Φιλόλογοι κατά υπ. Παιδείας για την Ιστορία: Αλλάζετε ριζικά τον χαρακτήρα του μαθήματος

Φιλόλογοι κατά υπ. Παιδείας για την Ιστορία: Αλλάζετε ριζικά τον χαρακτήρα του μαθήματος

Η νέα αντίληψη αφορά μια χρηστική, ιδεοληπτική ιστορία σύμφωνα με την οποία τα επιστημονικά κριτήρια δεν θεωρούνται αναγκαία, γράφει σε έκθεσή της η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων

Δριμεία κριτική κατά του υπουργείου Παιδείας και συγκεκριμένα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για τις σχεδιαζόμενες αλλαγές στο μάθημα της ιστορίας ασκεί η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων.

Η ΠΕΦ δηλώνει συνολικά αντίθετη με το προτεινόμενο σχέδιο επισημαίνοντας σε ανακοίνωσή της ότι «το σχέδιο μεταβάλλει ριζικά τον χαρακτήρα του μαθήματος της Ιστορίας εκτρέποντας το προς κατευθύνσεις που δεν πληρούν τους επιστημονικούς και παιδαγωγικούς του στόχους».

Από την πλευρά του το ΙΕΠ υποστηρίζει ότι οι ενστάσεις και οι παρατηρήσεις θα ληφθούν υπόψη από την επιτροπή που συνέταξε το σχέδιο προκειμένου να καταθέσει μια νεότερη εκδοχή των προηγούμενων, η οποία θα αποτελέσει προϊόν της διαβούλευσης, όπως γράφει η Καθημερινή.

Στην πεντασέλιδη έκθεσής της η Ένωση Φιλολόγων αναφέρει:

- Οι προτεινόμενοι θεματικοί φάκελοι έχουν παιδαγωγική και μαθησιακή αξία μόνο εάν εμπλουτίζουν θεματικές ενότητες της συγκεκριμένης διδακτέας ύλης και λειτουργούν επικουρικά στη μαθησιακή διαδικασία. Ο τρόπος που προτείνεται να χρησιμοποιηθούν (Οι εκπαιδευτικοί θα έχουν ελευθερία να επιλέγουν βάσει καθορισμένων κριτηρίων έναν αριθμό από αυτούς τους φακέλους, προκειμένου να διαμορφώσουν το ετήσιο πρόγραμμα διδασκαλίας τους...) ακυρώνει την παροχή ενιαίας ιστορικής γνώσης προς όλους τους μαθητές του ελληνικού σχολείου

- Η Ιστορία ως μάθημα δεν μπορεί να απολέσει τον πρωταρχικό της στόχο που είναι η προσέγγιση του παρελθόντος και η αξιοποίηση της παρεχόμενης γνώσης στο παρόν για τη συγκρότηση πολιτών με ελεύθερη και δημοκρατική συνείδηση. Η μονομερής έμφαση σε κάποιον από τους επιμέρους τομείς -κοινωνικό, πολιτικό, οικονομικό, εθνικό, πολιτιστικό κ.ά.- οδηγεί το μάθημα σε αλλότριες κατευθύνσεις, που υπηρετούνται από άλλες επιστήμες, όπως η κοινωνιολογία, η πολιτική οικονομία, η ιστορία της τέχνης κ.ά

- Για την πρόταση της επιτροπής όσον αφορά το πρόγραμμα του Δημοτικού σημειώνεται ότι οι προτάσεις της Επιτροπής, εκτός από την αδόκιμη χρήση ιστορικών όρων, όπως «υδραυλικοί άθλοι του Ηρακλή», «ελληνικοί μύθοι σχετιζόμενοι με πολεμικές ενέργειες», «εποχή του Χριστιανισμού» σε αντικατάσταση του όρου Βυζαντινή εποχή κ.ά., σε ό,τι αφορά την αναδιάρθρωση της ύλης, δημιουργούν παιδαγωγικά ζητήματα, εφόσον υπονομεύουν τη διδασκαλία της Ελληνικής Ιστορίας Ειδικότερα, στη Δ' Δημοτικού αντικαθίσταται η Αρχαία Ελληνική Ιστορία από την οικογενειακή και την τοπική ιστορία, στην Ε' Δημοτικού αντικαθίσταται η Βυζαντινή Ιστορία από τη συρρικνωμένη συνεξέταση της Αρχαίας Ελληνικής και Βυζαντινής Ιστορίας, στην ΣΤ' Δημοτικού προβλέπεται η διδασκαλία μιας μεγάλης χρονικής περιόδου που αρχίζει από τον 15ο αιώνα και τελειώνει στη σύγχρονη εποχή. Έτσι το ενδιαφέρον εστιάζεται κυρίως στην ίδρυση του Ελληνικού κράτους και στους δύο παγκόσμιους πολέμους ενώ θεωρούνται ήσσονος σημασίας η τουρκοκρατία και η ελληνική επανάσταση

- Για το πρόγραμμα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης το σημαντικότερο πρόβλημα εντοπίζεται στην αναδιάρθρωση της ύλης ανά τάξη. Συγκεκριμένα, δίνεται μεγαλύτερο εύρος στη διδασκαλία της Ιστορίας των Νεότερων Χρόνων σε βάρος της Αρχαίας και της Βυζαντινής-Μεσαιωνικής Ιστορίας, δεδομένου ότι προβλέπεται η Ιστορία των Νεότερων Χρόνων και της Σύγχρονης Εποχής να διδαχθεί στην Γ' Γυμνασίου, στην Α' Λυκείου και σε θεματικές ενότητες στη Β' και Γ' Λυκείου.

Η ΠΕΦ σημειώνει, τέλος, ότι «η νέα αντίληψη για την Ιστορία και τη διδασκαλία της, που κυριαρχεί στα Προγράμματα Σπουδών του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, βασίζεται στην κατανόηση, κατά κύριο λόγο, του παρόντος, στην αναζήτηση ταυτοτήτων και στην βιωματική προσέγγιση, γεγονός που καταλήγει σε μια ιδεολογική κατασκευή και σε υποκειμενικές σχετικιστικές αλήθειες. Πρόκειται για μια χρηστική, ιδεοληπτική ιστορία σύμφωνα με την οποία τα επιστημονικά κριτήρια δεν θεωρούνται αναγκαία».

Διαβάστε όλη την έκθεση της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων

ΣΧΟΛΙΑ (46)

Ελενη

Επιδιωκουν να αλλαξουν την ιστορια ενος εθνους αμφισβητωντας τους αγωνες και προσβαλουν τις ριζες του

@Ελενη

γκριζοι λυκοι ειναι ολοι στο συριζα.

ΝΕΟΤΑΞΙΤΙΚΟΣ ΑΝΑΘΕΩΡΗΤΙΣΜΟΣ

Όταν κανείς αναθέτει σε ιδεοληπτικούς και παρωπιδοφόρους διεθνιστές -με ύποπτα κίνητρα και εντολές- να διαμορφώσουν την ύλη της εθνικής του ιστορίας(!), τι άλλο περιμένατε να συμβεί???

Ροβήρος ο Κατακτητής

Ξυδάκι ανθελληνικά αποβράσματα, τα βρωμερά "σχολεία" σας τα έχουν μόνο ανάγκη οι 40χρονοι λάθρο που δεν ξέρουν να μετράνε μέχρι το 2 (σαν τον πρωθυπουθργό σας cipra)

Λογική

Αριστεροί φασιστες προδότες ανθελληνες.

Ευη

Η ιστορία σας ενδιαφέρει ,η ο μισθός σας που κατέβηκε ;Οι περισσότεροι είσαστε άχρηστοι .κομπλεξικα άτομα που βγάζετε το κόμπλεξ σας στα παιδιά .

Μαρια

Κριμα οι συντάξεις και τα εφάπαξ που πήρατε .Εσεις τους ψηφίσατε.Μονο αυτο σας ενδιέφερε .

Αναστασια

Αυτούς ψηφίσατε ,κύριες και κύριοι φιλόλογοι .τοσο μυαλό είχατε .Αν και απο οσο θυμαμαι απο τα γυμνασιακά μου χρονια ,ενας φιλόλογος άξιζε .Οι άλλοι μονο κακό έκαναν .

Κον

Λοιπόν -όγλου, παραεζησες στην Ελλάδα. Όπως ξέρουμε όλοι τουρκογλου, πάρε βάρκα και σωσίβιο!

Καταλάβατε έτσι.

Θέλουν πλήρη αποκοπή απο το ενδοξο παρελθόν, για να διδάσκουν την εποχή μετά την γέννηση του προφήτη Μαρξ. Και φυσικά απο αυτήν την σκοπιά, την "ιστορία" που θέλουν,πάλη των τάξεων και λοιπές μπούρδες, όχι την πραγματική.

NTIGKI NTAGKA

ΤΙΠΟΤΑ ΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΥΧΑΙΟ ΤΕΛΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΡΙΣΤΕΡΟΥΣ !!!!

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης