Το fēnix 8 της Garmin είναι το απόλυτο εργαλείο που θα σε βοηθήσει να ανταπεξέλθεις στην πολυάσχολη και απαιτητική καθημερινότητά σου.
Oι VIP καπεταναίοι και οι στραβοτιμονιές του τέως
Oι VIP καπεταναίοι και οι στραβοτιμονιές του τέως
Εφοπλιστές, επιχειρηματίες, Ολυμπιονίκες, σχεδιαστές μόδας, ακόμη και ο τέως βασιλιάς Κωνσταντίνος συμμετείχαν στο καθιερωμένο πλέον Spetses Classic Yacht Race, έναν αγώνα-γιορτή για κλασικά ξύλινα σκαριά που εντυπωσίασαν, αλλά και… συγκρούστηκαν μεταξύ τους
Ξύλινες καλλονές, κατασκευασμένες κατά το πλείστον στα καρνάγια της περιοχής, έπεσαν στη θάλασσα το τριήμερο 13-16 Ιουνίου, γεμίζοντας τα νερά των Σπετσών με χρώματα και άμιλλα. Ο αγώνας Spetses Classic Yacht Race που διοργανώθηκε για τρίτη συνεχόμενη χρονιά από τον Ναυτικό Ομιλο Ελλάδος και τον Δήμο Σπετσών ήταν μια καλή αφορμή για να ξαναβρεθούν οι λάτρεις των κλασικών σκαριών. Οι δαντελωτές ακτές των Σπετσών και της Πελοποννήσου γέμισαν από πανέμορφα παραδοσιακά καΐκια και ιστιοπλοϊκά, όλα πραγματικά κομψοτεχνήματα, που με τα χρωματιστά πανιά τους -φουσκωμένα από τον ευνοϊκό άνεμο- έσκιζαν με θαυμαστή χάρη τα νερά του Αργοσαρωνικού.
Με το σλόγκαν «κάθε φέτος και καλύτερα», 65 σκάφη και 400 μέλη πληρωμάτων αναμετρήθηκαν μεταξύ τους, υπακούοντας πιστά στους άγραφους κανόνες του ευ αγωνίζεσθαι και προσελκύοντας τα φλας και το ενδιαφέρον του παγκόσμιου Τύπου.
Η λίστα με τους συμμετέχοντες διέθετε το δικό της ξεχωριστό ενδιαφέρον: ο Ανδρέας Μαρτίνος περίμενε με ανυπομονησία τους αγώνες, αφού σε αυτούς θα καθέλκυε το ολοκαίνουριο σκάφος του, ονόματι «Carina», με το οποίο κέρδισε αναμφισβήτητα τις εντυπώσεις. Από τη βεράντα του υπέροχου ξενοδοχείου «Poseidonion» μέλη της οικογένειας Μαρτίνου παρακολουθούσαν με ενθουσιασμό την προσπάθεια, που ήδη φαινόταν να αποδίδει καρπούς. Στην κατηγορία «Spirit of Tradition» συναντήσαμε δύο ακόμη γνωστούς κυβερνήτες: τον επιχειρηματία Γιώργο Κόβα, ο οποίος αναδείχτηκε νικητής με σκάφος που διαθέτει το όνομά της κόρης του («Ιsabella»), και τον εφοπλιστή Λεωνίδα Πολέμη, ο οποίος χόρεψε για ακόμη μία φορά σε ρυθμούς ναυτοσύνης με το πανέμορφο «Bolero» του. Ο Στρατής Ανδρεάδης κέρδισε τη δεύτερη θέση με το γνωστό πια «Glaramara», ενώ είχε έναν επιπλέον λόγο να χαίρεται: στους συγκεκριμένους αγώνες όλοι κρατούσαν τις salty bags τις οποίες εμπνεύστηκε ο ίδιος μαζί με την παρέα του και είναι κατασκευασμένες από ανακυκλωμένα υφάσματα πανιών.
Παρά το ταλέντο των πέντε καταξιωμένων ιστιοπλόων, η ατυχία δεν έλειψε: τη δεύτερη ημέρα η «Αφρόεσσα» εμβόλισε το παραδοσιακό ξύλινο σκάφος «Ενα» του Λυκούργου Ορνεράκη, με αποτέλεσμα να αποκλειστεί από τη συγκεκριμένη ιστιοδρομία. Παρ’ όλα αυτά, οι Ολυμπιονίκες αντιμετώπισαν το συμβάν με νηφαλιότητα - άλλωστε στις απονομές που ακολούθησαν αποζημιώθηκαν δεόντως. Μια επιτροπή κυριών αποτελούμενη από τις Ηρώ Κόβα, Αννα Ανδρεάδη, Μάουζι Τσαλδάρη, Αλεξάνδρα Τσουκαλά και Δέσποινα Γερουλάνου βράβευσε τη συγκεκριμένη ομάδα ως την καλύτερη εμφάνιση πληρώματος καϊκιού.
Με το σλόγκαν «κάθε φέτος και καλύτερα», 65 σκάφη και 400 μέλη πληρωμάτων αναμετρήθηκαν μεταξύ τους, υπακούοντας πιστά στους άγραφους κανόνες του ευ αγωνίζεσθαι και προσελκύοντας τα φλας και το ενδιαφέρον του παγκόσμιου Τύπου.
Η λίστα με τους συμμετέχοντες διέθετε το δικό της ξεχωριστό ενδιαφέρον: ο Ανδρέας Μαρτίνος περίμενε με ανυπομονησία τους αγώνες, αφού σε αυτούς θα καθέλκυε το ολοκαίνουριο σκάφος του, ονόματι «Carina», με το οποίο κέρδισε αναμφισβήτητα τις εντυπώσεις. Από τη βεράντα του υπέροχου ξενοδοχείου «Poseidonion» μέλη της οικογένειας Μαρτίνου παρακολουθούσαν με ενθουσιασμό την προσπάθεια, που ήδη φαινόταν να αποδίδει καρπούς. Στην κατηγορία «Spirit of Tradition» συναντήσαμε δύο ακόμη γνωστούς κυβερνήτες: τον επιχειρηματία Γιώργο Κόβα, ο οποίος αναδείχτηκε νικητής με σκάφος που διαθέτει το όνομά της κόρης του («Ιsabella»), και τον εφοπλιστή Λεωνίδα Πολέμη, ο οποίος χόρεψε για ακόμη μία φορά σε ρυθμούς ναυτοσύνης με το πανέμορφο «Bolero» του. Ο Στρατής Ανδρεάδης κέρδισε τη δεύτερη θέση με το γνωστό πια «Glaramara», ενώ είχε έναν επιπλέον λόγο να χαίρεται: στους συγκεκριμένους αγώνες όλοι κρατούσαν τις salty bags τις οποίες εμπνεύστηκε ο ίδιος μαζί με την παρέα του και είναι κατασκευασμένες από ανακυκλωμένα υφάσματα πανιών.
Το ατύχημα του τέως, οι Κινέζοι δημοσιογράφοι και το dress code «Κριθαριώτης»
Το πλήρωμα που μονοπώλησε το ενδιαφέρον του κοινού ήταν αυτό της «Αφρόεσσας», που ναυπηγήθηκε το 2006 στην Κοιλάδα από ντόπιους τεχνίτες και είχε για κυβερνήτη τον τέως βασιλιά Κωνσταντίνο. Ο μοναδικός γαλαζοαίματος που συμμετείχε στη διοργάνωση είχε την έμπνευση να καλέσει στους συγκεκριμένους αγώνες στο σκάφος του κι άλλους τέσσερις Ολυμπιονίκες: τους Οδυσσέα Εσκιτζόγλου και Γιώργο Ζαΐμη, οι οποίοι στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Ρώμης το 1960 είχαν κατακτήσει μαζί του το χρυσό μετάλλιο, και τις Σοφία Μπεκατώρου και Lijia Xu, που ανέβηκαν στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας και του Λονδίνου αντίστοιχα. Η Κινέζα Lijia Xu εξήγησε στο «thema people» ότι η πρόταση από τον Κωνσταντίνο τής έγινε έναν χρόνο πριν, κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων του Λονδίνου, και εκείνη την αποδέχτηκε με χαρά. «Είναι η πρώτη φορά που βρίσκομαι στην Ελλάδα και είμαι ενθουσιασμένη. Θα ξανάρθω σύντομα για διακοπές». Μάλιστα, μαζί της είχε και ολόκληρο τιμ από Κινέζους δημοσιογράφους που την ακολουθούσαν, οι οποίοι ήταν φιλοξενούμενοι της εταιρείας Folli Follie, η οποία λάνσαρε ειδικά για τους αγώνες και συλλεκτικό ρολόι.Παρά το ταλέντο των πέντε καταξιωμένων ιστιοπλόων, η ατυχία δεν έλειψε: τη δεύτερη ημέρα η «Αφρόεσσα» εμβόλισε το παραδοσιακό ξύλινο σκάφος «Ενα» του Λυκούργου Ορνεράκη, με αποτέλεσμα να αποκλειστεί από τη συγκεκριμένη ιστιοδρομία. Παρ’ όλα αυτά, οι Ολυμπιονίκες αντιμετώπισαν το συμβάν με νηφαλιότητα - άλλωστε στις απονομές που ακολούθησαν αποζημιώθηκαν δεόντως. Μια επιτροπή κυριών αποτελούμενη από τις Ηρώ Κόβα, Αννα Ανδρεάδη, Μάουζι Τσαλδάρη, Αλεξάνδρα Τσουκαλά και Δέσποινα Γερουλάνου βράβευσε τη συγκεκριμένη ομάδα ως την καλύτερη εμφάνιση πληρώματος καϊκιού.
Μοναδικό dress code, ραμμένο μάλιστα sur mesure, είχε το πλήρωμα του σκάφους «Alexandra X», κάτι που είναι λογικό καθώς κυβερνήτης ήταν ο γνωστός γυναικολόγος Στέφανος Χανδακάς, ο οποίος διέθετε για αγωνιστική του παρέα τον μετρ της μόδας Νίκο Κριθαριώτη, στο ατελιέ του οποίου είχαν ραφτεί τα συγκεκριμένα μπλέιζερ. Ο Νίκος, παρά τις φήμες που ακούγονται για την προσωπική του ζωή (τις οποίες και διέψευσε), απόλαυσε τον αγώνα αποκτώντας επιπλέον ένα υπέροχο μπρονζέ χρώμα.
Στα κλασικά σκάφη το «Flamingo» και το «Navisa» (με τους Αντώνη Νικολάρα και Νικόλα Λυκιαρδόπουλο - Περικλή Λίβα αντίστοιχα) κέρδισαν στην κατηγορία τους πρωτιές, αλλά και εντυπώσεις.
Πληρώματα που μόνο αδιάφορο δεν άφησαν το κοινό ήταν αυτό της «Αφροδίτης» με κυβερνήτη τον εφοπλιστή Νίκο Βερνίκο και πλήρωμα τη σύζυγό του Βαρβάρα και τα παιδιά τους, Αλεξία και Σοφία, αλλά και αυτό του «Eliana» της επιχειρηματικής οικογένειας Κοκοτού.
Αλέξης και Χριστόφορος Στράτος αποδείχτηκαν γκραν μετρ στον χειρισμό του ξύλινου τιμονιού, όπως βέβαια και ο γνωστός κοσμηματοπώλης Στέλιος Αθηνιωτάκης - που προτίμησε να κυκλοφορεί με ναυτικό καπέλο ακόμη και εκτός αγώνα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα