρο που πατούσε στο τηλεχειριστήριο. Στη συνέχεια όλα αυτά τα στοιχεία αποστέλλονταν στην έδρα της LG στη Νότια Κορέα!
Μεταξύ των δεδομένων που έστελνε η τηλεόραση του Χάντλει στους κατασκευαστές περιλαμβάνονταν τα περιεχόμενα της ιδιωτικής βιντεοθήκης του, ακόμη και το βίντεο που είχε τραβήξει από οικογενειακές γιορτές με τη σύζυγο και τα δύο μικρά παιδιά του. Το πιο ανησυχητικό είναι ότι η συσκευή συνέχισε να στέλνει τις πληροφορίες αυτές ακόμη και όταν ο χρήστης επέλεξε από το μενού ότι δεν επιθυμεί η τηλεοράσή του να συλλέγει δεδομένα. Αξίζει να σημειωθεί πως η λειτουργία αυτή ήταν ενεργοποιημένη από προεπιλογή, δίχως την έγκριση του χρήστη.
«Η καλύτερη διαφημιστική εμπειρία που ονειρευτήκατε ποτέ»...
Η ιστορία του βρετανού Τζέισον Χάντλει έφερε στο φως ένα ολόκληρο κύκλωμα παρακολούθησης.
Η ίδια η LG σε βίντεο προς τους πελάτες της, ανέφερε πως οι πληροφορίες που αλιεύουν οι τηλεοπτικές της συσκευές για τις συνήθειες των κατόχων τους, χρησιμοποιούνται για την παροχή «της καλύτερης διαφημιστικής εμπειρίας που ονειρευτήκατε ποτέ». Με άλλα λόγια ο νοτιοκορεάτικος τεχνολογικός κολοσσός παραδέχτηκε πως παρακολουθούσε τους πελάτες του!
«Η προστασία της ιδωτικότητας των πελατών μας είναι υψίστης προτεραιότητας», υποστηρίζει ωστόσο η LG, αφαιρώντας την ίδια στιγμή και το επίμαχο βίντεο από τον ιστότοπό της.
Όμως ήταν αργά, καθώς το θέμα είχε πάρει ήδη μεγάλες διαστάσεις με τα βρετανικά ΜΜΕ να στρέφουν τα βέλη τους στην νοτιοκορεατική εταιρεία. Τελικά η LG παραδέχτηκε το γεγονός που αποκάλυψε ο Χάντλει και υποστήριξε πως θα εκδώσει μια ενημέρωση στο λογισμικό των τηλεοράσεών της ώστε να διορθωθεί το πρόβλημα που έχει προκύψει.
Το σκάνδαλο όμως προκάλεσε των παρέμβαση της βρετανικής Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, η οποία διεξάγει κατεπείγουσα έρευνα.
Αργότερα προέκυψε ότι οι κονσόλες της Playstation της Sony συλλέγουν και αυτές με τη σειρά τους δεδομένα από κάθε δίσκο Blue-ray που αναπαράγουν. Την ίδια στιγμή αρκετοί ήταν αυτοί που εξέφρασαν τον φόβο πως ανάλογες πρακτικές ακολουθούνται και από άλλους κατασκευαστές έξυπνων συσκευών.
«Τσουνάμι» αποκαλύψεων
Μετά τις τεράστιες διαστάσεις που πήρε η υπόθεση με τον Χάντλει, πρόσφατα ένας προγραμματιστής υπολογιστών από τη Μάλτα, ο Λουίτζι Οριέμα, απέδειξε ότι είναι πανεύκολο να παραβιαστούν διάφοροι τύπο «έξυπνων» τηλεοράσεων και της Samsung. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα Νέα, μπαίνοντας μέω Ίντερνετ ήταν σε θέση να τις ελέγξει. Ειδικότερα, τις ανοιγόκλεινε και μπορούσε να δει όλα τα δεδομένα για τις τηλεοπτικές συνήθειες του χρήστη.
Όμως και άλλοι ειδικοί σαν τον Οριέμα ανακάλυψαν ότι μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση στις κάμερες που είναι ενσωματωμένες στις «έξυπνες» τηλεοράσεις και να έχουν έτσι ένα σύστημα ασφαλείας, αλλά και να κατασκοπεύουν άλλους χρήστες!
Ένας από αυτούς, ο Κερτ Στάμπεργκερ, συνεχίζουν τα Νέα, στέλεχος της εταιρείας ασφάλειας υπολογιστών, Mocana, ο οποίος έκαν μια σειρά από «δοκιμές διείσδυσης» σε τέτοιες συσκευές, ανέφερε: «Όχι μόνο ήμαστε σε θέση να δούμε τι προγράμματα βλέπει κάποιος, αλλά μπορούσαμε μα εγκαταστήσουμε λογισμικό παρακολούθησης που θα μας επέτρεπε, αν υπήρχε βιντεοκάμερα, να δούμε μέσα από αυτή τους ανθρώπους δίχως να ενεργοποιηθεί το λαμπάκι του “on”».
Όμως αυτή η γνώση έχει φτάσει και σε συμμορίες που δρουν κυρίως στην ανατολική Ευρώπη και στη Ρωσία, οι οποίες χρησιμοποιούν τα λεγόμενα «προγράμματα εξόρυξης δεδομένων» ψάχνοντας έτσι στο Διαδίκτυο για έξυπνες τηλεοράσεις, οι κάτοχοι των οποίων έχουν καταχωρήσει τα στοιχεία της πιστωτικής τους κάρτας...
Η ιστορία του βρετανού Τζέισον Χάντλει έφερε στο φως ένα ολόκληρο κύκλωμα παρακολούθησης.
Η ίδια η LG σε βίντεο προς τους πελάτες της, ανέφερε πως οι πληροφορίες που αλιεύουν οι τηλεοπτικές της συσκευές για τις συνήθειες των κατόχων τους, χρησιμοποιούνται για την παροχή «της καλύτερης διαφημιστικής εμπειρίας που ονειρευτήκατε ποτέ». Με άλλα λόγια ο νοτιοκορεάτικος τεχνολογικός κολοσσός παραδέχτηκε πως παρακολουθούσε τους πελάτες του!
«Η προστασία της ιδωτικότητας των πελατών μας είναι υψίστης προτεραιότητας», υποστηρίζει ωστόσο η LG, αφαιρώντας την ίδια στιγμή και το επίμαχο βίντεο από τον ιστότοπό της.
Όμως ήταν αργά, καθώς το θέμα είχε πάρει ήδη μεγάλες διαστάσεις με τα βρετανικά ΜΜΕ να στρέφουν τα βέλη τους στην νοτιοκορεατική εταιρεία. Τελικά η LG παραδέχτηκε το γεγονός που αποκάλυψε ο Χάντλει και υποστήριξε πως θα εκδώσει μια ενημέρωση στο λογισμικό των τηλεοράσεών της ώστε να διορθωθεί το πρόβλημα που έχει προκύψει.
Το σκάνδαλο όμως προκάλεσε των παρέμβαση της βρετανικής Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, η οποία διεξάγει κατεπείγουσα έρευνα.
Αργότερα προέκυψε ότι οι κονσόλες της Playstation της Sony συλλέγουν και αυτές με τη σειρά τους δεδομένα από κάθε δίσκο Blue-ray που αναπαράγουν. Την ίδια στιγμή αρκετοί ήταν αυτοί που εξέφρασαν τον φόβο πως ανάλογες πρακτικές ακολουθούνται και από άλλους κατασκευαστές έξυπνων συσκευών.
«Τσουνάμι» αποκαλύψεων
Μετά τις τεράστιες διαστάσεις που πήρε η υπόθεση με τον Χάντλει, πρόσφατα ένας προγραμματιστής υπολογιστών από τη Μάλτα, ο Λουίτζι Οριέμα, απέδειξε ότι είναι πανεύκολο να παραβιαστούν διάφοροι τύπο «έξυπνων» τηλεοράσεων και της Samsung. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα Νέα, μπαίνοντας μέω Ίντερνετ ήταν σε θέση να τις ελέγξει. Ειδικότερα, τις ανοιγόκλεινε και μπορούσε να δει όλα τα δεδομένα για τις τηλεοπτικές συνήθειες του χρήστη.
Όμως και άλλοι ειδικοί σαν τον Οριέμα ανακάλυψαν ότι μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση στις κάμερες που είναι ενσωματωμένες στις «έξυπνες» τηλεοράσεις και να έχουν έτσι ένα σύστημα ασφαλείας, αλλά και να κατασκοπεύουν άλλους χρήστες!
Ένας από αυτούς, ο Κερτ Στάμπεργκερ, συνεχίζουν τα Νέα, στέλεχος της εταιρείας ασφάλειας υπολογιστών, Mocana, ο οποίος έκαν μια σειρά από «δοκιμές διείσδυσης» σε τέτοιες συσκευές, ανέφερε: «Όχι μόνο ήμαστε σε θέση να δούμε τι προγράμματα βλέπει κάποιος, αλλά μπορούσαμε μα εγκαταστήσουμε λογισμικό παρακολούθησης που θα μας επέτρεπε, αν υπήρχε βιντεοκάμερα, να δούμε μέσα από αυτή τους ανθρώπους δίχως να ενεργοποιηθεί το λαμπάκι του “on”».
Όμως αυτή η γνώση έχει φτάσει και σε συμμορίες που δρουν κυρίως στην ανατολική Ευρώπη και στη Ρωσία, οι οποίες χρησιμοποιούν τα λεγόμενα «προγράμματα εξόρυξης δεδομένων» ψάχνοντας έτσι στο Διαδίκτυο για έξυπνες τηλεοράσεις, οι κάτοχοι των οποίων έχουν καταχωρήσει τα στοιχεία της πιστωτικής τους κάρτας...
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα