Ξεκινά η ανέλκυση του μοιραίου Mirage που κατέπεσε στη Σκύρο

miragee

Το υπουργείο Εθνικής Αμυνας αναθέτει το συγκεκριμένο έργο, που θα διενεργηθεί σε εκτιμώμενο βάθος 800 - 1.000 μέτρων, στο Ελληνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών, υπογράφοντας σχετική σύμβαση ύψους 400.000 ευρώ

Με βάση την «αναγκαιότητα προστασίας των ουσιωδών συμφερόντων ασφαλείας της χώρας» ξεκινά η έρευνα, ο εντοπισμός, η περισυλλογή και η ανέλκυση τμημάτων του αεροσκάφους MIRAGE 2000-5, που κατέπεσε την περασμένη Πέμπτη στη θαλάσσια περιοχή 8,5 μίλια βορειοανατολικά της Σκύρου, οδηγώντας στο θάνατο το σμηναγό Γιώργο Μπαλταδώρο.

Το υπουργείο Εθνικής Αμυνας αναθέτει το συγκεκριμένο έργο, που θα διενεργηθεί σε εκτιμώμενο βάθος 800-1.000μέτρων, στο Ελληνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών(ΕΛ.ΚΕ.ΘΕ) υπογράφοντας σχετική σύμβαση ύψους 400.000 ευρώ.

Ειδικότερα, ύστερα από αναφορά της 114 Πτέρυγας Μάχης στην Τανάγρα, βάση των αεροσκαφών MIRAGE 2000 και MIRAGE 2000-5, καθίσταται αδήριτη η ανάγκη για τον εντοπισμό, περισυλλογή και ανέλκυση των τμημάτων του Α/Φ (με βάρος μέχρι δύο (2) τόνους) “με σκοπό πρωτίστως και κυρίως την προστασία των ουσιωδών συμφερόντων ασφαλείας της Χώρας”, για τους ακόλουθους λόγους:

“ (1) Απαιτείται η άμεση περισυλλογή των ζωτικών τμημάτων του πτητικού μέσου, ούτως ώστε να αποσαφηνισθούν τα αίτια του ατυχήματος προς  διασφάλιση της ασφαλούς πτητικής λειτουργίας των εναέριων μέσων ιδίου τύπου.

(2) Υφίστανται ανελαστικά χρονικά περιθώρια αναφορικά με το όριο λειτουργίας/ζωής των συσκευών καταγραφής των δεδομένων πτήσης και του ορίου λειτουργίας των συσκευών εντοπισμού θέσης, ένεκα της διάβρωσης κρίσιμων τμημάτων/εξαρτημάτων για τη διερεύνηση των
αιτιών του ατυχήματος.

(3) Σε περίπτωση μη άμεσης εξέτασης των μερών του Α/Φ για την ανάδειξη των αιτιών του ατυχήματος και την απρόσκοπτη κατ’ αυτόν τον τρόπο συνέχιση του πτητικού έργου, απαιτείται η εκτέλεση επιπρόσθετων επιθεωρήσεων και εργασιών συντήρησης, με αντίκτυπο
στη διαθεσιμότητα των Α/Φ ιδίου τύπου».

Οπως αναφέρεται, στο σκεπτικό της απόφασης, που υπογράφει ο υπαρχηγός Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, υποπτέραρχος Χαράλαμπος Ψιμούλης, «προέχει η εξασφάλιση της ασφαλούς πλοϊμότητας του συγκεκριμένου τύπου Α/Φ, καθόσον συμβάλλει καίρια στη φύλαξη και υπεράσπιση του εναέριου εθνικού χώρου και εν γένει στην εκπλήρωση της αποστολής της Πολεμικής Αεροπορίας και κατ’ επέκταση των Ενόπλων ∆υνάμεων».

Με βάση τα οικονομοτεχνικά στοιχεία της σύμβασης, ύψους 402.375,35ευρώ, έχουν προβλεφθεί 14 μέρες ερευνών στην περιοχή πτώσης του αεροσκάφους από το ωκεανογραφικό σκάφος (Ω/Κ) «Αιγαίο», του ΕΛ,ΚΕ.ΘΕ, ερευνητικού φορέα που λειτουργεί υπό την εποπτεία της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας (ΓΓΕΤ) του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Το συγκεκριμένο σκάφος, είναι «εξοπλισμένο με την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή εκτέλεσης αυτού του είδους των επιχειρήσεων, για τον εντοπισμό και τη συνδρομή στην ανέλκυση των συντριμμιών τόσο σε ηχοβολιστικά συστήματα αποτελούμενα από πολυδεσμικό βυθόμετρο – Multi beam (ΜΒ) eco sounder, πλευρικό ηχοβολιστικό και τομογράφο πυθμένα με σύστημα πόντισης μεγάλου βάθους – deep tow, όσο και σε υποβρύχιο τηλεχειριζόμενο όχημα (ROV – MAX ROV) εξοπλισμένο με κάμερες και βραχίονες με επιχειρησιακή ικανότητα μέχρι το βάθος των 2000 μέτρων.

Το σύστημα ΜΒ και πλευρικό ηχοβολιστικό χρησιμοποιείται σε 24ωρη βάση, ενώ το τηλεχειριζόμενο όχημα (ROV – MAX ROV) σε 12ωρη βάση. Επίσης, οι τεχνικές εύρεσης και ανέλκυσης περιγράφονται αναλυτικά στην κατατεθείσα τεχνική προσφορά του Κέντρου».

Στο σκάφος θα επιβαίνει και επιτροπή στελεχών της Πολεμικής Αεροπορίας για να αξιολογήσει τα εντοπισμένα τμήματα υποδεικνύοντας προς ανέλκυση, κατά προτεραιότητα, αυτά που θα συντελέσουν στη διερεύνηση και αποσαφήνιση των λόγων του ατυχήματος.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του ekriti.gr, το σκάφος του ΕΛΚΕΘΕ θα αποπλεύσει τις επόμενες ώρες από την Κρήτη, με τελικό προορισμό την θαλάσσια περιοχή της Σκύρου και το σημείο που έπεσε το Mirage 2000-5 της 331 Μοίρας, όπου βρήκε τον θάνατο ο ήρωας σμηναγός Γιώργος Μπαλταδώρος.

ΣΧΟΛΙΑ (19)

Το μάθημα το πήραμε;

Τα μάθημα ποιο είναι; Έχουμε τις περισσότερα ατυχήματα- απώλειες σε προσωπικό και αεροσκάφη σε όλη την Ευρώπη και Αμερική και από χώρες που πραγματικά κάνουν πόλεμο. Τι γίνεται; Οι πιλότοι μας εκπαιδεύονται- εξετάζονται σωστά ; ή γράφουν ώρες χωρίς να τις κάνουν, πριν την πτήση εξετάζονται εάν είναι σε καλή κατάσταση; Ήμαστε απρόσεκτοι , ξερόλες και υπερόπτες. Έχω γνωρίσει τουλάχιστον πάνω απο δέκα πιλότους μαχητικών. Είναι όλοι τρελαμένοι με το πιλοτάρισμα νομίζουν ότι αυτοί είναι και κανένας άλλος, έχουν γενικά αλαζονικοί συμπεριφορά και συμπεριφέρονται σκιωδώς σε όλους τους άλλους. Νομίζουν ότι τους χρωστάμε κιόλας, και φυσικά ακολουθούν τους δικούς τους κανόνες Δεν είναι ώρα να πούμε περισσότερα.

ο φονιάς των τρολ

Eλεος με το ψευτοδίλημα πόσα σχολεία και νοσοκομεία θα είχαμε αν δεν υπήρχαν οι εξοπλιστικές δαπάνες.Οταν σαν χώρα δεν έχεις πετυχημένη άμυνα η απάντηση στο ερώτημα τι παιδεία και τι υγεία θα είχαμε είναι μία και μοναδική:ΑΝΥΠΑΡΚΤΗ. Η καλύτερα πόσα ελληνικά πανεπιστήμια και σχολεία έχεις στην ΙΩΝΙΑ και το βόρειο κομμάτι της Κύπρου όπου απέτυχες στρατιωτικά αποβλακωμένε ειρηνηστούλη ;

ζιζανιο

Ελεος με το παραμυθάκι των σχολείων και των νοσοκομείων που τάχατες μας στερούν οι εξοπλισμοί. Αν σαν χώρα δεν έχεις ιχυρή και πετυχημένη άμυνα η απάντηση στο ερώτημα τι παιδεία και τι υγεία θα είχαμε χωρίς τις δαπάνες για όπλα είναι μία και μοναδική:ANΥΠΑΡΚΤΗ. Η καλύτερα πόσα νοσοκομεία και σχολεία έχεις στην Ιωνία και το βόρειο κομμάτι της Κύπρου όπου απέτυχες στρατιωτικά αποβλακωμένε ειρηνηστούλη;

@@@

ο μακαρίτης , κατά πάσαν πιθανότητα, μέσα στη νέφωση και την σκόνη μπέρδεψε ουρανό και θάλασσα και έκανε λάθος χιρισμό προς τη θάλασσα, με αποτέλεσμα το μοιραίο. και όλα αυτά γίνονται σε δευτερόλεπτο με το αεροσκάφος να τρέχει 800 χιλιόμετρα την ώρα.......

Σιγουρα

κοστιζει λιγοτερα απο τα μισα... Τελικα θα κοστισει περισσοτερα απο τα διπλα.. Οπως ολες οι εργολαβιες απο το δημοσιο. Μετα απο πολλα χρονια που θα εχουν παραγραφει ολα, θα ξεσπασει σκανδαλο.. Αλλα σημερα κανεις δεν ενδιαφερεται

δηλαδη

ο πιλοτος σκοτώθηκε απο πνιγμό καο αποσυμπιεση ?

Το μιράζ ανήκει στα ψάρια του Αιγαίου

Δεν φτάνουν τα φράγκα που χάσαμε, θα δώσουμε και άλλα 400 χιλιάρικα για να βγάλουμε το κουφάρι από τον πάτο της θάλασσας! Λεφτά υπάρχουν...

*****

Με 400 χιλιάδες ευρώ έχω την δυνατότητα να κατασκευάσω πομπούς μικροκυμάτων με τέτοια ισχύ να ψήνω τους πιλότους μέσα στα Cockpit των εχθρικών αροπλάνων! Επίσης έχω πατέντες ηλεκτρονικού πολέμου για σάρωμα όλου του φάσματος μικροκυμάτων που χρησιμοποιεί η πολεμική αεροπορία και το ναυτικό, με την δυνατότητα επιλογής ελεύθερων παραθύρων για την φίλια πλευρά, καθώς επίσης και την δυνατότητα κατασκευής Laser για παραπλάνηση των πυραύλων στην εύρεση του στόχου!

Γανυμήδης

Η πορεία επιστροφής των δύο πολεμικών αεροπλάνων για προσγείωση ήταν υπό καλές συνθήκες, όταν τα αεροσκάφοι έφτασαν κοντά στην Σκύρο μπήκαν σε σύννεφα, με συνέπεια οι πιλότοι να μην έχουν οπτική επαφή με το έδαφος, στο σημείο αυτό πρέπει να επικεντρωθούμε στα σπουδαιότερα ενδεικτικά όργανα που χρειάζονται οι πιλότοι, στην περίπτωση αυτή ήταν η ένδειξη του τεχνητού ορίζοντα, η γυροσκοπική πυξίδα, ο δείκτης κάθετης ταχύτητας, το ραδιουψόμετρο το οποίο δείχνει την κατακόρυφη απόσταση από το έδαφος, με την εκπομπή μεταβλητής συχνότητας απο το πομπό του αεροσκάφους, τα κύματα ανακλούνται στο έδαφος και λαμβάνονται απο τον δέκτη του, όπου ένα συχνόμετρο μετρά την συχνότητα του δέκτη και την μετατρέπει σε ένδειξη ύψος! Από την συνομιλία των πιλότων αποδεικνύεται ότι ο άτυχος πιλότος είχε λάθος ένδειξη ύψους, πώς μπορεί να συμβεί αυτό: αν πρόκειται για εχθρική ενέργεια θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί μέσω του ηλεκτρονικού πολέμου με δοριφόρο η drone, αν πετούσαν εκείνη τη στιγμή κοντά και σε μεγαλύτερο ύψος απο το αεροσκάφος, ξεγέλασαν τον δέκτη του Mirage 2000-5 με συνέπεια να δείξει λάθος ύψος και να συγκρουστεί στο έδαφος! Ήταν μια κακιά σύμπτωση με την κρίση στην Συρία, που ενδεχομένως να ήθελαν να στείλουν ένα μήνυμα στις ΗΠΑ προτού ξεκινήσει ο πόλεμος! Επίσης ήταν η κατάλληλη στιγμή και ευκαιρία για την Τουρκία να δοκιμάσει με Drone τον ηλεκτρονικό πόλεμο!

Λουκης

Να γιατι ειχε δίκιο ο χοντροΠάγκαλος οταν ελεγε πως οι πιλοτοι της ΠΑ ειναι αντιπαραγωγικοι και ακρως ζημιογόνοι για το κρατος. Εσεις "αμνοί" βελαξτε πιο δυνατα ζητωντας μεγαλυτερα κονδυλια για εξοπλισμους, αφου Παιδεία, Υγεία, και κρατος πρόνοιας ειναι εννοιες παρακατιανές για σας.

Βασίλης

Η ευημερία τού κράτους καί τών πολιτών του νοείται μόνο μέσα στό πλαίσιο τής διατήρησης τής εθνικής εταιρότητας. Η ιστορία διδάσκει ότι άν δέν μπορείς νά διαφυλάξεις τήν ακεραιότητα τού χώρου σου, δέν μπορείς νά έχεις ούτε παιδεία, ούτε υγεία, ούτε πρόνοια. Ενδιαφέρον πάντως ότι οι σφόδρα αντιμιλιταριστές όταν αναφέρονται στόν εθνικό στρατό, εξοπλίζονται ακατάπαυστα όταν υπερασπίζονται τήν φαντασιακή σοσιαλιστική πατρίδα.

Αετοί και μπούφοι

Χωρίς άμυνα, έξυπνε, δεν θα υπάρχει καν χώρα για να ζητάς μετά παιδεία κτλ. Η πολλή ιδεοληψία είναι σκέτη τύφλα...

Αντιπαραγωγικός και ζημιογόνος

Όσα δεν φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια. Σκέψου αντίστοιχα τι σκέφτεται η κότα που δεν φτάνει καν το επίπεδο της αλεπούς.

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης