Νεκρός ο πιλότος του Πετζετέλ

Νεκρός ο πιλότος του Πετζετέλ

Νεκρός είναι ο χειριστής του αεροσκάφους τύπου PZL, το οποίο κατέπεσε στις 12:54 στον Κατελειό, στην ευρύτερη περιοχή της Σκάλας Κεφαλονιάς. Πρόκειται για τον 55χρονο Στέργιο Κωτούλα, απόστρατο πιλότο της Πολεμικής Αεροπορίας και πατέρα δύο παιδιών. Η συνολική πτητική του εμπειρία ήταν 4.025 ώρες πτήσης σε μαχητικά, μεταγωγικά και ψεκαστικά αεροσκάφη, εκ των οποίων 524 ώρες στα αεροσκάφη PZL. Το συγκεκριμένο αεροσκάφος που συνετρίβη στην Κεφαλονιά, κατασκευάστηκε το 1983 (ήταν δηλαδή ηλικίας

Νεκρός ο πιλότος του Πετζετέλ

Νεκρός είναι ο χειριστής του αεροσκάφους τύπου PZL, το οποίο κατέπεσε στις 12:54 στον Κατελειό, στην ευρύτερη περιοχή της Σκάλας Κεφαλονιάς. Πρόκειται για τον 55χρονο Στέργιο Κωτούλα, απόστρατο πιλότο της Πολεμικής Αεροπορίας και πατέρα δύο παιδιών. Η συνολική πτητική του εμπειρία ήταν 4.025 ώρες πτήσης σε μαχητικά, μεταγωγικά και ψεκαστικά αεροσκάφη, εκ των οποίων 524 ώρες στα αεροσκάφη PZL. Το συγκεκριμένο αεροσκάφος που συνετρίβη στην Κεφαλονιά, κατασκευάστηκε το 1983 (ήταν δηλαδή ηλικίας 26 ετών) και είχε συμπληρώσει 4.733 ώρες πτήσης.

Το αεροσκάφος από το πυροσβεστικό κλιμάκιο Κεφαλονιάς λάμβανε μέρος σε επιχείρηση κατάσβεσης της φωτιάς στην περιοχή του Κατελειού. Το συγκεκριμένο μονοκινητήριο -πολωνικής κατασκευής- αεροσκάφος δεν είχε μηχανισμό εγκατάλειψης. Το μικρό αεροσκάφος συνετρίβη, ενώ βρισκόταν στην τελική φάση της προσέγγισης στην εστία της πυρκαγιάς και ήταν έμφορτο με νερό.

Πληροφορίες από την Κεφαλονιά ανέφεραν ότι πιθανώς το PZL προσέκρουσε σε καλώδια της ΔΕΗ. Νωρίς το απόγευμα της Πέμπτης αξιωματικοί από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας επιβεβαίωναν ότι το αεροσκάφος δεν έπεσε από μηχανική βλάβη, αλλά διότι η αριστερή πτέρυγα του μικρού PZL προσέκρουσε σε καλώδια υψηλής τάσης κατά τη διάρκεια της κατάσβεσης και ενώ ο σμήναρχος Κωτούλας πετούσε μέσα σε πυκνό σύννεφο καπνών.

Η επίσημη πλέον εξήγηση της συντριβής «ως αποτέλεσμα πτώσης του αεροσκάφους σε καλώδια» ουσιαστικά αθωώνει το ίδιο το υπέργηρο αεροσκάφος και όσους δεν φρόντισαν για την έγκαιρη απόσυρσή του. Σύμφωνα με την εκδοχή που προβάλλει το Πεντάγωνο, ο πιλότος έχασε τη ζωή του όταν το αριστερό πτερύγιο του PZL έπεσε σε καλώδια με αποτέλεσμα ο σμήναρχος Κωτούλας να απωλέσει τον έλεγχο του μικρού πυροσβεστικού.

Με την εξέλιξη αυτή επί της ουσίας ολοκληρώνεται πρόωρα το έργο της διερεύνησης του δυστυχήματος, που είχε ανατεθεί σε επιτροπή από εμπειρογνώμονες της Πολεμικής Αεροπορίας.

Συλληπητήριο μήνυμα στην οικογένεια του νεκρού αξιωματικού της Πολεμικής Αεροπορίας απέστειλε ο πρόεδρος της Δημοκρατίας Κάρολος Παπούλιας: «Ο τραγικός θάνατος του σμήναρχου Στέργιου Κωτούλα μας συγκλόνισε. Ένας νέος άνθρωπος που έδινε τη μάχη με τη φωτιά, έπεσε στη πρώτη γραμμή του καθήκοντος. Εκφράζω την οδύνη και τα πιο ειλικρινή μου συλλυπητήρια στους δικούς του, καθώς και τη συμπαράσταση μου σε όλους τους συναδέλφους του».

Τη συντριβή και τα συλλυπητήριά του για τον θάνατο του πιλότου, εξέφρασε ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής. «Εκφράζω τη συντριβή μου και τη θλίψη όλων μας και τα συλλυπητήριά μου, για την απώλεια του πιλότου του πυροσβεστικού αεροσκάφους που έχασε την ζωή του την ώρα που, με αυτοθυσία και αυταπάρνηση, επιτελούσε το δύσκολο καθήκον του».

Κλείσιμο

Αντιδράσεις κομμάτων

«Η παλαιότητα και η καταπόνηση των συγκεκριμένων αεροσκαφών, καθώς και οι μεγάλες ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό αποδεικνύεται με δραματικό τρόπο ότι δεν έχουν επιπτώσεις μόνο στην αποτελεσματικότητα των επιχειρήσεων κατάσβεσης πυρκαγιών, αλλά δημιουργούν κινδύνους για την ίδια τη ζωή των ανθρώπων που παίρνουν μέρος σε αυτές», επισημαίνεται σε ανακοίνωση του Κομμουνιστικού Κόμματος με την οποία τα στελέχη το ΚΚΕ εκφράζουν τα συλλυπητήριά τους στην οικογένειά του σμήναρχου Κωτούλα.

Από την πλευρά του ο Συνασπισμός τονίζει ότι «δυστυχώς η ελλιπής οργάνωση της δασοπυροπροστασίας μας έχει φτάσει μέχρι του σημείου να ζητάμε την από αέρος βοήθεια για να σβήσουμε ακόμη και τη φωτιά της αυλής μας, πράγμα που οδηγεί όχι μόνο στην εξάπλωση των πυρκαγιών αλλά και στις απώλειες συνανθρώπων μας. Γι’ αυτό πρέπει επειγόντως να επανεξεταστεί το μοντέλο δασοπυρόσβεσης. Πότε επιτέλους θα αντιληφθεί η Κυβέρνηση ότι η εναπόθεση όλης της διαδικασίας καταστολής των δασικών πυρκαγιών στα εναέρια μέσα έχει δημιουργήσει τέτοια πίεση στους χειριστές των αεροσκαφών που φτάνουν να λειτουργούν ακόμη και ως μάνικες των πυροσβεστικών οχημάτων;», συνεχίζει η ανακοίνωση με την οποία ο Συνασπισμός εκφράζει συλλυπητήρια στους οικείους του και στους συναδέλφους του πιλότου.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης