Μπορεί να φταίει η Porsche; Τι πρέπει να κάνεις αν το αυτοκίνητο πάρει φωτιά

Μπορεί να φταίει η Porsche; Τι πρέπει να κάνεις αν το αυτοκίνητο πάρει φωτιά

Ανάλυση του Τάκη Πουρναράκη - Τα σενάρια από τις εικόνες του φλεγόμενου SUV στην Αττική Οδό


Μπορεί να φταίει η Porsche; Τι πρέπει να κάνεις αν το αυτοκίνητο πάρει φωτιά
Αναλύοντας τις φωτογραφίες που δημοσιοποιήθηκαν από τον τόπο του δυστυχήματος με την Porsche της συζύγου του Παναγιώτη Μαυρίκου
στην Αττική οδό, εξάγονται κάποια συμπεράσματα.

Από το «κουφάρι» του αυτοκινήτου εικάζουμε
Κλείσιμο
πως πρόκειται για Cayenne S facelift
της 1ης γενιάς, άρα μοντέλο από 2007 έως το 2010, οπότε και κυκλοφόρησε η 2η γενιά. Φορά ατμοσφαιρικό V8 κινητήρα 4.8lt, απόδοσης 385PS. Σε αυτό το μοντέλο δεν υπάρχει μετατροπή υγραερίου καταγεγραμμένη επίσημα στην Ελλάδα. Δεν γίνεται τέτοια μετατροπή με γνωστό επίσημο τρόπο. Από τις εικόνες είναι προφανές πως το ρεζερβουάρ βενζίνης του αυτοκινήτου έχει μείνει άθικτο. Η θέση του είναι κάτω και πίσω από τα πίσω καθίσματα, καθώς γειτνιάζει με τον πίσω άξονα. Αν το ρεζερβουάρ είχε εκραγεί, το αυτοκίνητο θα είχε αναποδογυρίσει, το πίσω παρμπρίζ θα είχε σπάσει, όπως και οι πίσω ρόδες θα είχαν διαλυθεί.

Δεν υπάρχει καταγεγραμμένη ανάκληση για τον συγκεκριμένο τύπο.
Η Porsche ανακάλεσε μετά το 2012 μια σειρά υβριδικών Cayenne S για επιδιόρθωση στην καλωδίωση, ενώ πολύ παλαιότερα, το 2003, έχει καταγραφεί μια περίπτωση φωτιάς στις ΗΠΑ. Το θέμα τότε ήταν η γειτνίαση της κεντρικής καλωδίωσης με το ποδόφρενο, στα αριστερά του οδηγού. Όταν αυτός πατούσε τέρμα το πεντάλ του «χειρόφρενου», αυτό ακουμπούσε στα καλώδια και προξενείτο φθορά, η οποία οδήγησε άπαξ σε βραχυκύκλωμα και φωτιά. Έγινε ανάκληση, διορθώθηκε το θέμα.



Ακριβώς απέναντι από το σημείο που σταμάτησε το αυτοκίνητο του Μαυρίκου, στην αριστερή καμπή, βρίσκεται άνοιγμα όπου χωρά γερανοφόρο όχημα, οπότε ό,τι συνέβη ήταν ακραίο. Γι' αυτό ο οδηγός δεν μπόρεσε να κατευθυνθεί δεξιά και να σταματήσει εκτός δρόμου, αλλά αναγκάστηκε να σταματήσει σε αριστερή καμπή στη λωρίδα ταχείας κυκλοφορίας. Πιθανόν να ενεργοποιήθηκε κάποιο σύστημα ασφαλείας (safe mode) λόγω καπνού ή φωτιάς.

Όπως έχει γίνει γνωστό, το αυτοκίνητο βρισκόταν στο Μαρούσι και μπήκε στην Αττική Οδό, οπότε προφανώς δεν διάνυσε μεγάλο αριθμό χιλιομέτρων ώστε να υπερθερμανθεί -αν υποθέσουμε ότι υπάρχει κάποια δυσλειτουργία. Ακόμη κι αν έχουν καεί οι καλωδιώσεις του αυτοκινήτου και δεν έχει ρεύμα τη στιγμή που σταματά, είναι δεδομένο και διασταυρωμένο ότι η πόρτα ανοίγει τραβώντας δυο φορές την πετούγια από μέσα. Βέβαια, δεν ξέρουμε αν ο οδηγός ήταν σε θέση να τραβήξει την πετούγια όταν σταμάτησε. Είναι δεδομένο, από τη στιγμή που υπάρχει φωτιά στο αυτοκίνητο, εφόσον φρενάρεις, η διαταραχή της ροής του αέρα και οι στροβιλισμοί που προκαλούνται φουντώνουν τη φωτιά, τροφοδοτώντας την με οξυγόνο. Είναι σχεδόν βέβαιο πως η φωτιά έχει ξεκινήσει από το χώρο του κινητήρα, καθώς έχει λιώσει το κάλυμμα. Στην καμπίνα των επιβατών η φωτιά εισχώρησε από το σύστημα αερισμού, όπου υπάρχουν πολύ εύφλεκτα υλικά, πχ μονωτικά (σ.σ: σφουγγάρι στο πάτωμα). Αν η φωτιά είχε ξεκινήσει από εκεί, δύσκολα θα είχαν μείνει άθικτα το πίσω παρμπρίζ και το αριστερό φινιστρίνι. Πιθανόν να κάηκαν λάδια ή το ελάχιστο καύσιμο στα σωληνάκια πέρα από πλαστικά και καλωδιώσεις, καθώς το ρεζερβουάρ ασφαλείας έμεινε άθικτο.

Αν, ο μη γένοιτο, βρεθούμε σε ανάλογη περίπτωση και διαπιστώσουμε ότι οδηγούμε αυτοκίνητο που φλέγεται: Λύνουμε τη ζώνη ασφαλείας προτού σταματήσουμε, ανοίγουμε ελαφρά την πόρτα. Ακινητοποιούμε το όχημα και πεταγόμαστε αμέσως έξω, παίρνοντας και τον πυροσβεστήρα που πρέπει να βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του οδηγού.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης