Ζήστε τη μαγεία των Χριστουγέννων στο νέο Flagship Store της Toys-Shop στην Αριστοτέλους
Θεανώ Πετρίδου:Το ελληνικό design ευωδιάζει θάλασσα
Θεανώ Πετρίδου:Το ελληνικό design ευωδιάζει θάλασσα
Η αγάπη της Θεανώς Πετρίδου για το φρέσκο ψαράκι τής χάρισε την έμπνευση για μια σειρά άκρως θαλασσινή. Μαζί με την ομάδα We Design σχεδίασε τσάντες και παρεό που παραπέμπουν στην κλασική χάρτινη συσκευασία του ψαρά
Είναι μια ομάδα τριών δημιουργών που παρά την κρίση εμπνέεται, σχεδιάζει και κυκλοφορεί προϊόντα τα οποία γίνονται θέμα συζήτησης. Η εταιρεία We Design απαρτίζεται από τη γραφίστρια Θεανώ Πετρίδου, τον αρχιτέκτονα Φίλιππο Φωτιάδη και τον βιομηχανικό σχεδιαστή Στέργιο Φωτιάδη. «Γνωριστήκαμε πριν από πολλά χρόνια κάνοντας διακοπές στην Πάτμο», αφηγείται η μοναδική κυρία της παρέας ξετυλίγοντας το κουβάρι της κοινής τους ιστορίας, και συνεχίζει: «Για χρόνια ολόκληρα κάναμε παρέα και δεν είχαμε καμία απολύτως επαγγελματική σχέση. Κάποια στιγμή μάς δόθηκε μια αφορμή συνεργασίας και είπαμε “γιατί όχι; Ας το κάνουμε μόνιμο”. Μετά από μία εβδομάδα είχαμε ανοίξει το δικό μας γραφείο».
Η Θεανώ, ο Φίλιππος και ο Στέργιος δηλώνουν χιουμορίστες, λάτρεις της Ελλάδας και των τουριστικών κλισέ της και φυσικά αμετανόητοι καλλιτέχνες. «Σχεδιάζουμε αντικείμενα τα οποία διαφημίζουν την Ελλάδα ξεφεύγοντας από τις κλασικές φόρμες.
Μας αρέσει, για παράδειγμα, που φέτος βγάλαμε μια σειρά η οποία έχει την ονομασία ‘‘Greece Revisited’’ και προβάλλει την άλλη όψη της χώρας μας. Σχεδιάσαμε τσάντες και παρεό που ονομάζονται ‘‘Greeks’’ και κοσμούνται από προσωπικότητες όπως ο Χατζιδάκις και ο Καβάφης, αλλά και κλασικές ελληνικές φιγούρες όπως ο παπάς ή ο γέροντας καβάλα σ’ ένα γαϊδουράκι. Τα αντικείμενά μας, ως επί το πλείστον, είναι διακοσμητικά αλλά και χρηστικά προκειμένου να αντέχουν στον χρόνο», εξηγεί η Θεανώ Πετρίδου, η οποία παραδέχεται ότι η οικονομική κρίση όχι μόνο δεν τους τρομάζει, αλλά αποτελεί και μια πρώτης τάξεως αφορμή για επιχειρηματικά ξεκινήματα. «Πολλοί ήταν εκείνοι που πιθανότατα μας είδαν περίεργα όταν ξεκινούσαμε την προσπάθειά μας. Δεν μας ενδιέφερε, όμως. Διαθέταμε όραμα, είχαμε όρεξη και μια διαφορετική οπτική απέναντι στα πράγματα. Συναντηθήκαμε για να κάνουμε την τρέλα μας επάγγελμα και να περνάμε καλά. Η κρίση αποτελεί για μας έναυσμα, όχι τροχοπέδη».
Η ομάδα δημιουργεί από χάρτινα σπιτάκια για παιδιά μέχρι σερβίτσια και έπιπλα. Η Θεανώ δίνει τη δική της εξήγηση για την έμπνευσή τους: «Το θέμα είναι να υπάρχει καλή πρώτη ύλη, χρηστικότητα και φαντασία. Την αφορμή για δημιουργία μπορεί να μας τη δώσει οτιδήποτε. Από μια φωτογραφία έως ένα απλό διαφημιστικό. Μαζεύουμε στο γραφείο οτιδήποτε μπορεί να χωρέσει ο ανθρώπινος νους και σε ανύποπτο χρόνο έρχεται και η έμπνευση. Το καλό με εμάς είναι ότι είμαστε λίγο πολύ συμπληρωματικοί». Δεν πρόλαβαν καλά-καλά να λανσάρουν τη φετινή τους σειρά και αμέσως δέχτηκαν τις καλύτερες κριτικές από τον εγχώριο και τον ξένο Τύπο. «Ο κόσμος είναι ανοιχτός σε νέες ιδέες, καθώς φαίνεται βαλτωμένος στη δύναμη της συνήθειας που έχει κατακλύσει τα πάντα πια», τονίζει η Θεανώ. «To θέμα είναι να υπάρχει χιούμορ και ρομαντισμός στα πράγματα - και φαντασία. Το παλιό μεταλλικό χωνί με το οποίο βάζαμε το λάδι στα μπουκάλια το μετατρέψαμε σε κεραμική κανάτα, ενώ βγάλαμε μια σειρά από πιάτα και μπολ στα οποία ένα κοριτσάκι κάνει βουτιά πότε στα κεφτεδάκια και πότε στα ντολμαδάκια, αγαπημένες ελληνικές γεύσεις. Πόσοι άλλωστε δεν έχουμε κάνει τέτοιες επιδρομές κατά το παρελθόν;» αναρωτιέται χαμογελώντας.
Η Ελλάδα του σήμερα, μιας χώρας που αναγεννάται μέσα από δυσκολίες, αποτελεί για τους We Design τη μεγαλύτερη πηγή έμπνευσης. Η Θεανώ Πετρίδου παραδέχεται ότι η πατρίδα μας, ακόμη και σε μια γκρίζα οικονομική συγκυρία, παραμένει εξαιρετικά δημοφιλής προορισμός για τους ξένους: «Στα νησιά τα προϊόντα μας γίνονται ανάρπαστα. Το ίδιο και στο εξωτερικό. Χαιρόμαστε κάθε φορά που διαπιστώνουμε από το e-shop μας ότι δημιουργίες μας πήραν τον δρόμο της ξενιτιάς. Οπως επίσης χαιρόμαστε όταν λαμβάνουμε παραγγελίες από καταστήματα του εξωτερικού, λόγου χάρη από το Λονδίνο. Κατά βάθος με την τρέλα και τη δημιουργία μας προσφέρουμε στους απανταχού fan της Ελλάδας μια άλλη οπτική για τη χώρα μας. Πιο ευχάριστη, πιο λειτουργική, πιο σύγχρονη. Η Ελλάδα δεν είναι μόνο κομπολόγια, ταγάρια και χειροποίητα τσαρούχια. Είναι πάνω απ’ όλα μια χώρα υψηλής αισθητικής». Κομμάτια της σειράς Greece Revisited φεύγουν σαν ζεστά ψωμάκια δείχνοντας τα δόντια τους στα πατροπαράδοτα και πολλές φορές κακοφτιαγμένα τσολιαδάκια.
Η Θεανώ, ο Φίλιππος και ο Στέργιος δηλώνουν χιουμορίστες, λάτρεις της Ελλάδας και των τουριστικών κλισέ της και φυσικά αμετανόητοι καλλιτέχνες. «Σχεδιάζουμε αντικείμενα τα οποία διαφημίζουν την Ελλάδα ξεφεύγοντας από τις κλασικές φόρμες.
Μας αρέσει, για παράδειγμα, που φέτος βγάλαμε μια σειρά η οποία έχει την ονομασία ‘‘Greece Revisited’’ και προβάλλει την άλλη όψη της χώρας μας. Σχεδιάσαμε τσάντες και παρεό που ονομάζονται ‘‘Greeks’’ και κοσμούνται από προσωπικότητες όπως ο Χατζιδάκις και ο Καβάφης, αλλά και κλασικές ελληνικές φιγούρες όπως ο παπάς ή ο γέροντας καβάλα σ’ ένα γαϊδουράκι. Τα αντικείμενά μας, ως επί το πλείστον, είναι διακοσμητικά αλλά και χρηστικά προκειμένου να αντέχουν στον χρόνο», εξηγεί η Θεανώ Πετρίδου, η οποία παραδέχεται ότι η οικονομική κρίση όχι μόνο δεν τους τρομάζει, αλλά αποτελεί και μια πρώτης τάξεως αφορμή για επιχειρηματικά ξεκινήματα. «Πολλοί ήταν εκείνοι που πιθανότατα μας είδαν περίεργα όταν ξεκινούσαμε την προσπάθειά μας. Δεν μας ενδιέφερε, όμως. Διαθέταμε όραμα, είχαμε όρεξη και μια διαφορετική οπτική απέναντι στα πράγματα. Συναντηθήκαμε για να κάνουμε την τρέλα μας επάγγελμα και να περνάμε καλά. Η κρίση αποτελεί για μας έναυσμα, όχι τροχοπέδη».
Η ομάδα δημιουργεί από χάρτινα σπιτάκια για παιδιά μέχρι σερβίτσια και έπιπλα. Η Θεανώ δίνει τη δική της εξήγηση για την έμπνευσή τους: «Το θέμα είναι να υπάρχει καλή πρώτη ύλη, χρηστικότητα και φαντασία. Την αφορμή για δημιουργία μπορεί να μας τη δώσει οτιδήποτε. Από μια φωτογραφία έως ένα απλό διαφημιστικό. Μαζεύουμε στο γραφείο οτιδήποτε μπορεί να χωρέσει ο ανθρώπινος νους και σε ανύποπτο χρόνο έρχεται και η έμπνευση. Το καλό με εμάς είναι ότι είμαστε λίγο πολύ συμπληρωματικοί». Δεν πρόλαβαν καλά-καλά να λανσάρουν τη φετινή τους σειρά και αμέσως δέχτηκαν τις καλύτερες κριτικές από τον εγχώριο και τον ξένο Τύπο. «Ο κόσμος είναι ανοιχτός σε νέες ιδέες, καθώς φαίνεται βαλτωμένος στη δύναμη της συνήθειας που έχει κατακλύσει τα πάντα πια», τονίζει η Θεανώ. «To θέμα είναι να υπάρχει χιούμορ και ρομαντισμός στα πράγματα - και φαντασία. Το παλιό μεταλλικό χωνί με το οποίο βάζαμε το λάδι στα μπουκάλια το μετατρέψαμε σε κεραμική κανάτα, ενώ βγάλαμε μια σειρά από πιάτα και μπολ στα οποία ένα κοριτσάκι κάνει βουτιά πότε στα κεφτεδάκια και πότε στα ντολμαδάκια, αγαπημένες ελληνικές γεύσεις. Πόσοι άλλωστε δεν έχουμε κάνει τέτοιες επιδρομές κατά το παρελθόν;» αναρωτιέται χαμογελώντας.
Οχι μόνο πατροπαράδοτα τσολιαδάκια
Η Ελλάδα του σήμερα, μιας χώρας που αναγεννάται μέσα από δυσκολίες, αποτελεί για τους We Design τη μεγαλύτερη πηγή έμπνευσης. Η Θεανώ Πετρίδου παραδέχεται ότι η πατρίδα μας, ακόμη και σε μια γκρίζα οικονομική συγκυρία, παραμένει εξαιρετικά δημοφιλής προορισμός για τους ξένους: «Στα νησιά τα προϊόντα μας γίνονται ανάρπαστα. Το ίδιο και στο εξωτερικό. Χαιρόμαστε κάθε φορά που διαπιστώνουμε από το e-shop μας ότι δημιουργίες μας πήραν τον δρόμο της ξενιτιάς. Οπως επίσης χαιρόμαστε όταν λαμβάνουμε παραγγελίες από καταστήματα του εξωτερικού, λόγου χάρη από το Λονδίνο. Κατά βάθος με την τρέλα και τη δημιουργία μας προσφέρουμε στους απανταχού fan της Ελλάδας μια άλλη οπτική για τη χώρα μας. Πιο ευχάριστη, πιο λειτουργική, πιο σύγχρονη. Η Ελλάδα δεν είναι μόνο κομπολόγια, ταγάρια και χειροποίητα τσαρούχια. Είναι πάνω απ’ όλα μια χώρα υψηλής αισθητικής». Κομμάτια της σειράς Greece Revisited φεύγουν σαν ζεστά ψωμάκια δείχνοντας τα δόντια τους στα πατροπαράδοτα και πολλές φορές κακοφτιαγμένα τσολιαδάκια.
Η Θεανώ Πετρίδου, ο Στέργιος και ο Φίλιππος Φωτιάδης θεωρούν τις πωλήσεις που κάνουν στα τουριστικά καταστήματα της Πλάκας πέρα για πέρα κολακευτικές. «Αν καταφέραμε να αλλάξουμε την εικόνα που είχαν για εμάς κάποιοι ξένοι, είμαστε ευτυχείς. Τα θετικά που σου προσφέρει ένας τόπος πρέπει να είσαι σε θέση να τα επιστρέφεις πίσω», λένε. Την ίδια επιτυχία σημείωσε και η σειρά «Ιχθυοπωλείο» με τσάντες και παρεό που παραπέμπουν στην κλασική χάρτινη συσκευασία του ψαρά: «Είχαμε ένα χαρτί από κάποιον ψαρά αφημένο για αρκετούς μήνες στο γραφείο. Την εποχή που προβληματιζόμασταν για το λανσάρισμά μας, το κοιτούσαμε επίμονα μέχρι που σε μια σύσκεψη η ματιά και των τριών μας έμεινε κολλημένη πάνω του. Την επόμενη μέρα πήραμε χαρτί και μολύβι και αρχίσαμε να σχεδιάζουμε έχοντας στον νου μας ατάκες όπως “φρέσκια τσιπούρα αλανιάρα” ή “μπαρμπουνάκι που γυαλίζει το μάτι του και μυρίζει θάλασσα”. Ηταν κατά γενική ομολογία ό,τι πιο επιτυχημένο σχεδιάσαμε για φέτος. Η σειρά ‘‘Ιχθυοπωλείο’’ συνδυάζει την ελληνική καθημερινότητα με την πολυπόθητη καλοκαιρινή ξεγνοιασιά».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα