VOLVO V40 CrossCountry: Πολυτέλεια παντός εδάφους

VOLVO V40 CrossCountry: Πολυτέλεια παντός εδάφους

Βρεθήκαμε βόρεια της Σουηδίας, κοντά στα σύνορα με τη Νορβηγία και οδηγούμε στο χιόνι και στον πάγο το τετρακίνητο Volvo V40 Cross Country...

VOLVO V40 CrossCountry: Πολυτέλεια παντός εδάφους
Με τέρμα το γκάζι, καλή διάθεση από τα θετικά αποτελέσματα και όρεξη για δουλειά οι Σουηδοί συνεχίζουν να εμπλουτίζουν την γκάμα τους. Ετσι μετά το V40, παρουσίασαν και την έκδοση Cross Country. 
Σε σχέση με το δημοφιλές V40, εκτός από τις λίγες αισθητικές διαφορές (πλαϊνά μαρσπιέ, αλουμινένια προστατευτικά, μπάρες οροφής, διαφορετικής σχεδίασης ζάντες κ.λπ.), είναι κατά 40 εκατοστά ψηλότερο, με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος.

Πρόκειται για μικρές σχεδιαστικές διαφορές, ικανές όμως να κάνουν τη διαφορά, η οποία αναμφίβολα είναι αισθητή στην έκδοση Τ5, η οποία είναι τετρακίνητη, σε σχέση με τις υπόλοιπες που διαθέτουν τους γνώριμους και ιδιαίτερα οικονομικούς 1,6 lt κινητήρες, βενζίνης και πετρελαίου. Για τα χιόνια όμως και τους πάγους της Σουηδίας έχουμε στα χέρια μας το τετρακίνητο V40 Cross Country, με το οποίο μας προ(σ)κάλεσαν οι Σουηδοί να... χορέψουμε μαζί του. 



Κλείσιμο
Ενώ κινηθήκαμε σε ένα αρκετά μεγάλο χιονισμένο κομμάτι, βρεθήκαμε σε μια τεράστια παγωμένη λίμνη. Αυτή είναι η πίστα μας! Ξεκινάμε λοιπόν διστακτικά, έχοντας στην αρχή ενεργοποιημένο το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης. Σε αυτή την περίπτωση και με σύμμαχο τα χιονοελαστικά (με καρφάκια) αισθανθήκαμε λες και οδηγούμε σε βρεγμένο οδόστρωμα. Ακόμα κι αν προκαλέσαμε με τιμονιές και γκαζιές ώστε να χάσουμε την πρόσφυσή μας, το ηλεκτρονικό σύστημα δρα τόσο έντονα που πραγματικά είναι σαν ένα αόρατο χέρι που τοποθετεί το αυτοκίνητο στη σωστή πορεία.

Το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης της Volvo (το οποίο, σημειώστε, είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, σε όλα τα μοντέλα της) είναι το πιο ισχυρό και αποτελεσματικά που έχω συναντήσει μέχρι σήμερα στην αυτοκινητοβιομηχανία, και αυτό αποδείχτηκε περίτρανα στον πάγο. Το απενεργοποιώ λοιπόν και αρχίζουν οι πιρουέτες. Το V40 Cross Country αρχίσει να πλαγιοολισθαίνει διαρκώς, πότε από τη μια, πότε από την άλλη (το φαινόμενο του εκκρεμούς), αλλά και να διορθώνεται πανεύκολα με σύμμαχό μας το γρήγορο τιμόνι, την ταχύτατη τετρακίνηση, τη δύναμη του 2,0 lt βενζινοκινητήρα (180 PS), αλλά και το αυτόματο κιβώτιο, το οποίο μας ξάφνιασε ευχάριστα. Φεύγει το πίσω μέρος δεξιά, ανάποδο (από τη φορά της στροφής) τιμόνι, γκάζι για να μην κάνουμε τετακέ και διόρθωση με τιμόνι και γκάζι (το αφήνουμε).




Βεβαίως, φρένο δεν πατάμε ποτέ και πουθενά, ενώ αυτά τα φαινόμενα εμφανίζονται σε ταχύτητες το πολύ μέχρι 50 km/h. Μην ξεχνάτε ότι κινούμαστε σε πάγο. Η χαρά του παιδιού, δηλαδή, με ένα πολυτελές παιχνίδι, το οποίο άμα ξέρεις πώς να το παίξεις, περνάς καλά. Και αυτό γιατί οι Σουηδοί πλέον δεν κατασκευάζουν αποστειρωμένα, πολυτελή μοντέλα, αλλά αυτοκίνητα με συναίσθημα, τα οποία είναι ικανά ακόμα και να σου φέρουν το χαμόγελο στα χείλη.

Ωστόσο, πέρα από τη διασκέδαση, σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες οδήγησης με την ελάχιστη πρόσφυση, αποδείχτηκε ότι η τεχνολογία που έχει αναπτύξει η Volvo στα αυτοκίνητά της είναι σύμμαχος στην καθημερινότητα του οδηγού. Και αυτό ακριβώς ήθελαν να μας προκαλέσουν να γνωρίσουμε στον πάγο...


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΕΚΔΟΣΕΩΝ V40 CC

Volvo V40CC πετρέλαιο

ΕΚΔΟΣΗ

D2 (115 hp) man/aut FWD

D3 (150 hp) man/aut FWD 6

D4 (190 hp) man/aut FWD

Περιγραφή τύπου κινητήρα

4-κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας με τεχνολογία Start/Stop

5-κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας με τεχνολογία Start/Stop

4-κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας με τεχνολογία Start/Stop

Σύστημα μετάδοσης

Εμπρός κίνηση

Εμπρός κίνηση

Εμπρός κίνηση

Αριθμός κυλίνδρων

4

5

4

Κυβισμός κινητήρα

1560 cc

1984 cc

1969 cc

Διάμετρος κυλίνδρων

75 mm

81 mm

82 mm

Διαδρομή εμβολων

88,3 mm

77 mm

93,2 mm

Μέγιστη ισχύς κινητήρα (kW)

84 kW

110 kW

140 kW

Ιπποδύναμη(Hp)

115 hp

150 hp

190 hp

Στροφές μέγιστης ισχύος κινητήρα

3600 rpm

3500 rpm

4250 rpm

Ροπή

270 Nm

350 Nm

400 Nm

Στροφές μέγιστης ροπής κινητήρα

1750 - 2500 rpm

1500 - 2750 rpm

1750 - 2500 rpm

Τύπος καυσίμου

ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ

ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ

ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ

Επιδόσεις

Μέγιστη ταχύτητα

Six-speed Powershift transmission

190 kmph

Six-speed manual gearbox

185 kmph

205 kmph

220 kmph

Six-speed Geartronic automatic transmission

200 kmph

Eight-speed Geartronic automatic transmission

220 kmph

Κατανάλωση (μικτός κύκλος)

Six-speed Powershift transmission

4,1 l/100km

Six-speed manual gearbox

3,8 l/100km

4,4 l/100km

4 l/100km

Six-speed Geartronic automatic transmission

5,2 l/100km

Eight-speed Geartronic automatic transmission

4,3 l/100km

Κατανάλωση καυσίμου (εντός πόλης)

Six-speed Powershift transmission

4,5 l/100km

Six-speed manual gearbox

4,2 l/100km

5,3 l/100km

4,4 l/100km

Six-speed Geartronic automatic transmission

6,8 l/100km

Eight-speed Geartronic automatic transmission

5 l/100km

Κατανάλωση καυσίμου (εκτός πόλης)

Six-speed Powershift transmission

3,9 l/100km

Six-speed manual gearbox

3,5 l/100km

3,9 l/100km

3,8 l/100km

Six-speed Geartronic automatic transmission

4,3 l/100km

Eight-speed Geartronic automatic transmission

3,9 l/100km

Επιτάχυνση (0-100)

Six-speed Powershift transmission

12,1 s

Six-speed manual gearbox

11,9 s

9,6 s

7,7 s

Six-speed Geartronic automatic transmission

9,3 s

Eight-speed Geartronic automatic transmission

7,5 s

Εκπομπές CO2

Six-speed Powershift transmission

108 g/km

Six-speed manual gearbox

99 g/km

117 g/km

104 g/km

Six-speed Geartronic automatic transmission

137 g/km

Eight-speed Geartronic automatic transmission

112 g/km

Χωρητικότητα ρεζερβουάρ

52 l

60 l

62 l

Χωρητικότητα αποσκευών κατά

324 l

324 l

324 l

Ικανότητα ρυμούλκησης

1300 kg

1500 kg

1500 kg

Βάρη

Απόβαρο

1485 kg

1582 kg

1595 kg

Μέγιστο βάρος

1920 kg

2010 kg

2025 kg

Μέγιστο φορτίο οροφής

75 kg

75 kg

75 kg

Εξωτερικές διαστάσεις

Ύψος

1458 mm

1458 mm

1458 mm

Μήκος

4370 mm

4370 mm

4370 mm

Πλάτος

1802 mm

1802 mm

1802 mm

Πλάτος με καθρέφτες

2041 mm

2041 mm

2041 mm

Μεταξόνιο

2646 mm

2646 mm

2646 mm

Μετατρόχιο εμπρός

1552 mm

1552 mm

1552 mm

Μετατρόχιο πίσω

1540 mm

1540 mm

1540 mm

Κύκλος στροφής

10,9 m

10,9 m

10,9 m

Εσωτερικές διαστάσεις (χωρίς ηλιοροφή)

Ύψος οροφής εμπρός

984 mm

984 mm

984 mm

Ύψος οροφής πίσω

932 mm

932 mm

932 mm

Χώρος για τους ώμους εμπρός

1396 mm

1396 mm

1396 mm

Χώρος για τους ώμους πίσω

1349 mm

1349 mm

1349 mm

Χώρος για τα πόδια εμπρός

1073 mm

1073 mm

1073 mm

Χώρος για τα πόδια πίσω

847 mm

847 mm

847 mm

Χώρος για τους γοφούς εμπρός

1374 mm

1374 mm

1374 mm

Χώρος για τους γοφούς πίσω

1352 mm

1352 mm

1352 mm

 

Volvo V40CC βενζίνη

ΕΚΔΟΣΗ

T4 (180 hp) man/aut FWD

T4 (180 hp) aut AWD

T5 (254 hp) aut AWD

Περιγραφή τύπου κινητήρα

4-κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας με τεχνολογία Start/Stop

Five-cylinder Port fuel injection turbo petrol engine with start/stop technology

Five-cylinder port injection turbo petrol engine with start/stop technology

Σύστημα μετάδοσης

Εμπρός κίνηση

Τετρακίνηση

Τετρακίνηση

Αριθμός κυλίνδρων

4

5

5

Κυβισμός κινητήρα

1596 cc

1984 cc

2497 cc

Διάμετρος κυλίνδρων

79 mm

81 mm

83 mm

Διαδρομή εμβολων

81,4 mm

77 mm

92,3 mm

Μέγιστη ισχύς κινητήρα (kW)

132 kW

132 kW

187 kW

Ιπποδύναμη(Hp)

180 hp

180 hp

254 hp

Στροφές μέγιστης ισχύος κινητήρα

5700 rpm

5000 rpm

5400 rpm

Ροπή

240 Nm

300 Nm

360 Nm

Στροφές μέγιστης ροπής κινητήρα

1600 - 5000 rpm

2700 - 4200 rpm

1800 - 4200 rpm

Τύπος καυσίμου

ΒΕΝΖΙΝΗ

ΒΕΝΖΙΝΗ

ΒΕΝΖΙΝΗ

Επιδόσεις

Μέγιστη ταχύτητα

Six-speed Powershift transmission

210 kmph

Six-speed manual gearbox

210 kmph

Six-speed Geartronic automatic transmission

210 kmph

210 kmph

Κατανάλωση καυσίμου (μικτός κύκλος)

Six-speed Powershift transmission

6,1 l/100km

Six-speed manual gearbox

5,5 l/100km

Six-speed Geartronic automatic transmission

8 l/100km

8,3 l/100km

Κατανάλωση καυσίμου (εντός πόλης)

Six-speed Powershift transmission

7,9 l/100km

Six-speed manual gearbox

7 l/100km

Six-speed Geartronic automatic transmission

11,1 l/100km

11,6 l/100km

Κατανάλωση καυσίμου (εκτός πόλης)

Six-speed Powershift transmission

5,1 l/100km

Six-speed manual gearbox

4,7 l/100km

Six-speed Geartronic automatic transmission

6,3 l/100km

6,4 l/100km

Επιτάχυνση (0-100)

Six-speed Powershift transmission

8,5 s

Six-speed manual gearbox

7,7 s

Six-speed Geartronic automatic transmission

8,2 s

6,4 s

Εκπομπές CO2

Six-speed Powershift transmission

143 g/km

Six-speed manual gearbox

129 g/km

Six-speed Geartronic automatic transmission

187 g/km

194 g/km

Χωρητικότητα ρεζερβουάρ

62 l

62 l

57 l

Χωρητικότητα αποσκευών κατά

324 l

324 l

324 l

Ικανότητα ρυμούλκησης

1300 kg

1500 kg

1500 kg

Βάρη

Απόβαρο

1485 kg

1577 kg

1633 kg

Μέγιστο βάρος

1910 kg

2010 kg

2070 kg

Μέγιστο φορτίο οροφής

75 kg

75 kg

75 kg

Εξωτερικές διαστάσεις

Ύψος

1458 mm

1458 mm

1458 mm

Μήκος

4370 mm

4370 mm

4370 mm

Πλάτος

1802 mm

1802 mm

1802 mm

Πλάτος με καθρέφτες

2041 mm

2041 mm

2041 mm

Μεταξόνιο

2646 mm

2646 mm

2646 mm

Μετατρόχιο εμπρός

1552 mm

1552 mm

1552 mm

Μετατρόχιο πίσω

1540 mm

1540 mm

1540 mm

Κύκλος στροφής

10,9 m

10,9 m

10,9 m

Εσωτερικές διαστάσεις (χωρίς ηλιοροφή)

Ύψος οροφής εμπρός

984 mm

984 mm

984 mm

Ύψος οροφής πίσω

932 mm

932 mm

932 mm

Χώρος για τους ώμους εμπρός

1396 mm

1396 mm

1396 mm

Χώρος για τους ώμους πίσω

1349 mm

1349 mm

1349 mm

Χώρος για τα πόδια εμπρός

1073 mm

1073 mm

1073 mm

Χώρος για τα πόδια πίσω

847 mm

847 mm

847 mm

Χώρος για τους γοφούς εμπρός

1374 mm

1374 mm

1374 mm

Χώρος για τους γοφούς πίσω

1352 mm

1352 mm

1352 mm








Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης