Politico: Οι δάσκαλοι από την Ελλάδα «χαρίζουν» εύκολα βαθμούς

643

Στο άρθρο με τίτλο «Η μεγαλοφυΐα των Ελλήνων» το Politico επικρίνει τους Ελληνες δασκάλους των ευρωπαικών σχολείων και σημειώνει ότι είναι αρκετά γενναιόδωροι στις βαθμολογίες τους

Με τους Ελληνες δασκάλους και μαθητές του ευρωπαϊκού σχολείου του Ισέλ, ένα από τα τέσσερα που χρηματοδοτούνται από την Ε.Ε. στις Βρυξέλλες, ασχολείται σε εκτενές ρεπορτάζ του το Politico.

Σε αυτό το σχολείο παρατηρείται έντονα πως ανάμεσα στους αποφοίτους με την υψηλότερη βαθμολογία πάντα βρίσκεται ένας Ελληνας.

Στο άρθρο με τίτλο «Η μεγαλοφυΐα των Ελλήνων» το Politico εξηγεί γιατί «οι δάσκαλοι από την Ελλάδα είναι διάσημοι για την απονομή εύκολων βαθμών».

«Αντιμετωπίζουμε το ίδιο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Ευρώπη σε πολιτικό επίπεδο», αναφέρει ο Στεφάν Σεμπά, Γάλλος καθηγητής στο σχολείο. «Η εθνική κουλτούρα υπερβαίνει την ευρωπαϊκή».

Το δημοσίευμα αναφέρει πως συνολικά υπάρχουν 13 ευρωπαϊκά σχολεία, στα οποία παιδιά δημοσίων υπαλλήλων της ΕΕ σπουδάζουν τη μητρική τους γλώσσα. Εκεί, συνήθως υπάρχουν εκπαιδευτικοί που προσλαμβάνονται και αποστέλλονται στα σχολεία από τις εθνικές κυβερνήσεις.

Το προσωπικό που λαμβάνει ελάχιστη εκπαίδευση σχετικά με το ευρωπαϊκό σύστημα, τείνει να διδάσκει και να βαθμολογεί με τα πρότυπα των χωρών τους. Αποτέλεσμα είναι να πέφτει σε εθνικά στερεότυπα.

Στο Ισέλ, το μόνο ευρωπαϊκό σχολείο με έδρα τις Βρυξέλλες το οποίο έχει ελληνικό τμήμα, Ελληνες πρώην μαθητές παραδέχονται πως οι δάσκαλοί τους βαθμολογούν «πολύ γενναιόδωρα» σε αντίθεση με τους Γάλλους, οι οποίοι θεωρούνται σκληροί και τσιγκούνηδες με τους βαθμούς.

Οι Eλληνες δάσκαλοι «είναι πρόθυμοι να αποδείξουν ότι είναι καλοί», καθώς φοβούνται πως «θα επιστρέψουν στην Ελλάδα αν δεν έχουν καλά αποτελέσματα», ανέφερε πρώην εκπαιδευτικός η οποία δίδασκε για πάνω από 20 χρόνια στο ευρωπαϊκό σχολικό σύστημα. Οι καλοί βαθμοί γίνονται «ζήτημα εθνικής υπερηφάνειας», λέει και προσθέτει: «Οι Ελληνες δεν είναι σε καμία περίπτωση οι μόνοι που επιθυμούν οι μαθητές τους να έχουν καλά αποτελέσματα», φέρνοντας ως παράδειγμα έναν Πολωνό καθηγητή ο οποίος έβαζε τους μαθητές να ξαναγράψουν τα τεστ μέχρι να πετύχουν ένα καλύτερο βαθμό.

Μαθητές και προσωπικό ανέφεραν, σύμφωνα με το Politico, πως οι Ισπανοί και Γερμανοί καθηγητές βαθμολογούν καλά με περισσότερη ευκολία, ενώ αρκετοί Βρετανοί μαθητές δήλωσαν ότι θεωρούν ότι τα μαθήματα αγγλικής γλώσσας είναι λιγότερο αυστηρά από τα αντίστοιχα των γαλλικών.

Οι σπουδαστές φοβούνται ότι δεν βαθμολογούνται επί ίσοις όροις στα διάφορα τμήματα, εδώ και χρόνια, αλλά το θέμα αυτό δεν ήταν «συζητήσιμο» μέχρι πρόσφατα, ανέφερε ένας ανώτερος υπάλληλος που έχει διδάξει στα Ευρωπαϊκά σχολεία τα τελευταία 30 χρόνια και δεν θέλει να κατονομαστεί.

Το ρεπορτάζ σημειώνει πως είναι «κοινό μυστικό» πως οι Ελληνες περνούν πιο εύκολα τα μαθήματα, ενώ οι Γάλλοι πασχίζουν. Οι βαθμοί παίζουν ρόλο στην είσοδο στα Πανεπιστήμια και ειδικά σε αυτά του Ηνωμένου Βασιλείου, όπου οι μαθητές του ελληνικού σχολείου έχουν ένα αθέμιτο πλεονέκτημα.

Ανώτερος υπάλληλος δήλωσε πως οι Ελληνες μαθητές έχουν περίπου τις ίδιες επιδόσεις με τους άλλους σπουδαστές στα μαθήματα που διδάσκονται σε άλλες γλώσσες. Ωστόσο, σε μαθήματα που διδάσκονται από Ελληνες καθηγητές οι επιδόσεις τους ξεπερνούν τις άλλες χώρες.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι πως το 2016, τρεις από τους πρώτους πέντε μαθητές με την υψηλότερη βαθμολογία, ήταν Ελληνες.

Αυτό, όμως, άρχισε να αλλάζει ένα χρόνο μετά, όπου ο πρώτος σε βαθμολογία μαθητής ήταν Ολλανδός και ο καλύτερος Ελληνας ήταν έβδομος.

«Οι Ελληνες δεν θέλουμε να παραδεχτούμε πως το τμήμα μας είναι πιο εύκολο από τα άλλα», δηλώνει μαθητής στο ελληνικό τμήμα. «Η δουλειά που κάναμε ήταν η ελάχιστη σε σύγκριση με τα άλλα τμήματα», συμπληρώνει.

Από την πλευρά τους οι Ελληνες μαθητές παρά τη «γενναιοδωρία» των δασκάλων, φαίνεται πως δεν είναι ικανοποιημένοι και δηλώνουν πως η ελαστικότητα που τους προσφέρθηκε δεν ήταν τελικά χρήσιμη.

Ο πρώτος Ελληνας μαθητής τα «έχασε» όταν άρχισε να φοιτά στο Πανεπιστήμιο των Βρυξελλών, καθώς δεν μπορούσε να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις του.

«Δεν ήξερα πώς να σπουδάσω σκληρά, πώς να οργανώσω τις σημειώσεις μου. Επρεπε να τα μάθω από την αρχή. Θυμάμαι ότι ο πατέρα μου έλεγε στη μητέρα μου να με βάλει μαζί με τις αδελφές μου στο αγγλικό ή το γαλλικό τμήμα», αναφέρει.

«Δεν είχα προετοιμαστεί για πώς γράφουν δοκίμιο πάνω από δύο σε δύο σελίδες», δήλωσε ένας άλλος μαθητής που πήγε για σπουδές στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Η διοίκηση των ευρωπαϊκών σχολείων υποστηρίζει πως προσπαθεί να εξομαλύνει τις διαφορές και επιμένει πως η ποικιλία και η διαφορετικότητα ανάμεσα στους καθηγητές είναι μέρος κάθε σχολικού συστήματος.

Πηγή: Politico

ΣΧΟΛΙΑ (24)

Jeroen René Victor Anton Dijsselbloem

Πολύ αλήτεια σε αυτό το βίντεο..Μπορώ να πω ότι εκεί που σπούντασα, κουράστηκα πολύ περισσότερο από οτι παρτάκια Έλληνα.

Δρ Ελένη

Και που να μάθουν οι φίλοι κι Εταίροι μας Ευρωπαίοι πόσα Πανεπιστημιακά πτυχία χαρίζουν ή πουλούν οι εδώ διεφθαρμένοι καθηγητές! Θυμάστε τις κακουργηματικές υποθέσεις κατά συρροήν πλουτισμού μέσω μιζών, καθηγητών του ΑΠΘ, που πουλούσαν βαθμό άριστα σε πτυχιακές εξετάσεις Ιατρικής για μονάχα 300 ευρώ;

γιαννης

και που να πανε να δουνε τους βαθμους που βαζουν οι καθηγητες των ΤΕΙ στους φοιτητες των ΤΕΙ. Εκει να δειτε γλεντι. Οι περισσοτεροι φοιτητες των ΤΕΙ με το ζορι γραφουν ελληνικα, οσο για τα μαθηματικα τους, θελουν κομπουτερακι για να προσθεσουν 1+1. Κατα τα αλλα παιρνουν πτυχιο, βγαινουν στην αγορα και βρισκουν εξαιρετικες δουλειες ως σερβιτοροι ή πωλητες. Ειναι απιστευτα χαμηλο το επιπεδο, και αυτο το κρατος, που πληρωνει το λογαριασμο, το γνωριζει απολυτα.

@γιαννης

απόφοιτος ΤΕΙ?

Νεοέλληνας

1)Γίνεσαι μέλος στο συμβούλιο γονέων και κηδεμόνων και απαιτείς από τους καθηγητές να βάλουν καλούς βαθμούς στο παιδί σου. Με το νέο σύστημα θα λαμβάνονται υπόψιν για την είσοδο σε πανεπιστήμιο σε Ελλάδα και όπως πάντα και στο εξωτερικό. 2) Δηλώνεις ότι το παιδί σου έχει πρόβλημα υγείας πχ (νόσος του crohn ή δυσλεξία κτλ ) και γίνεται δεκτός χωρίς εξετάσεις ή στην χειρότερη περίπτωση με προφορικές.

ΔΟΝΤΙΑ

Απλώς στάζουν χολή. Οι οδοντίατροι από τις άλλες χώρας της Ε.Ε., όταν έρχονται στην Αγγλία, αναγκάζονται να κάνουν μαθήματα ακτινολογίας κλπ., θέλουν πολύμηνη (μετ)εκπαίδευση για να ανταπεξέλθουν, ενώ οι Έλληνες είναι πανέτοιμοι ήδη προπτυχιακά, απλώς καμία σχέση, ούτε σύγκριση ...

Πρώην μαθήτρια Ευρ.Σχ.

Είναι αλήθεια ότι κάποιοι Έλληνες καθηγητές έβαζαν πιο εύκολα βαθμούς όταν το ζητούσανε μαθητές ή γονείς διότι στα ΤΕΙ μπαίνεις με τον βαθμό απολυτηρίου. Οι ξένοι καθηγητές στους βαθμούς ήταν πιο φειδωλοί.Δεν γνωρίζω αν έχουν απλοποιηθεί τα μαθήματα τώρα αλλά πριν από 20-25 χρόνια οι ώρες διαβάσματος ήταν πάρα πολλές.Όσον αφορά τα ξένα Πανεπιστήμια όταν διαβάζεις πραγματικά πετυχαίνεις(Υπάρχουν και οι εξαιρέσεις),αυτό που διαφέρει και πρέπει να συνηθίσουμε ως Έλληνες είναι ο διαφορετικός τρόπος γραφής δοκιμίων ή άλλων κειμένων σε άλλες γλώσσες.Ζητάνε δομημένα κείμενα με τίτλους και υπότιτλους στα ξένα Πανεπιστήμια όχι χύμα κείμενα όπως στην Ελλάδα.

λιλα

η κορη μου κανει μαστερ σε ξακουστο πολυτεχνειο της ολλανδιας. υπεροχες εγκαταστασεις αλλα ως εκει. . οι καθηγητες τους μακραν κατωτεροι απο τους δικους μας . το επιπεδο σπουδων χαμηλο. ανοργανωτοι και χωρις καλο προγραμματισμο. οι ελληνες φοιτητες ολων των πολυτεχνειων της χωρας μας ειναι στους πρωτους παντα.

κωστας

ΡΕ λιλα...αν ειναι τοσο ασχημα τα ολλανδικα πολυτεχνεια γιατι το κανακαρι σου κανει εκει μεταπτυχιακο και οχι στην ελλαδα που ειναι μαζεμενοι ολοι οι καθηγηταραδες?

Είναι αλήθεια

ότι στην Ελλάδα οι δάσκαλοι χαρίζουν βαθμούς , γιατί δέχονται ψυχολογικό πόλεμο από τους γονείς. Ιδιαίτερα, στα δευτερεύοντα μαθήματα , π.χ. θρησκευτικά , μελέτη περιβάλλοντος , κοινωνική και πολιτική αγωγή,..τα παιδιά το δεκαράκι το έχουν σίγουρο , ακόμα και αν όλη τη σχολική χρονιά παίζουν τρίλιζα την ώρα του μαθήματος. Οι δάσκαλοι έχουν γίνει υποχείρια των γονέων , οι οποίοι επεμβαίνουν ξεδιάντροπα στο έργο τους , εκμηδενίζοντας την προσωπικότητά των εκπαιδευτικών.

Οχι οχι

δεν είμαστε εμείς κακοί, απλά οι Έλληνες χαρίζουν βαθμούς. Τίποτα πιο διασκεδαστικό από την Ευρωπαική κακομοιριά

Μεγάλη δαπάνη , πληθωρισμός βαθμών

Οι βαθμοί είναι πληθωριστικοί δτην Ελλάδα. Η Εγγλέζικη βιομηχανία υπερμαζικής παραγωγής πτυχίων και μεταπτυχιακών το επικροτεί αυτό. Οι Γερμανοί χρόνια και οι χώρες πέριξ ενδιαφέρονται ονο να πάρουν έτοιμο προσωπικό πτυχιούχων για να μην ξοδέψουν δαπάνες εκπαίδευσης. Η Γσλλία είνσι εσωστρεφής στήν μετσφορά γνώσης και δεν πολυεπιθυμεί βιομηχανική πανεπιστημιακή παραγωγή αλλά Αγγλία. Η ΗΠΑ και αυτές θέλουν εξασφαλισμένα εισοδήματα και υποτροφίες. Οι Σκανδιναυοί δεν είναι πλέον τόσο εύκολοι και οι μεσογειακοί Έλληνες δεν αντέχουν το κλίμα και τους κανόνες. Οι Έλληνες μαθητές γαλουχούνται με την μεσογειακή νοσταλγία θάλασσα ήλιο και απότομη πληθωριστική ελευθεριότητα . Η εκπαίδευση στην Ελλάδα δαπανά πολύ δημόσιο και ιδιωτικό προιόν. Άρα έχει και πληθωρισμό βαθμολόγησης. Λιγότερη κρατική κσι ιδιωτική δαπάνη για την εκπαίδευση θα έδινε και ακριβέστερες -σίγουρα αντιπληθωριστικές-βαθμολογίες. Τα επόμενα χρονια απ το βάρις της οικονομικής τωρινής κρίσης και του μετασχηματισμού του πσραγωγικοκοινωνικού μοντέλου που δρομολογείται , η εκπαίδευση ώς κίνητρο θα αποδυναμωθεί.

@Μεγαλη κ.λπ

Νομίζω πως κάνετε λάθος στο τελικό συμπέρασμα σας και ότι το αντίθετο θα συμβεί δηλαδή η οικονομική τωρινη κρίση θα είναι αφορμή να ενδυναμωθεί η εκπαίδευση ως κίνητρο.Αυτο θα λειτουργήσει ως εξής.Παιρνοντας ως παράδειγμα την Ιταλία που και αυτή έχει οικονομική κρίση,ειδικοί σχολιάζουν και αποδίδουν την αντισυστημικη στροφή του ιταλικού εκλογικού σώματος κσι την εκλογή ευρωσκεπτικιστών στην κυβέρνηση στην απογοήτευση των νέων που δεν βρίσκουν δουλειά.Ο λόγος όμως που δεν βρίσκουν δουλειά οι Ιταλοί νέοι είναι άπειρη δεν έχουν πολλά προσόντα ώστε να αναζητήσουν εργασία ευκολότερα ή στο εξωτερικό.Οι Έλληνες νέοι όμως βρίσκουν εργασία παντου αν δεν βρουν εδώ βρίσκουν καλυτερα αμοιβομενες στο εξωτερικό εύκολα αφού σπουδάζουν και έχουν πτυχία μαθαίνουν ξένες γλώσσες και μορφώνονται.Αρα η οικονομική κριση είναι ίσως το μόνο κίνητρο σμεου της εκπαίδευσης να ενταχθεί αμεσότερα ευκολότερα και αποδοτικότερα κανείς στο παραγωκοινωνικο μοντέλο με το οποίο καλοιες χώρες ευημερούν πρωτοπορουν και οι υπόλοιπες προσπαθούν να αντιγράψουν και να ενταχθούν σε αυτό και το οποιο παραγωκοινωνικο μοντέλο βασιζεταθ στην αρχή τη πως διδασκαλίας του Κομφούκιου ότι αν σου δώσω ένα ψάρι να φας θα χορτάσεις και θα ευχαριστηθείς και θα με ευγνωμονεις ,δεν θα ήταν όμως καλύτερο να σε μάθω να ψαρεύεις;

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

main_kammenos_press

Έρευνα για το ενδεχόμενο κακοδιαχείρισης των κονδυλίων της ΕΕ για τη σίτιση των προσφύγων στην Ελλάδα διεξάγει η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Καταπολέμησης της Απάτης (OLAF), σύμφωνα με εκπρόσωπο της Υπηρεσίας, τον οποίο επικαλείται το «Politico»

9
4562071

Οι ανήλικοι «ποντικοί»  παραβίασαν το υπόγειο γκαράζ της διπλανής πολυκατοικίας από το σπίτι του υπουργού Άμυνας - Τους αντιλήφθηκε ο σκοπός στο φυλάκιο και κάλεσε την αστυνομία

3