Τα ψηλοτάκουνα της κρίσης δια χειρός Manolo
Τα ψηλοτάκουνα της κρίσης δια χειρός Manolo
Μπορεί οικονομικά να πηγαίνουμε από το κακό στο χειρότερο, ωστόσο είναι τελείως διαφορετικό να διανύουμε τους δρόμους της κρίσης με γόβες από τη νέα συλλογή του σχεδιαστή με τίτλο «Greece», η οποία περιλαμβάνει ελληνοπρεπή σχέδια-φετίχ με ονόματα βγαλμένα από την Ελληνική Ιστορία και όχι μόνο
Μπορεί οικονομικά να πηγαίνουμε από το κακό στο χειρότερο, ωστόσο είναι τελείως διαφορετικό να διανύουμε τους δρόμους της κρίσης με γόβες από τη νέα συλλογή του σχεδιαστή με τίτλο «Greece», η οποία περιλαμβάνει ελληνοπρεπή σχέδια-φετίχ με ονόματα βγαλμένα από την Ελληνική Ιστορία και όχι μόνο.
Ο διάσημος σχεδιαστής-γκουρού υποδημάτων που βρέθηκε στο επίκεντρο της ποπ μαζικής υστερίας με την επιτυχία της σειράς «Sex and the City» (αφού τα πανύψηλα τακούνια της Κάρι που όργωναν το Μανχάταν ήταν δικής του υπογραφής) έχρισε την Ελλάδα νέα του μούσα. Ο 67χρονος Manolo Blahnik που, αισθάνεται πολύ νέος για να αποσυρθεί, όπως έχει δηλώσει, είναι εκείνος που έκανε τη Μαντόνα να πει: «Τα παπούτσια του Manolo Blahnik είναι εξίσου απολαυστικά με το σεξ, αλλά διαρκούν περισσότερο»!
Λάτρης της διαχρονικής γυναικείας κομψότητας, σχεδιάζοντας παπούτσια «παλιάς σχολής», ο top designer είναι επίσης γνώστης της Ελληνικής Ιστορίας και Μυθολογίας, κάτι που απέδειξε έμπρακτα. Οταν πριν από έναν χρόνο επισκέφτηκε την ομώνυμη μπουτίκ υποδημάτων στο Κολωνάκι για να υπογράψει προσωπικά τα σχέδια των εγχώριων θαυμαστών του, όλοι είχαν εντυπωσιαστεί με τις ένθερμες αναφορές του στη Μελίνα Μερκούρη και στην ποίηση του Καβάφη.
Η διώροφη μπουτίκ Manolo Blahnik στην οδό Σκουφά, με τον αρχιτεκτονικό συνδυασμό των βιομηχανικών στοιχείων τού σήμερα και του αρχαιοελληνικού ρυθμού τού χτες, ήταν το φόντο των περίτεχνων σχεδίων Manolo, ο οποίος στις ανά τον κόσμο μπουτίκ του φροντίζει η διακόσμηση να δανείζεται στοιχεία της ιστορίας κάθε τόπου. Κατά τη διήμερη περίπου παραμονή του στην Αθήνα, ο διάσημος σχεδιαστής φρόντισε σε αυτό τον ελάχιστο χρόνο να επισκεφθεί ιστορικά μνημεία αλλά και το Νέο Μουσείο Ακρόπολης από το οποίο, όπως δήλωσε, «έμεινε καταγοητευμένος». Η νέα σειρά της συλλογής του με τίτλο «Greece» ήρθε για να αποδείξει του λόγου το αληθές και να προσδώσει «αρχαιοελληνικό πνεύμα» στην ήδη μεγάλη γκάμα σχεδίων by Manolo. Χρώματα, στρογγυλά κοψίματα, δερμάτινες λουρίδες και κουμπώματα είναι η βάση των ελληνικής έμπνευσης σχεδίων αφού, όπως είπε ο ίδιος στο «thema people», «το αρχαίο θέατρο και τα κοστούμια των πρωταγωνιστών, τα εξώκουμπα των παραδοσιακών φορεσιών αλλά και οι κυκλικές γραμμές των αρχαίων αμφιθεάτρων ήταν όσα με ενέπνευσαν».
Ονόματα όπως Anastasia (που είναι και το αγαπημένο του σχεδιαστή), Delivorias, Trikoupis και Dionisia δείχνουν την άμεση συνάφειά τους με τον ελληνικό πολιτισμό. Σπούδασε σκηνογραφία αλλά έγινε σχεδιαστής υποδημάτων χάρη στην προτροπή της Diana Vreeland, διευθύντριας του αμερικανικού περιοδικού «Harper's Bazaar», το 1960, οπότε και συναντήθηκαν, και είναι από τους ελάχιστους που έχουν ταυτίσει τόσο το όνομά τους με το προϊόν τους. Παρά τις κατά καιρούς προτάσεις εξαγοράς από εταιρείες-κολοσσούς της βιομηχανίας της μόδας, όπως ο όμιλος LVMH του Μπερνάρ Ανρό, ο σχεδιαστής γκουρού προτιμά να δουλεύει μόνος. Εχοντας πελάτισσες όλες τις διασημότητες του πλανήτη, από την Τζέρι Χολ, την Τζάκι Ωνάση και την Μπιάνκα Τζάγκερ ως τη Ράκελ Γουέλς, τη Δάφνη Γκίνες και τη Σάρα Τζέσικα Πάρκερ, δείχνει να μην έχει ανάγκη πλέον κανέναν, ακολουθώντας απλά το ένστικτό του - αλλά και την έμπνευσή του.
Ο Manolo έχει σχεδιάσει τα πάντα: από ψηλοτάκουνα slingbacks, κλειστές γόβες και μποτίνια μέχρι μπαλαρίνες, μοκασίνια (όπως τα χαρακτηριστικά κόκκινα που φόρεσε ο Λάκης Γαβαλάς όταν τον συνάντησε στην μπουτίκ του), αλλά και πλατφόρμες - αν και οι τελευταίες δεν ανήκουν σε αυτό που λέμε «το καλύτερό του». «Είμαι επιφυλακτικός μαζί τους. Εχουν το λάθος σχέδιο για το γυναικείο πόδι», έχει δηλώσει, αφού βρίσκει τον όγκο τους αντιαισθητικό.
Εξίσου άκομψα βρίσκει και τα υπερβολικά ψηλά τακούνια, ειδικά στις κοντές γυναίκες, ενώ φέτος που έχει επιστρέψει στη μόδα το μεσαίου ύψους τακούνι είναι για εκείνον η καλύτερη επιλογή. Μόλις πρόσφατα κυκλοφόρησε το δεύτερο βιβλίο του με τίτλο «Manolo’s New Shoes», με κομψά σκίτσα από τα αγαπημένα του σχέδια μαζί με μια συλλογή ειδικά για τον εγγλέζικο οίκο Liberty of London.
Σε συνδυασμό με τη νέα του σειρά «Greece», ο Manolo έχει κάθε λόγο να αισθάνεται ευτυχής. Παρ’ όλα αυτά, οι συνήθειές του παραμένουν ίδιες και απαράλλαχτες: παλιές κλασικές ταινίες, milkshake και παπιγιόν στο πουκάμισο.
Ο διάσημος σχεδιαστής-γκουρού υποδημάτων που βρέθηκε στο επίκεντρο της ποπ μαζικής υστερίας με την επιτυχία της σειράς «Sex and the City» (αφού τα πανύψηλα τακούνια της Κάρι που όργωναν το Μανχάταν ήταν δικής του υπογραφής) έχρισε την Ελλάδα νέα του μούσα. Ο 67χρονος Manolo Blahnik που, αισθάνεται πολύ νέος για να αποσυρθεί, όπως έχει δηλώσει, είναι εκείνος που έκανε τη Μαντόνα να πει: «Τα παπούτσια του Manolo Blahnik είναι εξίσου απολαυστικά με το σεξ, αλλά διαρκούν περισσότερο»!
Λάτρης της διαχρονικής γυναικείας κομψότητας, σχεδιάζοντας παπούτσια «παλιάς σχολής», ο top designer είναι επίσης γνώστης της Ελληνικής Ιστορίας και Μυθολογίας, κάτι που απέδειξε έμπρακτα. Οταν πριν από έναν χρόνο επισκέφτηκε την ομώνυμη μπουτίκ υποδημάτων στο Κολωνάκι για να υπογράψει προσωπικά τα σχέδια των εγχώριων θαυμαστών του, όλοι είχαν εντυπωσιαστεί με τις ένθερμες αναφορές του στη Μελίνα Μερκούρη και στην ποίηση του Καβάφη.
Η διώροφη μπουτίκ Manolo Blahnik στην οδό Σκουφά, με τον αρχιτεκτονικό συνδυασμό των βιομηχανικών στοιχείων τού σήμερα και του αρχαιοελληνικού ρυθμού τού χτες, ήταν το φόντο των περίτεχνων σχεδίων Manolo, ο οποίος στις ανά τον κόσμο μπουτίκ του φροντίζει η διακόσμηση να δανείζεται στοιχεία της ιστορίας κάθε τόπου. Κατά τη διήμερη περίπου παραμονή του στην Αθήνα, ο διάσημος σχεδιαστής φρόντισε σε αυτό τον ελάχιστο χρόνο να επισκεφθεί ιστορικά μνημεία αλλά και το Νέο Μουσείο Ακρόπολης από το οποίο, όπως δήλωσε, «έμεινε καταγοητευμένος». Η νέα σειρά της συλλογής του με τίτλο «Greece» ήρθε για να αποδείξει του λόγου το αληθές και να προσδώσει «αρχαιοελληνικό πνεύμα» στην ήδη μεγάλη γκάμα σχεδίων by Manolo. Χρώματα, στρογγυλά κοψίματα, δερμάτινες λουρίδες και κουμπώματα είναι η βάση των ελληνικής έμπνευσης σχεδίων αφού, όπως είπε ο ίδιος στο «thema people», «το αρχαίο θέατρο και τα κοστούμια των πρωταγωνιστών, τα εξώκουμπα των παραδοσιακών φορεσιών αλλά και οι κυκλικές γραμμές των αρχαίων αμφιθεάτρων ήταν όσα με ενέπνευσαν».
Ονόματα όπως Anastasia (που είναι και το αγαπημένο του σχεδιαστή), Delivorias, Trikoupis και Dionisia δείχνουν την άμεση συνάφειά τους με τον ελληνικό πολιτισμό. Σπούδασε σκηνογραφία αλλά έγινε σχεδιαστής υποδημάτων χάρη στην προτροπή της Diana Vreeland, διευθύντριας του αμερικανικού περιοδικού «Harper's Bazaar», το 1960, οπότε και συναντήθηκαν, και είναι από τους ελάχιστους που έχουν ταυτίσει τόσο το όνομά τους με το προϊόν τους. Παρά τις κατά καιρούς προτάσεις εξαγοράς από εταιρείες-κολοσσούς της βιομηχανίας της μόδας, όπως ο όμιλος LVMH του Μπερνάρ Ανρό, ο σχεδιαστής γκουρού προτιμά να δουλεύει μόνος. Εχοντας πελάτισσες όλες τις διασημότητες του πλανήτη, από την Τζέρι Χολ, την Τζάκι Ωνάση και την Μπιάνκα Τζάγκερ ως τη Ράκελ Γουέλς, τη Δάφνη Γκίνες και τη Σάρα Τζέσικα Πάρκερ, δείχνει να μην έχει ανάγκη πλέον κανέναν, ακολουθώντας απλά το ένστικτό του - αλλά και την έμπνευσή του.
Ο Manolo έχει σχεδιάσει τα πάντα: από ψηλοτάκουνα slingbacks, κλειστές γόβες και μποτίνια μέχρι μπαλαρίνες, μοκασίνια (όπως τα χαρακτηριστικά κόκκινα που φόρεσε ο Λάκης Γαβαλάς όταν τον συνάντησε στην μπουτίκ του), αλλά και πλατφόρμες - αν και οι τελευταίες δεν ανήκουν σε αυτό που λέμε «το καλύτερό του». «Είμαι επιφυλακτικός μαζί τους. Εχουν το λάθος σχέδιο για το γυναικείο πόδι», έχει δηλώσει, αφού βρίσκει τον όγκο τους αντιαισθητικό.
Εξίσου άκομψα βρίσκει και τα υπερβολικά ψηλά τακούνια, ειδικά στις κοντές γυναίκες, ενώ φέτος που έχει επιστρέψει στη μόδα το μεσαίου ύψους τακούνι είναι για εκείνον η καλύτερη επιλογή. Μόλις πρόσφατα κυκλοφόρησε το δεύτερο βιβλίο του με τίτλο «Manolo’s New Shoes», με κομψά σκίτσα από τα αγαπημένα του σχέδια μαζί με μια συλλογή ειδικά για τον εγγλέζικο οίκο Liberty of London.
Σε συνδυασμό με τη νέα του σειρά «Greece», ο Manolo έχει κάθε λόγο να αισθάνεται ευτυχής. Παρ’ όλα αυτά, οι συνήθειές του παραμένουν ίδιες και απαράλλαχτες: παλιές κλασικές ταινίες, milkshake και παπιγιόν στο πουκάμισο.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα