Ολίβια Χατζηιωάννου: Η Ελληνίδα νίκητρια του μουσικού διαγωνισμός BEAT 100

Ολίβια Χατζηιωάννου: Η Ελληνίδα νίκητρια του μουσικού διαγωνισμός BEAT 100

Το τραγούδι που μάγεψε το Διαδίκτυο Ο διεθνής μουσικός διαγωνισμός BEAT 100 παρουσιάζει καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο, αναδεικνύοντας μόνο τρεις νικητές. Ανάμεσα στους διαγωνιζόμενους, η 24χρονη OH. Το τραγούδι της «Trials» μιλούσε για τα ευνουχισμένα όνειρα της χαμένης γενιάς της οικονομικής ύφεσης. Οι χρήστες του BEAT 100, με 4.000 ψήφους και 20.000 κλικ, αναδεικνύουν το τραγούδι της πρώτο. Οι έρωτες μπορούν να περιμένουν και ένα μαγικό μουσικό ταξίδι ξεκινα για τη νεαρή δημιουργό.

Ολίβια Χατζηιωάννου: Η Ελληνίδα νίκητρια του μουσικού διαγωνισμός BEAT 100
Η OH είναι η Ολίβια Χατζηιωάννου. Ελληνοαμερικανίδα τραγουδίστρια, στιχουργός, συνθέτρια, μουσικός, που μοιράζει το χρόνο της ανάμεσα στην Αθήνα και τη Νέα Υόρκη. «Μεγάλωσα στην Αθήνα, αλλά έζησα στη Δράμα και τη Σαμοθράκη, αφού ο πατέρας μου, Ιορδάνης Χατζηιωάννου, είναι καθηγητής χημείας κι έτσι μετακινούμασταν αρκετά. Επίσης, είναι μουσικός και είχε δημιουργήσει το πρώτο λάτιν συγκρότημα στην Ελλάδα, τους Raza De Cobre, με συνεργασίες με τον Γιώργο Νταλάρα και τον Μίμη Πλέσσα, τον Κώστα Χατζή, τον Κώστα Μπίγαλη και το διεθνώς αναγνωρισμένο Al Di Meola. Η μητέρα μου είναι η Τίμα Βλαστού (προγραμματίστρια web και συγγραφέας), εγγονή του Σόλωνα Bλαστού, εκδότη της πρώτης ελληνοαμερικανικής εφημερίδας, Atlantis, και γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη, όπου έχουμε οικογένεια και σπίτι. Στα 5 μου χρόνια οι γονείς μου χώρισαν. Μετακομίσαμε στην Αθήνα. Για τα επόμενα χρόνια βρισκόμουν μεταξύ Αθήνας και Νέας Υόρκης. Το 2012 εγκατασταθήκαμε μόνιμα στην Ελλάδα, αλλά και πάλι μέσα σε ένα χρόνο αλλάξαμε τέσσερα σπίτια και αντίστοιχες περιοχές. Άμα έχει δει κανείς την ταινία Chocolat, θα καταλάβει. Στην ταινία, όποτε φύσαγε βοριάς, οι πρωταγωνιστές ήξεραν ότι ήταν ώρα να μετακινηθούν. Έτσι κάναμε κι εμείς για να επιβιώσουμε». Ανάμεσα σε δύο πατρίδες, μεγαλωμένη από οικογένεια με έντονες καλλιτεχνικές ανησυχίες, η Ολίβια έχει από μικρή το σπέρμα της δημιουργίας. «Μεγάλωσα σε μουσική οικογένεια και σε περιβάλλον όπου με περιέβαλλαν διεθνείς και Έλληνες μουσικοί. Δεν είχα άλλη επιλογή από το να ακολουθήσω κι εγώ αυτό το δρόμο. Για ένα διάστημα, έκανα μαθήματα κιθάρας και βιολιού, αλλά μετά συνέχισα μόνη μου. Πραγματικά μου αρέσουν όλα τα όργανα κι αυτό με ώθησε να μάθω τόσα διαφορετικά πράγματα. Αυτό, φυσικά, με βοηθάει στη σύνθεση».



H Ολίβια δεν θέλησε να χτυπήσει τις πόρτες των δισκογραφικών εταιρειών. «Υπάρχουν πολλά παραδείγματα καλλιτεχνών που εισέρχονται στη μουσική βιομηχανία μέσω Διαδικτύου. Ακόμα και γνωστοί, καθιερωμένοι καλλιτέχνες εγκαταλείπουν τις μεγάλες εταιρείες και κυκλοφορούν τη δουλειά τους μόνο στο Internet. Yπάρχουν πολλές ιστοσελίδες, (Tunecore, iTunes, Spotify κ.λπ.), όπου μπορεί να διανείμει κάποιος τη μουσική του διεθνώς» λέει, συμπληρώνοντας: «Στην πορεία με πλησίασαν δύο δισκογραφικές εταιρείες. Όμως τα μικρά γράμματα στους όρους του συμβολαίου με απέτρεψαν από τη συνεργασία. Στην ουσία, οι εταιρείες χρηματοδοτούν την προσπάθεια των νέων καλλιτεχνών, αλλά κάποια στιγμή, όπως είναι επόμενο, θα θελήσουν αυτά τα χρήματα πίσω. Αυτό μπορεί να παγιδεύσει, όμως, τον καλλιτέχνη για χρόνια και να του στερήσει την ευελιξία του».

Η ίδια καθαρότητα σκέψης χαρακτηρίζει και τη δουλειά της. «Στο άλμπουμ SleepingWorld, ο ήχος και οι στίχοι είναι μια αντανάκλαση του πώς αντιλαμβάνομαι προσωπικά την καθημερινή ζωή και την ανθρώπινη φύση. Δεν έχω αγαπημένο κομμάτι, δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάποιο. Το καθένα μού προκαλεί διαφορετική αντίδραση».
Κλείσιμο



Το άλμπουμ της, ένα «πειραματικό άλμπουμ», όπως το αποκαλεί, μια μείξη πολλών progressive rock genres, βγήκε απευθείας στο Διαδίκτυο. «Προς μεγάλη μου έκπληξη, έγινε δεκτό στη διεθνή ιστοσελίδα Prog Archives μαζί με ονόματα όπως Pink Floyd, Porcupine Tree, Genesis, Flower Kings και Dream Theater, παρόλο που ήταν η πρώτη δισκογραφική μου εμφάνιση. Ήταν σημαντικό κατόρθωμα για εμένα».

Οι πειραματισμοί στον παγκόσμιο ιστό είναι δημιουργικοί. Μπορούν να καλύψουν, όμως, τα προς το ζην; «Όταν κυκλοφορείς ένα άλμπουμ διαδικτυακά και κάνει καλό ξεκίνημα, τους πρώτους μήνες κερδίζεις κάποιο εισόδημα. Είναι, όμως, θέμα χρόνου να αρχίσει ο κόσμος να το κατεβάζει παράνομα από διάφορες ιστοσελίδες (torrent). Τους πρώτους μήνες κυκλοφορίας του άλμπουμ μου, είχα αρκετές πωλήσεις, αφού παίχτηκε σε ραδιοφωνικούς σταθμούς και στο Internet. Πέντε μήνες αργότερα, όμως, ανακαλύψαμε ότι το άλμπουμ είχε “κατεβαστεί” πάνω από 85.000 φορές μέσω torrent sites. Άμα τα βάλει κανείς κάτω, με χρέωση γύρω στα 6 δολάρια το άλμπουμ, καταλαβαίνει ότι το ποσό που χάθηκε δεν είναι αμελητέο».



Η σύγχρονη ελληνική μουσική σκηνή αποδεικνύεται πολύ δυναμική. Νέα ονόματα εκθρονίζουν τα παλιά, το νέο ρεύμα, με την Ελεωνόρα Ζουγανέλη, την Μποφίλιου, τον Μαραβέγια, τη Μόνικα ή τους Keep Sheley in Athens, φαίνεται να συγκεντρώνει την προτίμηση του κοινού και όχι μόνο του νεανικού. Εκείνη έχει χώρο σε αυτή τη ζωηρή, δραστήρια κυψέλη; «Σίγουρα, είναι στα άμεσα σχέδια. Το νέο μου άλμπουμ, synEmotion, άλλωστε, κυκλοφορεί αυτό το μήνα κι έτσι θα έχω περισσότερο υλικό για κάποια εμφάνιση. Αυτό το διάστημα είμαι στη διαδικασία σχηματισμού της μπάντας μου».

Διαβάστε περισσότερα στο PEOPLE που κυκλοφορεί μαζί με το ΘΕΜΑ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης