Μετρό Θεσσαλονίκης: Ο σταθμός Βενιζέλου, τα αρχαία και οι μουσαμάδες

metro09

Νέος γύρος αντιπαραθέσεων για το μετρό Θεσσαλονίκης: Από τη μία η κυβέρνηση και οι τεχνοκράτες που υποστηρίζουν ότι οι αρχαιότητες πρέπει να αποσπασθούν και να επανατοποθετηθούν για να επισπευσθεί το έργο και από την άλλη οι αρχαιολόγοι οι οποίοι υποστηρίζουν την κάλυψη των αρχαίων και την ανάδειξή τους μέσα στον σταθμό του μετρό

Η απόφαση για επανασχεδιασμό στην κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης και τη διαχείριση των αρχαιοτήτων στο σταθμό Βενιζέλου, στη διασταύρωση με την οδό Εγνατία, όπου βρέθηκε ολόκληρο τμήμα του αρχαίου δρόμου Decumanus maximus, αλλά και ρωμαϊκά κτίρια, οδηγεί σε νέο γύρο αντιπαραθέσεων. Από τη μία η κυβέρνηση και οι τεχνοκράτες που υποστηρίζουν ότι οι αρχαιότητες πρέπει να αποσπασθούν και να επανατοποθετηθούν για να επισπευσθεί το έργο και από την άλλη οι αρχαιολόγοι, συλλογικότητες και ο τέως δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης, οι οποίοι υποστηρίζουν τη λύση που υλοποιούταν μέχρι τώρα. Της κάλυψης των αρχαίων και της ανάδειξής τους μέσα στον σταθμό του μετρό.

Πριν ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοινώσει στη ΔΕΘ ότι η κυβέρνηση αλλάζει το σχεδιασμό, που είχε αλλάξει το 2017 και προκρίνει τη λύση της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαίων, ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής είχε επισκεφτεί τους σταθμούς Βενιζέλου και Αγίας Σοφίας. Στη Βενιζέλου έμεινε λίγα λεπτά και ενημερώθηκε από τον διευθυντή του έργου Γιώργο Κωνσταντινίδη για την κατάσταση που επικρατεί. Το στέλεχος της εταιρίας ξεκίνησε λέγοντας τι έγινε με τα αρχαία και ότι καλύφτηκαν από αδρανή υλικά και από πάνω σε ένα τμήμα έχει στρωθεί πλάκα. Εκεί ο κ. Καραμανλής ενημερώθηκε πως δεν είναι έτοιμες οι μελέτες για την κατασκευή του σταθμού και αντέδρασε μιλώντας για «εγκαίνια με μουσαμάδες» από την προηγούμενη κυβέρνηση. Στον σταθμό της Αγίας Σοφίας όμως, όπου επίσης βρέθηκαν αρχαιότητες, ενημερώθηκε για την αλλαγή της διάταξης του σταθμού, όπως και ότι όσες αρχαιότητες βρέθηκαν αποσπάστηκαν. Εκεί είναι αλήθεια έμεινε για περισσότερη ώρα, κατέβηκε στο εργοτάξιο βάθους περίπου 28 μέτρων και πληροφορίες αναφέρουν ότι εστίασε τις ερωτήσεις του στην απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων. Μάλιστα άκουσε στέλεχος της κοινοπραξίας να του λέει «ευτυχώς εδώ δεν έχουμε καθυστερήσεις».

Το μετρό της Θεσσαλονίκης έχει καταντήσει γεφύρι της Άρτας, χωρίς κανείς να μπορεί να απαντήσει στο ερώτημα πότε θα ολοκληρωθεί. Ενώ στη βασική γραμμή Νέα Ελβετία – Σιδηροδρομικός Σταθμός οι ανακοινώσεις που έγιναν από την προηγούμενη κυβέρνηση οδηγούσαν στο συμπέρασμα πως φέτος θα άρχιζαν τα δοκιμαστικά δρομολόγια των συρμών. Ωστόσο τα δρομολόγια στο… σχέδιο περιλάμβαναν μόνον τη διαδρομή Νέα Ελβετία – Συντριβάνι, αφού Αγίας Σοφίας και Βενιζέλου… έκοβαν το δρόμο.

Η απόφαση διατήρησης των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου, που πλέον χαρακτηρίζεται «πολύπαθος» στη Θεσσαλονίκη, είχε προκαλέσει και την περίοδο εκείνη πλήθος αντιδράσεων, κυρίως από τεχνικούς φορείς που φώναζαν για την καθυστέρηση του έργου. Τελικά το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο πρόκρινε την απόφαση διατήρησης και κατάχωσης των αρχαιοτήτων, για να αναδειχθούν στον σταθμό και με υπουργική απόφαση του 2017, ανατράπηκε ο προηγούμενος σχεδιασμός.

Τώρα η κυβέρνηση επιστρέφει στην προηγούμενη λύση που είχε υποστηρίξει από την αρχή η αρχαιολόγος, τότε γενική γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού και σήμερα υπουργός Λίνα Μενδώνη, για απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων. Η άποψη είχε στηριχθεί με υπουργική απόφαση του 2014, ενώ και το 2016 με απόφασή του το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε νόμιμη την απόσπαση και επανατοποθέτηση.

Ένας από τους υπέρμαχους της συγκεκριμένης τεχνικής λύσης είναι ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου (τμ. Κεντρικής Μακεδονίας) και πλέον αντιπεριφερειάρχης Υποδομών Πάρις Μπίλιας. «Ο σταθμός της Βενιζέλου με τη λύση που έχει επιλεγεί μέχρι αυτή τη στιγμή, πάει μετά το 2024 με κόστος πάνω από 40 εκατ. ευρώ ενώ το κόστος της απόσπασης και επανατοποθέτησης είναι 15 εκατ. ευρώ. Όλα μαζί θα τελειώσουν σε 3,5 χρόνια», είπε σε δηλώσεις του στο ράδιο Θεσσαλονίκη. Σε σύσκεψη φορέων που κάλεσε χθες ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, στην οποία συμμετείχαν και οι εκπρόσωποι των καταστηματαρχών που ταλαιπωρούνται από τα έργα του μετρό, αποφάσισαν όλη πως η λύση απόσπασης και επανατοποθέτησης είναι η καλύτερη, με το σκεπτικό πως μόνον έτσι θα ολοκληρωθούν γρήγορα οι διαδικασίες για την ολοκλήρωση του έργου.

Από την άλλη οι πρώην κυβερνώντες και ειδικά ο τέως πρόεδρος της Αττικό μετρό Γιάννης Μυλόπουλος σε ανάρτησή του αναφέρει πως με τη λύση που προκρίνεται «ξαναγίνεται το μετρό ανέκδοτο» και κατηγορεί τη σημερινή κυβέρνηση για μεγάλες καθυστερήσεις στο έργο. Από την άλλη οι αρχαιολόγοι με ανακοίνωση του Συλλόγου τους αντιδρούν στην απόφαση απόσπασης εκφράζοντας έντονες αμφιβολίες για την τύχη των αρχαιοτήτων και εάν επανατοποθετηθούν για την ανάδειξή τους.

ΣΧΟΛΙΑ (8)

Λογική

Τα αρχαία πρέπει να μείνουν στην θέση τους, να συντηρηθούν ως έχουν και να αναδειχθεί ο ενιαίος χώρος σαν αρχαιολογικός και όχι να φυτευτούν εκ των υστέρων εδώ και εκεί σαν μουσείο. Πέρα του ότι υπάρχει ο κίνδυνος πολλά να καταστραφούν κατά την εκρίζωση τους, την μεταφορά τους, ακόμη και κατά την συντήρησή τους. Βέβαια υπάρχει και το ενδεχόμενο να ανακαλυφθούν και άλλα αρχαία κατά την εκσκαφή τους και τότε θα γίνει το έλα να δεις. Το κόστος και η καθυστέρηση θα ανέβουν στα ύψη. Απλή λογική δεν έχουν στην κυβέρνηση; Τι παραμύθια μας λένε; Ό,τι δρομολογήθηκε από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ για ένα πείσμα του Μητσοτάκη πρέπει να αλλάξει; Είναι επικίνδυνοι οι άνθρωποι, τα γκρεμίζουν όλα και δεν υπολογίζουν το κόστος, αρκεί να κάνουν αντισύριζα πολιτική, διαστρεβλώνοντας και την πραγματικότητα.

Κρίμα...!

Συμφέροντα από εδώ συμφέροντα από εκεί, άκρη δεν βγαίνει και εμείς πληρώνουμε... και μετρό δεν έχουμε. Δυστυχώς δεν υπάρχει κανείς που να μπορεί να πει αντικειμενικά τι πρέπει να γίνει γιατί όλοι εκπροσωπούν τα δικά τους συμφέροντα.. Ο Άκτωρ (!) ...η Αττικό Μετρό (!), το ΚΑΣ (!) ο Σύριζα (!) η ΝΔ (!) . Ίσως μόνο ο Μπουτάρης που δεν είναι πλέον δήμαρχος... Όπως και να 'χει η κυβέρνηση που θα παραδώσει το έργο θα είναι αυτή που θα πάρει τα εύσημα. Να το θυμούνται αυτό στην ΝΔ γιατί έτσι όπως πάνε ούτε στη θητεία τους δεν θα ολοκληρωθεί...

αυτη

που θα πειραξουν τα αρχαια σε λιγα χρονακια θα ειναι ισοβια....

ΤΕΛΑΜΩΝ

ΟΙ ΣΥΡΙΖΑΙΟΙ ΟΤΑΝ ΗΤΑΝ ΣΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ,ΚΟΡΟΪΔΕΥΑΝ ΤΟΝ ΛΑΟ ΟΤΙ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΟ ,ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΤΟ ΜΑΤΑΙΩΣΟΥΝ...Η ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ ΣΕ ΟΛΟ ΤΗΣ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ...

ΣΠΙΘΑ

Το πίο σύντομο ανέκδοτο στην θεσσαλονίκη είναι: ΜΕΤΡΟ θεσσαλονίκης

Giako

135.000.000€ το κόστος των ανασκαφών στο μέτρο μέχρι στιγμής. Κάποιοι βγάζουν λεφτά από αυτήν την ιστορία.

Cris

Και θα συνεχίσουν τις ανασκαφές μέχρι το 2060 εις υγείαν των κορόϊδων. Είναι πολλά τα λεφτά Giako.

Ιθαγενής Επαρχίας Θεσσαλονίκης

15 χρόνια από το στήσιμο των πρωτων εργοταξίων.. Η Αθήνα, που επίσης έχει αρχαία, έχει και γω δεν ξέρω πόσες γραμμες. Η Ρώμη, που επίσης έχει αρχαία, έχει εδω και 50+ χρόνια μετρό.. Φτάνει πια η κοροϊδια.. Αν ήμασταν σοβαρό κράτος θα είχε μπει εισαγγελέας διαφθοράς και θα είχαν μπει άτομα φυλακή. Αλλά δεν είμαστε.. Και εδώ άλλωστε είναι η επαρχία της Θεσσαλονίκης.. Αλλά βρίσκουν και τα κάνουν..

αγαπητέ συμπατριώτη...

Της Αγίας Πετρούπολης, που είναι το βαθύτερο μετρό της Ευρώπης, εξαιτίας της ανάγκης να περάσει κάτω απο τα κανάλια, μας είπε η ξεναγός οτι άργησε να γίνει, το 1955...

amerikanos

τι εκανε το λαμογιο ο τουρκο γλυφτης πρωην δημαρχος ολα αυτα τα χρονια ??? ΤΙΠΟΤΑ αν ομως το τουρκικο το προξενειο του ζηταγε αεροδρομιο στην τσιμισκη θα τους το εκανε πεσκεσι ... και τωρα που δεν ειναι πια μεσα στον δημο για να τα σκατωνει ... βρισκει τα αρχαια για να σταματα τα εργα ... να τον βοηθησετε ρε μπουγατσοκεφαλοι ... καποιοι αρχιδολογοι ανακαλυψαν στις εκσαφες του μετρο αρχαια εργαστηρια μπουγατσας και λιγω παρακατω τα πρωτα προιστορικα πατσατσιδικα και προς την παραλια βρηκα κατω απο την γη ποτιστρες για κορμορανους ...ποσο δικαιο ειχαν οι πολιτες που τοτε ψαχνανε τον τουρκαλα για να του ριξουν ενα σαλονικιοτικο φατουρο

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

ma98

Οι αστυνομικοί κατέσχεσαν, μεταξύ άλλων, ακατέργαστη κάνναβη συνολικού βάρους 523,1 γραμμαρίων, δυο κλώνους δενδρυλλίων κάνναβης που ζύγιζαν ένα κιλό και 408 γραμμάρια και κατεργασμένη κάνναβη τύπου «σοκολάτα» βάρους 1,9 γραμμαρίου

botiliarisma

Αποφύγετε δυσάρεστες... εκπλήξεις και μποτιλιαρισμενους δρόμους με την on line εφαρμογή του newsauto.gr σε συνεργασία με την Google...