Η πρώτη Ακαδημία στην Ελλάδα για χαρισματικά παιδιά

Η πρώτη Ακαδημία στην Ελλάδα για χαρισματικά παιδιά

Που από τη γέννησή τους παρουσιάζουν αρχικά ενδείξεις και στη συνέχεια αποδείξεις ιδιαίτερης ευφυΐας, δεξιότητες και χαρισματικότητα που τα κάνουν να ξεχωρίζουν από τους συνομηλίκους τους και να εντυπωσιάζουν τους ενήλικες.

Μία ομάδα παιδιών με ειδικές ικανότητες και χαρίσματα- και συνεπώς ανάγκες -εξακολουθεί να βρίσκεται στο περιθώριο της εκπαίδευσης και της ελληνικής κοινωνίας, παρ' όλο που υπερέχουν κατά πολύ του γενικού μέσου όρου αυτής. 

Πρόκειται για τα χαρισματικά παιδιά, που αποτελούν μόλις το 2-4% του γενικού πληθυσμού και από τη γέννησή τους παρουσιάζουν αρχικά ενδείξεις και στη συνέχεια αποδείξεις ιδιαίτερης ευφυΐας, δεξιότητες και χαρισματικότητα που τα κάνουν να ξεχωρίζουν από τους συνομηλίκους τους και να εντυπωσιάζουν τους ενήλικες.

Τα χαρισματικά παιδιά έχουν ειδικές ανάγκες, καθώς η απόκλισή τους από την «κανονικότητα»- έστω και προς τα πάνω -δημιουργεί αντίστοιχες, αλλά όχι ίδιες, ανάγκες με τα παιδιά που αποκλίνουν προς τα κάτω και παρουσιάζουν αντιληπτικές, πνευματικές και αναπτυξιακές δυσκολίες. Παρ' όλα αυτά δεν υπάρχει πρόνοια στο υπάρχον εκπαιδευτικό σύστημα και στις κοινωνικές δομές, ώστε να αξιοποιηθούν οι ικανότητές τους, οι οποίες τελικά θα «επιστρέψουν» στο κοινωνικό σύνολο για να το ωφελήσουν.

«Το να είσαι χαρισματικός σε έναν αφιλόξενο κόσμο, που λειτουργεί με παρωπίδες και περιοριστικές αναχαιτίσεις, είναι βάσανο, κυρίως όταν δεν έχεις καμία υποστήριξη, από πουθενά να πιαστείς. Γιατί ήδη βλέπεις τον κόσμο με άλλα μάτια, έχεις άλλη αντίληψη και μεγαλύτερο βάθος σκέψης και δεν μπορείς να συμβαδίσεις με το γενικό σύνολο. Είναι δύσκολο να προσαρμοστείς σε αυτά με τα οποία διαφωνείς, επειδή είναι πιο εύκολο και εύλογο να βλέπεις τη ματαιότητα και το ατελέσφορο μίας σχετικής διαδικασίας ή επιλογής» αναφέρει ο 36χρονος ψυχίατρος Ευάγγελος Κατσιούλης, ο οποίος κατέχει τον υψηλότερο καταγεγραμμένο δείκτη νοημοσύνης στον κόσμο (IQ 198), σύμφωνα με τα αποτελέσματα διεθνούς διαγωνισμού που εφάρμοσε διεθνής κοινότητα μέτρησης της υψηλής νοημοσύνης.

Μόλις το 2003 η ελληνική πολιτεία προνόησε να προσθέσει εδάφιο για την «ειδική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που μπορεί να τύχουν τα άτομα που έχουν ιδιαίτερες ικανότητες και ταλέντα» σε υπάρχοντα νόμο του 2000 που αφορούσε την εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και την λειτουργία των ΚΔΑΥ και ΣΜΕΑ. Πολύ αργότερα, σε νόμο του 2008, ορίζεται ότι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι και οι μαθητές που έχουν μία ή περισσότερες νοητικές ικανότητες και ταλέντα ανεπτυγμένα σε βαθμό που υπερβαίνει κατά πολύ τα προσδοκώμενα για την ηλικιακή τους ομάδα. Ταυτόχρονα, ανατίθεται η ανάπτυξη προτύπων αξιολόγησης και ειδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων για τους μαθητές αυτούς σε Σχολές ή Τμήματα ΑΕΙ που εκδηλώνουν ενδιαφέρον.

Η πρώτη Ακαδημία στην Ελλάδα για χαρισματικά παιδιά

Το εκπαιδευτικό κενό οδήγησε τον κ.Κατσιούλη και μία ομάδα εθελοντών, συνεργατών και επιστημόνων να εμπνευστούν τη δημιουργία της μοναδικής ακαδημίας στην Ελλάδα (μη κερδοσκοπικής) για τα χαρισματικά παιδία, που έχει στόχο να τους προσφέρει όλα εκείνα τα εφόδια που θα συμβάλλουν στην ισορροπημένη ανάπτυξή τους και θα τους δώσουν μία ευκαιρία να ενταχθούν ομαλά στην κοινωνία, να αποκτήσουν έναν λειτουργικό ρόλο σε αυτήν.

Η Ακαδημία Ανώτερης Αξιολόγησης «Ανάδειξη», φιλοξενείται στην οδό Καλαποθάκη 20, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, και διαθέτει παιδοψυχολόγους, παιδοψυχίατρους, παιδαγωγούς διαφόρων ειδικοτήτων με ειδικές γνώσεις σε συγκεκριμένα αντικείμενα, εκπαιδευτικούς ειδικών τομέων (μαθηματικά, φυσική κ.ά.), άτομα του καλλιτεχνικού χώρου (θέατρο, χορός, τέχνες), αλλά και επαγγελματικούς συμβούλους.

Η μέριμνα για την ψυχολογική υποστήριξη των παιδιών κρίνεται αναγκαία, καθώς είναι σύνηθες τα παιδιά αυτά να παρουσιάζουν «ασύγχρονη ανάπτυξη», δηλαδή ανισορροπία σε μία ή δύο παραμέτρους της προσωπικότητάς τους, που δεν εναρμονίζονται με τον ρυθμό και την ταχύτητα της ιδιαίτερα αναπτυγμένης διανοητικής τους κατάστασης.

«Δεν επιζητούμε να δημιουργήσουμε μία ομάδα εστιασμένη στη διαφοροποίηση και την αλαζονεία, δίνοντας την εντύπωση ότι τα παιδιά αυτά είναι διαφορετικά και ανώτερα από τα άλλα. Θέλουμε όμως να βοηθήσουμε τα παιδιά και τους γονείς τους να αντιληφθούν τις ειδικές τους κλίσεις, να ενισχύσουν περαιτέρω τις ανεπτυγμένες ικανότητές τους, τόσο γνωσιακά όσο και πρακτικά, να γίνουν δημιουργικά και να ενταχθούν αρμονικά στην κοινωνική δομή, ώστε οι επιλογές που θα κάνουν στο μέλλον να βοηθήσουν τόσο τα ίδια όσο και το σύνολο στο οποίο θα λειτουργούν» διευκρινίζει ο κ.Κατσιούλης.

«Για τους ανθρώπους με ικανότητες, το περιβάλλον δεν είναι φιλικό, και γι' αυτό πολλοί από αυτούς επιλέγουν να φύγουν στο εξωτερικό. Επιζητούμε να αποκαταστήσουμε μία λησμονημένη αξιοκρατία, να δώσουμε μια θέση και ευκαιρία στους ικανούς στον τόπο μας σε εποχές κρίσιμες. Νέοι και ικανοί άνθρωποι σε λειτουργικές θέσεις θα είναι έτοιμοι να διεκδικήσουν μια καλύτερη ποιότητα ζωής και να συνδράμουν στην κοινωνική ευδαιμονία» προσθέτει.

Αρχικά, η ομάδα των ειδικών της «Ανάδειξης» υποβάλλουν τα παιδιά- με τη συγκατάθεση των γονιών τους -σε συγκεκριμένες δοκιμασίες, ερωτηματολόγια και τεστ, που στηρίζονται σε αναγνωρισμένες μεθόδους του εξωτερικού, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν όντως διαθέτουν υψηλό επίπεδο νοημοσύνης, χαρισματικότητας ή ικανότητας. Παγκοσμίως αποδεκτές δοκιμασίες νοημοσύνης μπορούν να εφαρμοστούν από την ηλικία των δύο ετών.

Στη συνέχεια, τα παιδιά εντάσσονται σε μικρές εκπαιδευτικές ομάδες με παιδιά του ίδιου επιπέδου, αλλά όχι απαραίτητα της ίδιας ηλικίας, όπου παρακολουθούν προγράμματα, προσαρμοσμένα στις ανάγκες τους. Τα προγράμματα αυτά θα προσφέρουν εκπαιδευτικά ερεθίσματα πάνω στις δεξιότητες και τις κλίσεις τους, επιπρόσθετα από την συμβατική εκπαίδευση του σχολείου, όπως για παράδειγμα στα μαθηματικά, τη φυσική, τις ξένες γλώσσες.

Παράλληλα, γονείς και παιδιά θα ενημερώνονται για τις δυνατότητες να συμμετέχουν σε διεθνείς διαγωνισμούς και προκλήσεις και θα ενθαρρύνονται να προσεγγίσουν κάποιους στόχους που θα έχουν θέσει στον τομέα του ενδιαφέροντός τους, πέρα από το σχολικό τους πρόγραμμα.

«Συνήθως τα χαρισματικά παιδιά έχουν ανάγκη συνεχούς τροφοδότησης γνώσεων, ερεθισμάτων και πληροφοριών, θέλουν να εμβαθύνουν τη γνώση τους για να μπορούν να προσφέρουν τα δικά τους δεδομένα. Σε μεταγενέστερο επίπεδο μπορούν να συνδυάζουν τις γνώσεις τους με άλλα πεδία. Ωστόσο, η χαοτική προσφορά δεδομένων, ειδικά σε πεδία για τα οποία δεν ενδιαφέρονται, δεν ενδείκνυται» αναφέρει ο κ.Κατσιούλης.

Η Ακαδημία «Ανάδειξη» διαθέτει αντίστοιχο χώρο στο διαδίκτυο (www.aaaa.gr), όπου ενημερώνει κοινό και γονείς για τη χαρισματικότητα και την υψηλή νοημοσύνη, για τις ενδείξεις και τα χαρακτηριστικά των χαρισματικών παιδιών, για τις διεθνείς θέσεις και εξελίξεις γύρω από σχετικές έρευνες, για τις ομάδες και κοινότητες ανθρώπων με υψηλή νοημοσύνη, τους στόχους της Ακαδημίας.

Κάποια χαρακτηριστικά των χαρισματικών παιδιών

Κατά στερεότυπες θέσεις, τα χαρισματικά παιδιά έχουν κλίση στα μαθηματικά, στις φυσικές επιστήμες, στις ξένες γλώσσες, σε ειδικά μαθήματα, είναι ιδιαίτερα κοινωνικά, διαθέτουν πολύ καλή μνήμη, συναναστρέφονται με παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας ή με ενήλικες, τους ενδιαφέρουν πράγματα που δεν αρμόζουν στην ηλικία τους. Ρωτούν συνεχώς και δεν ικανοποιούνται από μία απάντηση, προσπαθούν να καταλάβουν και όχι να μάθουν, έχουν πολλά ενδιαφέροντα, είναι υπερδραστήρια. Μπορεί να είναι πολύ καλοί μαθητές ή να μην τους ενδιαφέρει καθόλου το σχολείο, λένε συνέχεια «όχι» ή αντιδρούν έντονα, δεν μπορούν να επικεντρωθούν στα μαθήματα και τους αρέσει να κάνουν τα δικά τους πράγματα, ξέρουν να διαβάζουν από πολύ μικρή ηλικία, χωρίς να τους έχουν βοηθήσει οι γονείς, διαβάζουν βιβλία, σχολιάζουν απόψεις ή παίρνουν θέσεις.

Ενδείξεις υψηλής ευφυΐας ή χαρισματικότητας υπάρχουν σε κάθε ηλικία, ακόμη και στα βρέφη, τα οποία- για παράδειγμα -μπορεί να είναι ανήσυχα στο κρεβάτι τους επειδή έχουν κουραστεί να βλέπουν την ίδια παράσταση και χρειάζονται νέο ερέθισμα. Σε αυτή την περίπτωση, η αλλαγή και μόνο θέσης τα καθησυχάζει.

Στις δυτικές κοινωνίες, όπου έχουν γίνει συστηματικές έρευνες, στον ορισμό της χαρισματικότητας εμπεριέχεται και η υψηλή νοημοσύνη, ωστόσο σε άλλα κέντρα αναφοράς (Βρετανία, Ουκρανία κ.α.) δεν είναι υποχρεωτική η συνύπαρξή τους.

Βιολογικά, η νοημοσύνη ερμηνεύεται ως προς τον αριθμό των συνάψεων που κάνουν οι νευρώνες κατά μέσο όρο στη μονάδα του όγκου. Όσο πιο πολλές συνάψεις τόσο πιο λειτουργικός είναι ο νευρώνας, και όσο πιο πολύπλοκο είναι ένα σύστημα τόσο πιο γρήγορα και αποτελεσματικά επεξεργάζεται την πληροφορία. Πάντως, δεν έχει αποδειχθεί μέχρι σήμερα ότι η ύπαρξη συγκεκριμένου γονιδίου επιφέρει υψηλή νοημοσύνη.

Το περιβάλλον σίγουρα παίζει ρόλο στην ανάπτυξη του παιδιού, αν δηλαδή και οι δύο γονείς είναι ευφυείς, με πολλά ενδιαφέροντα, χαρισματικοί, καθώς αναπτυξιακά το παιδί έχει περισσότερα ερεθίσματα.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ 

ΣΧΟΛΙΑ (13)

tina

 ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΠΑΝΤΟΥ. ΑΦΤΟ ΙΝΕ ΤΟ ΣΥΝΘΗΜΑ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΧΙΛΙΑ ΧΡΟΝΙΑ (ΑΣ ΑΡΧΙΣΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ ΠΟΥ ΜΕΧΡΙ ΤΑ 80 ΨΑΧΝΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝ ΜΙΑ ΛΕΞΗ ΓΡΑΦΕΤΕ ΜΕ ΕΨΙΛΟΝ-ΓΙΩΤΑ Η ΟΜΙΚΡΟ-ΓΙΩΤΑ. Η ΜΙΣΗ ΖΩΗ ΜΑΣ ΠΕΡΝΑΗ ΣΕ ΧΑΖΟΜΑΡΕΣ). ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΠΑΝΤΟΥ ΩΡΕ ΣΚΛΑΒΟΙ ΕΛΗΝΕΣ. ΔΙΟΤΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ, ΔΥΟΜΙΣΥ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΡΑ, ΔΕΝ ΞΑΝΑΓΙΝΑΜΕ ΛΕΦΤΕΡΟΙ. ΑΣ ΑΡΧΙΣΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΠΕΔΕΦΣΗ ΔΙΟΤΙ ΙΝΕ Η ΒΑΣΗ ΚΕ ΤΗΣ ΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΕ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ.

ακις

 @ΑΞΕΛ ....ο καθενας αγαπα τα παιδια του και τα θεωρει ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΑ.....και εγω για τα διακ μου αυτο θεωρω και τα υπεραγαπαω και επρνω πολλες ωρες μαζι τους.......φυσικα δεν θα κανω το λαθος να τα συγκριν ουτε ναχω την απαιτηση γιατι ενα παιδι στα 10 του μπορει να μιλα 5 γλωσσες και το δικο μου δυσκολευεται στην 2.........θελω ναναι ευτυχισμενα και να ξερουν που ΣΤΕΚΟΥΝ ΚΑΙ ΠΟΥ ΠΑΤΑΝΕ.....οχι σαν ολοκληρη γενια που την μεγαλωσαν με τη λογικη οτι θα γινουν ΟΛΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΗΣ.........φυσικα η 2 παραμετρος που ειναι νασαι ΕΡΓΑΤΙΚΟΣ ειναι ΒΑΣΙΚΗ για επιτυχια......πολλοι χαρισματικοι καθονται μονο στο χαρισμα........κατι σαν τους ταλαντουχους ελληνες ποδοσφαιριστες που μεχρι τα 25 τους τους θεωρουμε ΤΑΛΕΝΤΑ!!.......οτι θα τριψουν τη ζουγκλα στα χαρισματικα το θεωρω ΚΟΜΠΛΕΞ......καποιοι εχουν καποια χαρισματα τι να κανουμε να τους κοψουμε σε ΟΛΟΥΣ τα ποδια ναναι το ιδιο υψος?

ΓΙΑΝΝΗΣ

 Είναι πολύ δύσκολη -ειδικά για την δική μας κοινωνία - η ανοχή του καλύτερου, αυτού που ξεπερνά τον μέσο όρο. Όταν μάλιστα πρόκειται για τα παιδιά - προέκταση του εαυτού μας είναι πράγματι ανυπόφορο. Την λύση την έδωσε πριν χρόνια η "χαρισματική " κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με τον απίστευτα "χαρισματικό" ηγέτη της καταργώντας τα Πειραματικά και Πρότυπα Σχολεία επί της ουσίας, αφού ο κάθε μέτριος ή και αγράμματος πλέον μπορούσε μέσα από κλήρωση ή σωστή γνωριμία, να είναι μαθητής Πειραματικού Σχολείου. Μετά από 30 περίπου χρόνια και κατόπιν από στρατιές αμόρφωτων παιδιών τίθεται ξανά το ερώτημα : έχουν ΙΣΟ δικαίωμα στην μόρφωση και εκείνα τα παιδιά που ξεπερνούν σε ικανότητες τον μέσο όρο της ηλικίας τους ή είναι καταδικασμένα να υποστούν την υποβάθμιση των ικανοτήτων τους μέσα σε ένα διδακτικό πλαίσιο που απευθύνεται στο μέσο όρο των μαθητών; Είναι προφανές ότι ο καθένας που ακούει την λέξη ΙΣΟ τοποθετεί ως μέτρο τον εαυτό του και δεν μπορεί να αντιληφθεί το ΙΣΟ ως κατά περίπτωση. Αν κρίνω από τα σχόλια που ακολούθησαν το άρθρο το πρόβλημα όλων δεν είναι με ποιες μεθόδους θα βελτιώσουμε την εκπαίδευση άρα και το μέλλον αυτού του τόπου αλλά πως δεν θα καταφέρουν οι ικανότεροι να διαφοροποιηθούν από την μάζα - την οποία όμως θα βοηθούσαν πιο αποτελεσματικά αργότερα- μόνο και μόνο γιατί το διαφορετικό και ιδιαίτερα το καλύτερο δεν ανέχονται να υπάρχει και να αναγνωρίζεται και κυρίως να υποστηρίζεται. Αν σημειωθεί και το γεγονός ότι η πρόοδος στα γενικά σχολεία οφείλεται κυρίως στις δοκιμές πρότυπων και πρωτοποριακών μεθόδων στα Πειραματικά καταλαβαίνει όχι μόνο τον σκοταδισμό αλλά και την εμπάθεια που υπάρχει. Ας είναι όμως, γιατί οι καλυτεροι δεν χάνονται, συνήθως βρίσκουν την παρπατησιά τους στα σχολεία και Πανεπιστήμια του εξωτερικού που δυστυχώς καταφεύγουν δεκαετίες τώρα. Ζήτω λοιπόν οι μέτριοι!!

Μαίρη

 Συμφωνώ απόλυτα με τον Γιώργο!

ΑΞΕΛ

@γιώργος -- Μπράβο σου, ειλικρινά με συγκίνησες. Όσο υπάρχουν άνθρωποι σαν εσένα, σαν τη νηπιαγωγό που αναφέρεις, θα βγαίνουν πάντα χαρισματικοί άνθρωποι. Και λέγοντας χαρισματικοί, το εννοώ όπως εσύ, όπως η δασκάλα, όπως κάθε γονιός που ανατρέφει ένα σωστό παιδί, και όχι όπως το εννοούν αυτοί. Τα δικά μας χαρισματικά παιδιά θα τους τρίψουν πραγματικά τη ζούγκλα τους στα μούτρα τους. Και θα δώσω από ένα φιλί στα δυο μου παιδιά, δεν είναι θεοί αλλά τα παιδιά μου, που μου τα έδωσε ο Θεός και για μένα είναι χαρισματικά.

Troll

  @Γιώργος | 21/02/2013 14:38 Υπέροχα φίλε μου..Μπράβο..ο επίλογος σου τα λέει όλα..

ακις

 @Γιώργος ....ΕΙΣΑΙ ΑΣΧΕΤΟΣ.....για πιο εκπαιδευτικο συστημα μιλας? ...παλια οποιος ΔΕΝ ΔΙΑΒΑΖΕ τον αφηναν στην ιδια ταξη......τωρα κουτσοι στραβοι ΟΛΟΙ να παρουν το @@@@πτυχιο της 3 λυκειου να τοχουν να μπουν στο δημοσιο και σε μια @@@σχολη κατ του 10 για να γεμιζει το εστιατοριο της μικρης πολης ......ασε που σε ενοχλει και απο πανω...ΟΧΙ θα τους ΧΑΝΤΑΚΩΣΟΥΜΕ ολους με τους ΛΑΘΡΟ πουχουν μαζευτει στα σχολεια να ΠΑΤΩΣΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ.......εχω συμφοιτητη πουκανε συστηματα για τη ΝΑΣΑ......αλλον που κανει ΗΤΛΕΙΑΤΡΙΚΗ σε σχολη στο εξωτερικο...... .....ΜΗΝ ΤΑ ΒΑΖΕΙΣ ΜΕ ΕΝΑΝ ΗΛΙΘΙΟ ΘΑ ΣΕ ΡΙΞΕΙ ΣΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΟΥ ΚΑΙ ΘΑ ΧΑΣΕΙΣ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ ΣΕ ΑΥΤΟ !!!

Γιώργος

Τι εννοεί η ΕΕΦ; Ότι δυστυχώς η «ειδική κατηγορία των μαθητών με αυξημένες Νοητικές και Μαθησιακές Ικανότητες» φοιτά στα Γενικά Σχολεία! «Πρώτιστος» μάλιστα «στόχος και προτεραιότητα του Σύγχρονου Εκπαιδευτικού Συστήματος είναι η διάγνωση και αντιμετώπιση των ειδικών αναγκών αυτών των μαθητών»! Η άλλη τώρα κατηγορία μαθητών, αυτή που ονομάζαμε «με Ειδικές Ανάγκες», που είχε μέχρι τώρα το «προνόμιο» να φοιτά σε Ειδικά Σχολεία, δεν θα χρειαστεί να ενσωματωθεί στη Γενική Εκπαίδευση. Θα στέλνεται κατευθείαν στον «Καιάδα» αφού σε λίγο δεν θα υπάρχει «Ειδικό Σχολείο». Κατά τους νόμους της ζούγκλας, «ο ισχυρότερος επιβιώνει». Κατά τους νόμους των ναζί, «ο άριστος επικρατεί». Στην οικονομική κρίση βρήκαν την ευκαιρία να πάρουν τη «ρεβάνς», να ξεμπερδεύουν με ό,τι πιο προοδευτικό γνώρισε η εκπαίδευση σε ανθρώπους, ιδέες, μεθόδους διδασκαλίας. Οι ίσες ευκαιρίες για όλα τα παιδιά, η «καθολική εκπαίδευση» έρχονται να αντικατασταθούν από το κυνήγι και την εκπαίδευση των αρίστων! Και γιατί σε μια τάξη των 30 (σε λίγο) μαθητών να ασχοληθούμε με τους υπόλοιπους; Έτσι κι αλλιώς θα φαγωθούν απ’ τα θηρία! Ας βοηθήσουμε τουλάχιστον τους «χαρισματικούς», που θα δώσουν κι ένα χέρι βοηθείας στο σάπιο σύστημα να επιβιώσει. Για τους υπόλοιπους αρκεί 1,5 μέτρο αίθουσας κι ένας περιοδεύων θίασος δασκάλων για να περνά η ώρα… Με αφορμή το ίδιο σεμινάριο, μια νηπιαγωγός γράφει… Είμαι μια από τις τυχερές δασκάλες. Έχω 25 χαρισματικά παιδιά! Η Ελένη δεν σταματάει να κρίνει τα πάντα. Ο Ντένις ζωγραφίζει τα πιο όμορφα τρένα. Ο Ηρακλής έχει «μια καλή πρόταση» για όλα. Η Ραλία χτες ανακάλυψε το πορτοκαλί. Ο Δημήτρης μιλάει συνέχεια για το μέλλον. Η Αλεξάνδρα είναι πρωταγωνίστρια στο θέατρο. Ο Ηλίας ξέρει πάντα τι είναι δίκαιο και τι όχι. Η Κατερίνα λέει τις πιο ωραίες ιστορίες. Ο Ντάβιντ σε κοιτάει στα μάτια να μάθει οτιδήποτε καινούριο. Η Έλενα είπε το Ρο. Ο Αλέξανδρος τρέχει σαν τον άνεμο. Η Σταυρούλα έκανε μια καινούρια φίλη. Ο Αντρέας θέλει να γίνει αστροναύτης. Η Ιουλία έχει μια ερώτηση για όλα. Η Νάσια ενθουσιάζεται με όλα. Ο Χρήστος φτιάχνει τους πιο ψηλούς πύργους. Η Θέμις μετράει κάθε της κουβέντα. Η Κλαούντια μετράει ως το 100. Η Θώμη μαθαίνει να μοιράζεται. Ο Σταύρος διαλέγει πάντα χαρούμενα χρώματα. Ο Στέλιος έχει ένα αστείο για κάθε περίπτωση. Η Νασμίν τραγουδάει σαν αηδόνι. Ο Βαγγέλης έχει παλέψει με δεινόσαυρους και τους νίκησε. Ο Γκάμπριελ γελάει και φωτίζεται όλη η τάξη. Η Αντωνία τους διαβάζει παραμύθια για να κοιμηθούν. Κρατήστε τις ναζιστικές θεωρίες σας για τους «άριστους»! Όσο ακόμα είμαι στην εκπαίδευση, «πρώτιστος στόχος και προτεραιότητά μου» είναι να γίνει το καθένα απ’ αυτά ο καλύτερος εαυτός του. Όχι για να επιβιώσουν στη ζούγκλα σας, αλλά για να σας την τρίψουν στα μούτρα!

κωστας

 να και κατι καλο

Κληρονομικό χάρισμα...

Χαρισματικό άρθρο. Χαρισματικός πολιτικός. Χαρισματική παρουσιάστρια. Χαρισματικός ερμηνευτής. Χαρισματική παρουσία στο Dancing. Χαρισματικός σχολιαστής.

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης