Φωτιά στην Αττική: Συγκλονίζουν οι μαρτυρίες των καπετάνιων που συμμετείχαν στις επιχειρήσεις διάσωσης

Όλες οι συγκλονιστικές μαρτυρίες των καπετάνιων των πλοίων που βοήθησαν στη διάσωση των ανθρώπων που έπεσαν στη θάλασσα προκειμένου να σωθούν από τις φονικές πυρκαγιές

ar_007
Τραγική ήταν η κατάσταση εχθές το βράδυ στο λιμάνι της Ραφήνας. Την ίδια ώρα που τα πλοία της γραμμής έφευγαν φορτωμένα με επιβάτες του Σαββατοκύριακου από Άνδρο και Τήνο.. η Αττική ήταν ζωσμένη στις φλόγες. Καπετάνιοι και πληρώματα των ακτοπλοϊκών πλοίων της γραμμής βρέθηκαν μπροστά στο πυρόπληκτο λιμάνι της Ραφήνας και βάλθηκαν να μαζεύουν πυρόπληκτους ναυαγούς!

Δύο πλοία της Fast Ferries το «Αικατερίνη» και το Andros ενεπλάκησαν στις έρευνες. Το ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ πρώτο και το Andros τελευταίο. Το ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ειδοποιήθηκε και πλησίασε σιγά-σιγά την Ραφήνα ψάχνοντας για ναυαγούς το απόγευμα. Δεν βρήκε κι έδεσε στο λιμάνι. Το Andros έφυγε από Άνδρο στις 21:20 συμμετείχε κι αυτό στην έρευνα και έφτασε στη Ραφήνα στις 2:30 το πρωί! Και τα δύο πλοία δεν βρήκαν κανέναν ναυαγό.

Από τα άλλα πλοία επόμενο που έφτασε στην «ζώνη των ναυαγών του πυρός» το Superrunner προερχόμενο από Κυκλάδες. Να πως περιγράφει τις σκηνές ο φίλος και συνεργάτης Δημήτρης Σταυρόπουλος που επέστρεφε με το ταχύπλοο στη Ραφήνα:

«Γύρω στις 21:20, κοντά 2 μίλια από τη Ραφήνα κόψαμε τραχύτητα και έγινε ανακοίνωση πως το πλοίο θα συμμετέχει σε έρευνα για διάσωση ναυαγών. Ξαφνικά το πλοίο σταμάτησε και κατέβασαν βάρκα, ενώ οι κοπέλες του πλοίου ετοίμαζαν κουβέρτες. Κοιτάμε από τα παράθυρα και βλέπουμε αξιωματικούς και ναύτες σε εγρήγορση. Επί μια ώρα έκαναν προσπάθειες. Όταν ανακοινώθηκε πως σώσαμε 5 άτομα όλοι ξέσπασαν σε χειροκροτήματα. Φτάσαμε στην Ραφήνα όπου αντικρίσαμε μια εικόνα κόλασης…», ενώ ο καπετάνιος  του Superrunner  της Golden Star Ferries, Γιώργος Δήμου:

«Η ώρα ήταν 09:50 και ενώ το Super Runner επέστρεφε από Τήνο στο λιμάνι της Ραφήνας έχουμε ενημερωθεί για αγνοούμενους που πιθανά να έχουν πέσει στη θάλασσα για να σωθούν από τις φλόγες.

Έχουμε αναμμένα τα φώτα του πλοίου καθώς και τους προβολής για έρευνα και διάσωση. Το πλήρωμα είχες εντολές να είναι περιμετρικά από το καράβι ώστε να βλέπουμε και να μπορούμε να ακούμε. Φωνές ερχόντουσαν από τη θάλασσα και καλούσαν για βοήθεια. Αμέσως κατεβάσαμε το ταχύπλοο σκάφος και περισυλλέξαμε 3 παιδιά και 2 ενήλικες. Δώσαμε τις πρώτες βοήθειες στους ανθρώπους και ενημερώσαμε το λιμενικό για τη διάσωση. Ήμασταν 2,5 μίλια μακριά από τη Ραφήνα. Όπως μας είπαν οι άνθρωποι οι φλόγες είχαν φτάσει μέχρι την παραλία και έτσι η μόνη διέξοδος ήταν η θάλασσα. Έπνεαν ισχυροί άνεμοι 5-6 μποφόρ.

Με εντολή μου το ταχύπλοο παρέμεινε στην περιοχή για να συνεχίσει την έρευνα, καθώς οι πληροφορίες μιλούσαν για πολλούς αγνοούμενους».

fri_002

Κλείσιμο
fr_001

fri_004

Ο καπετάν Γιώργος Δήμου

Από την άλλη συγκλονίζει και η μαρτυρία του  καπετάνιου του Tera Jet, Γιάννη Βουτσελάκο. Η αφήγηση του λιτή και δραματική:

«Είχαμε φτάσει στο λιμάνι το απόγευμα. Όταν είδαμε την κατάσταση κατεβάσαμε το πλοιάριο διάσωσης κι εγώ, ο ύπαρχος, ο πρώτος μηχανικός και ένας ναύτης ξανοιχτήκαμε. Ήταν γύρω στις 20:00. Περιμαζέψαμε αρχικά στα ανοιχτά της Ραφήνας 13 άτομα. Τους φέραμε στο λιμάνι που γινόταν χαμός. Μετά πήγαμε στο κόκκινο λιμανάκι και μαζέψαμε άλλους 29. Μαζί και ένα νεκρό 14χρόνο κοριτσάκι! Θέλω να τονίσω πως προσπαθήσαμε όλοι με αυταπάρνηση να σώσουμε όσους μπορούσαμε επί ώρες. Μείναμε στη θάλασσα μέχρι την πρώτη πρωινή (πέντε ολόκληρες ώρες). Το μόνο που μπορώ να πω είναι πως πρώτη φορά αντιμετωπίσαμε ως ναυτικοί τέτοια απίστευτη κατάσταση…»

Τέλος, ο καπετάνιος του Superferry - Golden Star Ferries, Θανάσης Χαλάς περιέγραψε τις δραματικές στιγμές που έζησε αυτός και τι πλήρωμα του ως εξής:

«Ειδοποιηθήκαμε από OlympiaRadio όταν βγήκαμε από Άνδρο στον Κάβο Ντόρο πως στην Ραφήνα υπάρχουν αγνοούμενοι. Ξεκινήσαμε να πλέουμε 8 μίλια πριν το λιμάνι με μειωμένη ταχύτητα. Στις 10:20 ειδοποιήθηκα από μέλος του πληρώματος πως βρήκαμε ναυαγούς. Ήταν στα 5 μίλια από τη Ραφήνα. Μαζέψαμε 9 ανθρώπους. Όλοι Δανοί.

Αυτό που μας έκανε να ανησυχούμε πάρα πολύ ήταν πως στην προσπάθεια μας να τους σώσουμε μπορούσε και να τους σκοτώσουμε αν περνάγαμε δίπλα ή από πάνω τους. Ευτυχώς έγινε καλή δουλειά με τον προβολέα έρευνας. Επιπλέον υπήρξε άψογος συντονισμός μεταξύ εμού και του ύπαρχου Μανώλη Πιτσικάλη που είχε την ευθύνη στο πλοιάριο διάσωσης. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την διάσωση 9 αλλοδαπών (Δανοί) εκ των οποίων 5 παιδιά. Το πιο μικρό ήταν 3 ετών και το κράταγε η μάνα του στην αγκαλία και ένα 6χρόνο το είχε στην πλάτη. Όλοι ήταν στη θάλασσα από τις 6 το απόγευμα. Είχαν μπει στο Μάτι σε μια βάρκα, η οποία κάποια μπατάρισε. Μετά άρχισαν να κολυμπάνε μέχρι που τους βρήκαμε εμείς. Φτάσαμε στη Ραφήνα στις 12:10»!

terra11
Ο καπετάν Γιάννης Βουτσελάκος (δεξιά) με τον πρώτο μηχανικό του Tera Jet

rescue131

Ο ύπαρχος Μανώλης Πιτσικάλης και ο πλοίαρχος Θανάσης Χαλάς

ΔΙΑΣΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ SUPERFERRY

Πηγή: enandro
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr